sign fr -

szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

a możesz napisać coś więcej?? np jak się na niej jeździ, czy ma sztywny wahacz, czy koleś mógł go katować i nic się nie działo, jaki amorek miał z przodu itp.
Lukq
Posty: 2
Rejestracja: 19.11.2006 17:46:08
Kontakt:

Post autor: Lukq »

Cena tej ramy [nówki] to około ~1800 z damperem (x-fusion).Kompletnie nie opłaca się jej kupować w Polsce, polecam sprowadzić z Niemiec, gdzie cena jest dużo mniejsza : ) obniżka z 900 euro na 399 euro + 100 euro damper w zestawie : ).
[oczywiście 900+100 oraz 399+100, przesylka z niemiec do Polski to około 50zł : ).

Pozdrawiam
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

widziałem oferty niemieckie i jak narazie nie znalazłem identycznej ramy jak tak o której mówimy, jest podobna (i pewnie o tą ci chodzi co jest na ebay.de) ale jednak gorsza jesli jest taka tania
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

aa
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

a czemu mówicie że taki sytem zawieszenia rozwala dampery?? Przecież wiele ram takich jak bighit czy karpiel mają bardzo podobny sytem a anic niesłyszałem złego na ich temat
zuku
Posty: 672
Rejestracja: 04.11.2005 09:25:19
Kontakt:

Post autor: zuku »

ponieważ jest inne przełożenie. masz rame se skokiem 250mm na długości dampera 200mm i jego skoku załóżmy 60mm. przy takim przełożeniu potrzebna jest twarda sprężyna, żeby dampera nie dobijac i nie domykac zawieszenia przy zjeździe z krawężnika. duze siły działające przy takim przełożeniu na damper, powodują że tłumienie moze sie z czasem zjebac, albo po prostu wyrobic bo zawory w damperze (to co blokuje przepyływ oleju czyli tłumi) po porstu nie wytrzymają takiego przepływu oleju.

lepiej tego wytłumaczyc jakos dzis nie jestem w stanie.

w skrócie moge powiedziec ze im wiekszy skok przy krótkim damperze, tym wieksza moze byc jego awaryjność bo wieksze siły na niego działają.

jeżeli jest duzy skok przy uzyci długiego dampera z duzym jego skokiem, wtedy zywotnosc dampera jest wieksza.

jak pieprze głupoty to prosze mnie poprawic.

pozdro ;]
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

ok zczaiłem sprawe ale czy to znaczy że im dłuższy damper tym jest wytrzymalszy (wytrzymuje większe ciśnienie)?? i wogule czy różni się praca dampera tej samej marki i ten sam model tylko że różne długości??
MaxDamageDA
Posty: 6082
Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: MaxDamageDA »

Heh :)

Dlugosc nie ma wplywu na prawce ( bo niby czemu miala by miec?! ) Moze ktos powie, ze w dluzszym jest wiecej oleju ( wplywa to na pare rzeczy, ok... )

Chodzi o przelozenie a nie o dlugosc shocka stricte. Np masz damper 240x76 z przelozeniem prawie4 tak jak karpiel armageddon to masz niespelna 300 skoku na dupie - przelozenie jest spore.

Wkladasz ten sam damper do ramki np bmw gdzie masz juz "tylko" 250 skoku, czyli przelozenie 3.3 - damper pozyje dluzej

Nastepnie wrzucasz go do czegos co ma przelozenie np 2.5:1 i wyciaga ledwie 200 skoku - tutaj taki damper bedzie zyl wiecznie :)

Oczywiscie wszystko zalezy od jego ustawien, sprezyny, czestotliwosci dobijania, zalanego oleju, samego shocka itd itd itd

Oczywiscie im mniejsze przelozenie tym mieksza sprezyna i mniej niezbednego tlumienia ( ewentualnie inny olej w srodku )
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
szaman5
Posty: 93
Rejestracja: 06.12.2006 20:03:37
Kontakt:

Post autor: szaman5 »

aha dzięki
bo do tej ramy zalecaną długością jest 222mm ale czężko mi będzie znaleść coś takiego taniego, w miarę dobrego. Patrzyłem na DNM bo są w miare tanie i nawet fajną prace mają ale są przeważnie o długości 190. Co by się stało jeśli bym włożył 190 oprócz tego że sie zmieni geo ramy??
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości