Hayes Sole -- Czyli problem z hydrauliką
Hayes Sole -- Czyli problem z hydrauliką
Witam
Kupiłem jakiś czas temu Hayesa Sole, dopiero dziś go zamontowałem. Po zamontowaniu tylko spowalniał, pojechałem z tym do serwisu. Gość powiedział że może być zapowietrzony. Więc odpowietrzyliśmy. Teraz spowalnia lepiej :( Ale nadal nie zatrzyma koła w czasie jazdy na stop. Niby dobrze odpowietrzone a wogóle nie hamują. Teraz pada podejrzenie na zalane olejem klocki, przetarłem je papierem ściernym 180 ale nadal nic.
Co mogę zrobić jeszcze z tym hamulcem ? Tarcze ustawiał facet w serwisie.
Jakieś pomysły albo porady ?
z góry thx
pozdrawiam
Kupiłem jakiś czas temu Hayesa Sole, dopiero dziś go zamontowałem. Po zamontowaniu tylko spowalniał, pojechałem z tym do serwisu. Gość powiedział że może być zapowietrzony. Więc odpowietrzyliśmy. Teraz spowalnia lepiej :( Ale nadal nie zatrzyma koła w czasie jazdy na stop. Niby dobrze odpowietrzone a wogóle nie hamują. Teraz pada podejrzenie na zalane olejem klocki, przetarłem je papierem ściernym 180 ale nadal nic.
Co mogę zrobić jeszcze z tym hamulcem ? Tarcze ustawiał facet w serwisie.
Jakieś pomysły albo porady ?
z góry thx
pozdrawiam
jasne jasne, tarcze muszą się dotrzeć tiaaa
spróbuj popsikać tarcze płynem do mycia okien i wytrzeć, pozatym w sole, bardzo ważne jest dopasowanie zacisku, bo hamulec jest jednotłoczkwy, dokręć pokrętło po prawej strony od ustawiena dystansu klocka, tak aby dotkną tarczy, następnie po zaciśnięciu tarcza nie powinna się wyginać, kiedy wszystko dobrze ustawisz, nie zmnieniaj dystansu, i przysuń klocek po lewej, (pokrętłem po drugiej stronie) tak aby też dotknęło tarczy, poczym ze słabo kręcącym się kołem idź pojeździć jeden dzień , poczym zwiększ dystans klocków, powinna być żyleta.
acha, pozatym w sole ma znaczenie jaki dystans jest po prawej i po lewej, chyba lepiej hamuje jak mniejszy dystans jest po lewej stronie
spróbuj popsikać tarcze płynem do mycia okien i wytrzeć, pozatym w sole, bardzo ważne jest dopasowanie zacisku, bo hamulec jest jednotłoczkwy, dokręć pokrętło po prawej strony od ustawiena dystansu klocka, tak aby dotkną tarczy, następnie po zaciśnięciu tarcza nie powinna się wyginać, kiedy wszystko dobrze ustawisz, nie zmnieniaj dystansu, i przysuń klocek po lewej, (pokrętłem po drugiej stronie) tak aby też dotknęło tarczy, poczym ze słabo kręcącym się kołem idź pojeździć jeden dzień , poczym zwiększ dystans klocków, powinna być żyleta.
acha, pozatym w sole ma znaczenie jaki dystans jest po prawej i po lewej, chyba lepiej hamuje jak mniejszy dystans jest po lewej stronie
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
przytrą ci się jak pojeździsz ten 1 dzień... ogólnie ważne jest to żeby tarcza się za bardzo nie odchylała, bo na pozór wtedy mocno hamuje, ale tak naprawdę to musi się słabo odchylać i klocki musząsię dotrzeć, jak to nie pomoże to zawsze można spróbować lepikiem :D, a na krutką metę dobrze działa papierowa taśma ( miałem tak w brm 475, koło stawało w miejscu)
http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic.php?f=22&t=74297
nie wiem ale wydaje mi się że te czynności wykonuje się przy nowym zestawie.Tassadar pisze:przytrą ci się jak pojeździsz ten 1 dzień... ogólnie ważne jest to żeby tarcza się za bardzo nie odchylała, bo na pozór wtedy mocno hamuje, ale tak naprawdę to musi się słabo odchylać i klocki musząsię dotrzeć, jak to nie pomoże to zawsze można spróbować lepikiem :D, a na krutką metę dobrze działa papierowa taśma ( miałem tak w brm 475, koło stawało w miejscu)
Ps. nigdy nie miałem hampla tarczowego i nie wiem jak to jest ale nie wydaje mi się żeby to sole w ogóle hamowało :)
Jestem posiadaczem oryginalnych Sole/i z AC mam je juz rok na ciagle tych samych klockach (takze jezdzily w zime) ;P za to co powiem mozecie mnie besztac wyzywac i zbic ;P moze jestem jednych z tych posiadaczy ktorym hamulce hamują przepięknie . mialem okazje je zmieniac(po co?) ale nie moge uwierzyc Sole mi naprawde hamują 1 palcem ciagle !!!!! tylko co 2dni musze przekrecic o 3obroty srubke w klamce te hamulce mnie zadziwiaja zawsze ta sama modulacja i sila moze mam akurat super model i nie chodzi o to że je chwale bo je posiadam bo naprawde jezdzilem na wielu typach hamulcow i jest od nich pare lepszych , powiem tyle moje hample są idealne dopóki się nie popsują niechce ich zmieniac na żadne !!!!! .łuk-a-sz napewno masz źle wyregulowane klocki albo nie dokręconą tą małą śrubke w klamce na imbus :) pamiętaj faceci z serwisu nie wiedzą wszystkiego :P kurcze duzo osob p***** na Sole nawet nie jeżdząc na nich musze nagrac wam krótkie video jak dzialają moje :):) pozdro
http://filips.pinkbike.com/
Śrubkę dokreciłeś na max czyli jest ok , klocki ustaw tak żeby były jak najbliżej tarczy (lekkie obcieranie tarczy jest możliwe)a propo wycieku hmm nie mam pojęcia co to może być może pękła ci jakaś uszczelka albo przy zalewaniu płynem została źle nałożona . nigdy nie miałem takie problemu :) nie wiem jak ci poradzić najlepiej oddaj hampel do jakiegoś naprawdę porządnego serwisu jeżeli nie będzie nadal hamował i bedzięsz miał ciągle ten wyciek tak być nie może . bo hamować musi i to dobrze ;)
http://filips.pinkbike.com/
Jezdze na tych hayesach od roku i mam identyczne zdanie jak GiantAc. Kazdy je objezdza a tak naprawde sa to całkiem dobre hamulce tylko pry tarczach 160 bardzo szybko sie grzeja i to jedyny mankament. A co do klocków mialem cos takiego w mechanikach i tez urzywałem papieru sciernego. Skonczyło sie na tym ze darłem do konca okładzine :P ( miały moze jeszcze z 25%) i kupiłem nowe klocki i wszystko zaczeło działac jak powinno. Poprostu kup nowe klocki.
Riding a bike is only way to stay allive
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości