Sign FR2 do lekkiego DH

Szarkiz
Posty: 7
Rejestracja: 26.08.2006 11:54:20
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Sign FR2 do lekkiego DH

Post autor: Szarkiz »

Wiem, że było duzo tematów o Signach ale, mam do was pytanie co musiałbym zmienić w moim Signie żeby nadawał się do amatorskiego DH ? Narzie chodzi mi o jakieś drobne zmiany a nie np. wymiana amora choć damper niedłucho chyba pójdzie do wymiany.
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

damper to odrazu trzeba wymienić reszta raczej się nada
Piku
Posty: 334
Rejestracja: 25.08.2006 19:04:27
Lokalizacja: Czestochowa
Kontakt:

Post autor: Piku »

Rower ogulnie spoko tylko damper do wymiany . jego praca pozostawia wiele do zyczenia. chociaz na poczatek tez nie jest az taki zły :)wiec wydaje mi sie ze do czasu az go nie rozwalisz mozesz go zostawic. rama tez powinna wytrzymac swoje w koncu ma gwarancje na widelce 2 połkowe.a reszta to bardzo dobry osprzet. Pike . truvative . avid. Ja nie mam tego roweru ale jezdze z kolega codzien ktory go ma i nie narzeka na niego.
Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/photo/1696972/
Bunny Bar
Szarkiz
Posty: 7
Rejestracja: 26.08.2006 11:54:20
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Szarkiz »

Ja właśnie mam taki problem, że przy skokach spada mi często łńcuch lub przy mocniejszym nacisnięciu na pedały łaańcuch przeskakuje na zębatkach tak jakby był za lużny. A moglibyście mi powiedzieć o takim urządzeniu jak napinacz, może on by mi pomógł.
bimbom
Posty: 186
Rejestracja: 31.03.2006 17:58:06
Lokalizacja: Lubaczów
Kontakt:

Post autor: bimbom »

tak, jak sam stwierdziles lub to wiesz po założeniu napinacza/prowadnicy łańcuch by Ci nie spadał

a co do dh, niektórzy jeżdżą nawet ze sztywną dupą i dają rade więc ride&fun!

a co od częsci to wymieniaj co Ci sie niszczy ew. na części z wyższych półek wg uznania i kasy, nie wiem czy sie znasz na sprzęcie ale zawsze możesz poczytać forum, poszukać w necie, wzorować sie na innych bajach.

stwórz rower który sam wykreujesz a nie inni
http://www.pinkbike.com/photo/922602/
Szarkiz
Posty: 7
Rejestracja: 26.08.2006 11:54:20
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Szarkiz »

Na sprzęcie znam się średnio, ale właśnie chciałem, aby jacyś downhillowcy z prawdziwego zdarzenia poradzili mi co jest niezbędne. Chyba rozumiesz o co mi chodzi ;)
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

z prawdziwiego zdarzenia lol

kup poprostu napiacz , masa do wyboru i lancuch nie bedzie spadal czy latal tak
www.mm-foto.pl
vasylbiker
Posty: 136
Rejestracja: 11.10.2004 19:10:50
Kontakt:

Post autor: vasylbiker »

napinacz i hample, damper to bym zmienial jak padnie

pozdrawiam

edit: nie zauwarzylem ze piszesz o fr2, avidy daja rade
http://www.zanim.napiszesz.prv.pl/

http://www.cykloza.pl/
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Wlasnie caly rower daje rade. Wsadz sobie napinacz damper i tyla. Generalnie wszystkie czesci sa na wysokim poziomie. Pozniej juz tylko opony moze wieksze tarcze?
Ssij pento
Szarkiz
Posty: 7
Rejestracja: 26.08.2006 11:54:20
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Szarkiz »

Dobra już jestem prawie całkowicie ustatysfakcjonowany :D:P tylko poradźcie mi jeszcze jaki napinacz byłby dobry do tego osprzętu (najlepiej marka i model ;) ) bo chyba jest dość dużo rodzajów a ja w tym się nie oriętuje ;)
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

truvativ boxguide.niedrogi a konkretny,jak dodrze ustawisz to nie bedziesz miał zadnych problemów
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

po 1 pedaly na spd, ale jesli chcesz jezdzic profesionalnie ;) pomagaja kontrolowac rower a przy glebach same sie wypinaja :) po 2 napinacz na jakis z rockring-ami aby chronily od uderzen np o skaly po 3 sprzedaj pika i kup juniora nie bedziesz musial nic dokladac po 4 damper zmien (mialem taki i on ma wade konstrukcyjna przez co niszcza sie uszczelki (ja zmienilem na foxa vanille i wyszlo mi ze dokladam 20zl) damper mozesz wstawic max 220mm bo wiekszy zmieni geo za bardzo a tak to rower nawet z pikiem nada sie do fun dh :) aha no i opony im szersze tym lepsze (nie przesadzaj z 3.0 :P najlepiej miec zestaw na bloto i jak jest sucho (jak mokro to szerokie odstepy miedzy klockami a jak na sucho to wezsze odstepy) pozdro
_miCz_
Posty: 449
Rejestracja: 01.07.2006 17:17:29
Kontakt:

Post autor: _miCz_ »

BikerJG pisze:po 1 pedaly na spd, ale jesli chcesz jezdzic profesionalnie ;)
on napisał na samym początku że jest amatorem... czytaj uwaznie
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Wlasnie. Noi nie rozumiem po co zmieniacp ike na juniora. Pike ladnie pracuje i jest bardzo fajny. A junior ma kupowata prace. A czy 3 cm skoku sa az tak wazne? Napinacz polecam KMB
Ssij pento
koleś
Posty: 463
Rejestracja: 03.02.2006 09:09:32
Kontakt:

Post autor: koleś »

nie są ważne ale czuć różnice
Szarkiz
Posty: 7
Rejestracja: 26.08.2006 11:54:20
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Szarkiz »

Nazbierało sie trochę informacji więc nazbierało się i moich pytań ;) Po 1 o co chodziw tym bo nie kapuje :) :
BikerJG pisze:po 1 pedaly na spd
Po 2 BikerJG czemu miałbym sprzedać Pika co według Ciebie jest z nim nie tak i o jakiego Juniora wam chodzi bo ja znalazłem tylko Marzocchi Junior T który kosztuje ponad 2 tys. Po 3 lepszy będzie napinacz z probandnicą i rolką czy z dwiema rolkami ? Po 4 Sulring patrzałem na stronie producęta te napinacze i tam pisze, że one są do korb z jedną zembatką czy więc będzie pasować do mojego bika ? Po 5 co myślicie o Truvativ ShifGuide i czym się różni od BoxGuide? - ponoć może pracować na 2 kołach zębatych.
BikerJG
Posty: 1875
Rejestracja: 30.08.2005 00:01:45
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: BikerJG »

no wlasnie sprzedal bys pika za ok 1000zl i za tyle dorwal juniora (tak to ten za 2 tys) ale uzywke ;) pike ma maly skok :P lepszy bedzie napinacz z prowadnica ale z 2 rolkami jest tanszy (35zl ja taki mam i dziala) majac napinacz (wiadomo) musisz miec 1 zebatke poniewaz....... dobierzesz do swoich potrzeb (najbardziej optymalna moim zdaniej jest 38z wiec bedziesz musial zdjac mniejsza :) shift guide ma mniejsza prowadnice ale taka wystarcza (najlepiej kup uzywke boxguide za np 70zl Pozdrawiam Konrad
Spyrant
Posty: 8
Rejestracja: 03.09.2006 20:52:36
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spyrant »

Jesli chcesz jezdzic z ostrej gorki to wymien jesli nie cale hample to przynajmniej tarcze. Te z avidow sa wyjatkowo odchudzane (maja tylko 6 zeber) przez co szybko sie grzeja. Co prawda ja swoje waze ale widac chocby po ich konstrukcji, ze nie nadaja sie do DH

Co do dumpera - jesli nie chcesz wymieniac na inny to zastanów sie nad wymiana sprezyny - 850lbs to zbyt duzo do dh. Na poczatek pozycz od kogos 550 - 650 lbs dlugosci 11 do 13 cm, wyreguluj kompresje, odbicie i cisnienie w piggybacku. Wtedy mozna dopiero ocenic ten dumper.

Osobiscie wymieniam cale hample, ale to juz kwestia preferencji.

Dodatkowo wymienilem sobie sztyce na 495mm - dzieki temu bajkiem mozna jezdzic w XC - sylwetka jest do zniesienia, w miare wygodnie, wiec sztyca za 40 pln podnosi uniwersalność roweru. Co wiecej, taka dluga w calosci wchodzi do ramki :) wiec mozesz jechac w dh z calkowicie zlozonym siodlem.
dr Spyrant
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości