Dylematy siodlowe - lekko czy ciezko
Dylematy siodlowe - lekko czy ciezko
Czesc,
Chcialbym odchudzic bike'a. HAHA, teraz jest mniej-wiecej 19kg. Narazie zamowilem KIERE ritcheya wcs rizer , to mi zleci ze 150g. Teraz pora na siodlo. Ze wzgledu na moja duza wage i upodobanie do opadania dupa ujezdzalem w pizdu ciezkie siodelko na pretach cr-mo przytwierdzonych do jakiegos tworzywa i oblozonych syfiastym obiciem. Popekalo i pokrzywilo mu sie, ale stalo sie to w dosyc niecodziennych okolicznosciach, wiec mniejsza z tym. Myslalem o velo carbon z pretami ti http://www.allegro.pl/item126595191__su ... 05_g_.html
waga nawet przyzwoita, tylko ten stop tytanu jakis z dupy, widzialem paru gosci na tym
drugi kandydat to juz dosc ciezkie siodlo fizik freek http://www.allegro.pl/item128979973_sio ... kazja.html
rozwazalem tez siodlo the do fr na ride-zone bylo
Moje pytanie: Warto zaoszczedzic te 180g i liczyc sie z uszkodzeniami siodla? Mam zamiar glownie scigac sie na nim w dh, wiec zalezy mi na wadze. Polecacie jakies fajne siodla?
Chcialbym odchudzic bike'a. HAHA, teraz jest mniej-wiecej 19kg. Narazie zamowilem KIERE ritcheya wcs rizer , to mi zleci ze 150g. Teraz pora na siodlo. Ze wzgledu na moja duza wage i upodobanie do opadania dupa ujezdzalem w pizdu ciezkie siodelko na pretach cr-mo przytwierdzonych do jakiegos tworzywa i oblozonych syfiastym obiciem. Popekalo i pokrzywilo mu sie, ale stalo sie to w dosyc niecodziennych okolicznosciach, wiec mniejsza z tym. Myslalem o velo carbon z pretami ti http://www.allegro.pl/item126595191__su ... 05_g_.html
waga nawet przyzwoita, tylko ten stop tytanu jakis z dupy, widzialem paru gosci na tym
drugi kandydat to juz dosc ciezkie siodlo fizik freek http://www.allegro.pl/item128979973_sio ... kazja.html
rozwazalem tez siodlo the do fr na ride-zone bylo
Moje pytanie: Warto zaoszczedzic te 180g i liczyc sie z uszkodzeniami siodla? Mam zamiar glownie scigac sie na nim w dh, wiec zalezy mi na wadze. Polecacie jakies fajne siodla?
Pozdrawiam
Mikolaj
Mikolaj
http://www.allegro.pl/item127829725_now ... _skn_.html
265 g sprzedam take za 40 zl bo wlasnie nab ylem slr carbonio
mysle ze mozesz lzejsze jakies wziasc ale nie az tak wychudzone deski , twojej dupie ( czesci ciala ;] ) moze to nie przypasc jednak do gustu pomimo ze malo siedzisz na nim
265 g sprzedam take za 40 zl bo wlasnie nab ylem slr carbonio
mysle ze mozesz lzejsze jakies wziasc ale nie az tak wychudzone deski , twojej dupie ( czesci ciala ;] ) moze to nie przypasc jednak do gustu pomimo ze malo siedzisz na nim
www.mm-foto.pl
http://www.dobrerowery.com/product_info ... ts_id=2108 bardzo fajna mocna kanapa i do tego nie kosztuje fortuny
http://miniurl.pl/12397
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
argus, dwoch moich dobrych znajomy, Lenny i Karpf, kupil isobie wlasnie te siodla z pierwszego linka, niby "SLR", zreszta wlasnie w firmie IM-Motion. Wlasnie wczoraj mialem oakzje smignac na tym siodle i na krotka jazde jest bardzo wygodne, jak na taki karbonowy sztylet. Zwykle kazde siodlo XC, zwlaszcza te lzejsze, od razu mnie cisnelo w tylek, wiec cos w tym musi byc, ze wlasnie z tym Velo jest inaczej. Waze ok. 90kg i naprawde ciezko mi dopasowac siodlo :] Pok ico sam ganiam na wazacym 341g Selle Italia Karve, ale mysle o zmianie.
Jesli zrzucasz gramy, to pomysl o lzejszych obreczach i oponach. Na zawody ciezko bedzie Ci wybrac cos innego, niz Michelin, ale mozesz pomyslec o najlzejszych wersjach opon Syncrosa. W rozmiarze 2.5 waza one od niespelna 800g do ok. kilograma.
Jesli zrzucasz gramy, to pomysl o lzejszych obreczach i oponach. Na zawody ciezko bedzie Ci wybrac cos innego, niz Michelin, ale mozesz pomyslec o najlzejszych wersjach opon Syncrosa. W rozmiarze 2.5 waza one od niespelna 800g do ok. kilograma.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
Bike Action
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Koledzy, pomieszaliście jak baba groch z kapustą, gdyż;
mówicie o róznych zastosowanich a tym samym róznych siodełkach;
Inne jest do XC tu wszelkie konstrukcje z Carbonem i tytanem jak najbardziej
Dropy - i tutaj żadne nawet nadroższe siodełka XC nie wytrzymają z prostego powodu - nie sa projektowane do walenia dupskiem przy lądowaniu.
Dla dropa jedyne wyjście do grube prety z mocnym mocowaniem (najlepiej skecanym i podwujna wyściółka. Dla dropowania polecenia sa godne konstrukcje AZONIC - http://www.azonicusa.com/catalog/produc ... cts_id=185
i TITEC z dodatkowymi rozpórkami prętów Cromo.
Trzecia kategoria to FR/DH gdzie praktycznie się nie siedzi na siodełku i obecnie jak zmieniły sie trasy jest tendencja odejścia od typowych kanap własnie w stronę sidełekjak Fizik Freek, który w takim zastosowaniu spisuje sie doskonale.
Jeśli zastosuje się siodełko zgodnie z tym do czego zostało zaprojektowane, to dłużej z niego można sie cieszyć i tyle
mówicie o róznych zastosowanich a tym samym róznych siodełkach;
Inne jest do XC tu wszelkie konstrukcje z Carbonem i tytanem jak najbardziej
Dropy - i tutaj żadne nawet nadroższe siodełka XC nie wytrzymają z prostego powodu - nie sa projektowane do walenia dupskiem przy lądowaniu.
Dla dropa jedyne wyjście do grube prety z mocnym mocowaniem (najlepiej skecanym i podwujna wyściółka. Dla dropowania polecenia sa godne konstrukcje AZONIC - http://www.azonicusa.com/catalog/produc ... cts_id=185
i TITEC z dodatkowymi rozpórkami prętów Cromo.
Trzecia kategoria to FR/DH gdzie praktycznie się nie siedzi na siodełku i obecnie jak zmieniły sie trasy jest tendencja odejścia od typowych kanap własnie w stronę sidełekjak Fizik Freek, który w takim zastosowaniu spisuje sie doskonale.
Jeśli zastosuje się siodełko zgodnie z tym do czego zostało zaprojektowane, to dłużej z niego można sie cieszyć i tyle
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
To, ze pomieszalismy, to chyba sobie kazdy doskonale zdaje sprawe. Probl;em polega na pojsciu na kompromis. Akurat wg mnie oszczednosc wagowa na siodle nie jest zbyt odczuwalna. O wiele lepiej zedrzec 150g z ktoregokolwiek z kol, ale jesli kolega ma zyczenie jezdzic na czyms lekkim i zdaje sobie sprawe z tego, co kupuje, to zlinkwoane siodlo jest dobrym wyborem. Mysle, ze w rozmowie nie uczestnicza trzynastolatkowie, ktorym trzeba wsyztsko od podstaw tlumaczyc ;))
http://tiny.pl/786k
Bike Action
Bike Action
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
-
- Posty: 1499
- Rejestracja: 30.08.2004 20:15:40
- Lokalizacja: Somerwill
- Kontakt:
Pewnie, pewnie, tylko mimo wszystko nie zapominajmy o przeznaczeniu siodełka. Jak będziesz riderem teamowym jak GARCIA to bedziesz mógł rozpiepszać co zawody carbonowe lekkie siodełko klasy SPIDER, czy inny wynalazek z carbonu;
http://cgi.ebay.com/Tioga-Racing-Saddle ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/AX-Lightness-light- ... dZViewItem
- jak zniszczysz sponsor i tak da nowe a w inych przypadkach to nie ma najmniejszego sensu.
Jak pojadę na weekend, to chciałbym aby siodełko pozwoliło mi jeżdzić czały czas, więce nie założę wersji przeznaczonej do XC do maszyny do ostrego katowania DH.
Więcej osiągniesz jak popracujesz nad siłą mięsni niż pozbywająć się za ciężkie pieniadze 200gram masy roweru.
Wiem że sens i logika to stare szuki ale warto nadal się nimi posługiwać!
http://cgi.ebay.com/Tioga-Racing-Saddle ... dZViewItem
http://cgi.ebay.com/AX-Lightness-light- ... dZViewItem
- jak zniszczysz sponsor i tak da nowe a w inych przypadkach to nie ma najmniejszego sensu.
Jak pojadę na weekend, to chciałbym aby siodełko pozwoliło mi jeżdzić czały czas, więce nie założę wersji przeznaczonej do XC do maszyny do ostrego katowania DH.
Więcej osiągniesz jak popracujesz nad siłą mięsni niż pozbywająć się za ciężkie pieniadze 200gram masy roweru.
Wiem że sens i logika to stare szuki ale warto nadal się nimi posługiwać!
____________________________________
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
http://www.pinkbike.com/photo/6535488/
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Nie no, lekkie siodlo XC zakladasz wtedy, kiedy walczysz o wage. Stosowanie go przez wiele lat moze okazac sie niewykonalne, ale znowu trzeba wziac pod uwage, czy faktycznie potrafi sie jezdzic. Walenie tylkiem o siodlo na kazdym dropie w zadnym wypadku nie ejst dowodem na umiejetnosc jezdzenia.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
Bike Action
bardzo polecam to: http://www.azonicusa.com/catalog/produc ... cts_id=186 jest też praktycznie identyczne firmy setlaz (zresztą oni produkują dla azonic) i kosztuje koło 100 zł
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
LoooooK O.Jezdze z lennym i karpielem. Karpiel ostatnio mial wtb w swoim glory. Lenny smiga na tym velo i wlasnie u niego mnie ono zaintrygowalo. Lenny wazy mniej wiecej tyle co ja, a i jego wzrost zasluguje na respekt.
Roman-maxx - pierdolicie hipolicie. Wole kupic 200g siodelko za 100zl. Niz azonica za 250zl, bo rozwale jedno i kupie drugie. Chyba, ze znasz siodlo, ktore wazy ok 200g i kosztuje nie wiecej niz 300-350 i wytrzyma katowanie.
loook- polecasz jakies kiery z karbonu? moze wcs karbon? narazie zmieniam opony na tubuless. Denerwuja mnie wiejscy filozofowie narzekajacy na karbon. Mam upside-down z karbonowymi goleniami i nic nie zapewnia takiej sztywnosci przy niskiej wadze, jak karbon
Roman-maxx - pierdolicie hipolicie. Wole kupic 200g siodelko za 100zl. Niz azonica za 250zl, bo rozwale jedno i kupie drugie. Chyba, ze znasz siodlo, ktore wazy ok 200g i kosztuje nie wiecej niz 300-350 i wytrzyma katowanie.
loook- polecasz jakies kiery z karbonu? moze wcs karbon? narazie zmieniam opony na tubuless. Denerwuja mnie wiejscy filozofowie narzekajacy na karbon. Mam upside-down z karbonowymi goleniami i nic nie zapewnia takiej sztywnosci przy niskiej wadze, jak karbon
Pozdrawiam
Mikolaj
Mikolaj
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
Karpiel tez sie zajaral siodlem Lenny'ego i sobie kupil. Kurde, fajne to jest. Musze sobie takie zalatwic :P Zreszta, bedzie mi twardo, zle, niewygodnie, to wrzuce z powrotem Karve, swoja droga baaaardzo wygodne siodlo.
Co do kierownic - nie wiem, musze eksperymentowac albo polegac na mtbr.com. W zjazdowce na niewielu rzeczach mozna zyskac wagowo, przynajmniej w rowerach na czesciach sklepowych.
Co do kierownic - nie wiem, musze eksperymentowac albo polegac na mtbr.com. W zjazdowce na niewielu rzeczach mozna zyskac wagowo, przynajmniej w rowerach na czesciach sklepowych.
http://tiny.pl/786k
Bike Action
Bike Action
To zdaj mi recenzje, a ja postaram sie pogadam z lennym:D W sumie smignalem sie raz na jego giancie i jakos nie poczulem, ze mi sie dupa rozdwaja
Poszukalem troche w necie i nie znalezlem jakis super lekkich kier z karbonu, ale za to moze sa wytrzymalsze niz te wycieniowane z aluminium, no i napewno przyjemnie sie jezdzi.
Poszukalem troche w necie i nie znalezlem jakis super lekkich kier z karbonu, ale za to moze sa wytrzymalsze niz te wycieniowane z aluminium, no i napewno przyjemnie sie jezdzi.
Pozdrawiam
Mikolaj
Mikolaj
-
- Posty: 394
- Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
- Lokalizacja: Wrocław
- Kontakt:
LoooooK O. Easton robi karbonowa kiere do DH. I to podobno nie "one race only". Technologie carbonowe poszly tak daleko, ze mozna probowac. Nie wiem co miales na mysli mowiac, ze chcesz obalic "mit karbonowych czesci" - ludzie jezdza od lat i wszystko gra. Carbonowa kierownice kupuj smialo, oczywiscie nie do szalenstw i nie byle jaka (chociaz ja jezdzilem na Amoebie Scud w moim XC i wszystko bylo OK).
http://www.g3riders.com/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość