Stukanie w All Mountain 2 2006

solar21
Posty: 4
Rejestracja: 23.06.2007 19:24:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Stukanie w All Mountain 2 2006

Post autor: solar21 »

Kupiłem nowego AM2 2006 150 mm ETA. Przy gwałtowniejszym uginaniu amora, na samym początku każdego ugięcia słychać stuk. Pisałem do Gregorio i najpierw odpisali, że to tłumik kompresji i tak jest w amorach z większym skokiem, a jak podrążyłem temat, to napisali, że mogę odesłać do ekspertyzy, jak nie podoba się mi praca. Macałem Juniora i w nim nic nie stukało.
Nie uśmiecha się mi rozbebeszać roweru poskładanego parę dni temu.
Spotkał się ktoś jeszcze z takim stukaniem? Da się coś samemu zadziałać z tłumikiem, czy muszę się przemęczyć ze stukaniem do zimy i wtedy im odesłać amora?
z1marin
Posty: 18
Rejestracja: 24.11.2006 18:12:59
Kontakt:

Post autor: z1marin »

Czesc miałem ten sam problem tyle ze w Z1 fr1 2005 .Amor przestaje stukac gdy troche popracuje jest to wynikiem zbyt małej ilosci oleju .W trakcie pracy olej przelewa sie do całego amora i po sprawie .Niewiem czy masz w swoim amorku tłuminie powrotu jesli tak wystarczy je troche bardziej skrecic.Ja osobiscie dolałem oleju i po sprawie .powinno byc ok .
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

moze to po prostu sprezyna stuka w srodku lagi ?

w 888 to norma ...
solar21
Posty: 4
Rejestracja: 23.06.2007 19:24:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: solar21 »

Korean_Boy pisze:moze to po prostu sprezyna stuka w srodku lagi ?
w 888 to norma ...
No właśnie kurna nie wiem. W serwisie u mnie chłopaki powiedzieli właśnie, że sprężyna i olać sprawę. W Gregorio odpisali, że tłumik kompresji i olać sprawę.
Zwiększenie tłumienia powrotu nic nie zmieniło. Po niedzieli sprawdzę i ewentualnie doleję trochę oleju - mam nadzieję, że pomoże, bo na stukającą sprężynę nie mam pomysłu.
Mocno mnie to stukanie wkurza, szczególnie, jak się jedzie po korzeniach albo kamorach, bo cały czas słychać stukot...
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Re: Stukanie w All Mountain 2 2006

Post autor: topick »

solar21 pisze: Nie uśmiecha się mi rozbebeszać roweru poskładanego parę dni temu.
Spotkał się ktoś jeszcze z takim stukaniem? Da się coś samemu zadziałać z tłumikiem, czy muszę się przemęczyć ze stukaniem do zimy i wtedy im odesłać amora?
u mnie tez stukalo (AM1,2005) aktualnie nie stuka ewentulanie przestalem na to zwaracac uwage, stawiam na to pierwsze :)
edv
Posty: 128
Rejestracja: 12.08.2006 20:52:22
Lokalizacja: Laskowa
Kontakt:

Post autor: edv »

Witam, tak sie składa że miełem doczynienia z all mountainem 2 06 i przyczyną stukania jest sprezyna stalowa (pelni funkcję spręzyny negatywnej) ktora jest zalozona na tlumiku kompresji. W moim przypadku nowy amor w golenii w ktorej jest ten tlumik nie mial!!! prawie wogole oleju. Po uzupelnieniu oleju stukanie ustapilo w calosci i amor pracuje prawidlowo. Dodatkowym objawem braku oleju byla skokowa praca amortyzatora.
edv
Posty: 128
Rejestracja: 12.08.2006 20:52:22
Lokalizacja: Laskowa
Kontakt:

Post autor: edv »

Witam, tak sie składa że miełem doczynienia z all mountainem 2 06 i przyczyną stukania jest sprezyna stalowa (pelni funkcję spręzyny negatywnej) ktora jest zalozona na tlumiku kompresji. W moim przypadku nowy amor w golenii w ktorej jest ten tlumik nie mial!!! prawie wogole oleju. Po uzupelnieniu oleju stukanie ustapilo w calosci i amor pracuje prawidlowo. Dodatkowym objawem braku oleju byla skokowa praca amortyzatora.
solar21
Posty: 4
Rejestracja: 23.06.2007 19:24:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: solar21 »

edv pisze:Witam, tak sie składa że miełem doczynienia z all mountainem 2 06 i przyczyną stukania jest sprezyna stalowa (pelni funkcję spręzyny negatywnej) ktora jest zalozona na tlumiku kompresji. W moim przypadku nowy amor w golenii w ktorej jest ten tlumik nie mial!!! prawie wogole oleju. Po uzupelnieniu oleju stukanie ustapilo w calosci i amor pracuje prawidlowo. Dodatkowym objawem braku oleju byla skokowa praca amortyzatora.
Dziś zaglądałem do niego w serwisie. Dolaliśmy 2 cm3 oleju do lewej goleni, ale stukanie raczej nie zmniejszyło się. Trudno powiedzieć, ile tam jest oleju, bo główna sprężyna całkowicie ogranicza możliwość zerknięcia do środka, a to była szybka dolewka, bez rozkręcania całości.
Skoro tak piszesz, będę musiał dokładniej się tym zająć.
solar21
Posty: 4
Rejestracja: 23.06.2007 19:24:30
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: solar21 »

edv pisze:Witam, tak sie składa że miełem doczynienia z all mountainem 2 06 i przyczyną stukania jest sprezyna stalowa (pelni funkcję spręzyny negatywnej) ktora jest zalozona na tlumiku kompresji. W moim przypadku nowy amor w golenii w ktorej jest ten tlumik nie mial!!! prawie wogole oleju. Po uzupelnieniu oleju stukanie ustapilo w calosci i amor pracuje prawidlowo. Dodatkowym objawem braku oleju byla skokowa praca amortyzatora.
Rozebrałem amora połowicznie w serwisie. Połowicznie, bo nie mieliśmy cienkościennej 12 do odkręcenia tłumików od spodu :).
Definitywnie styka tłumik VF2 w prawej ladze. Bez oleju w tej ladze stuku nie ma. Stukają więc pewnie 2 blaszki na tym tłumiku, gdy zanurzone w oleju zderzają się podczas ugięcia amora.
Mimo dokładnego opisu, Gregorio zdecydowanie odmawia jakiejkolwiek rady i twierdzi, że w grę wchodzi jedynie wysyłka do ekspertyzy. Jeśli jeszcze za 3 dni miejscowy Guru Bomberów nic nie poradzi, pewnie im odeślę. Podejrzewam, że będę w plecy 40 za kuriera, oni stwierdzą, że stuka VF2 i tak ma być i po ptokach. Dość mierna współpraca z serwisem Marzocchi...
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

W nawiazaniu do mojego poprzedniego postu.
Po serwisie w G. znowu stuka. ale mnie to wkurza:-)
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości