Rowrer dh i fr

Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Rowrer dh i fr

Post autor: Robinson »

Czym będą się różniły te rowery ????
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Troche krzywy ten opis, zwłaszcza ze 130mm to raczej enduro a nie FR.

Robinson może sprecyzuj co dokładnie chcesz wiedziec? Jak geometria sie róznią? Do jakiej jazdy? I ogólnie co z ta wiedza chcesz zrobic ;)
MLYNoBIKER
moderator
Posty: 2872
Rejestracja: 20.12.2004 13:51:28
Lokalizacja: Canada
Kontakt:

Post autor: MLYNoBIKER »

jak dlamnie to FR ma duzo pojec, moze byc uwazany za no freeride czyli poprostu takie enduro przednia przerzutka itp ja osobicie uwazam fr za dropy gapy , duzo skoku szerokie opony itp
Bombell
Posty: 11462
Rejestracja: 01.07.2005 22:00:47
Lokalizacja: Gniezno
Kontakt:

Post autor: Bombell »

http://www.rower.com/archiwum.php?art=1239 szukanie nie boli, nie boj sie tego :)
Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Robinson »

Wiem że szukanie nie boli ale chciałem dotknąć tematu od ludzi którzy wiedzą o co kaman.
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
misiek112
Posty: 411
Rejestracja: 09.08.2007 23:06:57
Kontakt:

Post autor: misiek112 »

Wszystkich różnic ci nie wymienię bo ekspertem nie jestem:
- rozstaw kół (większy w dh mniejszy w FR)
- kąt główki
- przednia przerzutka
- do DH najczęściej używa się dwupółek ze skokiem od 170mm
to tyle
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

A czemu przednia przerzutka? Ja nie mam i jestem happy :) :mrgreen:
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Ale niektórzy używaja przerzutek żeby podjeżdzać na bikach dh normalnie sie nie podjeżdza(co najwyzej pcha :P ).
Do tego należy dodać
-Bardziej poziomy kat głowki w DH
-Krótszy tylny wachacz w FR
-Niżej umieszczony support w DH
-Inne rozłożenie ciała w DH i FR (Inne proporcje długosci przedniego i tylnego trójkąta)

A to w sumie sama geo ramy. Do tego masz sprzet rózny. Mniejsze tarcze, platform wiecej w FR, Lżejszy sprzęt, Nie wszystko musi być tak sztywne jak w dh, a zawieszenie musi sie w FR wieksza progresja charakteryzować. Przy okazji wielu racerów nie lubi totalnie miekkiego feelu ala stare hscv'y (ale tutaj opinie sa podzielone i pewnie zostane za to zakołkowany)
Wypada też szybsze odbicie ustawić w zawieszeniu (w FR nie ma aż takiej potrzeby na takie ustawienie wiec ludzie jeżdzą jak im lepiej leży co z reguły oznacza super miekko ;) )
Robinson
Posty: 101
Rejestracja: 04.11.2007 22:59:52
Lokalizacja: Olsztyn
Kontakt:

Post autor: Robinson »

Nareszcie sensowna i jasna odpowiedź dziękuje Ci bardzo !!! :)
Obiecuje Koledze SPACED że skocze na płask z 2,5 metra :) i zdjęcie pokaże.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości