Powiem tak Kolega ACextreme, typowo po Polsku przesadza poza umiar, bo chciaż zarabiasz kolego pieniażki sprzedając Gaianty w sklpeie to nie przesadzaj że projekt takiego zawieszenia kosztował miliardy, bo tak nie było to nie w tej branży takie koszty.
Co do zawieszania to każdy chawli swoje ale jest kilka produktów na rynku o niskim środku ciężkości i virtualnym zawieszeniu. Każda konstrukcja była robiona z jakiś zamysłem i wiedzą, wobec czego geneza każdej z tych konstrukcji jest inna.
Moim zdaniem tak jak każdy ma inna budowę tak tez inny trochę styl i dlatego rower powinien byc objeżdzony, to znaczy że każdy który chce wydaę kasę tej wielkości powienien empirycznie sprawdzić czy dany model mu pasuje. Tak jest i ani Giant ani inny producent tego uniwersalnym panaceum nie załatwi. Jeden jest za czymś co pasuje Nicko a drugi za rozwiązaniem dla Cederic'a i nie ma co wpadać w fanatyzm.
Natomiast co do nisko umieszczonego amora to jest niezle pomyślane nie wszystkie zawody wygrywa Glory czy Lapierre - czemy wiele wygrywa V10 czy Commencal?
A tak na szybko, to takie mocowanie amortyzatora stosuje od dawna także kilka innych firm:
Alutech -
http://www.alutech-bikes.com
Lapierre -
http://www.lapierrebikes.com/lapierre/e ... .lapierre2
I ostatnia kwestia, to ciężar, który w DH jest coraz wazniejszym paramatrem i obecnie czołowe marki zeszły w DH poniżej 18kg. A Glory ma ciężką ramę i odchudzanie poprzez komponenty niewiele tu zmieni!
Obecny model Gianta do DH ma analogiczny mankament co poprzedni model - jest cieżki jak żaden innego producenta.