Modyfikacja Giant AC

janus7
Posty: 19
Rejestracja: 04.10.2006 14:47:29
Kontakt:

Modyfikacja Giant AC

Post autor: janus7 »

Na początek pozdrawiam wszystkich na forum. Niedawno dostałem w prezencie Giant AC, Po tygodniu używania stwierdziłem, że osprzęt firmowy nie nadaje się do ostrej jazdy w terenie, nie mówiąc o skakaniu. Wiosną będę miał zastrzyk gotówki (6 tyś zł) i chcę to wpakować w rower. O zmianie ramy na bardziej FR na razie nie ma mowy. Chcę włożyć sprzęt, który naprawdę wytrzyma ostre katowanie i jakieś 2m skoki. Na początek chcę wymienić przedni amor. Mój wybór to jednopółki z ETA :Marzocchi Z1FR1 ETA 150mm, 66Light ETA lub dwupółkowe Marzocchi 888RC2X lub Boxxer Race, lub WC ( używany). Osobiście skłaniałbym się w stronę 2-półek ze względu na większą sztywność i skok. Ma mi to służyć latami. Jak sądzicie dwupółka nadaje się do tego roweru? Nie zmieni zanadto geometrii? Jak z podjeżdżaniem?
Dumper to raczej Manitou Swinger 4-Way Coil. Hamulce, sam nie wiem Juicy 5, 7, Hope 4 Mono, Magura Gustav, trudno się zdecydować. Co do reszty to pewnie wymienię tylną przeżutkę na XT i... no właśnie, czy zostawić przeżutkę przednią lub zmienić ją na coś lepszego, czy wymontować i założyć napinacz? Doradźcie mi. Korby jeżeli starczy mi pieniędzy, jeśli nie to w przyszłym roku. Aha, no i oczywiście przednia piasta na początek 20mm i nowy mostek. Co o tym sądzicie? Proszę o Wasze opinie i sugestie, będzie mi to bardzo pomocne.
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Zrezygnuj poki co z napinacza. Nie jest az tak konieczny. Sam Giant AC w ogole nie nadaje sie do "ostrego katowania". To dobry rower do enduro, takiego bardziej ambitnego. Na moj gust, ta rama nie nadaje sie pod dwupolke, glownie z powodu konstrukcji glowki ramy. Lepiej wez jednopolke o wiekszym skoku (150-170mm). Poza 66RC jest jeszcze nowy RS Totem. Tansza wersja bedzie Lyric lub Domain. Pierwsze dwa maja genialny system tlumienia, DOmain jest nieco uproszczony, ale nadal jest to dzialanie nowych RS'ow, jedynie ze zmniejszona regulacja. Poza tym w AC slabe sa kola. Na dluzsza mete niezbyt daja rade. W zasadzie inwestowac w rower katalogowy nie ma sensu. Moj znajomy tak robil i w sumie wymienil juz caly rower, rama i amor przede wsyztskim, pzoa tym hamulce, naped i gumy i tylne kolo. Co do hamulcow, na wiosne beda juz Avid Code, pewnie w cenie ok. 600-800zl za sztuke (poczatkowo). Korby... hmmm, o ile pamietam, w AC jest wlad Power Spline Truvativa. Fajny, ale nie do freeride. WYbierz cos, co bazuje na ISIS lub X-Type. 6 tysiecy to spora gotowka. Proponuje Tobie, bys sobie dobrze je rozplanowal na kilka wariantow modyfikacji, kazda z innym priorytetem.

No i chyba sie pod zaden temat nie podpiales ;)) Jesli piszesz w danym temacie, to nie wpisuj nic w pole "Temat".
http://tiny.pl/786k
Bike Action
janus7
Posty: 19
Rejestracja: 04.10.2006 14:47:29
Kontakt:

Post autor: janus7 »

Ok, już poprawiłem.
yasiuuu
Posty: 1953
Rejestracja: 27.05.2004 10:21:31
Lokalizacja: Krk
Kontakt:

Post autor: yasiuuu »

janus7moim zdaniem; sprzedaj Gianta (skoro niby nowy) za 2.5tys, doloz 6tys, bedziesz mial 8.5 tys i teraz;

któryś z bike'ów;
-kup BigHit'a - do freerideu super...
-kup Kone Stab (przecena w skitimie) - do FR tez super...
-kup jakąś fajną używke w niezłym stanie...
-kub Gianta DH Team'a - jest teraz na allegro chyba za 6tys. - podobnie kupisz DH Teamy w innej konfiguracji (rama,amor, kola etc)...

jest wiele innych rowerow, ale to sa takie chyba najbardziej rozpowszechnione i lubiane przez populacje ludzką (aczkolwiek sam bym kony nie kupił:P)...
www.feel-free.pl
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

AC z myślą o dwupółkowych amortyzatorach nie został stworzony, jednak dzielnie je znosi. Zastanawia mnie jednak dlaczego porównujesz typowe amortyzator fr z systemami ETA do Widelców bez żadnych systemów wspomagających podjeżdżanie. Sam powinieneś wiedzieć czego od widelca oczekujesz. Do szerzej pojętego freeridu wymienione przez ciebie jednopółki będą górowały nad 888 i boxxerami.
Swinger Coil 4-way będzie dobrym wyborem. Taki damper zapewni sensowną pracę zawieszenia.
Tak jak wspomniał LoooooK O. wypadałoby wymienić też całe koła, które nie zachwycają... Proponuję Ci zastanowić się nad czymś typu S-type przód , Double Track tył. Co do piast to jeżeli mowa o przodzie nie warto przepłacać, ponieważ Reborn za 140zł jest w zupełności wystarczający. Na tył polecam piasty firmy novatec (moim zdaniem najlepszy stosunek jakość/cena.
Juicy 5 bez problemu zatrzymają twoją maszynę, ważne jest jednak, abyś kupił te hamulce z gwarancją.
Przerzutka: XT jak najbardziej, jednak koniecznie z krótkim wózkiem ;)
Co do napinacza to kup chociażby Truvativ box guide, który jest tani i dobry.
Korby powinieneś także zmienić, jednak jeżeli nie zostanie Ci zbyt dużo pieniędzy to lepiej dozbierać i kupić coś z wyższej półki.
LoooooK O.
Posty: 394
Rejestracja: 15.06.2006 22:19:33
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: LoooooK O. »

Xxsin, ja tam mysle, ze S-Type nawet na tyle da rade. Zalezy od tego, jak kolo zostanie zbudowane.

Kurde, musze zaczac na tym zarabiac i bede dawal roczna gware na zaplecenie :P
http://tiny.pl/786k
Bike Action
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

xtype'a nie polecam-to przekombinowany patent,w ktorym uszkodzenie jednego,gownianego plastiku powoduje udupienie calego suportu.polecam isis raceface'a.
co do amorka-dwupolka urwie glowke i rozwali geometrie.jendopolka,150-160mm jak na moj gust max.z hebli-shimano xt 2003-miod.jesli koniecznie avid to 5,bo wydaje mi sie ze nie potrzebujesz 7em...
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
Xxsin
moderator
Posty: 4870
Rejestracja: 13.11.2004 15:52:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Xxsin »

piotrex pisze: co do amorka-dwupolka urwie glowke i rozwali geometrie.jendopolka,150-160mm jak na moj gust max
Chętnie zobaczę takie ac z wyrwaną główką :)
Tassadar
Posty: 2188
Rejestracja: 11.08.2004 18:20:01
Kontakt:

Post autor: Tassadar »

gdzietam, 888 170 skoku na obniżonych pułkach napewno jest niższy od 66, więc jeśli chodzi o geometrię to da radę.

jeśli chcesz podjeżdżać to ja bym nie proponował ETy tylko 66 SL głowy nie dam ale z1 fr sl ma blokadę tłumienia (ECC5), 66 też powinien, to jest o tyle fajne że ugięty amortyzator się nie wraca, jest 10x lepsze od ety i się tak nie psuje.

koła nie ma sensu zmieniać na kicz, jak coś to mavic d321 albo coś innego spawanego,

przerzutkę wymień na xtr

piastę mam sainta 20mm jak coś to pisz na pw, pewno się dogadamy

ja bym dał napinacz i rockring ale to zależy od ciebie jakiego zakresu biegów używasz

hamulce wedle uznania, każdemu pasuje co innego
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

janus7 Skoro wpomniałeś o podjeżdżaniu to wnisokuje że jeździsz Enduro/FR a tam przednia przerzutka się przyda, jeśli coś skaczesz możesz pomyśleć nad napinaczem z rockringiem przystosowanym do współpracy z przerzutką. Są 3 możłiwości - E13, Shaman Racing albo Truvativ Shiftguide.
Korby HONE/LX

Amortyzator - myślę że Boxxer Ride będzie idealny do tej ramy.
Jest niski, lekki, posiada regulowany skok w zakresie 130-178 bodajże i pozwoli cieszyć się ładną pracą i sztywnością na zjazdach a U-turn będzie zbawieniem przy podjeżdzaniu.
Druga opcja to jednopółka Marzocha z Etą. System nie wymagający tyle machania co przu u-turnie ale mimo wszystko wolałbym Boxxerka.

Obręcze - DT SWISS FR6.1d, zajebiście wykonane, spawane, lekkie i bardzo wytrzymałe, nie najdroższe jak za jakość którą prezentują.

Hamulce - Myślę że Juicy 5 będą dobrym wyborem. Jeździłem zarówno na 5 i 7 (piątki wystarczają)

Damper - koniecznie z jakimś systemem, platformą przeciw bujaniu.

Osprzęt - jeśli tylko przerzutka to jakieś XT albo stary XTR z 2002 roku ze średnim wózkiem bo rozumiem że tylko o tylną przerzutke chodzi i zostajesz przy reszcie "ósemkowej"?
daaawid
Posty: 37
Rejestracja: 17.07.2006 18:10:58
Kontakt:

Post autor: daaawid »

spokojnie mozesz zapiac do AC 2-polke. ja mam AC z juniorem. geometria jak dla mnie jest OK. rower nadaje sie nawet na dluzsze wycieczki gorskie. przy ostrych podjazdach trzeba poprostu mocno i rownomiernie gniesc pedaly - nie podrywa przodu. dzieki gietej rurze podsiodlowej zawieszenie jest extra czule w momencie kiedy siedzisz na kanapie - zdecydowanie lepiej dziala od kony. swinger 4 way to dobry wybor, jezdze na identycznym. jedyne co jest istotne przy wszechstronnym zastosowaniu rowerka to dlugosc sztycy. musisz tak sobie wykombinowac zeby po wysunieciu dalo sie wygodnie smigac enduro (zebys nie jezdzil jak z przykurczem kolana wrodzonym) a po wpuszczeniu polatac w dol (nie taka prosta sprawa przy gietej podsiodlowce...)...POZDRO!
Dawid
janus7
Posty: 19
Rejestracja: 04.10.2006 14:47:29
Kontakt:

Post autor: janus7 »

Super, dzięki za rady, muszę przyznać, że Boxxera Ride nawet nie brałem pod uwagę - to chyba najrozsądniejszy wybór ze wszystkich dwupółek. Ładowanie hamulaca Hope do tego rowerka to chyba nadmiar dobroci i szkoda kasy.
Tomasz-DH
Posty: 148
Rejestracja: 24.12.2005 22:25:32
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Tomasz-DH »

cześć ja miałem ac z juniorem i 5 elementem i kilkoma innymi pierdołami chcesz szczegułowe info jak to hasa itp zagadaj na gg 8525149 - kruszyna. A jeśli dla ciebie ostre katowanie to 2 m skokie ( bez obrazy ):P to kup sobie sztywniaka najlepiej to zniesie :P
gdulec
Posty: 469
Rejestracja: 30.03.2005 05:16:25
Lokalizacja: Olkusz
Kontakt:

Post autor: gdulec »

Ja zalozyl bym tam 2polki. poniewaz... ac to zniesie i na przyszlosc bym juz mial widelec jak bym sobie uwidzial kupno lepszej ramy... boxxer wc:) hample avidy 5 ale te na 07r spokojnie powinnej je dorwac.... tez jezdzilem na avidzie i gites. obrecze zapodal bym tak dt albo jakiegos mavica :PP a co do przezutki to sram ! polecam x9 bo x7 chodzi tez dobrze ale widac ze troche ustepuje x9 :) pomysl tez o tym ze to juz koniec sezonu iiii mozna spylic caly rower puki nowy i dolozyc ta kase co masz i spokojnie juz mozesz cos wyrwac albo nowego albo uzywke.... to tez dobre rozwiazanie bo ac nie jest to rasowa rama do skakania:PP
janus7
Posty: 19
Rejestracja: 04.10.2006 14:47:29
Kontakt:

Post autor: janus7 »

Ma ktoś RS Boxxer Ride 2005/2006? Nadaje się do freeridu, hopki jakieś 2m? Jak z awaryjnością? Przecież jest to Boxxer i nie powinien się rozlecieć od ostrej jazdy. Generalnie jest to zjazdówka ale ma regulowany skok co ułatwia podjeżdżanie i można go kupić ostatnio w naprawdę niskiej cenie co czyni go bardzo atrakcyjnym.
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

janus7 pisze:Przecież jest to Boxxer i nie powinien się rozlecieć od ostrej jazdy. Generalnie jest to zjazdówka ale ma regulowany skok co ułatwia podjeżdżanie i można go kupić ostatnio w naprawdę niskiej cenie co czyni go bardzo atrakcyjnym.
sam sobie odpowiedziałeś na pytanie nadaje sie do fr jak i dh
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

janus7 napewno wytrzyma. 2m chopki wytrzyma sztywny widelec za 40 zl...
Ssij pento
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości