problem ns roller / sztywna oś
problem ns roller / sztywna oś
Witam,
Mam pewien problem - luzy w przedniej piaście ns roller qr20. Jednak nie wiem, czy są to wyrobione łożyska, czy może problem z osią. Mianowicie przy mocno ściśniętym zacisku osi tuleje mają prawo się kręcić? Na moje rozumowanie powinny być zablokowane, a pracować powinny same łożyska - dobrze rozkminiam?
Myśląc, że właśnie to jest powodem luzów ściskałem oś coraz mocniej, aż w końcu pękła wewnętrzna, cienka ośka. Co prawda przy wyjętym kole wyczuwalne są spore luzy na tulejach, jednak słyszałem, że to normalka i luzów nie powinno być na zamontowanym i mocno ściśniętym kole. Generalnie rzecz biorąc, po mocniejszym ściśnięciu luzy znikały, ale do pierwszej nierówności.
A więc tuleje na zamontowanym kole nie powinny się kręcić/być luźne?
Pozdrawiam,
Michał
Mam pewien problem - luzy w przedniej piaście ns roller qr20. Jednak nie wiem, czy są to wyrobione łożyska, czy może problem z osią. Mianowicie przy mocno ściśniętym zacisku osi tuleje mają prawo się kręcić? Na moje rozumowanie powinny być zablokowane, a pracować powinny same łożyska - dobrze rozkminiam?
Myśląc, że właśnie to jest powodem luzów ściskałem oś coraz mocniej, aż w końcu pękła wewnętrzna, cienka ośka. Co prawda przy wyjętym kole wyczuwalne są spore luzy na tulejach, jednak słyszałem, że to normalka i luzów nie powinno być na zamontowanym i mocno ściśniętym kole. Generalnie rzecz biorąc, po mocniejszym ściśnięciu luzy znikały, ale do pierwszej nierówności.
A więc tuleje na zamontowanym kole nie powinny się kręcić/być luźne?
Pozdrawiam,
Michał
Dzięki za odp. Niestety już mam pozamiatane, bo środkowa ośka pękła. Skoro powinny być nieruchome, to chyba bardziej oznacza problem z osią, a nie z łożyskami?
Można gdzieś kupić samą cienką wewnętrzną ośką? Może będzie pasować ze zwykłych osiek, nie qr? Jeśli nie, to za ile można kupić kompletną oś? Może być na śruby.
Można gdzieś kupić samą cienką wewnętrzną ośką? Może będzie pasować ze zwykłych osiek, nie qr? Jeśli nie, to za ile można kupić kompletną oś? Może być na śruby.
mumin sluchaj, ja mam oske skrecana w swoim pajku taka jak froger wyslal, tulejki mi sie nie kreca... nie wnikam tak powinno byc. Tylko nie mozna za mocno tej oski zkrecac bo mozesz uszkodzic tulejki... mata fotke ... jak sie boisz ze cos sie rozpierniczy to idziesz do takiego Pana zeby ci wytoczyl rurke dopasowana i bedzie elo
moje tulejki trzymaja sie pieeeeknie http://img136.imageshack.us/my.php?imag ... 002oc2.jpg
ta oska za 20 zl bedzie pasowac
moje tulejki trzymaja sie pieeeeknie http://img136.imageshack.us/my.php?imag ... 002oc2.jpg
ta oska za 20 zl bedzie pasowac
"Słaby jest ten, kto godzi się z klęską"
http://www.pinkbike.com/photo/1036694/
http://www.pinkbike.com/photo/1036694/
Pika nie miałem, ale chyba łape, najpeirw sciągasz szybkozamykaczem w którym oś Ci się urwała taka cienka, ale musisz miec jeszcze oś przechodząca przez piaste tą 20mm nie? Po zaciśnięciu normlanie skręca sie na lagach u dołu i koło powinno się trzymac, jak latało to może oś 20mm przechodząca przez piaste stykała się po obu stronach krąwędziami z szybkozamykaczem i zaciskał się on na osi a nie sciskał amora z piastą :> Tulejki nie powinny się kręcić bo amor je sciska, one dociskają w strone środka wewnętrzne części łożysk a te się zapierają o wewnętrzną tulejke w pieście. Jak sie tulejki kręciły to nie były scisnięte pomimo że sciskałes zamykaczem, a powinny byc, wiec wygląda mi to na za długą oś...ale jak mówie Pika nie miaelm w rękach wiec nie wiem jak co tam dokładnie jest. Może tez piasta jest jakas za waska, ale dziwne oba te przypadki by dla mnie były...piasta musi być odp szerokości bo amor by sie ciął przy skoku jakby był u doły sciągniety zbytnio do srodka.
http://dhcyc.pinkbike.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość