co lepsze hayes hfx 9 czy mag??
co lepsze hayes hfx 9 czy mag??
mam zamiar kupic hamulec tylko nie wiem ktory lepszy czy hayes hfx 9 czy mag
zgory dzieki!!!
zgory dzieki!!!
:P
Wookie85 - a jednak się mylisz (i będziesz musiał z tym żyć)
HFX i MAG to dwa zupełnie inne hamulce, nie bedę się wdawał w szczegóły (jak ktoś chce to sobie manuale obu z www Hayes'a może zaciągnąć i zobaczyć).
Przez trzy lata miałem MAGi i złego słowa o nich powiedzieć nie mogę, siła, modulacja, odporność i zachowanie przy przegrzaniu, jakoś wykonania......... są zdecydowanie lepsze niż w HFXach ktróre mam teraz (MAGi poszły ze STINKACZem, chlip, chlip...). Nie twierdzę że HFXy są złe (mimo że jest to modne) ale MAGi to wyższa liga. Dla chętnych do polemiki, nie podejmuję się do porównywania ich do hamulców innych producentów.
HFX i MAG to dwa zupełnie inne hamulce, nie bedę się wdawał w szczegóły (jak ktoś chce to sobie manuale obu z www Hayes'a może zaciągnąć i zobaczyć).
Przez trzy lata miałem MAGi i złego słowa o nich powiedzieć nie mogę, siła, modulacja, odporność i zachowanie przy przegrzaniu, jakoś wykonania......... są zdecydowanie lepsze niż w HFXach ktróre mam teraz (MAGi poszły ze STINKACZem, chlip, chlip...). Nie twierdzę że HFXy są złe (mimo że jest to modne) ale MAGi to wyższa liga. Dla chętnych do polemiki, nie podejmuję się do porównywania ich do hamulców innych producentów.
wookie85
np. w HFXach korpus klamki jest zarazem zbiornikiem wyrównawczym jak i cylindrem dla tłoka, w MAGach w korpus montowany jest cylinder oraz gumowy zbiornik wyrównawczy, tenże cylinder jest wykonany nie poprzez obróbkę skrawaniem ciśnieniowego odlewu (drobne niedoskonałości powieżchni, potencjalna mikro-porowatość) lecz obróbkę skrawaniem kawałka walcowanej stali (czy aluminium) co przekłada się na znacznie mniejszą chropowatośc gładzi cylindra a przez to znacznie lepszą szczelność (kompresję) i trwałość uszczelnień na tłoku (stąd pewnie zdarzające się wycieki z klamek HFXów), jest to jednak zdecydowanie droższe w produkcji. Co do zbiornika wyrównawczego to w MAGach ma on większą pojemność i z większą siłą (cały z "gumy" a w HFXach jest tylko wkładka-membrana z "gumy") "upycha DOT w układzie i równocześnie może go więcej przyjąć jak się płyn rozszerza. W MAGach tłoczek klamki posiada dodatkowe zewnętzne uszczelnieniezabezpieczające przed wodą, kurzem błotem a w HFXach widać gołego segera na popychaczu i syf łatwo penetruje układ (wystarczy rozebrać 2-letniego HFX i 2 letniego MAGa to będzie widać różnicę). Wystarczy?
Odnoszę wrażenie że MAGi to Ty widziałeś (w najlepszym wypadku) i tak sobie gdybasz swobodnie.
Fakt że zarówno MAG jak i HFX to konstrukcje z przed kilku lat i konkurencja HAYESa przeskoczyła (Avid, Formula) ale MAG to nadal mocna broń a z odpowiednimi klockami i tarczami (błędem jest kupowanie byle-jakich tarcz "byle tylko 8" i tanie były") nadal zaspokoi wszelkie oczekiwania 88% tu zaglądajacych. Problemem jest cena (tutaj Avid5 wygrywa). Faktem jest że jak będę zmieniał hamulce (a będę) to na Avid'y lub nowe Hayes'y STROKE (jak się pojawią testy i opinie POSIADACZY) i cena będzie zjadliwa. Nie mam zamiaru bronić MAGów do upadłego ale jak ktoś pisze że to to samo co HFX bo sam ma Formule (ponoć faktycznie świetne) to zechciałem człowieka z błędu wyprowadzić.
np. w HFXach korpus klamki jest zarazem zbiornikiem wyrównawczym jak i cylindrem dla tłoka, w MAGach w korpus montowany jest cylinder oraz gumowy zbiornik wyrównawczy, tenże cylinder jest wykonany nie poprzez obróbkę skrawaniem ciśnieniowego odlewu (drobne niedoskonałości powieżchni, potencjalna mikro-porowatość) lecz obróbkę skrawaniem kawałka walcowanej stali (czy aluminium) co przekłada się na znacznie mniejszą chropowatośc gładzi cylindra a przez to znacznie lepszą szczelność (kompresję) i trwałość uszczelnień na tłoku (stąd pewnie zdarzające się wycieki z klamek HFXów), jest to jednak zdecydowanie droższe w produkcji. Co do zbiornika wyrównawczego to w MAGach ma on większą pojemność i z większą siłą (cały z "gumy" a w HFXach jest tylko wkładka-membrana z "gumy") "upycha DOT w układzie i równocześnie może go więcej przyjąć jak się płyn rozszerza. W MAGach tłoczek klamki posiada dodatkowe zewnętzne uszczelnieniezabezpieczające przed wodą, kurzem błotem a w HFXach widać gołego segera na popychaczu i syf łatwo penetruje układ (wystarczy rozebrać 2-letniego HFX i 2 letniego MAGa to będzie widać różnicę). Wystarczy?
Odnoszę wrażenie że MAGi to Ty widziałeś (w najlepszym wypadku) i tak sobie gdybasz swobodnie.
Fakt że zarówno MAG jak i HFX to konstrukcje z przed kilku lat i konkurencja HAYESa przeskoczyła (Avid, Formula) ale MAG to nadal mocna broń a z odpowiednimi klockami i tarczami (błędem jest kupowanie byle-jakich tarcz "byle tylko 8" i tanie były") nadal zaspokoi wszelkie oczekiwania 88% tu zaglądajacych. Problemem jest cena (tutaj Avid5 wygrywa). Faktem jest że jak będę zmieniał hamulce (a będę) to na Avid'y lub nowe Hayes'y STROKE (jak się pojawią testy i opinie POSIADACZY) i cena będzie zjadliwa. Nie mam zamiaru bronić MAGów do upadłego ale jak ktoś pisze że to to samo co HFX bo sam ma Formule (ponoć faktycznie świetne) to zechciałem człowieka z błędu wyprowadzić.
Hehe. Kiedyś jak dzieci nie miały Hayesów, to nie było z nimi takich problemów 
Więc mówisz, że zepsuł Ci się tłoczek. I to w obydwu hamulcach. Niesamowity zbieg okoliczności
(Swoją drogą jestem ciekaw, jak wygląda zepsuty tłoczek - pęknięty, wygięty, czy też podziurawiony) Otworzyłeś chociaż zaciski, żeby sprawdzić co się stało?
I może wyjaśnisz problem z regulacją (jaką regulacją?) A zapowietrzanie nie bierze się z niczego i może być wynikiem nieszczelności np. uszczelki tłoczka, która to uszczelka również może powodować problemy z tłoczkiem.

Więc mówisz, że zepsuł Ci się tłoczek. I to w obydwu hamulcach. Niesamowity zbieg okoliczności

I może wyjaśnisz problem z regulacją (jaką regulacją?) A zapowietrzanie nie bierze się z niczego i może być wynikiem nieszczelności np. uszczelki tłoczka, która to uszczelka również może powodować problemy z tłoczkiem.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość