66RC czy 66VF2

Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

66RC czy 66VF2

Post autor: Wooyek »

Co byscie wybrali?

66 RC 2005 - uzywany
66 VF2 2006 - nowy

(cena standardowa, czyli kazdy po ok. 1600 zl)

Priorytet to jak najwieksza czulosc pod osoba wazaca 60 kg, zastosowanie glownie do amatorskiego zjazdu i lajtowego wedrowania po gorach (enduro).

Za RC przemawia HSCV, za VF2 - mniejsza wysokosc i oczywiscie "nowosc" (a takze duzo lepsza dostepnosc) ;)
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

"Kupię 66RC. "

Samo mowi za siebie :D
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

No tak, wstepny wybor zostal dokonany, ale decyzja jeszcze nie padla - moze jednak warto postawic na nowszy produkt (choc u Marzocchi z zasada "nowsze=lepsze" bywa kiepsko)?
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

Ja mam 66rc i moim zdaniem jest to najlepszy produkt z serii 66. Uwazam, ze praca jest lepsza niz w 66rc2x gdyz mialem mozliwosc porownania tych dwoch amortyzatorow, takze wychodzi na to, ze lepiej jednak kupic starszy model. Pozdrawiam
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

Wooyek Nie kupuj 66 do enduro, z większych widelców do amatorskiego zjazdu i enduro rozważyłbym coś z możliwością zmiany skoku na przykład. Może 2półka lekka? Do Twojego AC idealny byłby Boxxer Ride, którego za 1699 można kupić nówke z 05 roku
Sulring
Posty: 3681
Rejestracja: 12.07.2005 03:36:52
Kontakt:

Post autor: Sulring »

Albo ta nowa z1. Ta mniejsza wersja 66 ;]
Ssij pento
konex
Posty: 5686
Rejestracja: 28.09.2005 20:02:23
Lokalizacja: WARSZAWA
Kontakt:

Post autor: konex »

No albo właśnie z1,tutaj z ETĄ http://allegro.pl/item135977332_marzocc ... _2006.html

Ewentualnie Pike,może wersja powietrzna?
BeNew
Posty: 283
Rejestracja: 14.04.2005 00:11:52
Kontakt:

Post autor: BeNew »

66RC ma hscv zajebiscie pracuje i do tego wyreguluesz pod siebie 66VF2 ma ssv czyli zamulacza :) oczywiscie ze RC!!
freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

66 i enduro? przecież to typowy amor do freeridu..
Konex,z tym boxxerem dobrze kombinujesz, ale znowóż 2 półka i enduro? a boxxer waży 3kg...
Jeżeli ważysz ok. 60kg to pike 409 będzie ideałem.;] pozdro;]
Ride 4 Fun ! Biatch !
kubabike
Posty: 627
Rejestracja: 11.12.2004 16:54:51
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: kubabike »

gdyby 66 mialy taka regulacje skoku jak boxxer ride to byłby amor idealny dla osob mojego pokroju, tzn wszechstronnych jezdzacych od dh/fr do enduro. Teraz pojawia sie opcja Totem/Domain i lyrik i mysle że wiele ludzi bedzie na tym smigać. Po raz kolejny RS wychodzi na przeciw potrzebom ludzi a marzocchi zostaje w tyle.

Jeżeli miałbym polecac boxxera ride'a to rocznik z 2006, kupa regulacji i działanie bezawaryjne.
Swistak1989
Posty: 1744
Rejestracja: 21.04.2004 14:42:40
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: Swistak1989 »

Niestety prawda jest taka, ze po co Ci regulacja skoku w amorze do zajebistego katowania w FR/slopestyle? Wiecej regulacji, bardziej skomplikowany amor, wiecej rzeczy do popsucia, wiekszy klopot, wieksze koszta....
http://www.pinkbike.com/photo/1101108/
http://www.pinkbike.com/photo/971071/
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: 66RC czy 66VF2

Post autor: yoonior »

Podstawowe pytanie - do JAKIEGO ROWERU?
Wersja 170 czy 150mm? Pewnie 170? :)

Zapewne zdajesz sobie sprawe, ze 2005 66RC jest prawie 4cm wyzszy niz modele 2006 66 (obrazowo - bedzie mial taka wysokosc prawiej jak 888 o skoku 200mm).
Tak wysokie podniesienie przodu roweru moze spowodowac, ze rower bedzie zle sie prowadzil, szczegolnie w gorach. Zaleznie od ramy do jakiej go zamontujesz, moze sie okazac ze pakiet bedzie zbyt podniesiony, zaowocuje to mniejsza stabilnoscia roweru na stromiznach i w technicznym terenie.

Dodatkowo, jezeli widelec ma byc przeznaczony dla 60kg osoby - warto spytac jakie sprezyny bedzie mial ten uzywany 66RC (w przypadku twardych, kupno miekkich sprezyn to koszt 150pln).
W przypadku 2006 66 VF2 wystarczy calkowicie wypuscic powietrze i odpowiednio dobrac gestosc i poziom oleju.

Mam juz jakis czas 2006 VF2 i ten widelec bardzo dobrze pracuje - nie jest wcale zamulony ;-) ma zreszta 2 zewnetrzne regulacje. Oczywiscie - jak w kazdym widelcu - nalezy poswiecic mu czas na odpowiednie dostrojenie widelca do swojej wagi, sposobu jezdzenia i roweru w jakim jest zamontowany.

pozdr.
Junior/G3R
www.g3riders.com
FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

z1 bym bral jakies najlepeij 2xhscv
????
piter krk
Posty: 595
Rejestracja: 26.01.2005 21:35:16
Lokalizacja: krk
Kontakt:

Post autor: piter krk »

ja mam 66rc w swietnym stanie wal na gg
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Dziekuje wszystkim za sensowne odpowiedzi (bylem w szoku ;)). Odpowiem zbiorczo.

Najpierw rower: Giant AC, obecnie z Shermanem (Flick+ 2005). W przyszlosci byc moze bedzie przesiadka na BigHita (tego klasycznego, starego, z FSR-em).

A Wasze propozycje:

BOXXER
Myslalem nawet o Race, ale od Ride'a sie zaczelo :) Bylaby to faktycznie ciekawa opcja, ale jak juz, to pakowalbym sie raczej w model 2006 (Motion Control zamiast HC2), a ten juz drozszy i o dziwo trudniej dostepny. Moze znacie miejsce, gdzie da sie go kupic w miare okazyjnie?
Freed => Masa na poziomie 3 kg jest dla mnie OK. 2 polki i enduro to tez troche mezalians, ale nie przeszkadza mi to ;)

PIKE
Do AC raczej za niski i ogolnie to nie to... Juz zdecydowanie wolalbym zostac przy Shermim. Wersja powietrzna zupelnie odpada - nie mam jeszcze takiego swira na punkcie wagi, jak Ty, konex ;)

Z1
Rzeczywiscie fajna zabawka, ale jakos mnie nie przekonuje, glownie ze wzgledu na efekt psychologiczny ;) No wlasnie, to dla mnie wazne, zeby amor nie tylko poprawnie dzialal, ale tez dawal ta pewnosc w momencie wjezdzania w trudne miejsca, w ktorych nigdy sie nie bylo. Wiecie, to poczucie "Moge Wszystko" ;)
ALE jesli mozna, to prosze o jakies konkretne typy w kwestii Z1 - ktorymi modelami/rocznikami powinienem sie zainteresowac?

Pojawily sie tez nowe wynalazji RS: TOTEM, LYRIC, DOMAIN
Pierwsze dwa oczywiscie za drogie (przynajmniej na razie), Domain na razie niedostepny... Poza tym w przyszlym roku pewnie bedzie tak popularny jak Pike - wiecej tego, niz Duro ;)

I jeszcze yoonior => kwestia dopasowania 66 do masy. Z tego, co wiem, to RC tez ma air assist, wiec po spuszczeniu luftu tez powinien byc mieciutki jak kaczuszka? ;) Przynajmniej tak wywnioskowalem z recenzji w Sprzetowni, gdzie ludzie pisza, ze masa w okolicach 60 kg to nie problem.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

Wooyekogladnij z1 (fr)sl 2006.sam to rozwazam.
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

Pomyśl nad Shramnem firefly, z1 fr1 (z150fr), all mountain 1.

Jesli chcesz cos podjezdzać to amortyzator musi mieć zmiane skoku, bo naprawde ciezko sie podjeżdza na widelcach ktore maj 130 i wiecej skoku.
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: yoonior »

Wooyek pisze:Najpierw rower: Giant AC, obecnie z Shermanem (Flick+ 2005). W przyszlosci byc moze bedzie przesiadka na BigHita (tego klasycznego, starego, z FSR-em).
Dokladnie ktorego BigHita? Podaj rocznik i model bo one sie dosc roznia miedzy soba ale wszystkie maja FSRa :)
(tak sie sklada ze jezdzilem na Expercie z 2003 :)

Jezeli planujesz kupno ktoregokolwiek z Big Hitow ze skokiem 170/200, nie wyobrazam sobie widelca mniejszego niz 170mm (Z1 odapada!).
BH to hardkorowa maszyna, az sie prosi o dobry widelec FR!
(nawet jezeli jezdzisz po gorach. ja po gorach jezdzilem z dwupolka...)
Wooyek pisze:I jeszcze yoonior => kwestia dopasowania 66 do masy. Z tego, co wiem, to RC tez ma air assist, wiec po spuszczeniu luftu tez powinien byc mieciutki jak kaczuszka? ;) Przynajmniej tak wywnioskowalem z recenzji w Sprzetowni, gdzie ludzie pisza, ze masa w okolicach 60 kg to nie problem.
Rzeczywiscie, sprawdzilem i 66RC ma "External Air Preload" :)

Waze 70kg, mam calkowicie wypuszczone powietrze w VF2, widelec jest czasem dobijany (zalezy gdzie jezdze), czesciej na hopkach/FR niz w gorach.
Mysle ze oba widelce trzeba bedzie troche ztuningowac (poziom i gestosc oleju) do masy 60kg zeby korzystac z calego skoku.

----
Dodatkowym faktem (z kosztowego punktu widzenia!) jest to, ze 2005 66RC ma mocowanie na tarczowke w systemie IS2000 (czyli standard miedzynarodowy) podczas kiedy 2006 66 VF2 ma Postmount 6" (ale warto sprawdzic, bo wg. technikow z Magury byly partie tych widelcow z mocowaniem PM 8" czyli identycznym jak ma np. Travis).

Dlaczego o tym wspominam? Nie wiem jakie masz hamulce, ale jezeli obecnie masz jak piszesz Shermana, to masz tam mocowanie typu PM 6".
Kupno RC 2005 przez ciebie oznaczac bedzie dodatkow koszt na adapter to tarczowki....
A na 2006 VF2 przesiadziesz sie bezkosztowo :)

pozdr.
Junior/G3R
www.g3riders.com
yoonior
Posty: 162
Rejestracja: 21.08.2006 15:14:24
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: yoonior »

ablee pisze:Pomyśl nad Shramnem firefly, z1 fr1 (z150fr), all mountain 1.

Jesli chcesz cos podjezdzać to amortyzator musi mieć zmiane skoku, bo naprawde ciezko sie podjeżdza na widelcach ktore maj 130 i wiecej skoku.
Smiem twierdzic, ze wszystko zalezy od samego jezdzacego, jego kondycji itp.

Osobiscie robie kilkaset kilometrow rocznie po polskich i slowackich gorach, rowniez podjezdzajac (reszte podchodzac lub noszac rower). Nie mam rewelacyjnej kondycji, ale moje ostatnie widelce od roku 2003 to Junior T 170mm, Z150FR 150mm, Junior T 170mm i obecnie 66 170mm.
Absolutnie nie zaluje ze mam 170mm skoku - 130mm na zjezdzie juz mi nie wystarcza a podjazdy da sie przezyc :)

W ramach anegdoty moge tylko powiedziec, ze jeden z moich kolegow ktory podjezdza skrajnie trudne i strome podjazdy ma Foxa DH40
;-D

Cos za cos - jezeli Wooyek ma AC a planuje dodatkowo kupno BigHita - dla niego widelce typu Z1 itp nie maja raczej sensu.
Junior/G3R
www.g3riders.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość