Optymalizacja długości łancucha XC !?@

coctailx
Posty: 81
Rejestracja: 03.11.2006 19:48:23
Kontakt:

Optymalizacja długości łancucha XC !?@

Post autor: coctailx »

Śma!

Mój następny post : ) z góry sory ale pierwszy raz składam rower w całości od góry do dołu - poza zaplataniem kół dlatego dużo pytam (nie licząc tych skłądaków i innych rzeczy keidys dawno temu).

A teraz pytanie:

Jak zoptymalizować długość łańcucha do rowera xc/enduro na ramie author vision 19 / korba truvativ firex - kaseta sram 5.0 - automat deore xt długi wózek klas. spręż. przedni automat - stx ?!@
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

zrzucasz łancuh z tyłu na najmniejsza i z przodu tez na najmniejszą i skracasz łancuch tak aby przerzutka układała sie rownolegle do linki łancucha i zevy łancuch nie haczył o górne kołeczko przerzutki
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

hej może coś mi się pomyliło, ale czy w tym co pisze froger34 nie powinno być to na największej zębatce z tyłi i największej z przodu? bo kurde jak tak może łańcuch być za krótki by obsłużyć te największe zębatki. a tego " zevy łancuch nie haczył o górne kołeczko przerzutki" w ogóle nie kapuje
http://dynuel.pinkbike.com
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

Inna powszechnie znana metoda:

Owijasz lancuch o najwieksze zebatki z przodu i z tylu z pominieciem przerzutki (tak, jakbys robil singla). Dodajesz do otrzymanej dlugosci 2 ogniwa i juz.

Niektorzy ida na calosc i skracaja lancuch bardziej. Ale wtedy jak sprobujesz pod obiciazeniem wrzucic najwieksze zebatki z przodu i z tylu* - zrywasz lancuch.


* co prawda jest to przelozenie krzyzowe i wlasciwie nieuzywane, ale wiadomo - na zawodach i w gorach rozne rzeczy sie robi ;)
wujekeman
Posty: 703
Rejestracja: 03.08.2005 19:37:13
Lokalizacja: TORUŃ
Kontakt:

Post autor: wujekeman »

powinno buć tak że : najmniejsza z tyłu , najwieksza z przodu i jak już tak masz to osie kółeczek przerzytki powinny buś w linii prostopadłej do podłoza.
tak jak piszesz Dynuel , to będzie za długi. o obsługę najwiekszej z tyłu bym sie nie martwił, przerzutka pracuje w dwóch płaszczyzach , w strone koła i wózek w strone przodu roweru
https://www.facebook.com/brodacimechanicy
Wooyek
Posty: 2443
Rejestracja: 26.12.2005 17:09:56
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

Post autor: Wooyek »

dynuel => Cos w tym jest, co piszesz ;) Sa metody ustalania dlugosci na dwoch najmniejszych zebatkach, ale lepiej (bezpieczniej) robic to na najwiekszych (z powodow opisanych w poprzednim poscie). A z tym gornym kolkiem tez nie bardzo kumam, jak lancuch moze o nie haczyc ;)

Tak czy siak nieskromnie polecam metode przytoczona przeze mnie :P
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

Wooyek pisze:Owijasz lancuch o najwieksze zebatki z przodu i z tylu z pominieciem przerzutki (tak, jakbys robil singla). Dodajesz do otrzymanej dlugosci 2 ogniwa i juz.
według mnie najlepsza metoda!
http://dynuel.pinkbike.com
froger34
Posty: 4095
Rejestracja: 30.03.2006 04:41:59
Lokalizacja: Starachowice
Kontakt:

Post autor: froger34 »

dynuelsłuchaj bo wtedy jak łancuch jest za długi o przerzutka jest prawie nic nie napieta i łanuch jezdzli po wozku od przerzutki łancuch nie moze dotykać wozka ciezko to wytrzumczyc ja to czytał w jakims czasopsmie tam były fotki i wszystko jasne ;]
dynuel
Posty: 283
Rejestracja: 15.06.2005 21:58:38
Lokalizacja: York, England
Kontakt:

Post autor: dynuel »

nie rozumiem co to znaczy że łańcuch nie może dotykać wózka od przerzutki, lub że łańcuch jeździ po wózku, nie kapuje! to gdzie w ogóle łańcuch poza kółkami od przerzutki może jej jeszcze dotykać? confused!
http://dynuel.pinkbike.com
Juri
Posty: 29
Rejestracja: 16.07.2005 14:32:43
Lokalizacja: Kozienice
Kontakt:

Post autor: Juri »

Okręć łańcuch wokół największej tarczy i największego trybu z tyłu bez przepuszczania go przez przerzutki. Następnie zbliż do siebie końce łańcucha tak żeby zachodziły na siebie na długość jednego ogniwa (jedno pełne ogniwo to 3 sworznie), wymontuj pozostałe ogniwa, przepuść łańcuch przez przerzutki i zepnij łańcuch. Gotowe! Na rower! :D
coctailx
Posty: 81
Rejestracja: 03.11.2006 19:48:23
Kontakt:

Post autor: coctailx »

NIEMIZERNIE WAM DZIĘKUJE dRodzy bike- fRiends !

ZAPEWNE TA LEKCJA ZOSTANIE ODROBIONA NA CONAJMNIEJ 5 ! : )

Tylko jeszce nie umiem go zakłuć /: ) MAM SPECJALNY PRZYŻĄD ale nit wchodzi mi jakos pod kątem i póxniej spada z tej skÓfki która dokręca NIT . : ( ale shit ale mysle ze jakos dojde do tego meToda prob i błędów POZDR.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości