witam. wczoraj dostałem rower z serwisu z nowym hamulcem br-m535 (hydraulikiem).jak docierac klocki by hamulec zaczał pozadnie hamowac bo jak narazie to praktycznie nie chamuje pomozcie
ja ten hampel mam na tył i jeszcze cos zauwazylem ze jak skręcam dość ostro pochylam sie na asfalt to słychac tak jakby tarcza o cos ocierała o co codzi?? jak jezdze prosto to nic nie ociera mam go z tarcza 203 mm center lock
Bez przesady z tym przepalaniem ;] Klocki powinny się dotrzeć dość szybko, Ja zawsze przejeżdżałem ze 100m na zaciśniętym hamplu i już hamował. A nie masz czasem nowej tarczy? Z tego co pamiętam po po założeniu nowej tarczy też powinna się dotrzeć, co trwa dłużej od docierania się klocków. Po 1 dniu jazdy już powinno być w miarę dobrze.
Pozdro.
Jesli slychac przy skrecie ze Ci obciera to albo:
- masz niedokrecone kolo
- masz niedokrecona tarcze
- masz kiepska sprezynke ktora rozpycha klocki
Z tym docieraniem to nie jest takie hej siup. Niektore hample np Avid bb5 lubia sie docierac baaaaaaaaaardzo dlugo. Najlepsza opcja byloby wybranie jakiejs dlugiej betonowej prostej i jechanie od pewnego momentu z lekko zacisnietym hamplem zeby klocki lekko dotykaly tarczy. A najlepiej wez jakiegos kumpla idz gdzies na opuszczony teren i niech Cie pociagnie albo autem albo motocyklem przy lekko zacisnietym heblu. 10 min roboty i hample beda dotarte
Cześć! Też mam problem z tym hamulcem (deore 535 tył) Tylko że chodzi o tarczę a konkretnie: mam założona tarczę 203mm i przy troche mocniejszym hamowaniu występują wibracje, kiedy założyłem tarczę shimanowską 160mm wibracji nie było. ktoś wie w czym tu tkwi problem? dodam że ta tarcza 203mm nie jest jakaś szmelcowata (http://www.rowerowy.com/akcesoria_do_ta ... 03_mm.html)
danielDNL przy naprawde mocnym naciśnięciu hampla? I jakie wibracje? Że głośno słychać aż siara czy może takie hmmm trrrr :] dość ciche?
Jeśli chodzi o tą 2. sytuację to mam też coś takiego w 555 na tarczy V8 hayesa. Im mocniej hamuje tym bardziej jest to wyczuwalne.
A co może być:
Może nie taki adapter? ;]
Sprawdź czy zacisk jest ustawiony dobrze względem tarczy (na boki a także góra-dół).
lord_adi występuje to przy mocniejszym naciśnięciu, nie takim naprawde mocniejszym. i są to wibracje głośnie i aż ciarki przechodzą:/:) sprawdze jutro dokładnie zacisk bo nie sądzę żeby samo przesżło - używam go już jakieś 3 tyg.
dociera sie jezdząc, tp chyba oczywiste...a obcieranie przy skrętach i pochyleniach to wynik uginania się ramy koła, przecież te konstrukcje nie są w 100% sztywne i też pracują pod cieżarem ridera i przeciążeniami. Jak miałęm drop offa na mieką oś to przy pochylaniu roweru na bok czy skręcaniu tarcza ocierała, teraz mam amora ze sztywną osią i tego juz nie ma.