Grimeca sys8 CZY Shimano m525
Grimeca sys8 CZY Shimano m525
Witam :)
Mam dylemat co kupić na przód- Grimece sys8 z tarczą 203 w bdb stanie za 180zł czy Shimano m525 za podobną kwotę? Proszę o porównanie tych dwóch hamulców i pomoc w wyborze.
Pozdrawiam! :)
Mam dylemat co kupić na przód- Grimece sys8 z tarczą 203 w bdb stanie za 180zł czy Shimano m525 za podobną kwotę? Proszę o porównanie tych dwóch hamulców i pomoc w wyborze.
Pozdrawiam! :)
-
- moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
- Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
- Kontakt:
z tym MOCNIEJSZA to chyba zartujesz prawda ? Ale kurcze prima aprilis juz byl:)
Mialem kiedys sys8, teraz mam deore 525. Wogole nie ma co porownywac tych hamulcow. Deore miazdzy grimece na pysk pod kazdym wzgledem. Jakosc wykonania, sila hamowania, ergonomia, AWARYJNOŚĆ !!! Przeciez ta grimeca sie wali jak domki w Czeczenii. Zdecydowanie ODRADZAM SYS8. (i nie piszcie mi prosze ze to to samo co stare XT)
Mialem kiedys sys8, teraz mam deore 525. Wogole nie ma co porownywac tych hamulcow. Deore miazdzy grimece na pysk pod kazdym wzgledem. Jakosc wykonania, sila hamowania, ergonomia, AWARYJNOŚĆ !!! Przeciez ta grimeca sie wali jak domki w Czeczenii. Zdecydowanie ODRADZAM SYS8. (i nie piszcie mi prosze ze to to samo co stare XT)
groochasKazdy ma swoją opinię, Ty odradzasz - ja nie, miałem do czynienia z s8 na tarczach 203 i hamulec wg mnie działał lepiej niż 525, miał konkretną siłę i modulacje - moze tak twierdze bo nie miałem dłuższej stycznosci z 525 na konkretnych trasach - tylko pojedyncze przejażdżki.
Teraz mam 'stare' XT i nie narzekam - i tu się zgodzę, ze s.8 wymięka - od 3 sezonów nic nie robiłem z XT (poza zmianą klocków) - a grimece trzeba było serwisować (odpowietrzanie, czyszczenie) - no i minusem był lakier, którego DOT-4 podżerał...
Jeszcze dodać do tego seryjny pancerz w stalowym oplocie od grimeci i mamy niezły hampel.
Ludzie kupują 525 bo jest tansze, ale czy lepsze... ttu można polemizować - bo jednych s.8 (Groochas) zawiodło, innych nie... innych pewne zawodzi 525:]
Mimo wszystko twierdze, ze s.8 jest mocniejsze.
Teraz mam 'stare' XT i nie narzekam - i tu się zgodzę, ze s.8 wymięka - od 3 sezonów nic nie robiłem z XT (poza zmianą klocków) - a grimece trzeba było serwisować (odpowietrzanie, czyszczenie) - no i minusem był lakier, którego DOT-4 podżerał...
Jeszcze dodać do tego seryjny pancerz w stalowym oplocie od grimeci i mamy niezły hampel.
Ludzie kupują 525 bo jest tansze, ale czy lepsze... ttu można polemizować - bo jednych s.8 (Groochas) zawiodło, innych nie... innych pewne zawodzi 525:]
Mimo wszystko twierdze, ze s.8 jest mocniejsze.
www.feel-free.pl
-
- moderator
- Posty: 2411
- Rejestracja: 18.04.2004 23:17:14
- Lokalizacja: Kraków --> Nowa Huta
- Kontakt:
Ej jak to jest:P Jak sie mowi o deore 525 to uuuu buba pyta i żenua :] Jak sie mówi o saintach toooo stary wpyte hamulce i wogole :] Tak sie sklada ze mam sainta również i szczerze mówiąc deore NICZYM mu nie odstępuje (nie licząc jazdy po mokrym gdyz w deore mam narazie badziewne oryginalne żywiczne klocki)
Shimano:
+bezawaryjność
+duża siła przy tarczach 203mm
+dobrze wyczuwalna modulacja
+bezobsługowość
+cena
- nie stwierdzono...no może szybko przepalająca się tarcza, słabe okładziny, telepiące się w zacisku klocki
Grimeca:
+ modulacja czterech tłoczków
+ banalny serwis
+ dostępność i ceny części
- gumowa klamka
- skrajnie działające serie
- zapowietrzanie
- zacisk is2000
Miałem oba, powiem tak ciężki wybór... Wybrałbym chyba SYS8 przód/525 tył ;)
groochas Ciekaaaawe... a może dlatego że Saint-a masz z tyłu, gdzie hamulca nie będziesz czuł jak z przodu...
+bezawaryjność
+duża siła przy tarczach 203mm
+dobrze wyczuwalna modulacja
+bezobsługowość
+cena
- nie stwierdzono...no może szybko przepalająca się tarcza, słabe okładziny, telepiące się w zacisku klocki
Grimeca:
+ modulacja czterech tłoczków
+ banalny serwis
+ dostępność i ceny części
- gumowa klamka
- skrajnie działające serie
- zapowietrzanie
- zacisk is2000
Miałem oba, powiem tak ciężki wybór... Wybrałbym chyba SYS8 przód/525 tył ;)
groochas Ciekaaaawe... a może dlatego że Saint-a masz z tyłu, gdzie hamulca nie będziesz czuł jak z przodu...
Mam w drugim rowerze BR m525 na tarczy 160mm i jestem bardzo zadowolony, dobra modulacja, siła również. Działa cicho i sprawnie, żadnej awarii czy zapowietrzenia przez 3 lata, bezobsługowy - montować i jeździć. Nie przegrzał się nawet po długim zjeździe asfaltową drogą (około 6km, przyhamowywałem często). Polecam :D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości