Witam, mam w rowerze amortyzator marzocchi 888 vf
dokładnie taki http://www.btt.com.ar/foto/o/11/87/1187595475_888VF.jpg
Jak lagi sie ubrudzą w błocie to zaczyna on dziwnie pracować tak jakby sie piach dostał do środka amortyzatora, niepokoi mnie to wiec chce rozebrać amortyzator i zobaczyć co tam jest w nim, ale nie wiem jak sie do tego zabrać.
Boje sie żeby mi sie olej nie wylał itp, itd nigdy nie rozbierałem takiego amortyzatora.
Czy moglibyście mi napisać jak go rozebrać?
Od czego zacząć.
888 vf- budowa. ??? pomocy
1. wyjmujesz amora z roweru
2. odkrecasz jeden gorny korek.
3. wyjmujesz szaszłyka w postaci sprezyn i innych.
4. wylewasz olej do czystego pojemnika.
5. wkladasz zatyczke z duzej ilosc recznikow papierowych.
6. to samo robisz z druga golenia tylko olej zlewasz do innego pojemnika.
7. odkrecasz od dołu amora.
8. zdejmujesz dolne golenie (moze być w nich jeszcze olej wiec beware).
9. okrecasz niby nakretki z koncowek tlumika.
10. wyjmujesz tlumik.
ale co ci zle chodzi? bo to czy w oleju jest syf to zobaczysz bez rozbierania amora, po prostu po jezdzie okrec szybko gorny korek jak jeszcze olej i syf w nim nie opadnie na doł i zobacz jaki jest olej. i ogolnie po goleniach widac czy uszczelki dobrze zbieraja, jak amor ci rzyga olejem to masz uszczelki do wymiany. golenie masz mocno porysowane?
2. odkrecasz jeden gorny korek.
3. wyjmujesz szaszłyka w postaci sprezyn i innych.
4. wylewasz olej do czystego pojemnika.
5. wkladasz zatyczke z duzej ilosc recznikow papierowych.
6. to samo robisz z druga golenia tylko olej zlewasz do innego pojemnika.
7. odkrecasz od dołu amora.
8. zdejmujesz dolne golenie (moze być w nich jeszcze olej wiec beware).
9. okrecasz niby nakretki z koncowek tlumika.
10. wyjmujesz tlumik.
ale co ci zle chodzi? bo to czy w oleju jest syf to zobaczysz bez rozbierania amora, po prostu po jezdzie okrec szybko gorny korek jak jeszcze olej i syf w nim nie opadnie na doł i zobacz jaki jest olej. i ogolnie po goleniach widac czy uszczelki dobrze zbieraja, jak amor ci rzyga olejem to masz uszczelki do wymiany. golenie masz mocno porysowane?
----- <<< 100% DH >>> -----
http://www.pinkbike.com/photo/2161737/
http://www.pinkbike.com/photo/2161737/
Aha.
Wczoraj jeździłem po lesie, wszystko było okej ale jak wjechałem w wodę to amortyzatorze zaczęło coś trzeć tak jakby sprężyna w środku, albo piach wszedł do środka do goleni.
Golenie nie są porysowane, uszczelki raczej dobrze zbierają nie ma na lagach oleju.
(Kupilem cały rower jakieś dwa tyg temu wiec nie wiem co tam było w nim robione czy coś takiego)
Jaki byś polecił olej żeby go zalać? Jaka gęstość?
Wczoraj jeździłem po lesie, wszystko było okej ale jak wjechałem w wodę to amortyzatorze zaczęło coś trzeć tak jakby sprężyna w środku, albo piach wszedł do środka do goleni.
Golenie nie są porysowane, uszczelki raczej dobrze zbierają nie ma na lagach oleju.
(Kupilem cały rower jakieś dwa tyg temu wiec nie wiem co tam było w nim robione czy coś takiego)
Jaki byś polecił olej żeby go zalać? Jaka gęstość?
piasek nie ma szans wejsc do srodka jesli masz dobre uszczelki, moze cos w srodku sie polamalo, ale jak masz rower nowy to nie rozbieraj amora bo stracisz gwarancje. gestosc oleju to zalezy jak i gdzie jezdzisz bo w VF nie ma regulacji tlumienia, ja w swoim nie wymienialem jeszcze oleju, ale jezdzac DH to 7,5W jest ok.
----- <<< 100% DH >>> -----
http://www.pinkbike.com/photo/2161737/
http://www.pinkbike.com/photo/2161737/
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości