amortyzatory od suntour'a na rok 2008
KrBiker87 - Podaj mi chociaz JEDNO zagraniczne zrodlo mowiace o teflonie na goleniach marcokow. Albo ulatwie Ci to - nie znajdziesz ani jednego. Bo "teflon" na goleniach to cholernie popularny polski mit. I tak zloty "teflon" okazuje sie tym samym co w kolejnych rocznikach jest czarne. Sam kolor anody zreszta tez zalezy tylko i wylacznie od barwnika uzytego podczas tego procesu, wiec zlote anodowanie oprocz koloru nie rozni sie niczym od czarnego.
A na Duro nie ma anody. Rowniez wytlumacze dlaczego. Otoz stali sie nie anoduje, gdyz stal nie podlega temu procesowi. Jest to jakis inny proces czernienia stali (nie wiem niestety jaki), ktory pokrywa metal powierzchniowo.
A na Duro nie ma anody. Rowniez wytlumacze dlaczego. Otoz stali sie nie anoduje, gdyz stal nie podlega temu procesowi. Jest to jakis inny proces czernienia stali (nie wiem niestety jaki), ktory pokrywa metal powierzchniowo.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
morthias W obecnych amorkach sa rozne typy goleni gornych. Sa golenie anodowane, niklowane, stalowe chromowane, teflonowe i to by było na tyle. Nie chce zebys mowił ze nie ma takiego czegos jak teflon na goleniach, np Marzocchi bo to jest dopiero Mit
Prosze bardzo...w instrukcji marzocchi na 2003 rok ktora posiadam w domu pisze: "Golenie górne prowadzone są w goleniach dolnych przez dwie pokryte
teflonem tuleje ślizgowe, zapewniające wolne od tarcia wzajemne przesuwanie
się goleni" . Skoro tuleje slizgowe sa pokryte teflonem w wyglądzie takim samym, to golenie gorne rowniez BYŁY, bo od 2004 roku jest w nich czarna anoda, tylko w modelach MX Comp, Pro jest teflon. Jest on tak wytrzymały bo jak pisałem posiada 7 warstw wypalanych w piecu. Na szkoleniu z Marzocchi mowią o takich rzeczach.
Odnosnie Anody, w takich wynalazkach jak Duro czy Stance czy Axel jest anoda jak najbardziej, nawet pisze na stronce, a to normalne ze schodzi bo wogole nie wchodzi w reakcje ze stalowymi goleniami. Aluminum trzyma sie ładnie, stad tez juz w Duro E, czy w Axon'ie lub Rux'ie ktore miały golenie z Alu anoda nie schodziła.
Według Ciebie to kolor goleni gornych to tylko chwyt marketingowy i wogole niedługo zrobią zielona anode bo bedzie wygladała odjazdowo tak??
Teflon, Anoda, Nikiel, Chromowana stal, to wszystko sie uzywa aby golenie poruszały sie po slizgach gładko.
A teflon to nie moj wynalazek tylko od dawna uzywa sie go jako skuteczna powłoka na goleniach gornych amortyzatorów.

teflonem tuleje ślizgowe, zapewniające wolne od tarcia wzajemne przesuwanie
się goleni" . Skoro tuleje slizgowe sa pokryte teflonem w wyglądzie takim samym, to golenie gorne rowniez BYŁY, bo od 2004 roku jest w nich czarna anoda, tylko w modelach MX Comp, Pro jest teflon. Jest on tak wytrzymały bo jak pisałem posiada 7 warstw wypalanych w piecu. Na szkoleniu z Marzocchi mowią o takich rzeczach.
Odnosnie Anody, w takich wynalazkach jak Duro czy Stance czy Axel jest anoda jak najbardziej, nawet pisze na stronce, a to normalne ze schodzi bo wogole nie wchodzi w reakcje ze stalowymi goleniami. Aluminum trzyma sie ładnie, stad tez juz w Duro E, czy w Axon'ie lub Rux'ie ktore miały golenie z Alu anoda nie schodziła.
Według Ciebie to kolor goleni gornych to tylko chwyt marketingowy i wogole niedługo zrobią zielona anode bo bedzie wygladała odjazdowo tak??
Teflon, Anoda, Nikiel, Chromowana stal, to wszystko sie uzywa aby golenie poruszały sie po slizgach gładko.
A teflon to nie moj wynalazek tylko od dawna uzywa sie go jako skuteczna powłoka na goleniach gornych amortyzatorów.
KrBiker87 Nigdy nie twierdzilem ze na slizgach nie ma teflonu. Natomiast NADAL twierdze, ze na gornych goleniach go nie ma. A tekst o 7 warstwach teflonu i wypalaniu w piecu juz czytalem gdzies na aukcji (to byl chyba Drop Off 2000-2001) i bylo to jedyne miejsce gdzie znalazlem podobne bzdury. Zreszta nie tylko ja sadze ze to nie jest prawda.
Na temat Suntoura - "Stanchion tube finish Black chrome plated finish " - na oficjalnej stronie NIGDZIE nie jest napisane, ze czarna powloka na goleniach Duro to anoda. Mowimy oczywiscie o Duro 2005/2006, gdzie gorne golenie byly stalowe. W Rux'ie, Duro E itp. anoda JEST, bo sa aluminiowe golenie.
"Według Ciebie to kolor goleni gornych to tylko chwyt marketingowy i wogole niedługo zrobią zielona anode bo bedzie wygladała odjazdowo tak?? "
Nie sadze zeby ktokolwiek zrobil tak jak mowisz, ale jak juz chcesz... Anodowac mozna na jakikolwiek kolor, na niebieski, zielony, rozowy, sraczkoburaczkowy itp. A to, ze nikt tego nie robi w amorach spowodowane jest tylko i wylacznie tym, ze wygladaloby to kretynsko i nikt by takiego amora nie kupil.
Owszem, teflon na goleniach to nie Twoj wynalazek. Kiedys teflonowano lagi w amortyzatorach motocyklowych, ale zrezygnowano z tego. W amortyzatorach rowerowych nie stosowano go nigdy.
Na temat Suntoura - "Stanchion tube finish Black chrome plated finish " - na oficjalnej stronie NIGDZIE nie jest napisane, ze czarna powloka na goleniach Duro to anoda. Mowimy oczywiscie o Duro 2005/2006, gdzie gorne golenie byly stalowe. W Rux'ie, Duro E itp. anoda JEST, bo sa aluminiowe golenie.
"Według Ciebie to kolor goleni gornych to tylko chwyt marketingowy i wogole niedługo zrobią zielona anode bo bedzie wygladała odjazdowo tak?? "
Nie sadze zeby ktokolwiek zrobil tak jak mowisz, ale jak juz chcesz... Anodowac mozna na jakikolwiek kolor, na niebieski, zielony, rozowy, sraczkoburaczkowy itp. A to, ze nikt tego nie robi w amorach spowodowane jest tylko i wylacznie tym, ze wygladaloby to kretynsko i nikt by takiego amora nie kupil.
Owszem, teflon na goleniach to nie Twoj wynalazek. Kiedys teflonowano lagi w amortyzatorach motocyklowych, ale zrezygnowano z tego. W amortyzatorach rowerowych nie stosowano go nigdy.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
Dobrze, zakonczmy tą dyskusję, bo to nie ma celu. Ja twierdze ze niektóre firmy stosują teflon jako powłote gornych goleni, Ty uważasz że nigdy przenigdy tego nie stosowano. Gdyby jeszcze z 20 ludzi sie dołączyło do tej dyskuzji moznaby było ją kontynuowac i załozyc nowy temat, pod tytułem "teflon, prawda czy mit??" :P bo ten jak widac miał byc o Santurach
:):) Odchodząc od tego co jest prawdą to w srodowisku rowerowym tak sie przyjęło ze golenie złote to teflon, czarne to anoda, a srebrne to chrom. Nie wiem tylko skoro firma marzocchi do 2003 roku miała wszsytkie amorki ze złotymi goleniami to po co zmieniła kolor na czarny skoro to wciąż to samo?? Wg mnie to musi być inna powłoka, o mniejszym współczynniku tarcia
ale to moze faktycznie niech ktos załozy nowy temat o powłoce goleni gornych
A więc morthias rozejm :P



http://www.ivelo.cz/katalog-kol-08/souc ... olux-20-ts i oto wiemy conieco wiecej... cena duroluxa a Czechach (cena na nasze około 1300-1400zł)
http://www.pinkbike.com/photo/2662706/ na kili
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 20.05.2007 09:28:10
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 20.05.2007 09:28:10
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 204
- Rejestracja: 20.05.2007 09:28:10
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
podobno w czechach kosztuje 1200 to u nas szkoda gadac;/ to juz 66 uzywke dorwe:P
http://www.pinkbike.com/photo/1762713/
http://www.pinkbike.com/photo/1762713/
Cena zwykłego Durao jest OK jak na wytrzymałość i pracę, ale kłasć 1200 na jego poprawioną wersję, kiedy w takiej kwocie można przebierać w amorach jak w ulęgałkach to trzeba na dekiel upaść. Że fajnie wygląda? Co z tego jak się połamie to przestanie. Może ciekawa będzie wersja na sztywą oś, pod warunkiem że nie przywalą ceny z kosmosu, na pewno będzie sporo trwalszy od zwykłego duro, ale na pewno nie tak trwały jak normale amory za 20stką, więc jeśli cena ie będzie przyzwoita to nie widzę tego amora na rynku...
Spaced a jak długo na nim jeździłeś ?bo durexy po paru,parunastu godzinach chodzą jak sztywny widelec :PP a tak pyzatym to te 800 cos ziko to wolał bym wydać na używanego bądź nowego Marcocha w ostateczności na maniciaka albo RS Pike 

Części rowerowe na sell: smietana.dh@gmail.com Pisz czego szukasz :)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 3 gości