V-10 i mały problem...

KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

V-10 i mały problem...

Post autor: KuBuL »

siemka ;] bez owijania w bawełne przechodze do sedna... mam santa cruza v-10 2004r jakis miesiac temu sprzedalem damper bo mialem okazje go dobrze sprzedac a potrzebowalem kasy... był to 5th element 400 lbs. przed sprzedaniem wszystko chodzilo elegancko wybierał ładnie i nie dobijał. tydzien temu kupilem na allegro nowy nie uzywany 5th element ze sprezyną tez 400lbs. przyszedl wczoraj załozylem poskrecalem i chodzi ładnie tylko jak skocze na rower to go dobijam;/ pokretło tlumienia koncowego mam wkrecone na maxa... nie wiecie co moze byc tego powodem jesli tamtego na sprezynie 400 nie dobijałem? waze 73kg.... czekam na odp i dzieki z gory
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
Korean_Boy
Posty: 1685
Rejestracja: 23.09.2004 18:47:34
Lokalizacja: Sanok
Kontakt:

Post autor: Korean_Boy »

napompowales go ?

moze nie ma oleju w srodku ?
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

a jak Ci działa platforma ?

buja czy tłumi kołysanie ?

jak sie zachowuje w początkowej/srodkowej fazie, normalnie czy zbyt miekko ?
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

Post autor: KuBuL »

zanim go załozylem sprawdzilem cisnienie i bylo 100psi.... poczatkowa faza skoku działa calkiem normalnie ... juz nie wiem co z nim jest :(
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

KuBuL Może, ten który miałes / ten który masz był przevalvowany inaczej. Nie wiem czy w 04 firmy bawiły sie customowe dostrajanie amorów pod ramki fabryczne ale może ten nowy był przerabiany. Gwarancji na to nie dam ale skoro wszystko inne jest takie samo to tylko to mi do głowy przychodzi.
KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

Post autor: KuBuL »

Spaced .... czyli co zrobic w tej sytuacji??
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

No jak miałbys ustawiony amor pod inna ramke to zachowuje sie on inaczej i troche ciezko jest przewidziec jak sie charakterystyka zmieniła. Moze zwyczajnie spręzyna inna pomoze (skoro wiekszosc charakterystyki jest taka sama) ale może też nie pomóc. Trudno troche w tej chwili nad tym gdybac ale skoro zadne ustawienia z twojej strony przy damperze nie pomagaja to chyba jedyne co można zrobić.
KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

Post autor: KuBuL »

teraz juz wogole zglupialem ... wyciagnąłem dzis sprezyne z dampera bo chcialem zobaczyc jak pracuje bez sprezyny ... w komorze miałem 70psi i oparłem sie o damper i "docisnąłem go" zauwazylem ze ustawienie tlumienia koncowego jak i poczatkowego wogole nie działaja... moge nimi krecic we wszytkie strony a damper chodzi caly czas tak samo :cry: pozatym nie wiem czy tak powinno byc ale jak go docisne bez sprezyny i puszcze to trzpien wyjdzie spowrotem ... damper jest nowy i to mnie tu boli najbardziej;/ jakas rada na to ??
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
tomac3
Posty: 139
Rejestracja: 30.04.2006 10:14:15
Lokalizacja: TYCHY
Kontakt:

Post autor: tomac3 »

masz tam w ogóle olej ? bo bez spręzyny amorek nie powinien odbijać a jeśli odbija to prawdopodobnie jest w nim powietrze.
www.tomac3.ownlog.com
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

nie znam sie na damperach ale do tłumienia potrzeba oleju a to brzmi jakbys nie miał :P
http://dhcyc.pinkbike.com
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

tomac3 Dokładnie tak wygląda.. Nie wiem czy to możliwe przy damperach rowerowych tylko "coś" tam wiem o amortyazcji.. Wygląda na brak oleju i jeśli damper wraca bez sprężyny to widać że tworzy się tam poduszka powietrzna - której tam nie powinno być.. Zapowietrzony damper, lub jak wspomnieli przedmówcy. Brak oleju ..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

Post autor: KuBuL »

olej jest bo regulacja tłumienia odbicia działa znakomicie... a i jeszcze jednego sie dokopałem... jak skocze na rower i szybko zeskocze tak ze damper szybko pracuje to w momencie "martwego punktu" czyli gdy damper zaczyna odbijac to tak chodzby cos w nim pukało;/
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
gwarek
Posty: 538
Rejestracja: 25.11.2005 16:30:11
Lokalizacja: pless
Kontakt:

Post autor: gwarek »

tak to masz Faziczku... jak to mówiąniezawsze to co się świeci jest złote... było ok to trzeba było zostawicstary..
KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

Post autor: KuBuL »

Gwarku drogi wiem o tym lecz musialem pewnemu Panu dług spłacic a ze był kupiec to spzredałem :)
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
p0l0n3zz^
Posty: 480
Rejestracja: 26.04.2004 20:58:11
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: p0l0n3zz^ »

gwarek nie wiem ile Twoja wypowiedz wnosi do tematu...ale chyba niewiele.

KuBuL ciezko stwierdzilc co mozesz miec skopane z tym tlumikiem, ale skoro jest nowy,to powinienes miec gware na niego i poprosic o serwis, bo cos stuka puka i nie dziala tak jak powinien. Wg mnie wyglada to jakby nie mial oleju,albo mial go mega mało, a zamiast reszty oleju jest zapowietrzony,
gg1732355
moja maszin :D http://www.pinkbike.com/photo/4318834/
wymiot8
Posty: 161
Rejestracja: 29.04.2006 10:11:25
Lokalizacja: Cieszyn
Kontakt:

Post autor: wymiot8 »

skrec sprezyne, albo kup twardsza. ewentualnie oblicz sobie jakims kalkulatorem na necie jaka powinienes miec sprezyne bo na moje oko za miekka na ta wage. moze ta stara byla twardsza i napis byl juz wydarty niewyrazny??
ThoRx
Posty: 1691
Rejestracja: 24.12.2005 18:45:32
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: ThoRx »

U p. Chileckiego na stronie są ustawienia, podpatrz.
http://www.santacruz-pl.com/?co=oferta& ... ustawienia
Co do zapowietrzonego dampera to sprawa wyglada tak, ze zanika tłumienie na poczatku skoku, a nie na koncu, wiec to moze nie byc to. Dziwna sprawa z tym wyszla, ale jak wspominal Spaced, mozesz miec charakterystyke przeriobiona pod inna rame.
http://tiny.pl/42t5
^ Allegro - Zapraszam ^
KuBuL
Posty: 56
Rejestracja: 14.08.2006 21:18:44
Lokalizacja: WWC
Kontakt:

Post autor: KuBuL »

wszystko fajnie ide z tym zaraz kombinowac.... serwisowalem juz foxa nie raz ale z 5tym nie mialem doczynienia... nie wiecie moze na jaką głebokosc ma byc wcisniety pływający tłok?
>>>> Gravity Pszczyna <<<<
topick
Posty: 529
Rejestracja: 29.05.2006 08:04:39
Kontakt:

Post autor: topick »

KuBuL pisze:tydzien temu kupilem na allegro nowy nie uzywany 5th element ze sprezyną tez 400lbs. przyszedl wczoraj załozylem poskrecalem i chodzi ładnie tylko jak skocze na rower to go dobijam;/ pokretło tlumienia koncowego mam wkrecone na maxa... nie wiecie co moze byc tego powodem jesli tamtego na sprezynie 400 nie dobijałem? waze 73kg.... czekam na odp i dzieki z gory
1) twardosc sprezyny stalowej moze odbiegac o 10-20% od nominalnej;
2) po podlaczeniu pompki cisnienie nie w komorze spada o 20-30psi wiec pasowało vy do twoich 70psi
3) jesli damper jest zapowietrzony to nie sposob tego nie zauwazyc ewidentnie cos w nim stuka , przy sprawdzaniu 'na sucho' niby jest ok po kilku minutach jazdy tlumienie odbicia dziala zupelnie inaczej.
4) mialem rocznik 2005 i dzialal beznadziejnie- latwo dobijal i a odbicie bylo kastastroflanie wolne.
, teraz w innej ramie mam 2003 lub 2004 i dziala zdecydowanie lepiej :-)
5 trzeba pamietac ze byly roznice kontrukcyjne w poszczegolnych rocznikach jak i w damperach przeznaczonych dla roznych producentow.
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości