os 20mm- koniecznosc?
No wiesz nazwa tego forum to dh-zone, wiec jak sama nazwa wskazuje(dh=downhill;p) Rozmawiamy tu o, ze tak powiem "ciezszych" zastosowaniach rowerow, dla tego raczej jazda po lesie dla przecietnego uzytkownika tego forum= lekki freeride a nie xc, czy tam enduro... Koles napisal, ze jezdzi po lesie, co wcale nie oznacza, ze jest to enduro, bo rownie dobrze moga byc to wycieczki rodzinne po parku, jak i dh w gorach(w koncu tez las). A w enduro tez czesto stosowane sa osie 20mm, wiec co by nie jezdzil powinien brac 20mm, a na wage raczej jakos znaczaco to i tak nie wplynie:]
Dlaczego zakładacie od razu, że ktoś będzie szedł w stronę FR ? W Enduro kupowanie amorka na oś 20mm nie ma sensu. Lepiej dobra piastę. Dobry amortyzator jest wystarczająco sztywny bez 20 mm ośki.
W zależności od tego co i jak sie jeździ dobiera się sprzęt a nie kupuje najbardziej pancerny jaki sie da
www.szok.it - wchodzić, czytać, komentować i dać sie zaszokować!
Steel dobry amortyzator to jest np wg mnie Marzocchi junior T ale nie wiem jak mozna jezdzic na wersji na os 9mm gdyz po wyjeciu oski 20mm lagi mozna w rekach wykrzywiac... 
Karol85 zamknij dupe cwelu. po prostu napisalem to bo pelno dzieciakow i nie tylko pisze nagminnie "QR20" zawsze jesli tylko chodzi o os 20 mm...

Karol85 zamknij dupe cwelu. po prostu napisalem to bo pelno dzieciakow i nie tylko pisze nagminnie "QR20" zawsze jesli tylko chodzi o os 20 mm...
QR zgadzam sie patent marzocchi ale jak ktoś pisze QR 20 to wiadomo ze mu o sztywna os 20MM chodzi!
i nie wyzywaj innych od cweli!
edit
a co do tematu to jak wydawać gruba kasę na widla, zapewne ciężko wypracowane pieniążki, lepiej kupić raz i byc zadowolonym 3 sezony niż kupić amora ze zwykła osia który pierdyknie Ci na koronie albo podkowie,
i nie mówcie ze niektóre amory nie pekaja na koronach i podkowach bo prędzej czy później zawsze ci pierdyknie a zawsze lepiej sie zabezpieczyć osia 20mm
po co az 400 zl na nowe kolo? wystarczy piasta i szprychy, obręcz jak mniemam posiadasz (chyba ze to jakieś padło kompletne wiec tez warto zmieni)
i nie wyzywaj innych od cweli!
edit
a co do tematu to jak wydawać gruba kasę na widla, zapewne ciężko wypracowane pieniążki, lepiej kupić raz i byc zadowolonym 3 sezony niż kupić amora ze zwykła osia który pierdyknie Ci na koronie albo podkowie,
i nie mówcie ze niektóre amory nie pekaja na koronach i podkowach bo prędzej czy później zawsze ci pierdyknie a zawsze lepiej sie zabezpieczyć osia 20mm
po co az 400 zl na nowe kolo? wystarczy piasta i szprychy, obręcz jak mniemam posiadasz (chyba ze to jakieś padło kompletne wiec tez warto zmieni)
Sądząc po twoich wypowiedziach to ty tez jestes jednym z takich dzieciaków..... Pisz sobie co chcesz nie bede kometował już twoich wypowiedzi szkoda mi czasu na takie bzdury. Pozatym sie juz przyjelo mowic na sztywna os QR20 i nie zmienisz tego poprzez wyzywanie innyh urzytkownikow forum.sasquatch pisze:Karol85 zamknij dupe cwelu. po prostu napisalem to bo pelno dzieciakow i nie tylko pisze nagminnie "QR20" zawsze jesli tylko chodzi o os 20 mm...
bike86 gratuluje dobrego wyboru ;D
Dedal dał mi marzenia, powiedział jutro będzie wiatr...
miałem 9mm ze stance flowem. Używałem w DH - znacznie ciężej niż powinienem. Niby nigdy nie pękła, ale... zazwyczaj każda gleba na zakręcie gdzie "podwijało" koło, to było skrzywienie osi i tarcie od buster, a czasami nawet darcie śrubek od mocowania tarczy po lagu - wymieniałem te ośki jak głupol. Nie polecam 9mm w żadnym zastosowaniu! teraz przesiadam się na travisa ze sztywną ośką - pierwsza 20sto milimetrówa. Zobaczymy jak to będzie, ale gorzej być nie możebike86 pisze:czy os 20 mm jest tak na serio potrzebna?

Spaced - ja jeżdzę aktualnie na stareńkim Manitou X-vert DC, też na QR9 i zasadniczo potwierdzam to co piszesz, jak ktoś ma wyobraźnię to nie rozwali czegos takiego. Ale gdybym tak jak autor wątku stał przed koniecznością wymiany widelca to bym się 5 minut nie zastanawiał i kupił QR20, bo niedobór sztywnosci jest ewidentny, czuć to zwłaszcza przy hamowaniu i to nawet z tarczą 185.
Osobiście jeżdżę po dirtach i 4x, od czasu gdy przesiadłem się na QR wiem że nie wchodzę już w zwykła 9 bo czucie i sztywność amortyzatora zmieniają się diametralnie. Oczywiście wiąże się to z większą masą na którą też zwracam uwagę ale czasami trzeba wybrać między trwałością i przyjemnością jazdy a wagą.
[b][SPRZEDAM]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
Rockring Shamana, siodło DABOMB chariot, kieronica Easton ea50[/b]
-
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
- Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
- Kontakt:
nie nieJaca pisze:eździsz enduro (bawisz się tylko w jeżdżenie po lesie, umiarkowanie trudne zjazdy, podjazdy itd), weź na zwykłą oś
jeździsz agresywniej, lubisz czasem na czymś skoczyć, weź sztywną. Apetyt rośnie w miarę jedzenia (jeżdżenia ) i z czasem przekonasz się, że to był dobry wybór.

bike86 pisze:stoje przed kupnem nowego amorka i nasuneło mi sie pyt., czy os 20 mm jest tak na serio potrzebna? mam sztywna ramke, planuje amorka o skoku max 130 mm, a jazda- takie zabawy w lesie, nizina;)
Bierz zwykla jesli nie zamierzasz skupiac sie na lataniu, a nie chcesz inwestowac w nowe kolo. Ujezdzam 150 marcoka po gorach i jakos daje rade. Co za komfort przy zdejmowaniu kola.

Jesli to ma byc jakies badziewie typu duro to moze lepiej ze sztywna.
sprzedam rame Santa Cruz Bullit L-ka 04 dodatki . sprzedam roco tst 215 + sprezyna
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości