Odkręcanie wahacza...

Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Odkręcanie wahacza...

Post autor: Johnyk »

Siema. Przygotowuję mojego Signa FR2 go malowania no i warto by było odkręcić wahacz. Ale śruby mocujące go na miejscu chyba się zapiekły, a ja nie mam zamiaru ich rozwiercać. Co zrobić w takiej sytuacji? Czekam na porady...
emhyr
Posty: 1495
Rejestracja: 18.08.2005 20:34:41
Kontakt:

Post autor: emhyr »

po 1 nie spieszyć sie, mieć cierpliwość, psikac wd40, woda z mydłem, olejem, coca cola, ew brunoxem i czekać, potem próbować odkręcić ale z rozmysłem żeby śrub nie zniszczyc
enduromaster
Posty: 734
Rejestracja: 01.04.2005 01:44:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: enduromaster »

przede wszystkim kupić dobre klucze
power of diesel
http://pl.youtube.com/watch?v=0qIBHg8NSLY&feature=related
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

No kurde, polałem tam troche finisz lajnem i nic. Prubuje odkręcić zwykłą 6'ką i klucz się wygina a śruba nic. Widze, że się wygina to daje siana. Na szczęście jest sprężysty i nie zostaje taki wygięty.... A to się odkręca normalnie w lewo, czy tak jak suport - na odwrót?
enduromaster
Posty: 734
Rejestracja: 01.04.2005 01:44:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: enduromaster »

co znaczy zwykłą 6ką ? przecież tam jest śruba na klucz ampulowy (imbus) .
udarem trzeba odkręcić , tj kupujesz nasadke 1/2 z ampulem 6 , do tego sztywny chwyt (żadnej grzechotki) i pukasz młotkiem w tą stronę którą odkręcasz .
power of diesel
http://pl.youtube.com/watch?v=0qIBHg8NSLY&feature=related
mateuniooo
Posty: 40
Rejestracja: 15.07.2007 09:45:28
Kontakt:

Post autor: mateuniooo »

no to mowi ze 6 ampulową, a jak nie chce isc to psikaj wd az pojdzie zostaw na noc niech sie przezre a jak nie pojdzie to daj se siana :?
freeride
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

enduromaster No pisze że zwykłą szustką i myśle, że ludzie na tym forum wiedzą że mi chodzi o imbusa... Przecież bym nie odkręcał śruby na gniazdo imbusowe kluczem nasadowym :? Nie będę walił młotkiem, bo albo wyrobi się gniazdo klucza, albo go złamie, albo nie wiadomo co jeszcze, więc wolę nie próbować.

mateuniooo Siana to sobie nie dam, bo musze to odkręcić choćby z ciekawości, no i musze pomalować, bo rama wygląda dość.. nieciekawie :?
enduromaster
Posty: 734
Rejestracja: 01.04.2005 01:44:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: enduromaster »

jak się boisz długim kluczem to jeszcze można w ten sposób :
http://www.allegro.pl/item301108229_wkr ... f_vat.html
+ do tego markowa końcówka .
A śruby napewno są na klej przykręcone
power of diesel
http://pl.youtube.com/watch?v=0qIBHg8NSLY&feature=related
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

jak mi się do wtorku nie uda odkręcić zwykłym kluczem, to wezme i to zaniose do rowerowego i niech oni się męczą...
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Dobra, już sobie dałem rady i odkręciłem sposobem finisz lajna - na początku i potem woda z mydłem. Śruba puściła. Tylko został mi problem wyciągnięcia osi z środka, ale tym już zajmę się jutro. Dzięki za pomoc wszystkim.
meff
Posty: 146
Rejestracja: 08.05.2007 09:18:17
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Kontakt:

Post autor: meff »

Jak dasz radę ją wyciągnąć to opisz co i jak, bo mnie też to w przyszłości czeka.
XXX
Posty: 1763
Rejestracja: 24.02.2006 19:48:42
Lokalizacja: zgr
Kontakt:

Post autor: XXX »

no moim zdaniem os trzeba wybic ze srodka..wez kawalek drewna przyłóż do osi i pukaj mlotkiem.. mozesz dodatkowo psikac WD40 albo czyms podobnym...
tylko nie wal z całej siły...mocno ale z wyczuciem...
ja tak w swoim starym Giancie Warp DS2 wyciągnąłem...
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Dobra, wybiłem go, bo wczoraj nie chciałem sie tłuc... Nakręciłem troche śrubę, zacząłem walić po niej młotkiem [przez kawałek drewna]. Wyszła troche, a resztę wyjąłem palcami. Tylko znowu problem... Pomyślałem że przy okazji wymienie łożyska, jak już rozebrałem żeby nie mieć potem kłopotu. No i prubując wywalić te łożyska oba rozwaliłem i zostaly telko zewnętrzne pierścienie i ich też nie umie wyjąć :? Jak to zrobić? Zakupiłem nawet WD40, popsikam na noc zobacze jutro... Jakieś pomysły :mrgreen: ?
talib
Posty: 98
Rejestracja: 04.08.2006 00:06:12
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: talib »

A nie ma tam przypadkiem segerów?
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

A możesz mi powiedzieć co to jest ten seger? Bo nie bardzo wiem :oops:
talib
Posty: 98
Rejestracja: 04.08.2006 00:06:12
Lokalizacja: Bytom
Kontakt:

Post autor: talib »

Obrazek

Tak zawleczka która blokuje łożysko żeby nie wypadło ze swojego miejsca.
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

nie, nic z takich rzeczy.. po prostu się zapiekło :? Już nie wiem co z robić bo ta rama chyba cała jest zapieczona :P Co bym nie odkręcał - wszystko zapieczone :? :P
enduromaster
Posty: 734
Rejestracja: 01.04.2005 01:44:02
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: enduromaster »

raczej zabezpieczone przed odkręceniem, jak będziesz skręcał to też posmaruj .
power of diesel
http://pl.youtube.com/watch?v=0qIBHg8NSLY&feature=related
Johnyk
Posty: 1960
Rejestracja: 14.10.2006 20:26:56
Kontakt:

Post autor: Johnyk »

Dzisiaj jak sie za to wziąłem i młotem, przez starą sztycę ze składaka zacząłem jeb.ać po tych łożyskach to wyszły oba. Bardzo ciężko ale wyszły ;] Musze teraz kupić nowe, z tamtych nic nie zostalo ale widziałem tu kiedyś nr łożysk w takim signie. Ostatnie pytanie - takie same są w '07 i '06 czy inne?
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości