Swinger 6way czy 5th element?
Swinger 6way czy 5th element?
Wiec, zastanawiam sie nad kupnem tych damperów. Zależy mi na solidnej progresji tłumika. Tłumik nie ma być wyłącznie na zjazdy.
Na marginesie, gdzie mozna jeszcze dostać 66 rc2x po taniu?
Prosze was o:
- użytkownicy lub ludzie którzy wiedzą coś na ten temat swingerow 6way i 5th elementow opowiedzą o wadach,
- gdzie można dostać nowe, po taniu?
- ceny są podobne nowe, po 900-1000 zł.
- co lepsze i dlaczego?
*potrzebuje długość tłumika 210-215, chce go do kony stinky
*skok tłoka 60-63mm. - nie chce robic dużego zawieszenia.
Na marginesie, gdzie mozna jeszcze dostać 66 rc2x po taniu?
Prosze was o:
- użytkownicy lub ludzie którzy wiedzą coś na ten temat swingerow 6way i 5th elementow opowiedzą o wadach,
- gdzie można dostać nowe, po taniu?
- ceny są podobne nowe, po 900-1000 zł.
- co lepsze i dlaczego?
*potrzebuje długość tłumika 210-215, chce go do kony stinky
*skok tłoka 60-63mm. - nie chce robic dużego zawieszenia.
square6way nie mialem wiec Ci nie powiem..mialem za to 3 way:D Syf jakich malo ale to pewno calkiem inne dampery:D Mialem rowniez 5taka i wedle mojej opini i opini innych wybral bym bez wachania wlasnie 5th elema:) Prace ma bdb, mase ustawien. A jesli chodzi Ci o progresje...to wystarczy ze kupisz ciut miekksza i dluzsza sprezyne od tej na ktorej jezdzilBYS na codzien i skrecisz ja troszke mocniej. Fakt ten moze i wydawac sie dziwny...ale prawdziwy:) Mozesz tez sobie kupic sprezyne o progresywnej twardosci:) Bo nie warto kierowac sie progresywnoscia przy doborze samego tlumika-to mozna zmienic tak czy owak-takie moje zdanie.
http://nuestro-mundo.pl/
Zgadza sie 3-way to kawal zlomu (przynajmniej do "powazniejszych" rowerkow) ale ma sie on nijak d 6-way'a, zupelnie inna klasa sprzetu.
Obecnie ujezdzam 6-way'a i Progresywny to on jest, dodatkowo da sie ta progresje regulowac, ale jego glowna zalea jest cale to SPV, do dh to sie srednio nadaje.
benek - "kupisz ciut miekksza i dluzsza sprezyne od tej na ktorej jezdzilBYS na codzien i skrecisz ja troszke mocniej"
No do czego ty kolege namawiasz, wg. instrukcji do damperow takie cos ma na nie zgubny wplyw.
Obecnie ujezdzam 6-way'a i Progresywny to on jest, dodatkowo da sie ta progresje regulowac, ale jego glowna zalea jest cale to SPV, do dh to sie srednio nadaje.
benek - "kupisz ciut miekksza i dluzsza sprezyne od tej na ktorej jezdzilBYS na codzien i skrecisz ja troszke mocniej"
No do czego ty kolege namawiasz, wg. instrukcji do damperow takie cos ma na nie zgubny wplyw.
-
- Posty: 6082
- Rejestracja: 19.04.2004 08:21:44
- Lokalizacja: Jelenia Góra
- Kontakt:
Tassadarnie ma czegos takiego jak liniowa sprezyna! pomysl tak na chlopski rozum:) Z fizycznego chociaz by punku widzenia, sprezyna nie moze byc liniowa...gdyby taka byla, dobil bys ja juz wsiadajac na rower...sag mialbys 100%:D...owszem sa bardziej i mniej-te drugie czesto blednie nazywa sie liniowymi:) Ale one sa "liniowe"...i max nie mow ze nie mam racji :P
zrob sobie np taka monterke, poloz na sprezyne cos ciezkiego...dlaczego nie ugina sie w calosci? ano dlatego iz jest progresywna...ale tak btw to off topic totalny:D:D:D:D no ale coz...
zrob sobie np taka monterke, poloz na sprezyne cos ciezkiego...dlaczego nie ugina sie w calosci? ano dlatego iz jest progresywna...ale tak btw to off topic totalny:D:D:D:D no ale coz...
http://nuestro-mundo.pl/
benek - widze ze juz picie sylwestrowe sie zaczelo.
dla przypomnienia:
liniowa sprezyna:
kladziesz kilogram - ugina sie o 1cm, kladziesz kolejny kilogram, ugina sie o kolejny centymetr
nieliniowa, kladziesz kg, ugina sie o cm, dokladasz jeszcze jeden kg ugina sie o 7mm, kolejny kg 5mm
zdecydowana wiekszosc sprezyn zwojowych to sprezyny liniowe, natomiast sprezyny gazowe sa progresywne, zdazaja sie zwojowe progresywne, ale takie to na pierwszy rzut oka widac ze zwoje sa roznej "wielkosci"
EDIT:
PS, wlasnie zuwazylem ze juz trzeci raz ci dzisiaj odpowiadam, mam nadzieje ze nie myslisz ze cie przesaduje czy cos ;)
dla przypomnienia:
liniowa sprezyna:
kladziesz kilogram - ugina sie o 1cm, kladziesz kolejny kilogram, ugina sie o kolejny centymetr
nieliniowa, kladziesz kg, ugina sie o cm, dokladasz jeszcze jeden kg ugina sie o 7mm, kolejny kg 5mm
zdecydowana wiekszosc sprezyn zwojowych to sprezyny liniowe, natomiast sprezyny gazowe sa progresywne, zdazaja sie zwojowe progresywne, ale takie to na pierwszy rzut oka widac ze zwoje sa roznej "wielkosci"
EDIT:
PS, wlasnie zuwazylem ze juz trzeci raz ci dzisiaj odpowiadam, mam nadzieje ze nie myslisz ze cie przesaduje czy cos ;)
Re: Swinger 6way czy 5th element?
swinger,ze wzgledu na serwis. wyglada na to ze piatka nie bedzie miala dystrubutora w Polandzie.square pisze:Wiec, zastanawiam sie nad kupnem tych damperów. Zależy mi na solidnej progresji tłumika. Tłumik nie ma być wyłącznie na zjazdy.
Na stronie Crazy Cranka pisza, ze nieprodukowany.
Czy ta 700 to nie za duzo? Generalnie te dampery sa skontruowane pod mieksze sprezyny.
spoko, jeżdze juz na tym swignerze. pierwszego dnia poszla uszczelka od regulatora tlumienia szybkiej kompresji... 900zl to cena taka wmiare. nie mam sobie za zle tego. zadnych rewelacji puki co, ale swoje zdanie spelnia, nie dobija po byle pierdolach... jeszcze go nie poznalem wiec nei jestem w stanie dac oceny.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość