Hayes HFX9 zablokował się :P

abdon
Posty: 20
Rejestracja: 10.02.2005 16:41:56
Kontakt:

Hayes HFX9 zablokował się :P

Post autor: abdon »

Witajcie,

jechalem sobie dzisiaj na krotka przejazdzke. Nagle poczulem, ze tak jakos ciezko sie jedzie, no ale co tam, przerzucilem na inny bieg :). Niestety nie pomglo. Staje, kręce kołem, a właściwie to nie szło zakręcić. Klocki przyblokowały tarczę.... Po 5 minutach rozepchałem je, wcisnalem jeszcze raz hamulec i znowu nie wrocily na swoje miejsce :/ wiecie moze co mam w takiej sytuacji zrobić? Btw. jak odpowietrza się Hayesy, zalewa itp.? Jest to mój pierwszy hamulec tarczowy, więc mam klika problemów z jego budową.. :) Aha, zapomnialem dodac, od 2 miesiecy mam maly wyciek oleju na klamce..., ale hamulec do dzisiaj dzialal :)
marian2005
Posty: 53
Rejestracja: 11.04.2006 17:06:06
Kontakt:

Post autor: marian2005 »

może coś Ci weszło do zacisku i blokuje? Spróbuj wyjąć klocki i wszystko tam w środku przeczyścić, cofnąć hamulec. Jak masz wyciek oleju to na pewno hampel jest zapowietrzony. Musisz mieć strzykawkę, gumowy wężyk x2 i jakąś buteleczkę.

Odkręcasz zawór w zacisku (tam gdzie taki mały gumowy kondomik jest)nakładasz napełniony dot4 zestaw (strzykawka+wężyk) na zawór.

klamka w pozycji pionowej (do góry)na nią też zakładasz wężyk (tam gdzie taka dziurka z plastikową zaślepką), a butelka po to, żeby zużyty/niepotrzebny płyn miał się gdzie wylać. Nie odkręcaj tego plastiku co na torxach się trzyma.

I za pomocą strzykawki napełniasz tak długo, aż nie będzie bąbelków powietrza w tym co wylatuje na górze.

zacisk hamulca musi być w takiej pozycji jak zazwyczaj z tyłu(inaczej powietrze zbiera się w zacisku

najlepiej mieć zestaw hayesa, bo wszystko pasuje i się trzyma, ale bez tego też sobie poradzisz.
bazmek
Posty: 194
Rejestracja: 29.11.2004 12:52:47
Kontakt:

Post autor: bazmek »

wyciek masz bo pewnie przepona padla standard w tych heblach koszt nowej 60pln
masz zestaw do odpowietrznia?
instrukcja mowi zeby to robic od dolu, ja preferuje od gory
1demontujesz klocki ustawiasz klamke pionowo do gory
2rozpychasz tloczki uwazajac by ich nie uszkodzic
3wyciagasz mala czrna zatyczke z przepony uwazajac by tej gumy nie uszkodzic
i teraz masz dwa warianty moze robic jak wspomnialem od gory lub dolu
ja zalewam od gory wstrzykuje w klamke dot 4 a pomagier kluczem chyba 6 otwiera zawor na zacisku wsadz na jego koniec wezyk
wstrzykuje tak dlugo az w wezyku nie bedzie pecherzy powietrza
dodatkowo naciskam klamke caly czas wstrzykujac dot na koniec zamykasz zawor caly czas wstrzykujac olej powinienes czuc jak klamka podnosi sie do gory no i gotowe
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=164837070
sprzedam ramke z damperem gg7102149
marian2005
Posty: 53
Rejestracja: 11.04.2006 17:06:06
Kontakt:

Post autor: marian2005 »

ale przy tym zacisku to nie odkręcasz tego zaworu wogóle tylko o jakieś pół obroty max
bodziek
Posty: 340
Rejestracja: 20.03.2006 10:48:31
Kontakt:

Post autor: bodziek »

jeszcze nie odechcialo ci sie tarczy? :)
grimeca system 1 (magura gustav) na przod za 100!!! entheogen@o2.pl
bazmek
Posty: 194
Rejestracja: 29.11.2004 12:52:47
Kontakt:

Post autor: bazmek »

marian2005widze ze mie ubiegl jak plodzilem swoj elaborat
pamietaj zeby wsadzic cos miedzy tloczki by byly zblokowane w trakcie tej operacji
Czy ktos moglby mi powiedziec co zrobic by tloczki jezdzily rownomiernie?
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=164837070
sprzedam ramke z damperem gg7102149
maxxis24
Posty: 271
Rejestracja: 19.04.2004 11:45:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: maxxis24 »

jesli te hamulce maja juz np. rok to tloczki tez trzeba czasem przeczyscic i jakims smarem psiknac jak mysle :-) zeby ladnie wracaly na przyklad
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

Ja tez tak miałem i poprostu wjąłem klocki i zacząłem psikać WD40 i wsadziłem pomiędzy tłoczki kawałek plastiku i zacząłem pompować hampel i jak nie chciały tłoczki wrócić to je śrubokrętem rozpychałem i po kilku razach było już OK

maxxis24 dobrze napisał że tłoczki też sie brudzą i jak jest dużo syfu to sie poprostu blokują.


Pozdro i powodzenia w czyszczeniu.
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
maxxis24
Posty: 271
Rejestracja: 19.04.2004 11:45:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: maxxis24 »

XXX dobrze pisze tylko moze nie wd40 ale jakis smar silikonwy w sprayu,,, wyciagnac klocki, potem troszke ponaciskac klamke aby tloczki wysunely sie nieco-trzeba uwazac aby nie wypadly oczywiscie :-P, potem je oczyscic jesli jest jakis syf i popsikac smarem, na koniec delikatnie -najlepiej kluczem plaskim o odpowiednim rozmiarze lub czyms takim je wepchnac zeby sie z powrotem schowaly w zacisku i powinno byc git, operacja cala trwa kilka minut najwyzej i warto ja powtarzac w zaleznosci od tego ile i w jakich warunkach jezdzisz co 2-4 tygodnie, tak jest z hayesami, nie wiem natomiast czy odnosi sie to tez do innych hampli
bazmek
Posty: 194
Rejestracja: 29.11.2004 12:52:47
Kontakt:

Post autor: bazmek »

dzieki jutro jade ze smarem
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=164837070
sprzedam ramke z damperem gg7102149
abdon
Posty: 20
Rejestracja: 10.02.2005 16:41:56
Kontakt:

Post autor: abdon »

kurcze, cos nie moge sobie z tym wszystkim poradzic :/ nalewam plyn od dolu, orgnialnie czesci mam hayesa, oprocz strzykawki 20ml. Odkrecam ten zawor na dole, (tam gdzie ta gumeczka) i wlewam, nie wiem kiedy skonczyc i ile mniej wiecej tego plynu powinno sie w przewodzie znalezc? Gdy juz skoncze probuje zamknac zawod, ale przez ta chwile jak nie zamykam, to chyba troche oleju wycieka i hamulec teraz w ogole mi nie dziala :/ Co mam zrobic, ze odżył? :) moze za mocno krece ta srube od zaworu, chyba ze jakos inaczej sie go otwiera? Zeby bylo smiesznie, to musze powiedziec, ze robilem to kombinerkami, bo nie moge znalzec takie malego klucza...
bazmek
Posty: 194
Rejestracja: 29.11.2004 12:52:47
Kontakt:

Post autor: bazmek »

inaczej czyli od gory
generalnie ten hempel jest z dupy przy wiekszym zastrzyku gotowki sie go pozbede, musisz jeszcze naciskac na klamke w trakcie odpowietrzania
zblokmowac klocki plyn lejesz tak dlugo az nie bedzie pecherzykow w werzyku
zastosuj sie do mojej poprzedniej porady , wciskaj plyn od gory wypuszczaj dolem, przez caly czas wtlaczaj naciskaj na klamke a gdy nie bedzie pechezykow zakrec zawor caly czas wtlaczajac plyn
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=164837070
sprzedam ramke z damperem gg7102149
abdon
Posty: 20
Rejestracja: 10.02.2005 16:41:56
Kontakt:

Post autor: abdon »

czy u gory w klamce tez jest jakis zawor, czy wystraczy zdjac ta platikowa zaslepke? Ile w przyblizeniu plynu trzeba wlac? Cytuje: " a gdy nie bedzie pechezykow zakrec zawor caly czas wtlaczajac plyn" oraz " plyn lejesz tak dlugo az nie bedzie pecherzykow w werzyku" czy to sie wzajemnie nie wyklucza? Caly czas klasmka ma byc wcisnieta jak bede nalewal plyn?
bazmek
Posty: 194
Rejestracja: 29.11.2004 12:52:47
Kontakt:

Post autor: bazmek »

sora za niescislosci i chaotyczna wypowiedz
instrukcjua mowi ze masz cisnac do czasu az nie bedzie pechcerzy
ja radze zebys cisnol z gory w ten maly kapsel, w trakcie tej operacji naciskal na klamke, gdy pechcerz sie ulotnia , zakrec zawor
cisniesz caly czas plyn powinienes poczuc jak klamka podnosi sie do gory
jak juz nic nie wcisiniesz skoncz i zatknij dziurke
a instrukcja nie podaje ilosci plynu
chodzi o to bys ''przplokal'' uklad z powietrza
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=164837070
sprzedam ramke z damperem gg7102149
abdon
Posty: 20
Rejestracja: 10.02.2005 16:41:56
Kontakt:

Post autor: abdon »

gdy pecherze sie ulotnią tzn wtedy gdy male pecherzyki pojawią sie w wydobywającym się dolem przez rurke plynie? zawór na dole odkreca się mocnno czy tylko troszeczke. Jaki to jest rozmiar klucza? Aha i czy zamiast orginalnego plynu (skonczyl mi sie) moge uzyc np. Castron LHM+ lub Castrol Response DOT4?
bazmek
Posty: 194
Rejestracja: 29.11.2004 12:52:47
Kontakt:

Post autor: bazmek »

musi to byc poprostu dot 4 niewazne jakiego producenta
gdy male pecherzyki skoncza sie pojawiac zamykasz uklad, rozmiar klucza chyba 6
zawor odkrecasz lekko jeden obrot powinien wystarczyc , otworz go natyle by byl przeplyw plynu radze ci zbieraj ten plyn do pojemnika on powinien sie jeszcze nadac
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=164837070
sprzedam ramke z damperem gg7102149
abdon
Posty: 20
Rejestracja: 10.02.2005 16:41:56
Kontakt:

Post autor: abdon »

Ok, jeszcze tylko kilka pytan i jutro ponownie sprobuje go naprawic :) No więc tak:
- czy klocki maja byc w hamulcu czy je wyjac? Czy maja byc czyms blokowane?
- czy zacisk ma byc na tarczy czy nie?
- jak wlewasz plyn? Strzykawka? jesli tak to ile ml. masz?
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

ja jak robie to wyjmuje klocki z hamulca bo moge je przez przypadek zalać olejem(juz tak zrobiłem to mi wogole hebel nie chycał) i zacisk odkręcam!! a co do stkrzywaki to nalej więcej oleju bo musisz przeciez wlać tyle oleju az zacznie się wylewać i to dobrze więc nie da się dokłądnie określić...
pilot_brat
Posty: 33
Rejestracja: 28.03.2006 07:46:36
Lokalizacja: PIKNY ŚLĄSK
Kontakt:

Post autor: pilot_brat »

musisz przeserwisowac hampel, raz w roku przynajmniej warto to zrobic, bo wszytko sie jednak zapieka
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości