Sherman Slider Plus 2004? Problem
Sherman Slider Plus 2004? Problem
Pisałem psota wcześniej pisząc o manitou sherman slider plus 2005 170mm co się okazało kupiłem amor i koleś nie tylko zrobił mnie w balona z tym że jest dobry i sprawny ale jeszcze z tym że to wcale nie był model 2005 ponieważ on nie ma SPV !! Sądzę więc że jest to model 2004 z TPC+ z tym że ile on skoku ma nie wiem... I tak jak pisałem wcześniej strzela mi coś w nim po ok 8 cm skoku i troszkę usmarowane jest to pokrętło od regulacji na dole... wie ktoś co to może być? I ile ten sherman ma skoku? I jeszcze jedno pytanie czy jak kupie lagi wraz z wnętrznościami od shermana slider plusa 2005 spv to będą mi one pasiły do tego co mam teraz? Proszę o odpowiedz i dzięki z góry za konkrety. Pozdro
Ten amor ma 150 skoku i w środku tpc +(które pracuje), z czego ja bym się cieszył, że nie ma spv, ale jak kto woli i wszystkie wnętrzności itp, będą pasowały. Najlepiej rozbierz tego amora i zobacz o co chodzi. Możliwe, że coś od strony sprężyn(lewa laga) się zjebało/przestawiło, bo raczej nie tłumik.
Wiesz co mnie boli? Że rower się pierdoli!
Do bikerman: a za ile chcesz je kupić? Mogę je sprzedać nawet z całymi bebechami za 250zł bądź całość bez dolnych goleni (sterówka korony lagi bebechy ) za 450zł. Bądź całego amora za jakieś 800zł. Odpisz na maila olej7777@wp.pl bądź gg 4735277- na gg czasem nie dochodzi... Jak chcesz.
Dzisiaj go rozbieram aby wszystko sprawdzić jak to tam jest w środku. I jeszcze napiszę tu na forum co tam odkryłem. I wielkie dzięki Kruk za upewnienie mnie :/ widać wielu nie można ufać. A i zmieniając wnętrzności z lagami na te z 2005 wzrośnie mi skok do 170mm? Pozdro
Dzisiaj go rozbieram aby wszystko sprawdzić jak to tam jest w środku. I jeszcze napiszę tu na forum co tam odkryłem. I wielkie dzięki Kruk za upewnienie mnie :/ widać wielu nie można ufać. A i zmieniając wnętrzności z lagami na te z 2005 wzrośnie mi skok do 170mm? Pozdro
No i rozkręciłem go ale nie do końca ponieważ w prawej goleni tam gdzie tpc+ nie da rady wykręcić śruby od dołu jest cała rozjebana :/ wiem też co strzela podkładka w lewej goleni jest połamana niestety nie da rady jej wyjąc bo muszę odkręcić tą śrubę z lewej goleni :/ tragedia ogólnie... a oleju jest szklanka prawie pełna... no i teraz muszę udać się do ślusarza aby mi wykręcił tą śrubę... kupić nową i kupić podkładke albo zrobić z gumy jakąś i będzie wporzo ale poszukuję dalej częsci od modelu 2005 lagi plus wnętrzności... jak znajdę to chętnie sprzedam wszystko z tego amora ;) Pozdrawiam
Mierzyłem po rozkręceniu skok i wyszło mi 160 więc sądzę że jest to wersja 152 plus tam to 8 negatywnego... ale styknie do fr co nie?:P do dh troszkę maławo... no ale jest jeszcze jeden problem... tj nie da się wykręcić śruby z tej goleni gdzie jest tpc+ jest totalnie gniazdo imbusa rozjębane :/ ale ślusarz powinien sobie dać radę z tym że skąd wziąść taką nową? Też dotoczyć? i mówicie że nie ma tam podkładki bo jest taka sprawa że tą śrubę wykręcam i dalej widzę takie coś że coś tam troszke lata w środku i są jakieś szczątki czegoś tez ( nie mogę dokładnie sprawdzić bo nie da się go rozkręcić do końca przez tą srobaną śrubę ) w dwóch goleniach na dole sa chbya dodatkowe tłumiki dobicia albo jakieś sprężynki w każdym razie na samym dole jest coś połamanego co wygląda jak tylejka i myślałem że to jest podkładka... Jak więc jest dokładnie z tym wie ktoś? Pozdrowionka
chwile ustalmy... od dołu goleni mam w lewej śrubę w prawej pokrętło od regulacji... rozkręcałem amortyzator od góry... wykręciłem korki całe razem z prawym korkiem wyszedł tłumik cały oraz wylałem olej... z lewej goleni wyciągnołem sprężynę, odkręciłem od dołu śrubę z lewej goleni... w prawej goleni było od dołu już rozwalone coś co wyglądało jak by miało gniazdo na imbus jednak to już było rozwalone... i nadal nie mogłem oddzielić goleni górnych od dolnych coś je trzymało sądzę więc że jest to jednak jakaś śruba bo jak mam to od siebie oddzielić? Mocniej pociągnąć czy co ?? Bo na samym dole goleni pod tłumikiem czy sprężyną jest coś jeszcze bo nawet amor odpbija troszkę... tłumik odbicia czy jakieś sprężyny negatywne? Proszę o pomoc i ewentualnie jakiś adres na strone z manualem. Pozdrawiam
Tak, to tłumik odbicia nie pozwala Ci "oddzielić" goleni dolnych od górnych. To gniazdo na imbus (chyba 8mm) jest to po prostu zakończenie "prowadnicy" tłumika odbicia. Musisz go WKRĘCIĆ do środka goleni. Wtedy wyjmiesz golenie górne wraz z tym tłumikiem. Tłumik, który wyjąłeś od góry, to tłumik kompresji.
Tutaj masz jeszcze instrukcję:
http://www.enduroforkseals.com/sitebuil ... ck_web.pdf
Właściwie jest to instrukcja producenta uszczelek, ale bardzo dobrze jest przedstawiony demontaż widelca (znacznie lepiej niż na oficjalnych manualach). Instrukcja opiera się na Flicku, ale ogólna zasada jest taka sama jak w Sliderze.
http://www.enduroforkseals.com/sitebuil ... ck_web.pdf
Właściwie jest to instrukcja producenta uszczelek, ale bardzo dobrze jest przedstawiony demontaż widelca (znacznie lepiej niż na oficjalnych manualach). Instrukcja opiera się na Flicku, ale ogólna zasada jest taka sama jak w Sliderze.
Ślizgi to takie tulejki wbite w dolne golenie wewnątrz których poruszają się górne golenie. Jeśli luz jest mały, to daj sobie spokój. Jakby co pytaj u dystrybutora: http://manitou.com.pl/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości