Hayes to złooooo i tak twierdzi dośc dużo osób, mój kumpel własnie sie pozbywa ich bo albo mu słabo hamowały albo wogóle no i dla mnie klamka jest tam przeniewygodna, jakeis dziwne palce musiałbym mieć do niej, albo sie przyzwyczaić do kszałtu, ale nie byłoby łatwo podejżewam. Jednak są też i przypadki działających i to cąłkiem niezle...loteria lol shimano dużo ludzi zachwala, wiec czemu nie spróbowac bo to w sumie niskobudżetowy sprzęt, a może sie okazać strzałem w dziesiątke. Avid to troche inna półta cenowa, ale mają dla mnie swietną klamke, wygodna, palec chodzi przód tył a nie po ukosie jeszcze jakosć no i potrafią mieć naprawde siłe. Nie są idealne, ale naprawde spoko, dałbym im 5-. O magurach w sumie nic nie wiem....do dh mechanikó to troche kupa, przynajmniej mx-2, czego sam doświadczałem przez ponad 2 lata, niby nie są tak narażone na usterki, tańsze, ale brakuje im siły w krytycznych momentach, potrafia wyżreć całą energie z dłoni i to dosć szybko...może dlatego że miałem średnie klamki, ale o hamulce naprawde dbałem, zawsze chodziły lekko, jednak linka to i tak nie płyn no i potrafi sie zasyfić. Wyboru juz w sumie dokonałes, ja tylko powiem ze tez bym tak sugerował ;P a ao do mocowania...lol ktos miał dośc bunją wyobrażnie. Ale moze miał jakies liche faktycznie, spójż na swoje i pomyśl na logiwe czy taki kawał metalu łatwo byłoby wyrwać...
deore vs hfx - było to wałkowane wiele razy. Deorka lepsza z wielu przyczyn. Bezawaryjna, czesci tanie jak barszcz, sila hamowania taka sama, modulacja i wygoda znacznie po stronie deore.
każdy ma inne zdanie. ja jeszcze nie znałem i nie znam osoby która była by zadowolna z magów koleś oczywiście każdy ma inne zdanie. ja ciebie nie zjechałem, tylko troche dziwnie na to patrzysz. Ty jesteś zadowolony z hayesów i okej. Każdy ma inne zdanie i ja tego się nie czepiam. Grochas juz wymienil zalety 535 ja jeszcze dodam że deorke mam ponad rok i się nigdy nie zapowietrzyła za to o hayesach nie można tego powiedzieć,.... pzdr.
dokładnie tak jak mówi pedro deorka daje rade !
http://tiny.pl/4dnn _Shiva+Bitch
http://tiny.pl/l7k9 , http://tiny.pl/4dkg _w akcji
To jest tak, że hayesy mozna lubic...
...do momentu jak sie sprawdzi co innego Chociaż podobno firma ma wielkie plany zawalczyc ze zła renomą. Ciekawe co z tego wyniknie (w ogóle w zapowiedziach szykowany jest wielki atak firm ze zła marka na dobra jakość.)
piotrex czy ja w swoim poscie zkrytykowalem chociaz jeden model hamulca? nie, wiec nie mow mi ze pieprze, bo nie powiedzialem ani ze deore jest lepsze od hfx ani ze hfx jest lepszy od deore... 6casey6 heh... naprawde sie ze mna nie zgadzasz, czyli zjezdzajac z gory z predkoscia jakas, wciskasz przedni hamulec i nawet uznajmy ze blokuje ci sie kolo, to przezuci cie przez kierownice? nie wiem moze naprawde malo jezdze na rowerze w gorach ale osobiscie uwazam ze takie zjawisko nie wystepuje, byc moze tez ze mam slabe hamulce ze deorki hamowaly by duzo mocniej od avidow ktore posiadam... i one by mnie przezucaly... Jonasz uwierz mi ze przerabialem naprawde sporo hamulcow, zaczynajac od grimecki sys 8 przez deore hopa m4 (tego starego), shimano xt, hfx9 i mag kilka mechanikow, i teraz avid code, to w gorach niestety xt, grimeca, hfx i mag po dluzszej jezdzie odmawialy posluszenstwa... (deore w gorach nie wiem jak sie zachowuje bo nie jezdizlem)
byc moze mialem zle klocki, chociaz tak jak napisal Pedro 47 np w grimece mialem klocki clark'sa.
I ja nadal uwazam ze im mocniejszy hamulec tym lepszy w gorach, przecierz lepiej miec zapas sily hamowania niz miec jej za malo...
ZioomeK ale nie mamy mocno hardcorowych tras u nas. Jak sie umie hamowac to spokojnie starczy słabszy hamulec niz code. Sam jezdzilem na gustavach bardzo długo i przyznaje, ze ich hamowanie było wygodne ale teraz na oro 24 tez nie mam problemów. Zreszta jak chce sie lepsze hamowanie to wymieniasz klocki i przewody i jest gites
ZioomeK przyczepiłem sie przelatywania przez kiere dlatego, że powołałeś się na prawa fizyki... a bardzo ją lubię i to czy przelecisz przez kiere zależy od wielu czynników np. geo roweru tzn jaki masz kąt główki, wysokość widelca, skok widelca, praca widelca, mieszanka bieżnika, rodzaj podłoża i chyba najważniejsze środek ciężkości.. aa i hamulce więc jak się postarasz to przelecisz, sory za oftop ale nie mogłem sie powstrzymać, pozdro Zioomek
Witam =]
Mam jeszcze jedno pytanko co do Deorek, mianowicie jaka jest róznica miedzy modelami : m-535 , m525, itd. bo nie moge sie polapac w tych wszystkich modelach :heh: . Jak mozecie to pomozcie
Nef m535 to nowszy model 525. Różnią się tak naprawde tylko wyglądem i kolorem. Siła hamowania i modulacja taka sama. To tyle na temat tych modeli.
Buźka ;*
http://tiny.pl/4dnn _Shiva+Bitch
http://tiny.pl/l7k9 , http://tiny.pl/4dkg _w akcji
refiko nieudolny spowalniacz? hehe... , warze 75kg i mam 2x deore m535. Hamuje niezawodnie i zatrzymuje sie gdzie i kiedy chce. Jechał na moim rowerze ojciec kolegi co waż 110kg i hamulce zatrzymują go bez problemu. Więc nie wiem co dolega twojej 525 skoro hamuje nieudolnie. A jeszcze odnośnie wagi pewnie że są osoby z nadwagą to wtedy przy zakladaniu topicu się pisze warze tyle i tyle. I po problemie.
pzdr.
http://tiny.pl/4dnn _Shiva+Bitch
http://tiny.pl/l7k9 , http://tiny.pl/4dkg _w akcji