Schwinn Rocket - pomóżcie, doradźcie
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27.07.2007 17:18:43
- Kontakt:
Schwinn Rocket - pomóżcie, doradźcie
Jestem zainteresowany zakupem rowerka Schwinn Rocket Pro/Comp rozm 19". Być może któryś z użytkowników niniejszego forum ma taki rower, lub miał z nim styczność i jest w stanie odpowiedzieć na moje pytania:
Jaka jest rzeczywista waga obu modeli Pro/Comp?
Jaka jest waga samej ramy z damperem/bez dampera?
Jaka jest długość montażowa dampera?
Czy w celu zwiększenia skoku tylnego zawieszenia można zamontować dłuższy damper?
O jakiej maksymalnej długości damper można wmontować do tej ramy?
Czy zmiana dampera z oryginalnego powietrznego (RST Chamber) na sprężynowy nie zakłóci pracy zawieszenia ISO-Drive?
Czy jest możliwość zamontowania do tej ramy dampera sprężynowego(np. Manitou Swinger coil/Fox Van)?
Nie ukrywam, że zamierzam poddać ten rower głębokiemu tuningowi i
dlatego przed dokonaniem zakupu chciałbym sie utwierdzić w przekonaniu, że dokonuje właściwego wyboru.
Liczę na rzeczową odpowiedź.
Dziękuję
Grzesiek
Jaka jest rzeczywista waga obu modeli Pro/Comp?
Jaka jest waga samej ramy z damperem/bez dampera?
Jaka jest długość montażowa dampera?
Czy w celu zwiększenia skoku tylnego zawieszenia można zamontować dłuższy damper?
O jakiej maksymalnej długości damper można wmontować do tej ramy?
Czy zmiana dampera z oryginalnego powietrznego (RST Chamber) na sprężynowy nie zakłóci pracy zawieszenia ISO-Drive?
Czy jest możliwość zamontowania do tej ramy dampera sprężynowego(np. Manitou Swinger coil/Fox Van)?
Nie ukrywam, że zamierzam poddać ten rower głębokiemu tuningowi i
dlatego przed dokonaniem zakupu chciałbym sie utwierdzić w przekonaniu, że dokonuje właściwego wyboru.
Liczę na rzeczową odpowiedź.
Dziękuję
Grzesiek
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27.07.2007 17:18:43
- Kontakt:
Tak wiem, że jest taka zasada aby nie wymieniać damperów powietrznych na sprężynowe. Jednak ten rower na innych rynkach jest również oferowany z damperem sprężynowym. Stąd moje pytanie.
A jeżeli już wymieniać na powietrzny, to na jaki? Dopowiem tylko, że rowerka zamierzam używać wyłącznie do jazdy po górach. Głównie szlaki górskie i leśne drogi.
A jeżeli już wymieniać na powietrzny, to na jaki? Dopowiem tylko, że rowerka zamierzam używać wyłącznie do jazdy po górach. Głównie szlaki górskie i leśne drogi.
-
- Posty: 524
- Rejestracja: 23.01.2006 00:52:56
- Lokalizacja: Pabianice
- Kontakt:
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 27.07.2007 17:18:43
- Kontakt:
No właśnie, czemu nie?? Przecież jeszcze właściwie nic nie zostało powiedziane. Z dampera sprężynowego mogę oczywiście zrezygnować. Może być i powietrzny. Nie upieram sie wcale.
Mam w domu hardtaila i chcę z niego przełożyć większość części: amortyzator (Fox Vanilla 140mm), hamulce (Magura Marta), stery, mostek, kierownicę, sztycę, siodło i koła (wszystko Ritchey WCS), oraz manetki obrotowe SRAM X.7. Te części, które zostaną mi ze Schwinna zamierzam włożyć do wspomnianego hardtaila i poskładać rowerek do jazdy koło domu. Schwinna natomiast zamierzam zabierać ze sobą na wyprawy, np w Karpaty Południowe, na Bałkany, czy do Skandynawii, gdzie będę go wykorzystywał głównie do jazdy po górach i bezdrożach.
Problem jest tylko z tym damperem, bo wiem, że ten oryginalny RST długo nie wytrzyma, zatem od razu chciałbym przewidzieć jego wymianę. Jeżeli będzie możliwość zamontowania amortyzatora o większym skoku, to chętnie bym sie na taki manewr zdecydował. Nie wiem jednak czy jest to możliwe i jakie mogłyby być konsekwencje takiej wymiany, np ze 190mm na 200mm?
Mam w domu hardtaila i chcę z niego przełożyć większość części: amortyzator (Fox Vanilla 140mm), hamulce (Magura Marta), stery, mostek, kierownicę, sztycę, siodło i koła (wszystko Ritchey WCS), oraz manetki obrotowe SRAM X.7. Te części, które zostaną mi ze Schwinna zamierzam włożyć do wspomnianego hardtaila i poskładać rowerek do jazdy koło domu. Schwinna natomiast zamierzam zabierać ze sobą na wyprawy, np w Karpaty Południowe, na Bałkany, czy do Skandynawii, gdzie będę go wykorzystywał głównie do jazdy po górach i bezdrożach.
Problem jest tylko z tym damperem, bo wiem, że ten oryginalny RST długo nie wytrzyma, zatem od razu chciałbym przewidzieć jego wymianę. Jeżeli będzie możliwość zamontowania amortyzatora o większym skoku, to chętnie bym sie na taki manewr zdecydował. Nie wiem jednak czy jest to możliwe i jakie mogłyby być konsekwencje takiej wymiany, np ze 190mm na 200mm?
Weź pod uwage, że długość montażowa wcale nie oznacza skosku w sposób jednoznaczny. Jeden model dampera o długości 190mm może mieć większy skok niż inny o długości 200mm. A większa długość spowoduje podwyższenie przedniego trójkąta - czyli większy prześwit i ciut inny kąt główki. Z kolei większy skok przy tej samej długości zaowocuje mniejszym minimalnym prześwitem (przy całkowicie ugiętym zawieszeniu). Poza tym akurat dampery RST wcale się tak szybko nie sypią używane zgodnie z przeznaczeniem - w tym wypadku XC/ENDURO nawet ostre powinno wytrzymać przez jakiś czas.
bot przypominający na gg o klikaniu w pajacyka:
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
[url]http://www.pajacyk.no-ip.pl[/url]
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości