Marzocchi 66 vf 2006 vs rc 2005

riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

sudi pisze:d) wygodniejsza reg. -pokrętła i ew. powietrze i gęstość oleju (dzięki re. pokrętłami można wlać niemal każdy olej od 5-15w i zachować podobną pracę :)

..no tego /wlewania innego oleju niż 7,5W/ to raczej marzocchi nie poleca. piszą gdzieś o tym na stronie. i nie chodzi o to, że możesz sonie amor wyregulowac zewnętrznymi regulacjami jak ci pasuje, ale o to że tłumiki HSCV to tłumiki speed sensitive - czyli mające zmienne chrakterystyki w zależności od szybkości i pozycji tłoka. właśnie z tego względu do HSCV musi być zawsze 7.5W bo tak to zostało zaprojektowane. po to masz szeroki zakres regulacji aby sobie to dobrze wyregulować, a nie kombinować ze zmianami gęstości.

poszukaj gdzieś na www.marzocchi.com
pisali o tym dość dokładnie.

pzdr
riba
andrut
Posty: 804
Rejestracja: 12.08.2004 07:09:03
Lokalizacja: Mysłowice
Kontakt:

Post autor: andrut »

riba


speed sensitive valve /... to jest ssv, a hscv ma high speed compression valve...

takie sprostowanie:d
kupie
prawą klamkę do julii/deore/lx-hydra
przewód tył do julii/shimano!
gg 5732171
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

andrut pisze:speed sensitive valve /... to jest ssv, a hscv ma high speed compression valve...
no i trzeba sprostować ciebie... :D


kolega "sudi", którego cytowałem pisał o 66RC.
66RC ma _prawdziwe_ zawory speed sensitive!

to ze w 66VF sa SSV, który to skrot pochodzi od "speed sensitive valve"
nie oznacza ze sa tam zawory o zmiennnej charakterystyce tłumienia. to zwyczajne marketingowe nadużycie marzocchi.

zeby cos bylo "speed sensitive" musi miec przede wszytskim oddzielne obwody dla szybkiej i wolnej kompresji, a hscv wlasnie takowe ma - w przeciwienstwie do ssv ktory jest zwyklym prymitywnym tlumikiem z otworkiem(-kami).
nie dosc, ze hscv, ma oddzielne obwody dla low/high speed compression czyli posiada zmienne chrakterystyki w zlaeznosci od szybkosci tłoka, to jeszcze tłumienie zalezy od pozycji tłoka. i to nie tylko tlumienie kompresji ale i powrotu.

jak wiec widzisz przepasc pomiedzy hscv, a ssv jest ogromna ze wzgledy na zaawansowanie tłumienia. co jest wiec prawdziwym "speed sensitive" rozwaz sam. wg. mnie na pewno nie jest to SSV i nie wiem skada marzocchi wizelo ta nazwe do okreslania prymitywnego tlumika. SSV z racji swej budowy nie moze miec zmiennych chrakterystyk tłumienia - tłumienie jest stałe i określone przez światło otworów w tłumiku.
inna sprawa ze SSVF posiada "floating valve" - ale i tu idea działania jest inna niz w hscv.


zresztą jak masz troche pojecia i nie jestes technicznym ignorantem, porozbieraj sobie kilka Bomberow z roznym tłumikami i popatrz w czym rzecz.
jesli nie zrozumiesz, to sie tym nie zajmuj i nie pisz bzdur na forum nie majac zadnej wiedzy w temacie.

pozdrawiam
riba
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

riba :O
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

Riba ma dużo racji, jednak z gęstością oleju sprawa o ile się nie myle wygląda tak, że dla różnych gęstości tłumik przyjmuje inny stopień regulacji . Tzn. tak : wleje 5w zamiast 7.5w i tłumienie które osiągalne było na np. 15 obrotach w tłumiku hscv na oleju 7,5w, zostanie dopiero uzyskane przy ok 20-22 obrotach na gęstości 5 . Znaczy trzeba przyjąc inny stopień reg. bo jak wiadomo tłumik głowy nie ma, więc sobie nie wymyśli :]
Owszem oleje o zbyt dużej i zbyt małej lepkości (czyli np. 2,5w i 25w) mogłyby zrobić ziaziu w tłumiku, bo tak:

Zbyt mała gęstość(2,5w) i bardzo dokręcone tłumienie - olej jest rzadki i będzie napierał baaardzo na ścianki tłumika (dużo bardziej niż 7,5w )i może dojść nawet do rozerwania tłoka, już pomijam, że mimo, że obudowa tłumika hscv jest alu, to i ją może rozdymać ... a to raczej do dokupienia nie jest, ew. jak już to metodą czeladniczą z zegarmistrzowską prezycją trza by było to dorobić...

Z kolei zbyt gęsty olej będzie poprostu takim masełkiem i może zalepiać tłumik- nawet do tego stopnia, że reg. tłumienia padnie, bo poprostu nie będzie miała jak się poruszać w takiej gęstlinie ...

Wiem, że to co piszę, niektórym może wydawać się niesamowicie wyimaginowaną historią.. ale takie rzeczy mogą się przytrafić.

Sam osobiście znam dość dobrze budowę marcochów-szczególnie ssv i hscv, bo owe niejednokrotnie rozkręcałem i grzebałem . 66 przerabiam i z całą odpowiedzialnością mówie : dla tłumików hscv tolerancja skrajna to 5w i 10w , a optymalne i zarazem najlepsze osiągi są na oleju 7,5w .

Z kolei dla tłumika ssv- Tutaj z góry mogę powiedzieć, że 5w jeśli wlewać to w ostateczności, lecz najlepiej seryjne 7,5w - poprostu ten typ tak ma i niezbyt umiałbym dobrze ująć czemu :]

Heh -jak widać, są różne szkoły, ale obydwojga dobrneliśmy do raczej zrozumiałego i jednoznacznego sensu końcowego :)


Pozdrawiam!
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

sudiriba no panowie widze że mają troche pojęcia.. dzieki za wskazówki_
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

sudi pisze:Riba ma dużo racji, jednak z gęstością oleju sprawa o ile się nie myle wygląda tak, że dla różnych gęstości tłumik przyjmuje inny stopień regulacji . Tzn. tak : wleje 5w zamiast 7.5w i tłumienie które osiągalne było na np. 15 obrotach w tłumiku hscv na oleju 7,5w, zostanie dopiero uzyskane przy ok 20-22 obrotach na gęstości 5 .
..ale po co zmieniać gęstość oleju, jeśli masz olbrzymi zakres regulacji?
podkreslam chodzi o tłumiki HSCV.
sudi pisze:mimo, że obudowa tłumika hscv jest alu, to i ją może rozdymać ... a to raczej do dokupienia nie jest, ew. jak już to metodą czeladniczą z zegarmistrzowską prezycją trza by było to dorobić...
możesz kupić cały kartusz
sudi pisze:Sam osobiście znam dość dobrze budowę marcochów-szczególnie ssv i hscv, bo owe niejednokrotnie rozkręcałem i grzebałem .
chcesz powiedziec, ze znasz wewnętrzną budowe HSCV?
rozebranie samego widelca i wyjecie kartusza nie wyjasnia w przciwieństwie SSV nic a nic :)

sudi pisze:66 przerabiam i z całą odpowiedzialnością mówie : dla tłumików hscv tolerancja skrajna to 5w i 10w , a optymalne i zarazem najlepsze osiągi są na oleju 7,5w .
marzocchi informowało w newsletterze, że w przypadku tłumika HSCV dopuszczalny jest tylko 7,5W. i nie chodzi tu o to abyś "przesuwał" sobie zakres regulacji, ale po to aby właściwe pracowały zawory odpowiedzialne za "speed sensitive". w przypadku zalania innym olejem może się okazać, że nie bedziesz beneficjentem HSCV i nie będziesz miał korzyści ze zmiennego od wielu warunków tłumienia, choć tłumienie jako takie oraz regulacja będą działać. po prostu elementy aktywne tłumika zaprojektowane do pracy z 7,5W przestaną właściwie pracować.


pozdrawiam
riba
sudi
Posty: 1315
Rejestracja: 24.10.2005 20:09:38
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: sudi »

riba Toteż ja akuratnie leje do siebie 7,5 w ... lecz jak mówie - 5 wi 10w jeśli nie ma innego pod ręka (a 7,5 wbrew logice jest jedna ciężko kupić ) nie zaszkodzi amortyzatorowi i można to stosować -wiadomo, że praca nie bedzie taka jak na 7,5w i elementy aktywne ograniczą swoje działanie ... lecz chodzi mi w gruncie rzeczy o to, że jakby co, to takie oleje można zastosować nieuszkadzajć tłumika i jakoś osiągnąć podobną charakterystyke pracy jak na 7,5w ...

O tym, że Marcoch zaleca 7,5w oczywiście wiem :) ale mi w gruncie rzeczy w mych postach chodziło o rozwiązania raczej bardziej chwilowe .

Co do mojej znajomości -nie jestem serwisantem, lecz bardziej hobbystą, który sam sobie woli radzić ze sprzętem . Rozebranie amora nie pozwala odkryć prawdy o tłumiku -tu sie zgodze. Nie posiadam niestety takiej wiedzy jak Ty na temat kartusza hscv, lecz mniej więcej znam jego budowę wewn.
No cóż- ale jestem młody i życie przedemną - mam jeszcze dużo czasu na naukę i napewno nie chce z siebie robić specjalisty ds. marcochów .
Reszte mozna przeczytac kilka postów wyżej.

W każdym razie miło jest wejść w polemikę z kimś kto zna sie dobrze na rzeczy.


Pozdrawiam serdecznie !
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

o to chodzi - takie dyskusje coś wnoszą, a zakładający temat ma pełen obraz sprawy.

w kazdym bądź razie kolego froger34: nie szukaj roziwązań zastępczych i półśrodków - odpwiedź jest jedna: TYLKO rc lub rc2, czyli coś co ma HSCV.
to świetne tłumienie rodem ze światka MX i tak jak pisał sudi - w serwisie banalne i wogóle rulez ;)

pzdr
riba
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

ribazgadzam się z toba ale zeby kupić rc lub rc trzeba troche dołożyć i ciezko teraz dostać w dobrej cenie tego typu amorki :|
riba
Posty: 62
Rejestracja: 14.08.2006 21:23:36
Kontakt:

Post autor: riba »

czatuj na używki! na Allegro 1600-1700PLN.
jeśli w dobrym stanie to warto!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości