Opinie o polskich dystrybutorach
Opinie o polskich dystrybutorach
śledząc w miare na bierząco forum pojawił sie temat o sklepie extreme-shop wktórym to ktoś ma do tego dystrybutora problem. topic ma na celu opisanie podejście polskich dystrybutorów do klientów i nieważne czy to od strony kupna towaru, jego reklamacji czy jakiejś innej. Kiedyś tam powysyłałem mejle do większości dystrybutorów z prośbą o jakieś "materiłay promocyjne", było ich około 50 z tego odpisało jakieś 10a moozę z 7 coś dostałem, niechodzi juz o sam fakt że ci coś wyslą ale oto że napisali że niestety niemaja teraz nic do wysłania. Moje doświadczenia z dealerami:
Gregorio: nie kupiłem tam amora ale bardzo szybko jak miałem problemy odpowiadają i pomagają przy usterkach, kontakt @ bdb
Wigwam: kontaktu @ zupełny brak ale jak się zadzwoni to już jest wszystko ok, zero problemów przy przesyłce( tak jest w moim wypadku)można liczyć na jakiś dodatek w postaci naklejek do zamówienia
Extreme-Shop: kupowałem u nich amora długo czekałem dosć jakieś 3 tygodnie ale to byuło w okresie kiedy szklarska był co niezmienia faktu że długo trzeba czekac, można liczyć na materiały promo wpostaci katalogów naklejek, kontakt mejlowyjaki i gg nienależy do najlepszych ale jakoś daje rade
Crazy Crank: dobry kontakt @ bezproblemu poślą materiały promocyjne
Velo: bdb kontakt @ bezproblemu poślą materiały promocyjne, duuużo naklejek tylko trzeba jakąś ankiete wypełnic
Vtech: osyłając do nich mejla z prośbą o jakies naklejki liczyłem że przyślajakieś z dainesa ale niedostałem anijedne zato kilka innych i katalog, db kontakt @
Bikershop: kontakt @ db, dużo materiałów promocyjnych
Giant/Wheeler: db kontakt @ materiały promocyjne w postaci katalogów
DunCon: bdb kontakt @ widać ż ezależy im na kliencie, prawie każda gwara jest uznawana, materiały promo??? niemieli wtedy
to tak kilak odemnie, reszta to jakos niespecjalnie skora do przesyłania dupereli, a teraz dystrybutor, który zraziłmnie do siebie
7anna: bdb kontak @ odpowiedzi na pytania zdnia na dzień, brak materiałów promocyjnych ale to nie oto mi chodzi, mianowicie chciałem u nich heble kupic i okazuje sie ze jak pisze do nich to spoko są dostępne bezproblemu, ale jak juz maja je przesłac do jednego ze sklepów który zajmuje sie sprzedaża ich czesci to już powstaje giga problem, że nima i wogóle, a jeszcze gorzej z pedałami ns leg eaters, kiedy pisałem do nich to też spoko sa dostepne, ajak już trzeba je przesłac do sklepu to niema wogóle a swojemu odbiorcy wmawiaja że tylko 15 par wypóścili, dlamnie to jest paranoja
to tyle odemnie wypisujcie sie jak tam u was to wygląda
P.S ciekawi mnie czym zaleźli za skure gregorio Zielonemu, bo jak czytam ten jego podpis to dziwi mnie to troche
Gregorio: nie kupiłem tam amora ale bardzo szybko jak miałem problemy odpowiadają i pomagają przy usterkach, kontakt @ bdb
Wigwam: kontaktu @ zupełny brak ale jak się zadzwoni to już jest wszystko ok, zero problemów przy przesyłce( tak jest w moim wypadku)można liczyć na jakiś dodatek w postaci naklejek do zamówienia
Extreme-Shop: kupowałem u nich amora długo czekałem dosć jakieś 3 tygodnie ale to byuło w okresie kiedy szklarska był co niezmienia faktu że długo trzeba czekac, można liczyć na materiały promo wpostaci katalogów naklejek, kontakt mejlowyjaki i gg nienależy do najlepszych ale jakoś daje rade
Crazy Crank: dobry kontakt @ bezproblemu poślą materiały promocyjne
Velo: bdb kontakt @ bezproblemu poślą materiały promocyjne, duuużo naklejek tylko trzeba jakąś ankiete wypełnic
Vtech: osyłając do nich mejla z prośbą o jakies naklejki liczyłem że przyślajakieś z dainesa ale niedostałem anijedne zato kilka innych i katalog, db kontakt @
Bikershop: kontakt @ db, dużo materiałów promocyjnych
Giant/Wheeler: db kontakt @ materiały promocyjne w postaci katalogów
DunCon: bdb kontakt @ widać ż ezależy im na kliencie, prawie każda gwara jest uznawana, materiały promo??? niemieli wtedy
to tak kilak odemnie, reszta to jakos niespecjalnie skora do przesyłania dupereli, a teraz dystrybutor, który zraziłmnie do siebie
7anna: bdb kontak @ odpowiedzi na pytania zdnia na dzień, brak materiałów promocyjnych ale to nie oto mi chodzi, mianowicie chciałem u nich heble kupic i okazuje sie ze jak pisze do nich to spoko są dostępne bezproblemu, ale jak juz maja je przesłac do jednego ze sklepów który zajmuje sie sprzedaża ich czesci to już powstaje giga problem, że nima i wogóle, a jeszcze gorzej z pedałami ns leg eaters, kiedy pisałem do nich to też spoko sa dostepne, ajak już trzeba je przesłac do sklepu to niema wogóle a swojemu odbiorcy wmawiaja że tylko 15 par wypóścili, dlamnie to jest paranoja
to tyle odemnie wypisujcie sie jak tam u was to wygląda
P.S ciekawi mnie czym zaleźli za skure gregorio Zielonemu, bo jak czytam ten jego podpis to dziwi mnie to troche
gwarek chyba nie uznalu mu gwary na DJ-a
R&P Pwalak- nie wiedzą co sprzedają, jak napisałem do nich czy mają odbijacze do Duro to nie wiedzieli co to, kontakt dst odpowiedzieli z parodniowym opóźnieniem, a ton maila był troszkę chamski.
gwarek jak to jest z tymi materiałami promocyjnymi? tzn co trzeba napisać i jakie są wraunki otrzymania? :)
R&P Pwalak- nie wiedzą co sprzedają, jak napisałem do nich czy mają odbijacze do Duro to nie wiedzieli co to, kontakt dst odpowiedzieli z parodniowym opóźnieniem, a ton maila był troszkę chamski.
gwarek jak to jest z tymi materiałami promocyjnymi? tzn co trzeba napisać i jakie są wraunki otrzymania? :)
co cie nie zabije to wzmocni
-
- Posty: 942
- Rejestracja: 08.06.2005 16:51:35
- Lokalizacja: POZNAŃ STREET RIDER
- Kontakt:
Re: Opinie o polskich dystrybutorach
GREGORIO:gwarek pisze:P.S ciekawi mnie czym zaleźli za skure gregorio Zielonemu, bo jak czytam ten jego podpis to dziwi mnie to troche
bardzo sie wkurzylem na nich, kiedys szczesliwie sie dlamnie zlozylo, ze mialem chyba 900 zl, to dlamnie nadal bardzo duzo kasiory, dodam ze maksymalna kwota na bika jaka wydalem( jednorazowy zakup), to byly moje poczatki i kupilem rame pointa na allegro, to byl moj najwiekszy zakup jesli chodzi o rower, oprocz wlasnie tego amorka, wiec skoro wydaje tyle kasy, to myslalem ze z gwara nie bedzie problemu, pojezdzilem 4 miechy i pekl buster i gwarancji nie uzunali i cos tam wymyslali :/ niechce miec juz stycznaosci z ta firma !
Extreme-Shop: podobnie nie uznali mi gwarancji na widelec CMP
narazie ty tyle tych zlych dlamnie :/
A te dobre to:
DunCon: to dlamnie najlepszy :D
7anna: tez dobry :)
lemonsport: rekawiczki robia itp tez dlamnie dobry :)
Harfa Harryson: kontak @ roznie, raz dobrze, raz troche slabiej to zalezy...
ogolnie dobry, hampla kupilem, 3 razy na gwarancje wysylalem, ale zrobili !!! kazdy servis trwal z wysylkami w ciegu jednego tygodnia, wiec dlamnie to bardzo szybko.
AMOGObike, kiedys raz dobrze bylo , ale jakos mam brak kontaktu teraz :/
Ampbike: kiedys dobrze z nimi robilem interesy, ale teraz zero :/
Velo: calkim spoko, ale nic tam nie kupowalem.
z raszta mialem malo kontaktu, wiec nie wiem, jak cos mi sie przypomnie to dopisze.
to tyle odamnie
Lubie przeszkody,ktore nie byly budowane z mysla o jezdzie na rowerze
STREET to tylko BMX
STREET to tylko BMX
-
- Posty: 223
- Rejestracja: 26.02.2006 12:43:19
- Lokalizacja: Krosno/Krakow
- Kontakt:
MK BIKE - nie wiedza co klient zamawia i przysylaja nie to co trzeba.Zamowilem brunoxa deo do amora i obrecz na 36 otworow(taka piaste mialem). Przyslali brunoxa do odrdzewiania i obrecz na 32 otwory. Na przesylke ta czekalem ponad miesiac :/ Odeslalem obrecz i napisalem im zeby wymienili na 36 otworow. Wymienili 32 otwory na ..... 32 otwory. Pozdro
aaa i kontakt z dupy...
aaa i kontakt z dupy...
bukkake & farmsex .... tony.pl & xnxx.com
gwarek
teraz przynajmniej mozesz co kupic i ceny nie sa AZ TAK wieelkie.
3-4 lata temu nei bylo w sklepach nic, dobry sprzet dostac to trzeba bylo sie naszukac etc
juz nie narzekajcie tak na ta polske - jak ktos chce to moze nawet z zagramanicy sprowadzic sobie duze rzecyz jak ramy i amory a wszystkie 'mniejsze' duuuzy wybor ma na miejscowym allegro.pl
7anna - zawsze odpowiadaja na maile, ale tyle ile trzeba czekac na produkty nsx niekiedy to paranoja... ale ja trafilem na bitcha nadprogramowego i dostalem go po niecalych 48 godiznach od zlozenia zamowienia ;)
gregorio.pl - znane sa cyrki z nieuznawaniem gwary, natomiast na miale odpisuje szybko i rzeczowo, ale ceny za czesci zamienne maja CHORE. na amory juz lepeij ale tez duzo ;)
teraz przynajmniej mozesz co kupic i ceny nie sa AZ TAK wieelkie.
3-4 lata temu nei bylo w sklepach nic, dobry sprzet dostac to trzeba bylo sie naszukac etc
juz nie narzekajcie tak na ta polske - jak ktos chce to moze nawet z zagramanicy sprowadzic sobie duze rzecyz jak ramy i amory a wszystkie 'mniejsze' duuuzy wybor ma na miejscowym allegro.pl
7anna - zawsze odpowiadaja na maile, ale tyle ile trzeba czekac na produkty nsx niekiedy to paranoja... ale ja trafilem na bitcha nadprogramowego i dostalem go po niecalych 48 godiznach od zlozenia zamowienia ;)
gregorio.pl - znane sa cyrki z nieuznawaniem gwary, natomiast na miale odpisuje szybko i rzeczowo, ale ceny za czesci zamienne maja CHORE. na amory juz lepeij ale tez duzo ;)
www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
Duncon - super obsługa, wymażony dystrybutor
dystrybutor rst (nie znam nazwy) - muszą być naprawdę spoko, bo to coś co im wysłałem na reklamację dobrze nie wyglądało a jednak uwględnili
Gregorio- cóż... marzocchi, może i są dobrzy ale ja się z tym nie spotkałem, dużo za drogo, i jak chciałem plakat z tymi zajebistymi laskami od 66 to mi nie wyslali ;/ (chcialem zapłacić!) tłumaczę to tym że w polsce nie sprzedaje siew takich ilościach tych amorków...
Giant polska - nasłuchałem się dużo złych opini, osobiście nie nażekam, niby za hak musialem dać 50 zł ale jak się złamał 2 dni puźniej to wymienili za darmo.
7anna- git dystrybutor, tutaj wielki plus za serwis bo można włogóle dostać części serwisowe co się żadko zdaża.
r&p Pawlak - sensowne ceny
reszty dystrybutorów nie pamiętam...
9 kropek
dystrybutor rst (nie znam nazwy) - muszą być naprawdę spoko, bo to coś co im wysłałem na reklamację dobrze nie wyglądało a jednak uwględnili
Gregorio- cóż... marzocchi, może i są dobrzy ale ja się z tym nie spotkałem, dużo za drogo, i jak chciałem plakat z tymi zajebistymi laskami od 66 to mi nie wyslali ;/ (chcialem zapłacić!) tłumaczę to tym że w polsce nie sprzedaje siew takich ilościach tych amorków...
Giant polska - nasłuchałem się dużo złych opini, osobiście nie nażekam, niby za hak musialem dać 50 zł ale jak się złamał 2 dni puźniej to wymienili za darmo.
7anna- git dystrybutor, tutaj wielki plus za serwis bo można włogóle dostać części serwisowe co się żadko zdaża.
r&p Pawlak - sensowne ceny
reszty dystrybutorów nie pamiętam...
9 kropek
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
F&M Matuszewski: Zamowilem mailem stery, czekam tydzien na odpowiedz/potwierdzenie mailem i nic, po 10 dniach zamowilem steryod matuszewskiego-te same w zaprzyjaznionym sklepie rowerowym, z mysla, ze sklep potraktuja powazniej, niz maila od "nieznajomej" osoby. sklep czekal na stery 6 dni, ale przszly, po 24 dniach przyszly tez do mnie, na moj adres, ehhhhh. sterow nieodebralem. kontakt mailowy sredni, odpisywane w ciagu~3dni.
Velo: kontakt ok-via tel, jedna gwara na rame uznana, na stery nie, ale chyba zle mi w serwisie je wlozyli, i mieli prawo nieuznac.
ampbikes: kontakt ok-via tel, szybka przesylka itd. gwar nieodsylalem, bo niebylo potrzeby, wiec niewiem
7anna: przez tel raz mowia, ze cos jest na magazynie, raz nie, itd,k ale przesylka spoko, jedna piasta zwrocona na gwarze.
bikershop: jezdza busem po sklepach rowerowych, mozna wybrac cos na zywo, nieetylko z katalogu-zdjecia, za to wielki+, spoko syn kierowcy, co podobno zapierdala motorem po krakowie przez centrum 200km/h.
byl jeszcze jeden dystrybutor, niepamietam nazwy, ale takie proste rzeczy jak osie, lozyska, detki, narzedzia maja, to rycie, bo gadasz z nimi przez telefon, a oni niewiedza o co Ci chodzi, jakas niekompetentna babka odbiera zamowienia
Velo: kontakt ok-via tel, jedna gwara na rame uznana, na stery nie, ale chyba zle mi w serwisie je wlozyli, i mieli prawo nieuznac.
ampbikes: kontakt ok-via tel, szybka przesylka itd. gwar nieodsylalem, bo niebylo potrzeby, wiec niewiem
7anna: przez tel raz mowia, ze cos jest na magazynie, raz nie, itd,k ale przesylka spoko, jedna piasta zwrocona na gwarze.
bikershop: jezdza busem po sklepach rowerowych, mozna wybrac cos na zywo, nieetylko z katalogu-zdjecia, za to wielki+, spoko syn kierowcy, co podobno zapierdala motorem po krakowie przez centrum 200km/h.
byl jeszcze jeden dystrybutor, niepamietam nazwy, ale takie proste rzeczy jak osie, lozyska, detki, narzedzia maja, to rycie, bo gadasz z nimi przez telefon, a oni niewiedza o co Ci chodzi, jakas niekompetentna babka odbiera zamowienia
Cenzura prewencyjna środków społecznego przekazu oraz koncesjonowanie prasy są zakazane
Giant Polska - dla mnie ok po za tym ze sie wlekli az 2 tygodnie (po 2 klient ma prawo albo salon jest zobowiazany do tego zeby dac nowy towar jesli w ciagu tego czasu nie zostanioe od oddany) i malo z tego nie skorzystałem bo 1 dnia brakło;]. sprawa byla taka ze amor mial 15cm pekniecie na dolnej goleni a nie byl nic katowany (ewidentna wada fabryczna) został wysłany do Gregorio gdzie gwara została uznana.
gg 9120529
streety i dirty
streety i dirty
-
- Posty: 216
- Rejestracja: 04.07.2005 14:50:52
- Lokalizacja: Kędzierzyn-Koźle
- Kontakt:
Destroyer - Wysłałem im Jumpa który mi pękł i czekałem na niego 3 tygodnie oczywiście maile nie pomagały! Kiedy już zadzwoniłem to było wszystko ok! Ramka już wysłana ale po tygodniu znów jej nie było?! W końcu otrzymuje maila ze zaszła pomyłka i rama zostałą wysłana do kllijenata w SZWECJI:) W sumie to się ucieszyłem z tego powodu. Ramka przyszła na dniach! Wszystko elegancko zapakowane ale niestety chłopaki zapomnieli wysłać jakich kolwiek papierów!!! I tak oto czekam 2 miesiąc;)
Ps: Chętnie go sprzedam;p
Ps: Chętnie go sprzedam;p
http://www.pinkbike.com/photo/?op=list&function=myphotos&photouserid=144418
7anna - bardzo spoko, problem byl tylko z gwarancja (kupilem banshee, a to nie jest point czy co innego zeby gwarancja byla na podstawie paragonu, w koncu przyslali), dostalem naklejki i koszulke- bardzo mily prezent.
Duncon- spoko, mozna sie z nimi dogadac co do cen, po zarabaniu poprzedniej ramy dc zaproponowali dla mnie znizke
Gregorio- w sumie troche dziwni ludzie, jak sie z nimi zagada to ceny maja takie jak z allegro (888rc2x z gwara dystrybutora 3200)
Extreme shop- chcialem od nich brac amora, ale okazalo sie, ze sprzedali komus innemu... Troche sie wkurwilem, pozniej zamowilem obrecz z opona i detka, tutaj bylo juz ok
Tyle o milych sytuacjach, o niemilych szybko zapominam :)
Duncon- spoko, mozna sie z nimi dogadac co do cen, po zarabaniu poprzedniej ramy dc zaproponowali dla mnie znizke
Gregorio- w sumie troche dziwni ludzie, jak sie z nimi zagada to ceny maja takie jak z allegro (888rc2x z gwara dystrybutora 3200)
Extreme shop- chcialem od nich brac amora, ale okazalo sie, ze sprzedali komus innemu... Troche sie wkurwilem, pozniej zamowilem obrecz z opona i detka, tutaj bylo juz ok
Tyle o milych sytuacjach, o niemilych szybko zapominam :)
-
- Posty: 2075
- Rejestracja: 09.06.2004 22:51:01
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
7anna- gdy kupowalem z kumplem ramke wszystko ok spuscili cene bo 2 ramy przesylka na ich koszt, wydaje sie super, ale ramy doszły porysowane po prostu wsadzone do jednego kartona bez żadnych gąbek itp.
potem pisalem do nich bo mi sie w tych porabanych napianczach kolo przestawia to mi odpisali bardzo niemiło ze chyab nie umiem zapinac koła w TAKIEJ ramie i najlepiej jeśli kupie piaste ns'a na śruby bo takie piasty są do bitcha.
a ramka z poziomymi hakami to nie nowośc dla mnie i w innych jakoś nie miałem problemu.
ale kontakt @ bdb szybjko odpisują i nieraz sensownie.
Gregorio.
syt podobna bo kupowane 2 amorki razem niższa cena przesyłka na ich koszt ale.
obiecali kolesie ze wyślą z1fr1 150mm za ok 1400zł sztuka wszystko bylo ustawione, ale oni wyjechali na szkolenie do Włoch(taka ich wersja) i zostala sama sekretarka która o niczym takim nie widziala i powiedziala ze 2 z1fr3 150mm po niższej cenie i tyle.
a poptem gadalismy z tamtymi kolesiami zanim przysłali amorki i powiedzieli ze i tak by nie mogli tak tanio sprzedac fr1..
ehh ale kontakt @ dobry mi odpowiadali po 1-2 dniach.
narazie tyle potem dopisze więcej
potem pisalem do nich bo mi sie w tych porabanych napianczach kolo przestawia to mi odpisali bardzo niemiło ze chyab nie umiem zapinac koła w TAKIEJ ramie i najlepiej jeśli kupie piaste ns'a na śruby bo takie piasty są do bitcha.
a ramka z poziomymi hakami to nie nowośc dla mnie i w innych jakoś nie miałem problemu.
ale kontakt @ bdb szybjko odpisują i nieraz sensownie.
Gregorio.
syt podobna bo kupowane 2 amorki razem niższa cena przesyłka na ich koszt ale.
obiecali kolesie ze wyślą z1fr1 150mm za ok 1400zł sztuka wszystko bylo ustawione, ale oni wyjechali na szkolenie do Włoch(taka ich wersja) i zostala sama sekretarka która o niczym takim nie widziala i powiedziala ze 2 z1fr3 150mm po niższej cenie i tyle.
a poptem gadalismy z tamtymi kolesiami zanim przysłali amorki i powiedzieli ze i tak by nie mogli tak tanio sprzedac fr1..
ehh ale kontakt @ dobry mi odpowiadali po 1-2 dniach.
narazie tyle potem dopisze więcej
24 Bicycles Le Toy 4
Manitou Travis
24 cale
http://www.pinkbike.com/photo/1637670/
Manitou Travis
24 cale
http://www.pinkbike.com/photo/1637670/
Panowie,
jest jeden podstawowy problem z większością dystrybutorów czegokolwiek. Problem ten nazywa się "WYŁĄCZNY DYSTRYBUTOR" czyli jedna firma, która sprowadza do kraju towar od producenta. Zazwyczaj problem ten objawia się w cenie towaru będącej 50-100% przebiciem ceny, za która towar jest oferowany w innych krajach. Można dawać przykłady części rowerowych, elektroniki itp. i można te przykłady mnożyć.
Sztandarowymi przykładami, które przytaczam w takiej sytuacji są: premiera PS2 i iPoda' Video (jakiegośtam).
Przykład pierwszy:
kilka latek temu, na całym świecie po premierze PS2 ustawiały się kolejki jakich w żadnym z tych państw nikt nie pamiętał. Cena PS2 wahała się od 200-400$ (400 $ to była bardzo drogo). Jednym krajem w którym nie było kolejek była Polska ponieważ cena oscylowała w okolicach 2500-2700PLN. No comment.
Przykład drugi:
kilka miesięcy temu czytałem test nowego iPoda (ileśtam GB - nie pamiętam szczegółów bo mnie to nie interesowało). Poniżej artykułu podana była cena w USA (ok. 230$) i w Polsce (1750PLN).
Również no comment.
Nie wiem dlaczego firmy nie wybierają kilku przedstawicielstw. Może dlatego że w całym cywilizowanym świecie firmy nauczyły się "jeść małą łyżeczką" a nie próbować nachapać się w pierwszym roku sprzedaży i po prostu firmom z zachodu nie przychodzi to nawet do głowy.
Każdy kto choć trochę zna się na prawach handlu wie, że podstawą jest dobra marża i szybka rotacja. Więc zamiast walenia marży na poziomie 50-100% wartości towaru i sprzedaży na poziomie kilku (-nastu/ -dziesięciu) sztuk lepiej dać marżę 15% i sprzedawać miliony. O'Gilvy to wiedział, że podstawą jest spowodowanie żeby produkt stał się masowy i wtedy go sprzedawać w milionach sztuk. Ale po co? Przecież lepiej zerżnąć kasę na kilku frajerach którzy przepłacą i zrobić z towaru przedmiot luksusowy (chociaż na całym pozostałym świecie takim on nie jest). END
jest jeden podstawowy problem z większością dystrybutorów czegokolwiek. Problem ten nazywa się "WYŁĄCZNY DYSTRYBUTOR" czyli jedna firma, która sprowadza do kraju towar od producenta. Zazwyczaj problem ten objawia się w cenie towaru będącej 50-100% przebiciem ceny, za która towar jest oferowany w innych krajach. Można dawać przykłady części rowerowych, elektroniki itp. i można te przykłady mnożyć.
Sztandarowymi przykładami, które przytaczam w takiej sytuacji są: premiera PS2 i iPoda' Video (jakiegośtam).
Przykład pierwszy:
kilka latek temu, na całym świecie po premierze PS2 ustawiały się kolejki jakich w żadnym z tych państw nikt nie pamiętał. Cena PS2 wahała się od 200-400$ (400 $ to była bardzo drogo). Jednym krajem w którym nie było kolejek była Polska ponieważ cena oscylowała w okolicach 2500-2700PLN. No comment.
Przykład drugi:
kilka miesięcy temu czytałem test nowego iPoda (ileśtam GB - nie pamiętam szczegółów bo mnie to nie interesowało). Poniżej artykułu podana była cena w USA (ok. 230$) i w Polsce (1750PLN).
Również no comment.
Nie wiem dlaczego firmy nie wybierają kilku przedstawicielstw. Może dlatego że w całym cywilizowanym świecie firmy nauczyły się "jeść małą łyżeczką" a nie próbować nachapać się w pierwszym roku sprzedaży i po prostu firmom z zachodu nie przychodzi to nawet do głowy.
Każdy kto choć trochę zna się na prawach handlu wie, że podstawą jest dobra marża i szybka rotacja. Więc zamiast walenia marży na poziomie 50-100% wartości towaru i sprzedaży na poziomie kilku (-nastu/ -dziesięciu) sztuk lepiej dać marżę 15% i sprzedawać miliony. O'Gilvy to wiedział, że podstawą jest spowodowanie żeby produkt stał się masowy i wtedy go sprzedawać w milionach sztuk. Ale po co? Przecież lepiej zerżnąć kasę na kilku frajerach którzy przepłacą i zrobić z towaru przedmiot luksusowy (chociaż na całym pozostałym świecie takim on nie jest). END
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości