sign fr -
Cena tej ramy [nówki] to około ~1800 z damperem (x-fusion).Kompletnie nie opłaca się jej kupować w Polsce, polecam sprowadzić z Niemiec, gdzie cena jest dużo mniejsza : ) obniżka z 900 euro na 399 euro + 100 euro damper w zestawie : ).
[oczywiście 900+100 oraz 399+100, przesylka z niemiec do Polski to około 50zł : ).
Pozdrawiam
[oczywiście 900+100 oraz 399+100, przesylka z niemiec do Polski to około 50zł : ).
Pozdrawiam
ponieważ jest inne przełożenie. masz rame se skokiem 250mm na długości dampera 200mm i jego skoku załóżmy 60mm. przy takim przełożeniu potrzebna jest twarda sprężyna, żeby dampera nie dobijac i nie domykac zawieszenia przy zjeździe z krawężnika. duze siły działające przy takim przełożeniu na damper, powodują że tłumienie moze sie z czasem zjebac, albo po prostu wyrobic bo zawory w damperze (to co blokuje przepyływ oleju czyli tłumi) po porstu nie wytrzymają takiego przepływu oleju.
lepiej tego wytłumaczyc jakos dzis nie jestem w stanie.
w skrócie moge powiedziec ze im wiekszy skok przy krótkim damperze, tym wieksza moze byc jego awaryjność bo wieksze siły na niego działają.
jeżeli jest duzy skok przy uzyci długiego dampera z duzym jego skokiem, wtedy zywotnosc dampera jest wieksza.
jak pieprze głupoty to prosze mnie poprawic.
pozdro ;]
lepiej tego wytłumaczyc jakos dzis nie jestem w stanie.
w skrócie moge powiedziec ze im wiekszy skok przy krótkim damperze, tym wieksza moze byc jego awaryjność bo wieksze siły na niego działają.
jeżeli jest duzy skok przy uzyci długiego dampera z duzym jego skokiem, wtedy zywotnosc dampera jest wieksza.
jak pieprze głupoty to prosze mnie poprawic.
pozdro ;]
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Heh :)
Dlugosc nie ma wplywu na prawce ( bo niby czemu miala by miec?! ) Moze ktos powie, ze w dluzszym jest wiecej oleju ( wplywa to na pare rzeczy, ok... )
Chodzi o przelozenie a nie o dlugosc shocka stricte. Np masz damper 240x76 z przelozeniem prawie4 tak jak karpiel armageddon to masz niespelna 300 skoku na dupie - przelozenie jest spore.
Wkladasz ten sam damper do ramki np bmw gdzie masz juz "tylko" 250 skoku, czyli przelozenie 3.3 - damper pozyje dluzej
Nastepnie wrzucasz go do czegos co ma przelozenie np 2.5:1 i wyciaga ledwie 200 skoku - tutaj taki damper bedzie zyl wiecznie :)
Oczywiscie wszystko zalezy od jego ustawien, sprezyny, czestotliwosci dobijania, zalanego oleju, samego shocka itd itd itd
Oczywiscie im mniejsze przelozenie tym mieksza sprezyna i mniej niezbednego tlumienia ( ewentualnie inny olej w srodku )
Dlugosc nie ma wplywu na prawce ( bo niby czemu miala by miec?! ) Moze ktos powie, ze w dluzszym jest wiecej oleju ( wplywa to na pare rzeczy, ok... )
Chodzi o przelozenie a nie o dlugosc shocka stricte. Np masz damper 240x76 z przelozeniem prawie4 tak jak karpiel armageddon to masz niespelna 300 skoku na dupie - przelozenie jest spore.
Wkladasz ten sam damper do ramki np bmw gdzie masz juz "tylko" 250 skoku, czyli przelozenie 3.3 - damper pozyje dluzej
Nastepnie wrzucasz go do czegos co ma przelozenie np 2.5:1 i wyciaga ledwie 200 skoku - tutaj taki damper bedzie zyl wiecznie :)
Oczywiscie wszystko zalezy od jego ustawien, sprezyny, czestotliwosci dobijania, zalanego oleju, samego shocka itd itd itd
Oczywiscie im mniejsze przelozenie tym mieksza sprezyna i mniej niezbednego tlumienia ( ewentualnie inny olej w srodku )
www.street-roulette.pl | www.ovb.pl | www.rowerowy.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości