jak zmieścić amor 1 i 1/8 w 1'
jak zmieścić amor 1 i 1/8 w 1'
cześć, czy może mi ktoś podpowiedzieć jak zmieścić amor o szerszej rurze sterowej w mniejszą?
-
- Posty: 405
- Rejestracja: 29.07.2004 21:58:00
- Lokalizacja: Oława
- Kontakt:
Albo jeśli rama jest z alu to w bikepol'u mogą Ci wymienić główke na 1 1/8" czy jaką sobie zarzyczysz. Pozostałe rozwiązania mają jeszcze mniej sensu:
1. Przebijanie sterówki może się skończyć (i pewnie się skończy) zniszczeniem korony.
2. Jak stoczysz sterówke to albo już jej wcale nie będzie albo jakieś 0.1mm czy coś takiego czyli zgnieciesz próbując zamontować do ramy
No i innych opcji nie ma po prostu.....
1. Przebijanie sterówki może się skończyć (i pewnie się skończy) zniszczeniem korony.
2. Jak stoczysz sterówke to albo już jej wcale nie będzie albo jakieś 0.1mm czy coś takiego czyli zgnieciesz próbując zamontować do ramy
No i innych opcji nie ma po prostu.....
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
ale co Ty właściwie chciałbyś zrobić z tymi sterami? różnica na promieniu wynosi ponad 1,5mm (czyli grubo ponad 3mm na średnicy). To naprawde dużo. Co byś nie zrobił to to rozwiązanie będzie potwornie niewytrzymałe. Gdyby jakieś takie przerobione stery były w stanie przejść jakiekolwiek testy bezpieczeństwa ty były by w sprzedaży tego typu stery redukcyjne - ale ich nie ma. Więc jak chcesz je wyprodukować w domowych warunkach?
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
1) dorabiasz dwie tuleje na średnice miski sterów z jednej strony, a z drugiej na średnice zewnętrzną główki (mnie te wielkości sie akuratr pokryły)
2) nakładasz dorobione tuleje na główkę, spawiesz, ale migiem najlepiej (punktowo) żeby główki nie przegrzać
3) główke w środku musisz dobrze wyrównać, bo sterówka będzie miała mało miejsca w główce
4) nabijasz stery 1 1/8 i zakładasz amor
2) nakładasz dorobione tuleje na główkę, spawiesz, ale migiem najlepiej (punktowo) żeby główki nie przegrzać
3) główke w środku musisz dobrze wyrównać, bo sterówka będzie miała mało miejsca w główce
4) nabijasz stery 1 1/8 i zakładasz amor
ale wtedy z kolei główka będzie mega długa i jeśli amor był przycinany to raczej będzie za krótka sterówka...pomijając fakt że te tuleje trzeba zrobić bardzo precyzyjnie i jeśli krawędzie główki nie "odstają" od dolnej i górnej rury dość znaczniej to wytrzymałość tego jest wątpliwa
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
główka faktycznie moze się zrobic dośc długa (ja przed spawaniem minimalnie skróciłem) - nie ma to żadnego wpływu na wytrzymałość, ale kąty sie zminiaja znacznie.
- jęśli tuleje ciasno wejdą na główkę- 10 mm wystarczy i będa dobrze przyspawane (bez przegrzania), to gwarantuje że będzie to trzymało równie dobrze jak orginalne.
Miałem tak przerobionego Gtixa z supermarketu, dodatkowo wyrównałem główke włóknem szklanym, tyle patentów co na ta ramę poszło to szok ;)
- jęśli tuleje ciasno wejdą na główkę- 10 mm wystarczy i będa dobrze przyspawane (bez przegrzania), to gwarantuje że będzie to trzymało równie dobrze jak orginalne.
Miałem tak przerobionego Gtixa z supermarketu, dodatkowo wyrównałem główke włóknem szklanym, tyle patentów co na ta ramę poszło to szok ;)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości