Manitou X-Vert Carbon co warty?

Vin
Posty: 66
Rejestracja: 21.09.2006 09:51:08
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Manitou X-Vert Carbon co warty?

Post autor: Vin »

Witam mam pytanie gdyż za niedługo powinien wpaść w me ręce amorek wyżej wspomniany, Co Jest On Wart? Wg mojego znajomego fajowy amorek ale c zy do enduro się nadaję?
Szczurek
Posty: 180
Rejestracja: 20.04.2004 18:22:06
Lokalizacja: Rzozów k/Krk
Kontakt:

Post autor: Szczurek »

Który rocznik?? Albo prościej 160 i 180mm skoku jeśli chodzi o DC?? Jest to widelec typowo do racingu, lekki, boska praca (tłumienie jak w Dorado - TPC+), z tym że ludzie narzekali na małą sztywność ale praca rekompensowała wszystko. Ale jesli mówisz o enduro to pewnie SC.
http://www.pinkbike.com/photo/1370736/
wojtek1111
Posty: 543
Rejestracja: 13.12.2005 22:40:45
Lokalizacja: wawa
Kontakt:

Post autor: wojtek1111 »

na pinkbike'u widziałem sporo połamanych carbonów na boosterze.
Vin
Posty: 66
Rejestracja: 21.09.2006 09:51:08
Lokalizacja: Pszczyna
Kontakt:

Post autor: Vin »

Rocznik z 2002 zdaje mi się ale skok ma coś koło 160mm bo go zakupię razem z ramką AC2 stara ale nie używana i wg mnie dużo lepsza od nowych AC. Ale na enduro wystarczy jak sądzę.
ablee
Posty: 1157
Rejestracja: 16.11.2005 10:50:44
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:

Post autor: ablee »

freed
Posty: 1100
Rejestracja: 25.03.2006 12:42:10
Lokalizacja: Gdańsk
Kontakt:

Post autor: freed »

Hmm... Byłem kiedyś na kupnie amora,i dużo się o nim dowiedziałem.
Więc tak...
Zależy za jaką cene,bo nieraz niewarto...
Słyszałem,że karbon się rozciąga,czy coś takiego,i amor łapie masakryczne luzy.
Co dalej...
Musisz mieć technike , bo po dziobaku,to by zgioł sie w pół;]
Ogólnie, boska praca,sztywnośc taka sobie,za ok., 600zł w dobrym stanie,warto;]
Kruk
Posty: 1290
Rejestracja: 19.04.2004 13:39:12
Lokalizacja: Zamość
Kontakt:

Post autor: Kruk »

O Carbon w 99 miał 155-160 skoku, a w 98 nie było Carbona, był Ti identyczny jak 99 carbon ale lżejszy, bo miał sprężyny tytanowe, też tyle skoku i trza wspomnieć, że występowały też wersje Dual(chyba teamowe?) 100skoku, ale na naszym rynku się pojawiają, w nich wszystkich było zwykłe TPC, ale zmienić teraz na TPC+ to groszowa sprawa, adaptery pod tarcze były nie standardowe.
Carbon 00-02 różni sie skokiem 180mm, tłumikiem TPC+, półkami-masywniejsze dolna na 2 śruby, dolnymi śrubami (naklejkami :D) i tym że w tych zaczął występować adapter PM no i przez to powiększony lewy hak i ponoć jest lepsza praca, mniej mulasta(?).
We wszystkich występuje reg. naprężenia wstępnego, kompresji i powrotu, każdy jak już pada to na podkowie, starsze ponoć też na półkach, każdy ma sztywną oś, w półkach gwinty są nie zamocne, jak ktoś nie dbał dostatecznie i nie miał dobrych uszczelek lub gum ochronnych to sie teflon wycierał, przy dobrych uszczelnieniach smarowanko wystarczy raz na pół roku, a przy gorszych dużo zabawy, praca jest bdb wszystko wybiera, wykorzystuje ZAWSZE cały skok i przy tym jest nie dobijalny, tylko kompresja musi być dobrze ustawiona(zależnie od przyłożonej siły, taka jest siła tlumienia-TPC+), luzy raczej nie występują, tylko w naprawde strasznie zajechanych.

Na Carbona chorowałem 4 lata, a w tej chwili posiadam 2 X-Verty 00-01, oba na Tpc+, i do ich pracy jestem pewien, a na tym starszym nie bujałem-TPC, a i w moim Carbonie jest elegancko dorobiona podkowa i jej łączniki z goleniami-pozdro dla wcześniejszego właściciela !
Jakbyś chciał to moge dać Ci kontakt do ludzi, którzy chcieli sprzedać Ti w nim niewiadomo jaki skok i jeden Carbon 99, to na pw.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości