Mamy szansę stworzyć dobrą miejscówkę...
nie wiem jakie sa warunki terenowe - nachylenie stoku w miejscu poszczególnych przeszkód, ale moim zdaniem np. w mijscu 6 zamiast jednej hopy zrobiłbym sekcję rytmiczną - kilka pomniejszych muld, taie coś sprzyja wyprzedzaniu - komuś może się "powinąć noga" czy coś, a to sprzyja widowisku, zrezygnowałbym również z przynajmniej jednej bandy - na praktycznie każdym torze z pucharu świata jest jakiś zakręt bez bandy - płaski nawrót, tam też ludzie popełniają bęłędy i można wyprzedzać. Speed box niby ok, ale też jakieś przeszkody by się tam przydały, sekcja w stylu Białystok, generalnie chodzi o to że przeszkody na torze mają sprawiać trudności, a nie być przyjemne w lataniu, zmiast 3 można zrobić sekcję 5 czy 6 uskoków takich po 40 - 50cm wysokości, coś jak na MŚ w Les Gets, poszukajcie na czeskich stronach zdjęć z torów tam mają genialne pomysły na praeszkody, pooglądajcie filmy typu earthed, tam też są sekcje z 4x podglądajcie nalepsze tory na świecie i naśladujcie to co tam robią, to najlpesze przykłady
tu link do galerii z czaskiego pucharu 4x, gdzieś tam powinny być też zdjęcia tras w czechach...
http://www.mtbs.cz/zavody/ceskypohar4X
szukajcie a znajdziecie...
jak narazie tor wuyglada na przyjemny ale nie trudny i mało widowiskowy - nie ma gdzie wyprzedzać bo nie ma gdzie popełniać błędów...
chodzi o to żeby przeszkody dawały różne możliwości przejechania, jedne szybsze inne wolniejsze, w zależności od wyboru, można tam wyprzedzać a o to chodzi!
edit
tu macie kilka zdjęć z budowy toru w pradze:
http://www.mtbs.cz/Galerie/Racefoto/sea ... 60427.html
tu zdjęcia z MŚ w roturze w tym roku:
http://www.mtbs.cz/Zavody/Mistrovstvisv ... erie2.html
pozdrawiam
tu link do galerii z czaskiego pucharu 4x, gdzieś tam powinny być też zdjęcia tras w czechach...
http://www.mtbs.cz/zavody/ceskypohar4X
szukajcie a znajdziecie...
jak narazie tor wuyglada na przyjemny ale nie trudny i mało widowiskowy - nie ma gdzie wyprzedzać bo nie ma gdzie popełniać błędów...
chodzi o to żeby przeszkody dawały różne możliwości przejechania, jedne szybsze inne wolniejsze, w zależności od wyboru, można tam wyprzedzać a o to chodzi!
edit
tu macie kilka zdjęć z budowy toru w pradze:
http://www.mtbs.cz/Galerie/Racefoto/sea ... 60427.html
tu zdjęcia z MŚ w roturze w tym roku:
http://www.mtbs.cz/Zavody/Mistrovstvisv ... erie2.html
pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
Zgodze sie z "Prostym"..tor wygląda monotonnie...8 przeszkód na 600 metrowym torze to stanowczo za mało.....u nas , na Bródnie w Warszawie na trasce o długości okolo 140 metrów mamy... 10 przeszkod..a tor znajduje sie na plaskim,a wolno sie nie jezdzi i przeszkody zbyt male nie sa...wazne zeby budował tor ktos kto ma wyobraznie i zwiedzil kilka tras
ten projekt to wersja dla burmistrza naszego miasta !! ten aktualny jest na papierze!! speed rampa bedzie krótsza i za nią bedzie hopa, bandy za przeszkodą nr2 nie bedzie bedzie tam płaski zakręt (bardzo łagodny) a w końcowa części toru (płaski teren) bedzie rozdzielona na 2 możliwości przejazdu, tylko co do przeszkód na tych odcinkach, jeszcze nie ustaliliśmy bo nie wiemy jaką bedzie sie miało tam prędkość, ten projekt pokazuje, linie po której bedzie sie jeżdziło (poprostu najlepsze wykożystanie terenu, za zdieciu zamieszczonym przez bloszka nie wdać wszystkiego) pierwsze 4 przeszkody muszą być !! bo nie ma innej możliwości, co do reszty to zależy jaką bedzie sie miało prędkość.
Ale dzięki za rady właśnie o to mi chodziło !!
Ale dzięki za rady właśnie o to mi chodziło !!
No to budowa zaczęta...
http://www.bike-team.kwidzyn.pl/galeria.html
Jutro prace będą toczyły się dalej.
Zapraszamy do galerii.
Pozdrawiam,
Bloszek
http://www.bike-team.kwidzyn.pl/galeria.html
Jutro prace będą toczyły się dalej.
Zapraszamy do galerii.
Pozdrawiam,
Bloszek
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
bloszekgdzie? bo tu:
http://www.bike-team.kwidzyn.pl/galeria.html
jak na razie widać tylko te z pierwszej serii...
http://www.bike-team.kwidzyn.pl/galeria.html
jak na razie widać tylko te z pierwszej serii...
http://www.chr.Rybnik.pl
Już powinny być fotki w galerii od godziny 19 spróbuj odświerzyć. Bo każdy juz widział...
Troche dałem dupy nadzorując prace bo w pewnym odcinku tor jest zbyt wąski... Stało sieto z tego powodu że szef naszych budowlańców powiedział że potrzebuja kopary w poniedizałek na 12 gdzieś tam. A ja chcaiłęm zrobić jak najwięcej... Coś kosztem czegoś niestety...
Mój błąd i przyznaje sie do tego bez bicia.
W poniedziałek uformujemy już do końca Speed Boxa i zjazd z niego. Później zobaczymy jaki sprzęt zostanie nam dostarczony.
Chcielibyśmy bardzo mieć wypożyczoną ubijarkę. I prawdopodobnie z tychc cięższych maszyn to już byłoby wszystko. No i jezcze poszerzyć ten pas co dałem na nim ciała:/
Chciałem jak najlepiej ale wyszło troche gorzej.
Teren w około toru postaramy sieajkoś wykosić, aby na sezon zarosło to ładnatrawą a nie takimi krzaczorami jak teraz.
Ogółem chcemy postawić kilka ławek, do tego jakieś miejsce na ognisko.
Taki teren też rekreacyjny...
Oraz postawimy tablice informacyjną co jak etc.
Wszsytk ozależy od burmistrza w poniedziałek po 12 godzinie prawdopodobnie pójdziemy do Burmistrza aby z nami przyjechał na plac budowy i zdecydował co dalej.
Pozdrawiam,
Bloszek
Troche dałem dupy nadzorując prace bo w pewnym odcinku tor jest zbyt wąski... Stało sieto z tego powodu że szef naszych budowlańców powiedział że potrzebuja kopary w poniedizałek na 12 gdzieś tam. A ja chcaiłęm zrobić jak najwięcej... Coś kosztem czegoś niestety...
Mój błąd i przyznaje sie do tego bez bicia.
W poniedziałek uformujemy już do końca Speed Boxa i zjazd z niego. Później zobaczymy jaki sprzęt zostanie nam dostarczony.
Chcielibyśmy bardzo mieć wypożyczoną ubijarkę. I prawdopodobnie z tychc cięższych maszyn to już byłoby wszystko. No i jezcze poszerzyć ten pas co dałem na nim ciała:/
Chciałem jak najlepiej ale wyszło troche gorzej.
Teren w około toru postaramy sieajkoś wykosić, aby na sezon zarosło to ładnatrawą a nie takimi krzaczorami jak teraz.
Ogółem chcemy postawić kilka ławek, do tego jakieś miejsce na ognisko.
Taki teren też rekreacyjny...
Oraz postawimy tablice informacyjną co jak etc.
Wszsytk ozależy od burmistrza w poniedziałek po 12 godzinie prawdopodobnie pójdziemy do Burmistrza aby z nami przyjechał na plac budowy i zdecydował co dalej.
Pozdrawiam,
Bloszek
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
faktycznie już działa, wygląda lepiej niż na projekcie ;-D
możecie mieć problemy ze stojącą wodą po deszczu - głębokie, nie wysychające kałuże, dużo błota, no i latem idealne warunki do rozmnażania dla komarów... a tor jak już pisałem wcześniej wygląda obiecująco...
pozdrawiam
możecie mieć problemy ze stojącą wodą po deszczu - głębokie, nie wysychające kałuże, dużo błota, no i latem idealne warunki do rozmnażania dla komarów... a tor jak już pisałem wcześniej wygląda obiecująco...
pozdrawiam
http://www.chr.Rybnik.pl
Z tą wodą to tak, ale musieliśmy się wkopać w ziemię aby było jako tako z górki tam gdzie było w miarę płasko...
tam gdzie było płasko to tylko zerwana została darnina
A co do mokradzi to chyba nikt szalony dzień po deszczu nie bedzie jeździł po tym torze.
Musi być kilka dni słońca aby tor wysechł. Bo taplać się w błocie nie każdy chce
tam gdzie jest piasek woda bardzo szybko będzie wnikać do niższych warstw ziemi. Oczywiście napewno będą kałurze... ale to nie uniknione...
Chyba że drenarke puścić przez środek toru :)
tam gdzie było płasko to tylko zerwana została darnina
A co do mokradzi to chyba nikt szalony dzień po deszczu nie bedzie jeździł po tym torze.
Musi być kilka dni słońca aby tor wysechł. Bo taplać się w błocie nie każdy chce
tam gdzie jest piasek woda bardzo szybko będzie wnikać do niższych warstw ziemi. Oczywiście napewno będą kałurze... ale to nie uniknione...
Chyba że drenarke puścić przez środek toru :)
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
Problem z wodą, będzie prawdopodobnie rozwiązany poprzez ułożenie kilku dren odpływowych. Zrobiimy to z ponawiercanych rur...
I ułożymy pod kątem do powirzchni toru:)
Zobaczymy jak sieto będzie spisywało.
K`woli informacji byliśmy dziś z burmistrzem i to normalnie jest koleś spoko. Powiedział że kopare udostępni na tyle czasu jeszcze ile będzie potrzeba.
Także będziemy poszerzali tor i poprawiali to co jest zrobione do bani:)
Pozdrawiam
I ułożymy pod kątem do powirzchni toru:)
Zobaczymy jak sieto będzie spisywało.
K`woli informacji byliśmy dziś z burmistrzem i to normalnie jest koleś spoko. Powiedział że kopare udostępni na tyle czasu jeszcze ile będzie potrzeba.
Także będziemy poszerzali tor i poprawiali to co jest zrobione do bani:)
Pozdrawiam
GG 3891303 www.bike-team.kwidzyn.pl
no wygląda nieźle. Jeśli jeszcze jakiekolwiek uwagi dotyczące toru się przydadzą to mam takie:
- szerokość 4 metry jest zupełnie wystarczająca, biorąc pod uwagę że sama bramka startowa jest nawet węższa. szerszy tor będzie trudniejszy w utrzymaniu - wiadomo że z czasem wszystko zarasta i po pół roku będzie wyjeżdżona jedna węższa lub szersza ścieżka po której wszyscy śmigają.
- nie wiem jaki chcecie zrobić speedbox ale nie musicie robić go bardzo wysokiego i stromego - takie były kiedyś tendencje na większości polskich torów, teraz się od tego odchodzi - po to żeby bardziej liczyło się kopyto na starcie, a nie to jak kto szybko zmienia 4 biegi na odcinku 5 metrów.
- im dłuższa pierwsza prosta tym lepiej - pozwala to na wstępne rozjechanie się stawki przed zakrętem i w większym stopniu zaciera różnice wynikające z tego kto z którego toru startował
- no i to co powiedział tomo - im więcej przeszkód tym lepiej, ważne żeby coś się cały czas działo, dobrym elementem są też miejsca w których trzeba znacząco zwolnić - np płaski zakręt - tak żeby nie lecieć całego toru od startu do mety na pałę na pełnym speedzie.
Nie wiem czy to jeszcze się na coś przyda, trochę późno przeczytałem ten temat :P
- szerokość 4 metry jest zupełnie wystarczająca, biorąc pod uwagę że sama bramka startowa jest nawet węższa. szerszy tor będzie trudniejszy w utrzymaniu - wiadomo że z czasem wszystko zarasta i po pół roku będzie wyjeżdżona jedna węższa lub szersza ścieżka po której wszyscy śmigają.
- nie wiem jaki chcecie zrobić speedbox ale nie musicie robić go bardzo wysokiego i stromego - takie były kiedyś tendencje na większości polskich torów, teraz się od tego odchodzi - po to żeby bardziej liczyło się kopyto na starcie, a nie to jak kto szybko zmienia 4 biegi na odcinku 5 metrów.
- im dłuższa pierwsza prosta tym lepiej - pozwala to na wstępne rozjechanie się stawki przed zakrętem i w większym stopniu zaciera różnice wynikające z tego kto z którego toru startował
- no i to co powiedział tomo - im więcej przeszkód tym lepiej, ważne żeby coś się cały czas działo, dobrym elementem są też miejsca w których trzeba znacząco zwolnić - np płaski zakręt - tak żeby nie lecieć całego toru od startu do mety na pałę na pełnym speedzie.
Nie wiem czy to jeszcze się na coś przyda, trochę późno przeczytałem ten temat :P
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
przyda sie, przyda ;]
czekamy na telefon od operatora koparki kiedy mozemy dokonczyc tor (przebudowac go nieco).
z miejsca moge powiedziec ze szykują się duże przeszkody, żeby mozna bylo, że tak się wyrażę "Hardcore'owo" polatać. bedzie jeden płaski zakręt (chyba że reszcie naszej ekipy sie nie spodoba całkowicie plaski, to bedzie z lekką pochyłą), i bedzie spory step down do przelecenia (jego wielkosc zalezy od predkosci jaką bedziemy osiągac na danym odcinku, a także od długosci i wysokosci małej górki na której będzie się on znajdował)
Założenie jest takie, że tor ma zmuszać do zastanowienia się czy skakać z danej przeszkody, czy ja przejechać, bo taka opcja też raczej bedzie. Nie bedzie to lajtowy tor ;]
pozdro
czekamy na telefon od operatora koparki kiedy mozemy dokonczyc tor (przebudowac go nieco).
z miejsca moge powiedziec ze szykują się duże przeszkody, żeby mozna bylo, że tak się wyrażę "Hardcore'owo" polatać. bedzie jeden płaski zakręt (chyba że reszcie naszej ekipy sie nie spodoba całkowicie plaski, to bedzie z lekką pochyłą), i bedzie spory step down do przelecenia (jego wielkosc zalezy od predkosci jaką bedziemy osiągac na danym odcinku, a także od długosci i wysokosci małej górki na której będzie się on znajdował)
Założenie jest takie, że tor ma zmuszać do zastanowienia się czy skakać z danej przeszkody, czy ja przejechać, bo taka opcja też raczej bedzie. Nie bedzie to lajtowy tor ;]
pozdro
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość