Jaką pracą charakteryzuja sie amortyzato

kladrian
Posty: 6
Rejestracja: 17.01.2006 18:55:28
Kontakt:

Jaką pracą charakteryzuja sie amortyzato

Post autor: kladrian »

witam i ciekaw jestem odpodiedzi poniewaz przyda mi sie w praktyce i licze na to ze nietylko mnie. Jestem szczesliwym posiadaczem Marzocchi DJ1 z 2002r i mam pewien problem poniewaz niewiem na którą opcje sie zdecydować
1. czy zostawić miekkie sprezyny i wlać gesty olej wypu w20 (lub wiecej jak zaproponujecie)
LUB
2. kupić twarde sprezyny i wlac rzadk olej typu 2.5 czy 5w

prosiłbym równiez o specyfikacje działanie tych opcji typu tłumienie,odbijanie,wybieranie,praca itp.

P.S. waze 75-80kg
zuku
Posty: 672
Rejestracja: 04.11.2005 09:25:19
Kontakt:

Post autor: zuku »

hmmm...
sądze ze w DH liczy sie amortyzator z miekkimi spręzynami i zajebistym tlumieniem powrotu i dobicia. musi on wykorzystywac swoj skok w pelni.

za to w streecie czy dircie to twarda spręzyna no i jakies tam tlumienie (nie musi byc zajebiste).

twarde spręzyny: mniejsza czułość, trudniejsze dobijanie, lepsza progresja (tak mi sie wydaje z tą progresją)

miękkie spręzyny: większa czułosc, lepsza praca na dużych "wybojach", łatwiejsze dobijanie, w połączeniu z dobrym tłumieniem lepsze wykorzystywanie skoku.

mcno stłumiony (olej np. 15w): lepsze tłumienie dobicia, wolniejsza praca amortyzatora, lepiej amortyzuje duże przeciązenia występujące np. w droperce.

słabo stłumiony (olej np. 5w): szybsze odbijanie amortyzatora, lepsza praca na szybkich zjazdach z np. różnymi korzeniami,
wookie85
Posty: 8615
Rejestracja: 16.08.2004 11:52:52
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: wookie85 »

80 kg hmm wez poki co wlej 20w i zobacz ja bym jednak myslal o twardych sprezynach bo to drozej pewnie nieco wyjdzie

progresja tu nie ma nic do rzeczy zuku , sprezyna ma swoja okreslona jakas wartosc i ugnie sie tyle ile ugnie no mozna np zagescic zwoje w koncowce wtedy bedzie np proegresja wiec poniekad jak pieszesz moze byc
www.mm-foto.pl
sck
Posty: 765
Rejestracja: 19.04.2004 07:35:26
Lokalizacja: zgierz
Kontakt:

Post autor: sck »

dobierasz sobie takie sprezyny, zeby miec odpowiedniego do stylu jazdy sag'a. a juz olejem i mechaniczna regulacja tlumikow zalatwiasz charakterystyke tlumienia.
_________________
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 2 gości