Avid Juicy7 i odskakująca klamka-pytanie

riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

NoFuckinName pisze:riba kolega xxxxxxma racje... dzisiaj jak zmieniałem dętke, miałe wyjęte koło i przypadkiem nacisnąłem klamke i co> hampelek się troche zapowietrzył... A szczerze powiem że nie zabardzo wiem jaka jest jego konstrukcja więc na ten temat sie nie wypowiadam...
krotkie wytlumaczenie. przy zle odpowietrzonym/napelniony hamulcu, babelki powietrza zgodnie z prawem grawitacji wedruja do gory i kumuluja sie w zbiorniku wyrównawczym. z punktu widzenia uzytkownika hamulec wdzial dobrze, bo powietrze w zborniku wyrownawczym nie ma wplywu na prace hamulca. gdy odwrocisz rower, to w korzystnych okolicznosciach /grawitacja!/
wciskajac klamke przepchniesz bable powietrza do ukladu i finito - hamulec zapowietrzony - mimo, ze tak naprawde byl juz wczesniej. tyle! proste?

riba
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

riba nie wiem kto tu ma racje, ale odkad hamulce hydrauliczne pojawily sie na rynku mowi sie zeby nie naciskac klamki przy wyjetym kole. Wiec cos w tym musi byc?
Ssij pento
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Sulring pisze:riba nie wiem kto tu ma racje, ale odkad hamulce hydrauliczne pojawily sie na rynku mowi sie zeby nie naciskac klamki przy wyjetym kole. Wiec cos w tym musi byc?
Tak, po to żeby tłoczki się nie ścisnęły, co w sumie nie jest większym problemem ale nie każdy ma zawsze przy sobie powiedzmy płaski śrubokręt aby je rozepchać spowrotem...
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

więc wam tlumacze to sie upieracie przy swoich bzdetach!

hamulec dobrze napelniony i odpowietrzony nie ma prawa sie zapowietrzyc przy sprawnym uszczelnieniu!

Sulring: kto mówi? producent? poprosze klazulkę z instrukcji ,ktory producent przestrzaga przed naiskaniem klamki kiedy rower jest odwrocony.

mity i tyle!

pzdr
riba
Wrona
Posty: 766
Rejestracja: 27.05.2005 04:50:41
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Wrona »

riba pisze:mity i tyle!
Proponuję z tym iść do Pogromców Mitów na Discovery Channel... :/
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

...proponuję pomyśleć :>)

a jak sie nie mm wiedzy nt. budowy hamulca i co moze z czego wynikac to polecam milczenie, a nie bezsensowne twierdzenie: "tak jest, ale nie wiem dlaczego tak sie dzieje"...


pzdr
riba
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

ribamowilem o wyciagnietym rowerze kole cyzli braku tarczy w zacisku. A nie odwroconym rowerze. Po za tym powiem jedno iwdzisz jaki jestes fajny? Tobie dziala zajebiscie, a nam sie zapowietrze :)
EOT?
Ssij pento
spectomo
Posty: 509
Rejestracja: 10.08.2005 18:52:19
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: spectomo »

A wiec drogi Kolego "Riba"....zamiast pier*olic morały innym , ze sie nie znają , a Ty tak bo masz taki hamulec, spojrzałbys w taką fajną ksiązeczkę pt"user manual", albo zasięgnoł "Jezyka" a raczej wiadomosci na stronie producenta.
Owszem, w jednym przyznam Ci racje, ze prawidłowo zalany hamulec,z nowymi uszczelkami nie powinien sie zapowietrzyc, ale jak sam napisałes z nowymi klockami(nie chce mi sie szukac w którym poscie To padło), ale kto z nas ma nowe klocki hamulcowe, skoro czasem trza ich uzyc.Stwierdziłes ze tłoczki przy wyjetych klockach moga sie zejsc , i niestety to jest czesta przyczyna zapowietrzeni sie hampli, wiec tu tez tkwi czesc prawdy.

Ale do sedna...
W user manualu , jak Wół pisze że:
- moze służyc jako połozenie transportowe ,zapobiegające przypadkowemu nacisnieciu na klamke
-moze słuzyc jako połozenie do odpowietrzania
- a takze moze słuzyc jako dostanie sie do srubki regulacji odleglosci klamki("..tylko tyle, albo az tyle.."), a wiec....nie do konca.Słuzy to głownie jako pozycja serwisowa, czyli dostania sie do uszczelnien tłoczka, zawiasu klamki...czyli do wybebeszenia klamki.
A wiec reasumując..czesc osób miała raczję, wiec nie widze powodu do twego Wywyzszania sie ponad innymi bo masz taki sprzet...chwała ci za to ze rodzice ci kupili/sam na niego zarobiles , bo to fajny hamulec, ale w dobie informacji cennieszej od złota , warto czasem poszukac informacji(to nie boli, lecz chwile potrwa)zamiast mądrzyc sie na forum.

Bez urazy i z pozdrowieniami .....
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

spectomo pisze:Stwierdziłes ze tłoczki przy wyjetych klockach moga sie zejsc , i niestety to jest czesta przyczyna zapowietrzeni sie hampli, wiec tu tez tkwi czesc prawdy.
dokladnie tak sie dzieje.
krotkie wytlumaczenie. przy zle odpowietrzonym/napelniony hamulcu, babelki powietrza zgodnie z prawem grawitacji wedruja do gory i kumuluja sie w zbiorniku wyrównawczym. z punktu widzenia uzytkownika hamulec wdzial dobrze, bo powietrze w zborniku wyrownawczym nie ma wplywu na prace hamulca. gdy odwrocisz rower, to w korzystnych okolicznosciach /grawitacja!/
wciskajac klamke przepchniesz bable powietrza do ukladu i finito - hamulec zapowietrzony - mimo, ze tak naprawde byl juz wczesniej. tyle! proste?
To ja widocznie nigdy nie widzialem hebla "dobrze" zalanego! Zwlaszcza ze dzieje sie tak na seryjnym zalaniu... Czyżby fachowcy sie nie znali ?



Dobra, koniec marudzenia, i robienia klutni :-))))
andrut
Posty: 804
Rejestracja: 12.08.2004 07:09:03
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: andrut »

xxxxxx pisze:dzieje sie tak na seryjnym zalaniu
hmm seryjne zalanie nie jest czasem dobre, wiesz? czasem im sie tam zgromadzą bąbelki
kupie
prawą klamkę do julii/deore/lx-hydra
przewód tył do julii/shimano!
gg 5732171
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

bąbelki szepcza - bamboocha !
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

xxxxxx pisze:bąbelki szepcza - bamboocha !
;D

Oj, chyba nadchodzi czas końca tego topicu :)
NoFuckinName
Posty: 834
Rejestracja: 19.08.2006 20:25:31
Lokalizacja: Zgierz/koło Łodzi
Kontakt:

Post autor: NoFuckinName »

no dobra bo zrobił się mały offtopic :P to więc co sądzicie o tej jeb***j al'a blokadzie? :D
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

xxxxxx pisze:To ja widocznie nigdy nie widzialem hebla "dobrze" zalanego! Zwlaszcza ze dzieje sie tak na seryjnym zalaniu... Czyżby fachowcy sie nie znali ?
być może tak właśnie jest, tzn. seryjnie napełniane hamulce nie są dobrze odpowietrzone. to oczywiście gdybanie, bo kto wie jak jest. raczej im się śpieszy i nikt nie będzie siedział przy heblu 15-20minut, jeśli jest to robione przez ludzi. nie sądzę, aby robił to automat, chcociaż kto wie.

zauważ, że aby dobrze odpowietrzyć układ, trzba poświęcić nieco czasu.
u mnie w juicy, gdzie jest do tego świetny bleeding kit - strzykawą się nie tylko wpycha płyn do układu, ale rówież wytwarza podciśnienie zaciągające bąble powietrza. jest więc możliwość bardzo dobrego odpowietrzenia układu.
na pewno dużo lepsza niż w hayesie, gdzie buteleczką wpycha się tylko płyn od dołu do góry.
no i można sobie czekać własnie 15-20 minut i cały czas jakiś "babelkowy drobiazg" przemieszcza się do strzykawki. przyspieszyć się nie da. to musi potrwać.

jeśli hamulec zapowietrza się po wysunięciu tłoczków /wyjęte koło/
to oznacza, że ma kiepskie uszczelnienie. jeśli przez uszczelkę/-i dostaje się powietrze /jak sugerujecie/ to w pierwszej kolejności powinien zostać wyciśnięty płyn - wciskając klamkę wytwarzacie wszak niemałe ciśnienie.
wiadomo, tłoczek podczas normalnej pracy "jest trzymany" przez uszczelkę i wysuwa się w miarę zużywania o grubość materiału ściernego, czyli jakieś 2mm. tolerancja pewnie jakaś jest, ale przy braku tarczy między klockami, kiedy można tłoczki wycisnąć więcej niż te 2-3mm, tłoczek jest już w obszarze bliskim "wyskoczenia" z uszczelek. i w tym miejscu ze względu na nieprecyzyjne wykonanie tłoczka i uszczelek, może nastąpić rozszczelnienie układu. tyle, że najpierw powinien być wyciek.

pofatygowałem się specjalnie do garażu i wyciągnąłem koło z jednego roweru, gdzie mam własnie juicy. klocki zużyte gdzieś tak w 50%.
wcisnąłęm klamkę kilka razy i aż do zejścia /_prawie_ zejścia, bo dolegać do siebie w pozycji spoczynkowej, nigdy nie będą/ klocków.
i co ?? i nic!
klocki rozepchnąłem hamulec działa jak wcześniej,
klamka twarda, hamowanie bez zmian.

pzdr
riba
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

NoFuckinName pisze:no dobra bo zrobił się mały offtopic :P to więc co sądzicie o tej jeb***j al'a blokadzie? :D
tak jak współnie :) ustaliliśmy służy ona do:

1) możliwość dostania się do regulacji pozycji spoczynkowej klamki /mały imbus przy przegubie/ nie zawsze jest możliwość wsadzenia tam klucza, bo manetki przeszkadzają.

2) położenie transportowe - jeśli w zacisku jest włożona plastikowa zatyczka między klockami i jest wciśnięta mocno, tak że klocki nie mają możliwości poruszania się, dociśnięcie klamki prawie na pewno spowoduje wyciek ze zbirornika wyrównawczego. zbirnik wyrównawczy ze względu na swą konstrukcję i przeznaczenie nie jest zaprojektowany do wytrzymywania dużych ciśnień, a brak możliwości przemiszczenia się klocków nie spowoduje zamknięcia układu i odcięcia drogi płynu do zbiornika. wytworzy się więc spore ciśnienei, którego uszczelka w zbiorniku nie wytrzyma. w juicy ładnie widać też jak pracuje pokrywak od zbiornika. jest ona przykręcona dwiema śrubkami w skrajnych położeniach, a środek ładnie się wygina i widać to gołym okiem.

odchylenie klamki może więc zapobiec, przypadkowemu dociśnieciu.
mam us iebie 4 x juicy, czyli dwa komplety juicy 7 i juicy 5,
i nigdy nie spotkałem się jednak z tym aby hamulce przychodziły z "odciągniętą" klamką.

3) pozycja do odpowietrznia jak ktoś sugeruje. tu mam spore wątpliwości. w instrukcji do bleeding kit /są dwie nieco inne/ slowa nie ma o tym aby podczas napełniania/odpowietrzania układu odchylać kalmkę do tej pozycji.
jeśli ktoś wie czemu ma to służyć ze względu na to co się dzieje wewnątrz klamki to czekam na wyjaśnienie, bo zwyczajnie chcę je poznać.
przy baraku wyjaśnienia uznam, że to raczej niesprawdzona teoria nie poparta doświadczeniem i wiedzą.

pozdro
riba
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

"odchylenie klamki może więc zapobiec, przypadkowemu dociśnieciu.
mam us iebie 4 x juicy, czyli dwa komplety juicy 7 i juicy 5,
i nigdy nie spotkałem się jednak z tym aby hamulce przychodziły z "odciągniętą" klamką."

Bo zapewne byly pomiedzy klockami takie plastikowe wkladki :PP Przynajmniej tak mialem w hayes-e.


"pofatygowałem się specjalnie do garażu i wyciągnąłem koło z jednego roweru, gdzie mam własnie juicy. klocki zużyte gdzieś tak w 50%.
wcisnąłęm klamkę kilka razy i aż do zejścia /_prawie_ zejścia, bo dolegać do siebie w pozycji spoczynkowej, nigdy nie będą/ klocków.
i co ?? i nic!
klocki rozepchnąłem hamulec działa jak wcześniej,
klamka twarda, hamowanie bez zmian."

no widzisz, jak tam napisales w poscie w ktoryms tam momencie po wyskoczeniu tloczka powiniem sie wylac plyn, jak nam w clim 8 wyskoczyl to nie polal sie plyn, ale hebel musielismy odpowietrzlismy od nowa... :-)

Nie chce sie klucic, kazdy ma wlasne teorie, a zaraz wyjdzie ze bedziemy sie klucic o to jakiego koloru jest bialy maluch... ;-)
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

spectomo pisze:spojrzałbys w taką fajną ksiązeczkę pt"user manual", albo zasięgnoł "Jezyka" a raczej wiadomosci na stronie producenta.
przecież pisałem, że powtarzam za instrukcją ;)
przeoczyłeś czytając.
spectomo pisze:Słuzy to głownie jako pozycja serwisowa, czyli dostania sie do uszczelnien tłoczka, zawiasu klamki...czyli do wybebeszenia klamki.
aby wybebeszyć klamkę to trzeba ją rozebrać. odchylając niczego nam to nie daje. jak chcesz się dostać do uszczelnień i do wnętrza? przez odchylenie klamki??
aby dostać się do uszczelnień, trzba zdemontowąć klamkę! a nie ją tylko odchylić :)

spectomo pisze:A wiec reasumując..czesc osób miała raczję, wiec nie widze powodu do twego Wywyzszania sie ponad innymi
to Ty mnie wywyższa, bo ja tego ne robię.
zwyczajnie dokształcam niedouczonych i nie kumatych "co w hebelku piszczy".
jeśli ktoś psoądzie wiedzę jak hamulec działa, to się będzei zastanawiał z czego może wynikać zapowietrzanie. bo przecież nie wynika to z faktu, że tak jest, zawsze było i będzie.

spectomo pisze:ale w dobie informacji cennieszej od złota , warto czasem poszukac informacji(to nie boli, lecz chwile potrwa)zamiast mądrzyc sie na forum.
pisałem, ze przerabilismy temat na pl.rec.rowery jakieś 2 lata temu.
wypowiadało się trochę fachowców co i jak i z czego wynika.
polecam poczytać, bo tam są szczegóły, a na DHzone zazwyczaj ogólniki
przy których upierają się ludzie niewiele wiedzący /aczkolwiek nie wszyscy/.

pozdrowiam... i bez urazy ;)

riba
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

xxxxxx pisze:"odchylenie klamki może więc zapobiec, przypadkowemu dociśnieciu.
mam us iebie 4 x juicy, czyli dwa komplety juicy 7 i juicy 5,
i nigdy nie spotkałem się jednak z tym aby hamulce przychodziły z "odciągniętą" klamką."

Bo zapewne byly pomiedzy klockami takie plastikowe wkladki :PP Przynajmniej tak mialem w hayes-e.
no własnie dlatego ze sa plastikowe wkladki, po nacisnieciu klamki istnieje ryzko wycieku plynu ze zbiornika wyrownawczego. to bylu uzasadnienie tezy, ze odchylenie klamki moze sluzyc do celów transportowych.
bo jesli avid we wszytskie zaciski wklada wkładki /a wklada/ to ta fukcja klamki byłaby zbędna.
xxxxxx pisze:no widzisz, jak tam napisales w poscie w ktoryms tam momencie po wyskoczeniu tloczka powiniem sie wylac plyn, jak nam w clim 8 wyskoczyl to nie polal sie plyn, ale hebel musielismy odpowietrzlismy od nowa... :-)
co znaczy "wyskoczył nam tłoczek"?? i nie polał sie płyn??
tzn. wypadł ten tłoczek zupełnie??? :D

xxxxxx pisze:"Nie chce sie klucic, kazdy ma wlasne teorie
ejno, luz. przeciez to forum słuzy do dyskusji ;)

pozdrawiam
ribak
xxxxxx
Posty: 2058
Rejestracja: 23.05.2005 02:21:45
Kontakt:

Post autor: xxxxxx »

riba tak, wypad zupelnie :-) Z lekka bylismy zdziwieni :D
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości