SHERMAN - Tłumik kompresji

NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

SHERMAN - Tłumik kompresji

Post autor: NIN »

Proszę o pomoc znawców shermich.
Kupiłem urzywkę Flika 110/150 i po rozkręceniu okazało sie że tłumik kompresji ma tylko jeden tłok! Na wszysykich manualach jakie mam, w tym tłumniku są dwa tłoki! Koleś od którego kupiłem amora twierdzi że jest w stanie idealnym, sprowadził go ze stanów i oddawał do serwisu na przeglądy więc nic z niego nie wyciągał. Nie wiem za bardzo czy kolo łga, czy w serwisie go wydymali.
Może ktoś wie czy jakieś wersje OEM-owe nie miały przypadkiem takiego rozwiązania, bo chcę się upewnić zanim zacznę robić jakiś głupi dym.
Ps. Liczę na Piotrex'a jako znawcę Shermanów:-))
Zbigi666
Posty: 209
Rejestracja: 17.07.2006 21:07:57
Lokalizacja: Żagań
Kontakt:

Post autor: Zbigi666 »

w moim nixonie tez byl 1 tlok,wiec chyba niemasz sie czym martwic.2 tloki sa chyba w modelach z SPV.
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

niestety nie wiem jak powinien wygladac tlumik w shermanie bo (wstyd sie przyznac) nie mialem specjalnej ochoty na rozbieranie go ;).ale podrzuce temat koledze ktory ma flicka i namietnie go rozbiera.
shermany oemowe nie roznily sie w budowie niczym od boxowych..
prawdopodobnie jest tak jak pisze Zbigi,ale nie zaszkodzi sprawdzic...

P.S.znawca sie nie czuje i mysle ze daleko mi do niego ;)
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: NIN »

Dzięki za zainteresowanie tematem
Chodzi mi o tłumink górny , na szczycie goleni, w SPV zamiast tłoków w tym miejscu jest gumowa komora którą się pompuje.
mczuszu
Posty: 784
Rejestracja: 22.09.2006 08:50:43
Lokalizacja: żagań
Kontakt:

Post autor: mczuszu »

NINnajlepiej zadzwoń do serwisu manitou i tam powinni Ci dokładnie powiedzieć co i jak :)
NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: NIN »

mczuszu Myślisz o wigwamie? czy jakimś innym? coś o jakimś plusie mnie dochodziły słuchy, może jutro spróbuje, ale narazie na gorąco szukam ratunku na forum
piotrex
Posty: 6157
Rejestracja: 19.04.2004 16:24:03
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: piotrex »

autoryzowanym serwisem (jedynym) jest warszawski PLUS
Nie udzielam porad przez PW/nie skupuje sprzetu
mczuszu
Posty: 784
Rejestracja: 22.09.2006 08:50:43
Lokalizacja: żagań
Kontakt:

Post autor: mczuszu »

NINno miałem na myśli wigwama
ytrewq
Posty: 59
Rejestracja: 28.12.2004 16:25:33
Kontakt:

Post autor: ytrewq »

Masz jeden tłok, bo masz tłumik TPC. W manualach są zdjęcia TPC+, który ma dodatkowy tłok. Wszystko jest OK.
MadCow
Posty: 1671
Rejestracja: 13.06.2004 22:13:57
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: MadCow »

W prawej goleni od góry (w moim flicku) masz regulację tłumienia kompresji (wkręcaną w koronę, taki tłok z dziurką), potem od dołu powinien być drugi - od regulacji tłumienia powrotu. Następnie długi pręt zakończony zewnętrznym gwintem, wkręcany do dolnych goleni, do którego wkładasz to niebieskie pokrętło reg. tłumienia odbicia.
ytrewq
Posty: 59
Rejestracja: 28.12.2004 16:25:33
Kontakt:

Post autor: ytrewq »

Jeszcze raz: W TPC masz pojedynczy tłok odbicia i pojednyczy tłok kompresji. W TPC+ - pojedynczy tłok odbicia i podwójny tłok kompresji
EVANGELION
Posty: 186
Rejestracja: 24.07.2005 05:01:07
Kontakt:

Post autor: EVANGELION »

powiem ci tak .Prawda jest taka ze amortyzatory manitou sciagane z usa roznia sie od tych sprzedawanych w polsce.Amory w usa sa produkowane przez amerykanow roznia sie jakoscia wykonania bebechow lepiej pracuja ,sam mialem sciaganego z usa i chodzil o niebo lepiej od nowki sztuki z wigwamu nie wiem dlaczego nierozkrecalem go ale z pewnych zrodel wiem ze roznia sie bebechamii jakoscia wykonania.Wiem to z pewnych zrodel.Nasza polska rzeczywistosc :[
jadzie !!
ytrewq
Posty: 59
Rejestracja: 28.12.2004 16:25:33
Kontakt:

Post autor: ytrewq »

Zdjęcia w manulach są często robione zupełnie innym amorkom (sic!). A jeśli chodzi o modele, to wystarczy porównać ofertę Wigwamu i strony Manitou, żeby przekonać się, że w Polsce i w Stanach oferowane są dwa różne zestawy modeli :)
NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: NIN »

ytrewq Shermany nigdy nie miały TPC+, oprócz zdjęć są schematy na końcu manuali, są też schematy solo, przyjrzyj im się,w rzadnym nie ma jednego tłoka.
EVANGELION manuale są ogólno-światowe.
MadCow Czyli w tym tłumiku wkręcanym w korone, masz jeden tłok?
Zbigi666Sprawdziłem manuala nixona, i właśnie mam taki tłumik.
Jeszcze raz dziękuje wszystkim za zainteresowanie i pozdrawiam ludzi bobrej woli!!!!
ytrewq
Posty: 59
Rejestracja: 28.12.2004 16:25:33
Kontakt:

Post autor: ytrewq »

NIN
1. Wiem, że w żadnym (albo w prawie żadnym) nie ma pojedynczego tłoka. Po co pokazywać coś gorszego jeśli można pokazać coś lepszego?
2. Sherman Breakout z 2003 roku (chyba, w każdym razie ten z pierwszych) miał TPC+. Później ładowali SPV, co moim zdaniem było dużym błędem.
3. Ten tłumik (od Breakout'a) można wsadzić do innych jednopółkowych Shermanów o skoku 150mm - sprawdzone.
NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: NIN »

ytrewq To co piszesz jest bardzo logiczne i zgadzałoby się z tym co znalazłem na sieci , tylko dlaczego na stronie answera, przy opisie TPC+ niema shermana ? to mnie dziwi, ale już sobie odpuściłem, ważne że go właśnie złożyłem i tłumienie JEST !!! Jedyny problem to taki że będe chciał za rok sprzedać shermiego (chcę wrócić do marzocchi) i jestem taki głupio uczciwy, że nie wiem jak go wtedy będe miał opisać, że stan oryginalny?, że ze zmienionym tłumikiem?
POZDR
ytrewq
Posty: 59
Rejestracja: 28.12.2004 16:25:33
Kontakt:

Post autor: ytrewq »

Przy opisie technologii na stronie Answera jest napisane w opisie TPC+ "Featured on Dorado DH and Stance Kingpin" - a przecież jest też w Travisie i był w kilku innych. Tutaj: http://www.answerproducts.com/productma ... nualid=109 masz link do manuala roczników 2003 - TPC+ występowało w kilku wersjach.
Tutaj masz zdjęcie tłumików TPC+ http://www.pinkbike.com/photo/1125691/ ten po prawej to tłumik kompresji. Tłumik TPC wygląda bardzo podobnie, tylko w miejscu sprężyny (tej, która ma ze 3 zwoje) musiłabyś go obciąć, tak, żeby został tylko jeden tłok.
Pozdrawiam
NIN
Posty: 106
Rejestracja: 25.09.2006 13:14:58
Lokalizacja: KRK
Kontakt:

Post autor: NIN »

ytrewq OK! Fucktycznie z tego manuala wynika, że Shermany w wyższych modelach na 2003 miały TPC+! Dzięki za CIERPLIWE wyiłumaczenie i uspokojenie. Ale Answer ma troche dziwną polityke z tymi manualami, bo niesą za bardzo precyzyjne. Marcoka na podstawie manuala sam zserwisujesz a Answer chyba chce żeby każdy chodził do serwisu.
ddex
Posty: 1081
Rejestracja: 06.07.2006 20:07:38
Lokalizacja: Tarnów
Kontakt:

Post autor: ddex »

EVANGELION ja mam stanca ze stanow i tez mu czegos podobno brakuje ... , ale dziala wiec sie nie przejmuje,
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość