Fox Damper- Ustawienia
Fox Damper- Ustawienia
Witam
Mam pare pytań odnośnie dampera fox'a DhX 5.0. Ustawiłem go w miare dobrze choć nie jestem tego pewnien zastanawia mnie ustawienie oporu dobicia ("Bottom-out Adjustment") O co chodzi z tymi kreskami . Chodzi mi o to na której ma być kresce żeby ustawione było na jak największy opór przy dobiciu. Jeszcze pytanie dotyczące SAG'u jak go obliczyć. Damper jest nowy. Waże około 75kg a spręrzyna ma twardość 500LBS i damper jest w ramie banshee scream.
Mam pare pytań odnośnie dampera fox'a DhX 5.0. Ustawiłem go w miare dobrze choć nie jestem tego pewnien zastanawia mnie ustawienie oporu dobicia ("Bottom-out Adjustment") O co chodzi z tymi kreskami . Chodzi mi o to na której ma być kresce żeby ustawione było na jak największy opór przy dobiciu. Jeszcze pytanie dotyczące SAG'u jak go obliczyć. Damper jest nowy. Waże około 75kg a spręrzyna ma twardość 500LBS i damper jest w ramie banshee scream.
http://www.pinkbike.com/photo/4738594/
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 16.12.2006 22:19:44
- Lokalizacja: risca
- Kontakt:
Hey, Oki wiec od poczatku... Bottom out, o jakie kreski Ci chodzi?? Najwiekszy opor uzyskasz wkrecajac go zgodnie ze wskazowkami zegara do konca (nie polecam)uzywajac 4mm klucza imbusowego(na boku adjustera). Sag powinienes miec ok 1/3 calosci skoku a ustawisz to jedynie zmienieniem sprezyny na twardsza albo bardziej miekka(jak chcesz napisz mi jaki masz skok tylnego kola i amortyzatora to sprawdze wlasciwa sprezyne dla Ciebie). Jezeli masz wentyl regulujacy cisnienie powietrza w malym zbiorniku(sorki nie wiem jak to sie po Polsku nazywa:) to napompuj do 150Psi, zapobiegnmie to czestemu zapowietrzeniu sie ukladu(powstaje efekt odkurzacza). Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko) a propedal to juz zalezy od Ciebie i od terenu w jakim bedziesz uzywal bika. Pozdrawiam i udanych huckow:))
pete
pete
http://www.mojo.co.uk/index1.htm masz tu w pipke kalkulatorek i licz, poza tym to ja też nie kumałem Foxa ale użyłem google i ściągnąłem sobie manualik do liska.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=2071386 SPRZEDAM !
GG:1560098
GG:1560098
skok koła to 200mm a amora hmm długośc 200mm a skok tłoka 57mmpit_mojosusp pisze:Hey, Oki wiec od poczatku... Bottom out, o jakie kreski Ci chodzi?? Najwiekszy opor uzyskasz wkrecajac go zgodnie ze wskazowkami zegara do konca (nie polecam)uzywajac 4mm klucza imbusowego(na boku adjustera). Sag powinienes miec ok 1/3 calosci skoku a ustawisz to jedynie zmienieniem sprezyny na twardsza albo bardziej miekka(jak chcesz napisz mi jaki masz skok tylnego kola i amortyzatora to sprawdze wlasciwa sprezyne dla Ciebie). Jezeli masz wentyl regulujacy cisnienie powietrza w malym zbiorniku(sorki nie wiem jak to sie po Polsku nazywa:) to napompuj do 150Psi, zapobiegnmie to czestemu zapowietrzeniu sie ukladu(powstaje efekt odkurzacza). Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko) a propedal to juz zalezy od Ciebie i od terenu w jakim bedziesz uzywal bika. Pozdrawiam i udanych huckow:))
pete
http://www.pinkbike.com/photo/4738594/
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 16.12.2006 22:19:44
- Lokalizacja: risca
- Kontakt:
Qba_Kona pisze:Nie wiem co ci da maxmymalne ztlumienie zawiechy?? Brak przyczepnosci??pit_mojosusp pisze:Pamietaj o ustawieniu tlumienia powrotu prawie na full slow(99% ludzi ma to ustawione za szybko)
Po pierwsze napisalem prawie na full slow nie na maxa( wiekszosc nowych foxow pracuje dobrze na ok do 3 click od full slow/dhx air, rp3 septyne triad... to nawet na click od full slow/) Po drugie jasne jak ustawisz powrot na maxa slow to damper sie spakuje i nic z tego nie bedzie ale sa to wyjatkowe sytuacje prawie nie spotykane(serwisujemy setki damperow miesiecznie) za to z ustawianiem powrotu na za szybko to w 90% przypadkow(przesadzilem z tymi 99:)
pozdrawiam
ps. wszystkie moje uwagi dotycza tylko fox racing shox
-
- Posty: 35
- Rejestracja: 16.12.2006 22:19:44
- Lokalizacja: risca
- Kontakt:
Moje uwagi dotycza DHX 5.0 w Stabie Supreme. Ja ma 3 clik ale od max szybkego szybkiego powrotu!! ALe Kony lubia byc przymulone (podobno) wiec niech to nikogonie dziwi!!pit_mojosusp pisze: Po pierwsze napisalem prawie na full slow nie na maxa( wiekszosc nowych foxow pracuje dobrze na ok do 3 click od full slow/dhx air, rp3 septyne triad... to nawet na click od full slow/) Po drugie jasne jak ustawisz powrot na maxa slow to damper sie spakuje i nic z tego nie bedzie ale sa to wyjatkowe sytuacje prawie nie spotykane(serwisujemy setki damperow miesiecznie) za to z ustawianiem powrotu na za szybko to w 90% przypadkow(przesadzilem z tymi 99:)
pozdrawiam
ps. wszystkie moje uwagi dotycza tylko fox racing shox
To może ja się teraz wypowiem .
Mam DC Cane Corso z owym foxem dhx 5.0 240mm oraz sprężyną 350lbs.
Z racji na miękką sprężyne i średnią wagę ridera ( 74kg) mój damper jest ustawiony następująco : W komorze zbiornika wyrównawczego nabite 120psi, bottom out skręcony na 2 i 1/4 obrotu, tłumienie odbicia na 55% wkręcone . Ustawienie takie pozwala mi na bezkompromisową jazdę po trasach i nakurzanie dropów...mimo miękkiej sprężyny .
Nie dokręcam bardziej BO , gdyż poprostu nie widzę takiego sensu... bo nie dobijam go nawet na stosunkowo dużych dropach ( rzedu 5-6m...)- owszem nie twierdzę, że go nie dobiję na 8m ... ale to już zobaczymy za jakiś miech .
Co do pro-pedala... ja mam jedną zasadę - ZAWSZE WYŁĄCZONY :) ...jedynie go używam, i wtedy podkręcam na 90% gdyż wali deszczem, a ja muszę szybko gdzieś dojechać .
Ogólnie - każdy damper też będzie działał inaczej w różnych ramach... czego przykładem jest "badziewny" kind shock ze signów...który jak się okazuje...wcale nie jest takim badziewem .
Mam nadzieję, że coś pomogłem :)
Pozdro!
sudi
Mam DC Cane Corso z owym foxem dhx 5.0 240mm oraz sprężyną 350lbs.
Z racji na miękką sprężyne i średnią wagę ridera ( 74kg) mój damper jest ustawiony następująco : W komorze zbiornika wyrównawczego nabite 120psi, bottom out skręcony na 2 i 1/4 obrotu, tłumienie odbicia na 55% wkręcone . Ustawienie takie pozwala mi na bezkompromisową jazdę po trasach i nakurzanie dropów...mimo miękkiej sprężyny .
Nie dokręcam bardziej BO , gdyż poprostu nie widzę takiego sensu... bo nie dobijam go nawet na stosunkowo dużych dropach ( rzedu 5-6m...)- owszem nie twierdzę, że go nie dobiję na 8m ... ale to już zobaczymy za jakiś miech .
Co do pro-pedala... ja mam jedną zasadę - ZAWSZE WYŁĄCZONY :) ...jedynie go używam, i wtedy podkręcam na 90% gdyż wali deszczem, a ja muszę szybko gdzieś dojechać .
Ogólnie - każdy damper też będzie działał inaczej w różnych ramach... czego przykładem jest "badziewny" kind shock ze signów...który jak się okazuje...wcale nie jest takim badziewem .
Mam nadzieję, że coś pomogłem :)
Pozdro!
sudi
WWW.WFSPORT.PL
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
http://tiny.pl/bcjf - rowery na 2009...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość