Zgięta korona w Z1?? A może fabrycznie??
Zgięta korona w Z1?? A może fabrycznie??
Witam. Zakupiłem Bomberka Z1 z 98 roku. Fajny sprzet ale zauważyłem że rura sterowa nie jest równoległa do geleni czego nie widziałem w innych amorach. Różnica powstaje na koronie.
I tu pytanko. Czy to "zgięcie" jest fabryczne czy mam poprostu wygięta korone?? Pozdrawiam, Maciej
I tu pytanko. Czy to "zgięcie" jest fabryczne czy mam poprostu wygięta korone?? Pozdrawiam, Maciej
No wiec ja zna dwie wersje - sam jestem przekoanny ze tak nie jest , bo te co mialem nie mialy , ale radacz sciaga amorki i mowi ze duuuzo mialo tak lekko wygieta co za tm idzie moze jakis rocznik modele fabrycznie tak mial ( bo tak na marginesie w ogole to takie amory sa tez produkowane , byly )
www.mm-foto.pl
Moze wyda sie to niektorym nieprawdopodobne, ale takie "wyprzedzenie" na koronie w starych Z-kach jest fabryczne. Najczesciej dotyczy wresji OEM'owych. Mialem do czynienia z wieloma takimi widelcami i sam bylem posiadaczem dwoch (Z1 '98 i Z3 '00), ktore mialy FABRYCZNIE zrobione wyprzedzenie. Najprawdopodobniej wynika to z faktu iz owczesne ramy mialy stromy kat glowki natomiast Z-ki jak na owe czasy mialy duzo skoku i aby widelec zbytnio nie "chowal" sie pod rame stosowano taki myk. Widzialem w tamtych rocznikach dwie Kony Chute z Z3 i obie mialy jako NOWE rowery widelec wysuniety do przodu.
http://www.g3riders.com/
wookie85 nie mam na potwierdzenie tego zadnych materialow ze strony Marzocchi, natomiast w praktyce spotkalem sie (i jak widac nie tylko ja) z wieloma Z-kami z wyprzedzeniem. Powiem wiecej - w zeszlym roku postanowilem sprobowac wyprostowac taki przypadek (o ile w ramach gdzie kat glowki wynosil 71 takie wyprzedzenie bylo ok, to w przypadku dzisiejszych ram - 68 stopni - widelec "lezal") i... niewiele dalo sie zrobic. Gniazdo w koronie na rure sterowa nie pozwala na to zeby rura byla idealnie rownolegle do goleni co jest dla mnie kolejnym argumentem, ze jest to rozwiazanie fabryczne.
http://www.g3riders.com/
Hej słuchaj czy mocowanie hamulca masz na śruby i czy buster masz przykręcany? jesli tak to całkiem możliwe że to fabrycznie rozmawiaem kiedyś z Gregorio na ten temat i była taka seria kiedyś... aaa własnie sterówka jest przykręcona 2 śrubami?
"The Impure Souls of Living Dead Shall be Banished
into Eternal Damnation Aaaameeeen"
into Eternal Damnation Aaaameeeen"
Adaptery do hamulca tarczowego mam i to dwa:) Wczesniej miałem z5 z 1999 i rura była prosto stąd zdziwienie. [t][o][m] to co piszesz ma sens ale u mnie rura sterowa wychodzi z korony pod kątem prostym, a całe "skrzywienie" wyprodukowane jest na koronie. Dlatego nie wiem czy moge się burać do sprzedawcy, wygląda jak wygięta korona ale różnie może byc.
Sterówka jest juz na stałe, nie na śruby.
Sterówka jest juz na stałe, nie na śruby.
Matias - mialem tak w Z3 QR20 '00... jak wykrecisz golenie i stawiasz korone np. na stole to ta czesc, na ktora nabija sie bieznie od sterow nie jest rownolegle do stolu - to zdecydowanie fabryka tak robi, nic na to nie poradzisz. Mowiac o prostowaniu rury mialem na mysli wlasnie choc czesciowe zniwelowanie tego wyprzedzenia, ale - nie da rady.
Pozdrawiam.
Pozdrawiam.
http://www.g3riders.com/
powiem szczerze że nie słyszałem o takim modelu bombera, natomiast na pewno były inne amorki z wyprzedzeniem na koronie - te w których nie było wyprzedzenia na hakach koła, a oś piasty znajdowała się w osi goleni, były to np RozkShox Jett XC z ok 99 roku czy stary RST Zeta z okresu królowania w Polsce RST Mozo Pro.
Sam miałem Z3 '98 i jedyne wyprzedzenie, niestety negatywne, zrobiło mi się na rurze sterowej po przywaleniu czołowo w jakiegoś dzieciaka.
Stąd wnioskuję że nie ma możliwości żeby nierównoległość goleni górnych i rury sterowej powstała na koronie w wyniku jakiegoś uderzenia - korona jest tak zwartym elementem że prędzej połamią się golenie, wygnie rura sterowa albo wszystko popęka niż miała by się sama korona wygiąć - jeśli coś takiego jest to na 100% jest to zamierzone i fabryczne.
Sam miałem Z3 '98 i jedyne wyprzedzenie, niestety negatywne, zrobiło mi się na rurze sterowej po przywaleniu czołowo w jakiegoś dzieciaka.
Stąd wnioskuję że nie ma możliwości żeby nierównoległość goleni górnych i rury sterowej powstała na koronie w wyniku jakiegoś uderzenia - korona jest tak zwartym elementem że prędzej połamią się golenie, wygnie rura sterowa albo wszystko popęka niż miała by się sama korona wygiąć - jeśli coś takiego jest to na 100% jest to zamierzone i fabryczne.
http://img134.imageshack.us/img134/3203/1ffbb5e0ac.jpg
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości