HORST LEITNER-działa to w ogóle ?
HORST LEITNER-działa to w ogóle ?
mam pytanko: co myslicie o ramach z ogniwem Horsta Leitnera (np. bighit, niektore norco, ellsworth dare itd)??
mam cos takiego zaprojketowac i szczerze mowiac nie mam na to zbytniej ochoty, gdyz osobiscie uwazam to rozwiazanie za marketingowe goowno. a ja nie chce projektowac ramy z goownem. ramy z horstem na ktorych jezdzilem i tak sie bujaly, wiec po co to stosowac? byc moze daje to wieksza czulosc ale za to kosztem zmniejszonej sztywnosci bocznej zawieszenia.
czy nie lepiej zrobic kalsyczna rame z jedna osia obrotu i systememj dodatjkowych dzwigni zmieniajacych wektor przylozenia sily na damper, jak np. w konach i im podobnych ramach?
zreszta w ramach fr/dh chyba nie chodzi o przesadna czulosc tylko o sztywnosc i wytzrymalosc. "male nierownosci" to maja wybierac opony a nie zawieszenie.
ale dobra, prosze o opinie, zwlaszcza o NEGATYWNE ;)
mam cos takiego zaprojketowac i szczerze mowiac nie mam na to zbytniej ochoty, gdyz osobiscie uwazam to rozwiazanie za marketingowe goowno. a ja nie chce projektowac ramy z goownem. ramy z horstem na ktorych jezdzilem i tak sie bujaly, wiec po co to stosowac? byc moze daje to wieksza czulosc ale za to kosztem zmniejszonej sztywnosci bocznej zawieszenia.
czy nie lepiej zrobic kalsyczna rame z jedna osia obrotu i systememj dodatjkowych dzwigni zmieniajacych wektor przylozenia sily na damper, jak np. w konach i im podobnych ramach?
zreszta w ramach fr/dh chyba nie chodzi o przesadna czulosc tylko o sztywnosc i wytzrymalosc. "male nierownosci" to maja wybierac opony a nie zawieszenie.
ale dobra, prosze o opinie, zwlaszcza o NEGATYWNE ;)
jezdzilem tylko na konie, gnie sie to na boki okropnie... w przypadku ram z ogniwem horsta na pewno jest podobnie, chyba nie da sie zrobic sztywnego zawieszenia z taka iloscia malych lozysk. z reszta z duzymi lozyskami pewnie byloby tak samo. ciekawy jest za to system stosowany w nicolai m-pire st albo w nox startrack 9.5, jedna glowna os obrotu i kilka dziwgni przenoszacych sile na damper. jego zaleta jest na pewno to, ze damper nie przenosi obciazen bocznych, co pozytywnie wplywa na jego trwalosc.. dobrze mysle?
SPRZEDAM - swinger6, 9.5 x 3.0 sprezyna 450, stan bdb! Monster 03, stan bdb, 1800 zl
system dzwigni taki jak w noxie lub nicolai jest rozwiazaniem ktore bardzo mnie intersuje od dluzszego czasu, nawet mailem bardzo zaawansowany projekt systemem ale chwilowo sie nim nie zajmuje. poza odizolowaniem dampera od sil poprzecznych najwazniejsza cecha tego systemu jest mozliwosc uzyskiwania ciekawcyh charakteryustyk zawieszenia od liniowej do silnie progresywnej
wracajac do tematu, wlasnie chodzi mi o te male gowniane lzoyska w horscie, niby mozna to wszystko pwoiekszyc ale po co? lepiej dac sobie zupelnie z tym spokoj.
chyba sie mylisz co do kony, nie pamietam aby kiedy kolwiek miala ona horsta.
ktos bardzo na mnie naciska z tym horstem, a ja bardzo go nie chce go projektowac, bo po prostu w to nie wierze. i sie nie raz pzrekonalem, ze goowno to daje. wole zaprojektowac cos w stylu stinkacza, z bardzo solidnym lzoyskowaniem glwoenj osi obrotu i pozostalymi osiami rozwiazanymi w taki sposob, aby bylo mozliwe kasowanie luzow w lozyskach. da sie zrobic i to nawet wzglednie latwo.
wracajac do tematu, wlasnie chodzi mi o te male gowniane lzoyska w horscie, niby mozna to wszystko pwoiekszyc ale po co? lepiej dac sobie zupelnie z tym spokoj.
chyba sie mylisz co do kony, nie pamietam aby kiedy kolwiek miala ona horsta.
ktos bardzo na mnie naciska z tym horstem, a ja bardzo go nie chce go projektowac, bo po prostu w to nie wierze. i sie nie raz pzrekonalem, ze goowno to daje. wole zaprojektowac cos w stylu stinkacza, z bardzo solidnym lzoyskowaniem glwoenj osi obrotu i pozostalymi osiami rozwiazanymi w taki sposob, aby bylo mozliwe kasowanie luzow w lozyskach. da sie zrobic i to nawet wzglednie latwo.
-
- Posty: 150
- Rejestracja: 19.04.2004 03:03:36
- Lokalizacja: Toronto
- Kontakt:
Nie wiem jak w innych ktore wymienil Dzikus ale co do Ellswortha Dara nie mozna miec zastrzerzen co do sztywnosci ramy. Mialem okazje nim troche pojezdzic po wertepach i powiem ze chodzi miod. Probowalem tez troche pomiachac tylne kolo na boki reka ale nic. Mysle, ze skoro rama ta kosztuje ponad 2500 usd to o czyms znaczy...
A osobiscie i tak wole jednozawiasowce. Proste rzeczy... Skomplikowane jest zbyt... skomplikowane dla mnie :)
A osobiscie i tak wole jednozawiasowce. Proste rzeczy... Skomplikowane jest zbyt... skomplikowane dla mnie :)
Pozdrawiam
M
M
Są ramy z kilkoma małymi łożyskami , które są NAPRAWDE sztywne ...
http://www.canfieldbrothers.com/Formula1.htm
Tylne koło naprawde na boki jak beton. No ale na grubą oś co napewno sporo daje. Ja proponowal bym coś takiego jak w podanym linku ... I SAM WYGLĄD dzięki prowadzeniu łańcucha.
http://www.canfieldbrothers.com/Formula1.htm
Tylne koło naprawde na boki jak beton. No ale na grubą oś co napewno sporo daje. Ja proponowal bym coś takiego jak w podanym linku ... I SAM WYGLĄD dzięki prowadzeniu łańcucha.
RafTech - Twój niezawodny doradca IT
-
- Posty: 374
- Rejestracja: 30.06.2004 19:57:33
- Lokalizacja: The KRK
- Kontakt:
-
- Posty: 849
- Rejestracja: 01.05.2004 18:51:06
- Lokalizacja: Planeta Ziemia
- Kontakt:
moja opinia jest taka:
nie wiem dlaczego ten kto zamówił u ciebie ramę tak się upiera przy tym rozwiązaniu ale dlaczego wszyscy ostatnio plują się że im się zawieszenie buja? Dwa trzy lata temu tego nie było i każdy jezdził i się nie pluł, a teraz ludzie zaczynają traktować bujanie się zawieszenia jak wyrocznię. Ja mam w swoim fullu foxa vanille rc i nie robi mi to że się buja kiedy jadę po chodniku bo nie od tego mam fulla. gdyby się nie bujał byłoby może i lepiej ale w terenie nie mam do niego zastrzeżeń.
A jak ten koleś dalej obstaje przy swoim to zrób mu tego horsta i powiedz żeby sobie kupił 5th elementa albo swingera spv.
nie wiem dlaczego ten kto zamówił u ciebie ramę tak się upiera przy tym rozwiązaniu ale dlaczego wszyscy ostatnio plują się że im się zawieszenie buja? Dwa trzy lata temu tego nie było i każdy jezdził i się nie pluł, a teraz ludzie zaczynają traktować bujanie się zawieszenia jak wyrocznię. Ja mam w swoim fullu foxa vanille rc i nie robi mi to że się buja kiedy jadę po chodniku bo nie od tego mam fulla. gdyby się nie bujał byłoby może i lepiej ale w terenie nie mam do niego zastrzeżeń.
A jak ten koleś dalej obstaje przy swoim to zrób mu tego horsta i powiedz żeby sobie kupił 5th elementa albo swingera spv.
są ciekawsze rzeczy niż czytanie podpisów...
przeciez wiem, ze bujanie (ale takie bez przesady) to normalna sprawa w ramach z duzym skokiem. mi tylko chodzi o ta wiare, ze horst temu rzekomo zapobiega co jest oczywiscie nieprawda.
natomiast musze sie pochwalic, ze w moje obecnej ramie zawieszenie nie buja sie prawie wcale keidy jade po plaskim na siedzaco (jesli mam normalnie ustawione tlumienie, bo z reguly jade na calkowicie rozkreconym). za to kiedy patrze na bighita to nie ma ***** zeby nim nie byjalo, nawet jak sie stara rowno krecic.
za to u mie buja sie to o wiele bardziej keidy jade na stojaco, wtedy bighit faktycznie wypada troche lepiej. ale na pewno ma to zwiazek z moim duzo wiekszym skokiem(moj 28 a bighit 20cm), no i ze zbyt miekka sprezyna jak na moja wage.
natomiast musze sie pochwalic, ze w moje obecnej ramie zawieszenie nie buja sie prawie wcale keidy jade po plaskim na siedzaco (jesli mam normalnie ustawione tlumienie, bo z reguly jade na calkowicie rozkreconym). za to kiedy patrze na bighita to nie ma ***** zeby nim nie byjalo, nawet jak sie stara rowno krecic.
za to u mie buja sie to o wiele bardziej keidy jade na stojaco, wtedy bighit faktycznie wypada troche lepiej. ale na pewno ma to zwiazek z moim duzo wiekszym skokiem(moj 28 a bighit 20cm), no i ze zbyt miekka sprezyna jak na moja wage.
Jak zawsze i we wszsytkim chodiz o chwyt marketingowy .... jako ze reklama jest dzwignia handlu to
1) Horst sie nie buja
a
2) SPV zapobiega uginaniu przy pedalowaniu przy podjazdach :)
a ze z praktyki wynika inaczej to juz nic nie poradzimy :(
PS swoja droga bujnal bym sie kiedys na twoim potworze jak bedzie okazja :) bom jest ciekaw porownania moich 7" do twojego potwora :)
1) Horst sie nie buja
a
2) SPV zapobiega uginaniu przy pedalowaniu przy podjazdach :)
a ze z praktyki wynika inaczej to juz nic nie poradzimy :(
PS swoja droga bujnal bym sie kiedys na twoim potworze jak bedzie okazja :) bom jest ciekaw porownania moich 7" do twojego potwora :)
RafTech - Twój niezawodny doradca IT
-
- Posty: 536
- Rejestracja: 20.04.2004 15:21:34
- Lokalizacja: z brzucha mamy
- Kontakt:
no ale do choja, fulle zostaly pierwotnie wymyslone do ZJAZDU, a nie bujaniu sie po plaskim.... eeech :-/
tego powinnismy sie trzymac... co innego fulle z bardzo malym skokiem, np. NRS... ale to juz inna sprawa...
normalne ze choj sie buja :-/
tego powinnismy sie trzymac... co innego fulle z bardzo malym skokiem, np. NRS... ale to juz inna sprawa...
normalne ze choj sie buja :-/
http://www.pinkbike.com/modules/photo/?op=view&image=273562 sprzedam na czesci pisac :* :D
Ja mysle ze toze buja to nie jest tragedia, moze komus nie buja przy takim systemie jak ma dzikus ale moze taki system gozrej chodzi i gorzej wybiera, Wezmy tez pod uwage wage ktora jest bardzo znaczacym czynnikiem. Jezeli sie robi jednozawias z ogromnym wachaczem jak ma np. Orange to ta waga przy uzyciu slabyszych materialow stae ciezka przez duza ilosc wzmocnien i ogolnie ciezki material. A ja mam taka ramke i ona sie nie buja
<url>"http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 0752"</url>
System zwany "Float Link"
<url>"http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 0754"</url>
<url>"http://www.web-serving.de/fusion/emax_p ... php3"</url>
<url>"http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 0752"</url>
System zwany "Float Link"
<url>"http://www.pinkbike.com/modules/photo/? ... 0754"</url>
<url>"http://www.web-serving.de/fusion/emax_p ... php3"</url>
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość