Carbon w fr/dh???
Carbon w fr/dh???
Siemka tak sobie myslalem czy nie zalozyc przypadkiem siodla i sztycy ogolnie to bedzie w moim fulu wiec nawet jesli spadne dupa na to to i tak bedzie jakas amortyzacja.Tylko czy w ogole jest sens takiego rozwiazania nie zalezy mi na wadze ale zawsze lepiej mniej niz wiecej dlatego o tym pomyslalem
www.gdfr.pl
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Gawin było o tym nie dawno o tym mówione.. Wszystko fajnie, jeśli tylko Cię stać na częste wymiany, bo licz się że przy pierwszym "dzwonku", nie mówię już o solidnym dzwonie - Masz przynajmniej po siedzeniu, jak nie po całym komplecie..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Carbon ma zalety i wady...wszystko fajnie ale tak jak napisał ArthurGreen jak zaliczysz dobre rolowanie i będziesz miał małego pecha - trafisz sztycą w kamień - to może polecieć kilka stówek !! Alu ma jednak inną odporność , Są kozaki co zakładają kierownice carbonowe ale to jest dobre dla zawodników teamowych gdzie po glebie dla bezpieczeństwa wymieniają na nową .
Ktoś kiedyś opowiadał ze na jakiś zawodach ( na świecie) komuś poszła taka na treningach i automatycznie wszyscy pozmieniali na alu dla bezpieczeństwa. Jak zobaczę kogoś kto nie potrafi jezdzić po sezonie z całą kierą to może jej zaufam
) Dobry zawodnik nie katuje tak części bo ma technikę a my szare myszki ....to lepiej ryzykujmy w grach a nie w życiu 
Ktoś kiedyś opowiadał ze na jakiś zawodach ( na świecie) komuś poszła taka na treningach i automatycznie wszyscy pozmieniali na alu dla bezpieczeństwa. Jak zobaczę kogoś kto nie potrafi jezdzić po sezonie z całą kierą to może jej zaufam


http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
O tytanowe prety sie nie martw- wytrzymaja, ale wiesz jak jest- wszystko polamac mozna. W karbon moim zdaniem w rowerku DH mozna inwestowac w przypadku dystansow na rure sterową widelca i delkiel manetki X.0
... ja mam jeszcze oslone dampera z tego materialu
ale takie elementy jak siodlo czy sztyca to raczej padna bardzo szybko- siodlo moze przy pierwszej glebie a sztyca przy porzadnym walnieciu.
Poza tym jesli kupisz powiedzmy sztyce karbonowa za ok.150zl to nie bedzie zbytniej roznicy w wadze w stosunku do alu, a siodla "węgielki" chodzą nawet koło 1000zł- nie oplaca sie niszczyc takich pieniedzy


Poza tym jesli kupisz powiedzmy sztyce karbonowa za ok.150zl to nie bedzie zbytniej roznicy w wadze w stosunku do alu, a siodla "węgielki" chodzą nawet koło 1000zł- nie oplaca sie niszczyc takich pieniedzy

http://www.endura.pl
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
Ja tam znowu z karbonu, to bardziej widzę takie mniejsze elementy jak ACextreme.. Podkładki, elementy przerzutek itp.. Kierownicy carbo bym nie ryzykował..
Po raz kolejny jednak twierdzę (podejrzewam że Spaced też) że jeśli odchudzać to od podstaw.. Czy raczej nie odchudzać a składać lekkiego baja.. Podstawa to lekka rama ,amor... Inną kwestią (omawianą już w kilku wątkach) jest tak extremalne odchudzanie, czyli decydowanie się na komponenty, które są nie przeznaczone do danej dyscypliny..
Jak już Norbert wspomniał w którymś wątku... Jeśli kogoś stać (niestety carbo nie jest tanie) to niech kupuje i wymienia co wypad.. Jest jeszcze opcja, że można z mechanikami i wozem serwisowym sobie jechać pośmigać;)
Po raz kolejny jednak twierdzę (podejrzewam że Spaced też) że jeśli odchudzać to od podstaw.. Czy raczej nie odchudzać a składać lekkiego baja.. Podstawa to lekka rama ,amor... Inną kwestią (omawianą już w kilku wątkach) jest tak extremalne odchudzanie, czyli decydowanie się na komponenty, które są nie przeznaczone do danej dyscypliny..
Jak już Norbert wspomniał w którymś wątku... Jeśli kogoś stać (niestety carbo nie jest tanie) to niech kupuje i wymienia co wypad.. Jest jeszcze opcja, że można z mechanikami i wozem serwisowym sobie jechać pośmigać;)
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
-
- Posty: 5817
- Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
- Lokalizacja: Kasina Wielka
- Kontakt:
wookie85 sumienia nie masz ??? po 3 sezonach opylasz kierę ??to chyba w szafce siedziała cały czas...jeśli ktoś śmiga solidnie DH/FR/Dirt - gdzie się sporo skacze i napiera to po 2 sezonach pada kiera !! moja Eastona po 2 sezonach to juz tak wiotka była ze czuć to było w trakcie jazdy !! Wymieniłem dla bezpieczeństwa własnego i skasowałem aby się nikt nie dorwał do niej !! Jak nową zapakowałem to się zdziwiłem że taki sztywny mam kokpit !!
Panowie sorta ale jak się złamie komuś kiera na lądowaniu to wiadomo......co się .......dzie...je.....
Panowie sorta ale jak się złamie komuś kiera na lądowaniu to wiadomo......co się .......dzie...je.....
http://www.gravitycamp.pl
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Gorczański Park Rowerowy - Koninki- Gravity Park już ruszył !!
Hmmm Schodek racja... Ja sie kiedyś napalałem na EA70, ale doszedłem do wniosku że i tak co roku chce zmieniać kiere dla bezpieczeństwa. Kupiłem Hussefelta żeby mi nie było żal kasy co rok a tragedii wagowej nie ma 
Co do Carbonu... Zależy jak wysoko ktoś ma siodło ustawione i jak często ląduje na nim awaryjnie. Jeśli komuś się to nie zdaża to nie widze przeszkód. Nie jest powiedziane że po jednym walnięciu wszystko bedzie rozwalone choć wiadomo że włókno węglowe jest mało odporne na uderzenia
I lepiej inwestować w tańsze sztyce. Tańsze zazwyczaj są dość ciężkawe a co za tym idzie grubościenne i wytrzymalsze od droższych 'anorektyczek'.
Ale zawsze Carbon pozostaje kompromisem...

Co do Carbonu... Zależy jak wysoko ktoś ma siodło ustawione i jak często ląduje na nim awaryjnie. Jeśli komuś się to nie zdaża to nie widze przeszkód. Nie jest powiedziane że po jednym walnięciu wszystko bedzie rozwalone choć wiadomo że włókno węglowe jest mało odporne na uderzenia

Ale zawsze Carbon pozostaje kompromisem...
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
Co do wytrzymałości karbonu odsyłam na stronę http://www.harfa-harryson.com.pl/new/st ... techn.php5 . Nie ma tam wprawdzie wykresu, który już widziałem w jakimś katalogu rowerowym, ale jasno pisze, że karbon jest wytrzymalszy od aluminium (oczywiście pod kątem zmęczenia materiału). Karbon pęka zwykle, gdy naruszymy jego strukturę, a więc siodło narażone na częsty kontakt z kamieniami to średni pomysł, ale sztyca czy kierownica (która jest w pewnym stopniu osłonięta przez chwyty w najbardziej wrażliwym miejscu) czemu nie?
Ostatnio przeglądałem jakiś stary bike board, był z nim wywiad z polskim producentem ram na zamówienie (chyba tylko szosowych). Mówił on, że tytan jest najwytrzymalszy, ale jest także cięższy od aluminium, chodź lżejszy od stali (stąd np sprężyny tytanowe w amortyzatorach). Tytuł wywiadu brzmiał: "tytan, cała prawda o materiale marzeń", jednak rozmówca powiedział, że za materiał marzeń uznałby raczej karbon.
Zmierzam do tego, ze technika wyrabiania części z karbonu jest ciągle poprawiana i najwięksi producenci wiedzą, że w tym materiale drzemie ogromny potencjał, a plusy są oczywiste (niska waga, lepsze pochłanianie wstrząsów).
Ostatnio przeglądałem jakiś stary bike board, był z nim wywiad z polskim producentem ram na zamówienie (chyba tylko szosowych). Mówił on, że tytan jest najwytrzymalszy, ale jest także cięższy od aluminium, chodź lżejszy od stali (stąd np sprężyny tytanowe w amortyzatorach). Tytuł wywiadu brzmiał: "tytan, cała prawda o materiale marzeń", jednak rozmówca powiedział, że za materiał marzeń uznałby raczej karbon.
Zmierzam do tego, ze technika wyrabiania części z karbonu jest ciągle poprawiana i najwięksi producenci wiedzą, że w tym materiale drzemie ogromny potencjał, a plusy są oczywiste (niska waga, lepsze pochłanianie wstrząsów).
-
- Posty: 56
- Rejestracja: 05.08.2007 23:19:09
- Lokalizacja: z nienacka...
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości