Avid bb5 czy hayes sole pilnie
-
- Posty: 1011
- Rejestracja: 06.06.2004 20:45:00
- Lokalizacja: Ruda Śl./Kalwaria Z.
- Kontakt:
Nie taki oczywisty, BB5 to IMO zabawki, nie rozumiem czemu tak się tym ludzie zachwycają. Ja mam BB5 na tylnym kole i tam jeszcze jakoś daje radę, ale generalnie nie powala, gdybym mógł (gdyby obręcze pozwalały) to bym zamiast tego wynalazku zamontował zwykłą V-kę za 30 PLN. Sposób ustawiania za pomocą zaciśnięcia i przykręcenia jak komunizm, sprawdza się w teorii, tarcza jest wiotka i gie się podczas dokręcania śrub. Regulować można tylko położenie jednego kocka, drugi jedynie naprężeniem linki. Później i tak wszystko wacek strzela, bo tarcza się gnie i trzeba wszystko od nowa ustawiać.
Na temat siły to trudno mi się wypowiedzieć, blokuje tylne koło, ale to przecież do tego nie potrzeba wielkiej siły. Powierzchnia klocków na tle BB7 jest śmieszna, może połowa tego... Okładziny są żywiczne, raczej nie widzę tego hampla z przodu, nawet jak będzie dobrze hamować to szybko się zjadą.
Za to dla odmiany bardzo mi sie podoba BB7, mam go z przodu. Ustawić to można dużo łatwiej, wystarczy zadbać o to, zeby przykręcić zacisk równolegle do tarczy, reszte wyregulujesz pokrętłami, można niezależnie ustawić oba klocki. Tarcza jest taka sama jak w BB5, bezapelacyjnie do wymiany, G2CS jest OK, nie wygina się, i to mimo że jest mocniej wyfrezowana. Za to do klocków zaro zastrzeżen, duze z metalowymi okładzinami.
sole'ów nie znam, ale jeśli masz do wyboru hamulec hydrauliczny, który nie daje dobrej modulacji i przyzwoity pod tym względem hamulec mechaniczny (BB7 taki jest) to po co komplikować sobie życie hydrauliką? Jeśli rzeczywiście miałby dużo lepiej pracować to tak, ale jeśli coś działa porównywalnie albo nawet gorzej to chyba mądrzej będzie zostać przy prostszym i bardziej niezawodnym rozwiązaniu.
Na temat siły to trudno mi się wypowiedzieć, blokuje tylne koło, ale to przecież do tego nie potrzeba wielkiej siły. Powierzchnia klocków na tle BB7 jest śmieszna, może połowa tego... Okładziny są żywiczne, raczej nie widzę tego hampla z przodu, nawet jak będzie dobrze hamować to szybko się zjadą.
Za to dla odmiany bardzo mi sie podoba BB7, mam go z przodu. Ustawić to można dużo łatwiej, wystarczy zadbać o to, zeby przykręcić zacisk równolegle do tarczy, reszte wyregulujesz pokrętłami, można niezależnie ustawić oba klocki. Tarcza jest taka sama jak w BB5, bezapelacyjnie do wymiany, G2CS jest OK, nie wygina się, i to mimo że jest mocniej wyfrezowana. Za to do klocków zaro zastrzeżen, duze z metalowymi okładzinami.
sole'ów nie znam, ale jeśli masz do wyboru hamulec hydrauliczny, który nie daje dobrej modulacji i przyzwoity pod tym względem hamulec mechaniczny (BB7 taki jest) to po co komplikować sobie życie hydrauliką? Jeśli rzeczywiście miałby dużo lepiej pracować to tak, ale jeśli coś działa porównywalnie albo nawet gorzej to chyba mądrzej będzie zostać przy prostszym i bardziej niezawodnym rozwiązaniu.
ja proponowałbym ci shimano 525/535 albo dozbierać do HFX9. bo mechanika BB5 to mechanika dość prosta i możesz mieć problemy z siłą hamowania i zacieraniem sie pancerzy w błocie, a z Hayes Sole mieliśmy sporo problemów na serwisie po ok 1roku-1,5 użytkowania( tylko 1 tłoczek, kłopoty z uszczelkami), najlepiej weź coś na DOt'a to Cie taniej wyjdzie, może grimece?
bo i bb5 i Hayesy Sole mają słabe strony
pozdrowerek
bo i bb5 i Hayesy Sole mają słabe strony
pozdrowerek
Co do zacierania się pancerzy w błocie to ja myślę ze to i tak dużo mniejszy problem niż zapowietrzaniee się hydrauliki...
Problemy z siłą hamowana BB5 mogąwynikać jedynie z zastosowania małych klocków, w przypadku BB7 nie mam żadnych zastrzeżeń, przy wadze 90kg można stanąć na przednim koledwoma palcami ciągnąc za klamkę. Dodam jeszcze że klamki mam plastikowe, wyklęte przez połowę społeczności rowerowej Sramy 7.0, które przy zbyt mocnym wcisnięciu gną się na wszstkie strony i nawet one dają radę. Tak więc dobry mechanik nie jest zły, pytanie tylko czy BB5 est dobry, moim zdaniem nie koniecznie.
Problemy z siłą hamowana BB5 mogąwynikać jedynie z zastosowania małych klocków, w przypadku BB7 nie mam żadnych zastrzeżeń, przy wadze 90kg można stanąć na przednim koledwoma palcami ciągnąc za klamkę. Dodam jeszcze że klamki mam plastikowe, wyklęte przez połowę społeczności rowerowej Sramy 7.0, które przy zbyt mocnym wcisnięciu gną się na wszstkie strony i nawet one dają radę. Tak więc dobry mechanik nie jest zły, pytanie tylko czy BB5 est dobry, moim zdaniem nie koniecznie.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości