
Drogie części w Polsce
wujekeman ma oczywiscie racje, koszty uprawiania tego sportu w ciagu ostatnich paru lat znacznie spadly. pojawily sie po porstu tanie czesci czasem na naprawde wysokim poziomie. do tego rozwinal sie rynek czesci i roweroruw zywanych. z drugiej strony jednak ceny sprzetu u dystrybutorow sa chore, przyklady:
55 ATA w GB
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21564
i PL
http://www.gregorio.pl/index.php?produc ... rod_id=465
totem two step air w GB
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=13136
i PL
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... 1105&pos=0
roznice sa powiedzialbym znaczace. ja co prawda kupilem amora na wyprzedazy u dystrybutora ale jakbym mial kupic nowy to wolalbym poczekac kilka dni dluzej i kupic w GB. pozniej pewnie przeczytalbym w bB wywiad z jakims haruckim ktory narzekalby na rynek w Polsce. nie wiem jak to tlumaczyc, nigdy nie mialem wlasnego biznesu ale jako konsument oczywiste jest ze kupie tam gdzie taniej nawet jesli mialo by to oznaczac problemy z gwara itp.
druga sprawa jest dostepnosc czesci w PL. zauwazcie ze przegladajac np. foty na pinkBike widzicie caly czas komponenty tych samych kilku firm. a otworzcie sobie jakis polski katalog- pelno polskich marek: dartmoor, octane one, bop, DM, accent, czyli ogromny wybor czesci klasy sredniej (nie twierdze ze zle) przy kompletnym braku czesci markowych o kompletnym high-end'ze nie wspominajac. wniosek: www.chainreactioncycles.com albo prywatny import i allegro. tak wiec pewnie jeszcze wiele czasu uplynie zanim polski rynek dogoni tzw. zachod, pod kazdym wzgledem, nie tylko cen
55 ATA w GB
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21564
i PL
http://www.gregorio.pl/index.php?produc ... rod_id=465
totem two step air w GB
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=13136
i PL
http://www.harfa-harryson.com.pl/fnc/go ... 1105&pos=0
roznice sa powiedzialbym znaczace. ja co prawda kupilem amora na wyprzedazy u dystrybutora ale jakbym mial kupic nowy to wolalbym poczekac kilka dni dluzej i kupic w GB. pozniej pewnie przeczytalbym w bB wywiad z jakims haruckim ktory narzekalby na rynek w Polsce. nie wiem jak to tlumaczyc, nigdy nie mialem wlasnego biznesu ale jako konsument oczywiste jest ze kupie tam gdzie taniej nawet jesli mialo by to oznaczac problemy z gwara itp.
druga sprawa jest dostepnosc czesci w PL. zauwazcie ze przegladajac np. foty na pinkBike widzicie caly czas komponenty tych samych kilku firm. a otworzcie sobie jakis polski katalog- pelno polskich marek: dartmoor, octane one, bop, DM, accent, czyli ogromny wybor czesci klasy sredniej (nie twierdze ze zle) przy kompletnym braku czesci markowych o kompletnym high-end'ze nie wspominajac. wniosek: www.chainreactioncycles.com albo prywatny import i allegro. tak wiec pewnie jeszcze wiele czasu uplynie zanim polski rynek dogoni tzw. zachod, pod kazdym wzgledem, nie tylko cen
W 1998-9 rst mozo pro kosztowal 700-900zl, a pierwsza z1 1450, pedaly time i xt po 340, kaseta xt 200-230 zl. korba xt 650, tarczowka mechaniczna formuli (wielkie g) 650zl.Chrabał pisze:wujekeman dokładnie ... pomyślcie sobie że 5-7 lat temu było dużo drożej. Teraz jest gigantyczny wybór tanich ram, tanich wszystkich części, kiedyś tak nie było. Gdy kupowałem pierwszą ramę "dualową" wybór był prosty: albo Ballistic za 650 pln, albo daBomb za 1200 ... innych ram nie było, a teraz można przebierać jak na straganie.
W 2002 roku mechanik Avida kosztował 499 pln, teraz jest katalogowo za 209 pln. nie mówiąc już o tym że jest 10 innych o wiele tańszych tarczówek.
w 2002 za nową tylną Tiagrę zapłaciłem 169 pln, teraz nowa na allegro stoi za 95 pln. takich przykładów można podać tysiące.
Ramy pacyfica (4 zawaisy jak u speca, 12-15cm) kosztowaly ponad 3000tys, a pekaly jakby byly z makro.
Byle jaka rama alu kosztowala 500-600zl.
Pamietam tez jak znajomy w 1996 roku znajomy kupowal pierwszy amortyzator manitou sx- cos tam za 990 i to po obnizce. mialo to to 76 lub 63 mm skoku i dzialalo na elastomerach.
Buty rowerowe kosztowaly od 300.
Jeszcze w 2002-3 tylny xt potrafil kosztowac 300zl.
SC bullit w 2002 roku koszotwal ok 5000.
a wy narzekacie ze teraz jest drogo

sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
hle, hle. gregorio sie w ceny rock shoksa zapatrzylo. a juz myslem ze normalizacja bedzie postepowac (patrz ceny manitou).muras pisze:55 ATA w GB
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21564
i PL
http://www.gregorio.pl/index.php?produc ... rod_id=465
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Wg mnie uzywacie zlych przykladow zeby porownac ceny. Nie oszukujmy sie ilu z was jest gotowa wydac 3k na widelec ? Co Wam daje roznica 1000 zl na takim widelcu jak i tak wiekszosc z Was ma widelc do max 2000 zl ? Poza tym wystarczy spojrzec na ceny u dystrybutorow. Gregorio = koszmar ale i Harfa 2000 zl za PIKE'a ? Ktorego mozna bylo kupic za 1300 na allegro z papierami ?(nie mylic z oem'ami wyciaganymi z rowerow) Jesli bylaby roznica w cenach widelcow z nizszych lub srednich polek cenowych to ok np PIKE u nas powiedzmy 1500 zl a tam 1000 zl... ale przebitki sa zazwyczaj przy sporych sumach.
Podobnie sprawa wyglada z 66rc2. Pamietam jak sie masa osob podniecala ze w Polsce kosztuja grubo ponad 2000 a w stanach wydzodza po 1800 zl. Ale przyznajcie sie ... ile osob je kupilo ? Sadze ze niewiele.
Prawda jest taka ze nie dosc ze jestesmy biednym krajem to jeszcze posiadamy chore ceny. Nie sadze zeby to sie w najblizszej przyszlosci zmienilo. W osprzecie jest prosta sprawa jest za malo dystrybutorow. Gregorio ma monopol na marzoka tak jak ski-team na kone i speca stad takie ceny. Gdyby wszedl ktos nowy ceny bylyby znacznie nizsze.
Podobnie sprawa wyglada z 66rc2. Pamietam jak sie masa osob podniecala ze w Polsce kosztuja grubo ponad 2000 a w stanach wydzodza po 1800 zl. Ale przyznajcie sie ... ile osob je kupilo ? Sadze ze niewiele.
Prawda jest taka ze nie dosc ze jestesmy biednym krajem to jeszcze posiadamy chore ceny. Nie sadze zeby to sie w najblizszej przyszlosci zmienilo. W osprzecie jest prosta sprawa jest za malo dystrybutorow. Gregorio ma monopol na marzoka tak jak ski-team na kone i speca stad takie ceny. Gdyby wszedl ktos nowy ceny bylyby znacznie nizsze.
n0 ridE n0 fUN
to cos z tanszej beczki, 55 ata2 :3,143k4r2 pisze:Wg mnie uzywacie zlych przykladow zeby porownac ceny. Nie oszukujmy sie ilu z was jest gotowa wydac 3k na widelec ? Co Wam daje roznica 1000 zl na takim widelcu jak i tak wiekszosc z Was ma widelc do max 2000 zl ?
http://www.gregorio.pl/index.php?produc ... rod_id=467
2500zl
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=21566
£319.99 po obnizce o 20% czyli 1 632 , bez obnizki byłoby jakies 2000, a jeszcze za darmo dowioza
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
myślę ze ostatnimi czasy ceny części rowerowych spadły, a to za sprawa ogromnej narastającej konkurencji, pojawiło sie wiele nowych firm na rynku oferujących produkty bardzo dobrej jakości, nie wiem czy wiecie ale ceny części rowerowych spadły bądź zrównały sie z cenami jakie panują na rynkach europy zachodniej czy nawet usa ,jeszcze parę lat wstecz, kolarstwo w wydaniu profesjonalnym czy to dh ,xc było zarezerwowane tak naprawdę dla wąskiej grupy odbiorców i tylko nieliczni mogli sobie pozwolić na sprzęt najwyższej klasy, a ze byli to ludzie mogący pozwolić sobie na tak owy, to przedstawiciele rożnych marek niemający żadnej j konkurencji szaleli z cenami jak tylko mogli.teraz naszczepcie sie to zmieniło , wiec bzdura jest to ze w Polsce są drogie części , oczywiście jak wszędzie na świecie dobry sprzęt musi dożo kosztować, w roku 2002 przerzutka XT tył kosztowała 350 zeta a teraz 160...
Za to manitou w Polsce jest tańsze niż w Anglii:
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15715
http://www.manitou.com.pl/product.php?id=1&uid=13
(radzę porównać RRP z cc do oryginalnej ceny ma manitou.com.pl)
http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=15715
http://www.manitou.com.pl/product.php?id=1&uid=13
(radzę porównać RRP z cc do oryginalnej ceny ma manitou.com.pl)
a pamietacie jak nie dalo sie DIRT JUMPERA NA MIEKKA OS kupic ponizej 1400zl? nowego?
tarcza deore 150zl? za tyle teraz kupisz avida.
potanialo. ale i tak za malo
w 2003 roku ceny byly zaporowe...
jesli zas chodzi o ceny bmx to w Polsce (na swiecie tez) jest paranoja. Ramiona korb i os 650zl? noz kurna
mostki po 200zl? pedaly 150-350?
owszem mozna miec i za 200, 50, 50 - > ale jakosc to juz dno.
[taki przyklad]
nadal oplaaca sie sprowadzac z usa, dorzucac na wysylke... a ile w usa zarabiaja? heh
tarcza deore 150zl? za tyle teraz kupisz avida.
potanialo. ale i tak za malo

w 2003 roku ceny byly zaporowe...
jesli zas chodzi o ceny bmx to w Polsce (na swiecie tez) jest paranoja. Ramiona korb i os 650zl? noz kurna

owszem mozna miec i za 200, 50, 50 - > ale jakosc to juz dno.
[taki przyklad]
nadal oplaaca sie sprowadzac z usa, dorzucac na wysylke... a ile w usa zarabiaja? heh

www.bikeaction.pl
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
'moja glowa granice mi wytycza' /hurt
BikerJG bez myślę, że Twoja wiedza na ten temat jest trochę ograniczona, extrema rozwija się bardzo dobrze od około 4-5 lat (co roku większy udział w rynku) zmieniają się tylko proporcje, kiedyś więcej osób uprawiało DH, teraz więcej jest street/dirt.
Generalnie zgadzam się z przedmówcami (z wyjątkiem tego kolesia, który żywi się telewizją) ale nie dostrzegacie jeszcze jednego aspektu, a mianowicie system podatkowy, system ubezpieczeń społecznych ... w naszym kraju mam naprawdę bardzo wysokie podatki (zarówno pośrednie i bezpośrednie) obciążenia ZUS też nie są małe (pieniądze teoretycznie są zbierane na kontach, ale tak naprawdę są wypłacane obecnym emerytom i rencistom, a nasze emerytury powstaną na podstawie współczynników, a nie realnie zapłaconych pieniędzy). Ceny części w ostatnim czasie są niższe, jedno nasz rynek staje sie coraz większy i dynamicznie się rozwija, a kolejna sprawa relacja złoty/ dolar, jest jeszcze jedno niektórzy dystrybutorzy .... sami to sobie dopowiedzcie.
Generalnie zgadzam się z przedmówcami (z wyjątkiem tego kolesia, który żywi się telewizją) ale nie dostrzegacie jeszcze jednego aspektu, a mianowicie system podatkowy, system ubezpieczeń społecznych ... w naszym kraju mam naprawdę bardzo wysokie podatki (zarówno pośrednie i bezpośrednie) obciążenia ZUS też nie są małe (pieniądze teoretycznie są zbierane na kontach, ale tak naprawdę są wypłacane obecnym emerytom i rencistom, a nasze emerytury powstaną na podstawie współczynników, a nie realnie zapłaconych pieniędzy). Ceny części w ostatnim czasie są niższe, jedno nasz rynek staje sie coraz większy i dynamicznie się rozwija, a kolejna sprawa relacja złoty/ dolar, jest jeszcze jedno niektórzy dystrybutorzy .... sami to sobie dopowiedzcie.
Zadowoleni klienci i dobre ceny ...
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
www.rowerowy.com
... na maile odpowiadamy zawsze
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 1 gość