avid code 08

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

avid code 08

Post autor: Da__FreaK »

Zatem :lol: wlasnie wyjezdzam je docierac 8) wprawdzie nie mam gdzie,ale poki co sprawdze jak dzialaja :lol: (dotre je zapewne dopiero latem w gorach )
jeszcze nie moge porownac z poprzednimi hamulcami ( hayes hfx 9 hd ) ale juz moge powiedziec...avid ma bardziej mieksze przewody i o wiele wiekszy skok klamki nawet po dokreceniu sroby modulacji - powiem szczerze ze wole maly skok klamki ale coz,bede sie musial przyzwyczaic do jazdy z paluchami na klamce i dociskaniu jej bardziej - eee zdecydowanie wole jak klameczka lapie od razu :) moze inaczej-czy mozna w tymze modelu avida utwardzic klamke jeszcze bardziej tak aby lapala od raz po nacisnieciu ?...
aa i jeszcze jedno :) adaptery od hayesa pasuja bez problemu 8)
a wracajac do avida.. lekko syczy w calkowitej ciszy jak sie klamke naciska :roll:...dla mnie to dziwne,bo hayes czegos takiego nie mial....

samuraj
Posty: 33
Rejestracja: 12.12.2007 14:48:34
Kontakt:

Post autor: samuraj »

jeśli chcesz utwardzik klamke to musisz dolać troche płynu
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Kup przewody w oplocie. Z CR sprowadzisz Goodridge do avidów i bedziesz miec ostrą prace. Przewody Avida sa chyba najbardziej miekkie na rynku wiec ja bym szybko je wymienił.
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Spaced

Bede musial pomyslec o tych przewodach.W sumie nie znam sie na odpowietrzaniu hydraulikow bo nigdy nie mialem problemow tego typu,a przy wymianie przewodow bede niestety musial pokombinowac z prawidlowym zalaniem i odpowietrzeniem hamulcow :)

hmm ?! CR ? :) wez mi to rozwin :)bo odnosze wrazenei ze to nei w Pl :)


off topic PS: jak sciagnolem hayesa,dzialal bez zarzutu,z chwila kiedy miedzy klocki wcisnolem oryginalny ten plastikowy pizdrygal zaczol cieknac plyn spd zbiorniczka;-/ .wczesniej dzialal bez zarzutu :( nie wiem czy to wina tego ze klocki sie rozeszly az nad to i plyn sie cofnol do klamki pod jakims wiekszym cisnieniem :( po rozebraniu klamki plyn ewidentnie cieknie z otworkow w zbiorniczku :( cholera !
mozecie mi wyjasnic co spiepszylem ? bo poki co spod tloczka na zewnatrz nic nie cieknie,tylko w srodku :(

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

samuraj

cos mi tu nie gra.. bo skoro mowisz ze plynu jest za malo a klamka ma wiekszy skok to dolanie plynu co da ?... bo jesli by bylo go za malo ( hamulec jest nowy ) klamka by byla zupelnie mieka jak by byla zapowietrzona ?! hmm..

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Da__FreaK avidy sa miekkie i tyle.

A CR = www.chainreactioncycles.com
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

Spaced

wlasnie patrze w tym sklepie,ale poki co to nawet nie wiem jakie koncowki musialbym kupic :( :? mnogo tego :( a hamulca nie bede rozbieral skoro dziala.... wrrr

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Da__FreaK napisz do goodridge to powiedza ci który bo tez nie moge znalesc.

A co do rozbierania to jak chcesz performance sprzetu miec lepszy to trzeba sie do tego przyzwyczaic. Wszystko predzej czy później bedziesz musial rozebrac.
Hamulce to praktycznie na bank.
bartol
Posty: 42
Rejestracja: 28.10.2007 08:46:56
Lokalizacja: Sosnowiec
Kontakt:

Post autor: bartol »

Tez mialem ten problem z duzym skokiem klamki nawet po dokreceniu regulacji i jest na to sposob, mialem duzy odstep pomiedzy klockiem a tarcza, sciaglem zacisk i nacislem klamke raz lub dwa razy tak zeby klocki sie wysunely, tylko uwazaj zeby za daleko nie wyszly bo potem jest problem z zalozeniem. Ja jeszcze zmienilem klocki na metaliki bo tamte organiczne kiepsko hamowaly :)
..........
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

bartol no miejsca na tuning w hamulcu jest sporo.
Ja teraz w formulach wymieniac chce: Przewody, płyn i klocki. Dobrze pójdzie to przebija duzo mocniejsze hamulce swoja praca ;)
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

bartol

dopiero zaczalem go docierac wiec jeszcze o sile hamowanie nie jestem w stanie nic szczegolnego powiedziec:) poki co zauwazylem ze ok 3 cm klamki to luz jalowy, a ostatnie jakies 4-7mm to wlasciwy proces zaciskania klockow:)..zauwazylem jedno... pomimo tego ze dopiero mam przejechane na nich ok 15 km to stwierdzam ze szybciej sie docieraja niz hayesy.. pod koniec skoku klamki wyraznie wyczwlalny jest moment takiego lagodnego przejscia klamki w zacisniecie klockow-znaczy sie modulacja juz na tym poziomie jest o wiele lepsza niz w hayesie:)

aaa zrobilem ogledziny tarczy hayesa i code-a.. hayes mawyraznie wieksza powierzchnie hamujaca-ok 1.7 cm a Code ma 1 cm... roznica niby ogromna-na rzecz hayesa by przemawiala wieksza powierzchnia ,a co za tym idzie sila hamowania,ale wg opini uzytkownikow coda tu jest zwyciezca...-byc moze 4 tloczki w wym wypadku wygrywaja z wieksza powierzchnia tarczy hayesa ktory ma tylko 2 tloczki

FreeMan
Posty: 856
Rejestracja: 19.04.2004 12:41:55
Kontakt:

Post autor: FreeMan »

Da__FreaK pisze:zaczolem
polecam slownik, bo az razi po oczach
????
dhcyc
Posty: 6524
Rejestracja: 03.11.2004 23:14:55
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: dhcyc »

wiesz w sumie powierzchnia powierzchnią, ale końcowo liczy się chyba ogólny nacisk na cm^2, a zakładam że tkaie hayesy nie wykrzesają proporcjonalnie więcej siły nacisku na cm, żeby się miały do tego jak Avid. Chociaż 4 tłoczki już mogą proporcje nacisku przeważyć definitywnie na stronę Coda, ale wszystko zalezy od srednicy tłoczków, bo w klamce muszą być podobne, skoro z powodzeniem można stosowac zacisk Coda i klamke Juicy. No ale wtedy skok klacków musiałby sie zmniejszyć...może niech ktoś najlepiej napisze jak to wygląda naprawde :P

Jeśli chcesz coś majstrować z olejem, to albo zaintestuj w zestaw do odpowietrzania, albo idż do jakiegoś porządnego serwisu i bądż przy tym jak będą to robić, żebyś mógł sprawdzać ,czy pasuje Ci praca. ja byłbym jednak za rozwiązaniem nr jeden..sam jakbym nie miał swojego własnego to musiałbym przynajmneij trzy razy dymać do serwisu i płacić. A mianowicie odpowietrzyłem hample na prawie startych klockach, no i jak wymieniłem klocki na nowe (metaliczne ebc, nie ma co się peirdo*** z organikami, naprawde...), to pomimo że wszystkie regulacje były poodkręcane, to klamka miała tylko skok jałowy i zero modulacji, bo poprostu tarcza wchodziła na styk z klockami. Tutaj też zestaw mi się przydał, popuściłem troche płynu z każdej klamki naciskając troche każdą, zakręciłem te śrubki pilnując żeby płynu było tez po sam korek i jazda :) Także z takim zestawem sobie poradzisz spokojnie, obejżyj tlyko filmik http://www.youtube.com/watch?v=6mg6NbIjmOM , żeby mieć jakieś pojęcie. (Cody chyba nie bardzo róznią sie od Juicy jeśli o to chodzi) Zdejmij koło, włóż tego spacera między klocki, poodkręcaj regulacje, odkręć śrubke od góry (może wyciekać olej, chociaz jak mówisz że masz za miękką to nie powinien), wkręć strzykawke z naciągniętym olejem (dużo wcale nie będzie trzeba, z 1/5 może, no i odciągniej najpeirw bąble z płynu i napuść go po samą końcówke, żeby powietrza nigdzie nie było), jak wkręcisz to tak jak w filmie wtłaczaj płyn i wyciągaj opwietrze któe pewnie 6-7 razy. Ważne jest żeby ustawić klamke pod dobrym kątem, czyli te 45 stopni no i jak już wykręcisz strzykawke to niech wycieknie troszeczke płynu z klamki, ale musisz wkręcić ta śrube żeby najlepiej pod nią nie było powietrza żadnego, wiec nie wycieraj najpierw. No i tyle, wyjmij spacera, załóż koło i powinno działać. Uwazaj żeby nie zalać klocków i najlepiej rób to w rękawiczkach, bo dot wysusza ręce, niech też do oka sie nie dostanie...I koniecznie wszystko rób z tym sparecem, bo jest onn troche szerszy niż tarcza, wiec jak go wyjmiesz to tarcza przynajmniej wejdzie bez problemów.
http://dhcyc.pinkbike.com
Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

FreeMan
zacząłem:) mialo byc:) racja kolego :) juz poprawilem posta :)

Da__FreaK
Posty: 786
Rejestracja: 06.02.2008 06:35:04
Lokalizacja: Szczecin/Przecław/Cisiec
Kontakt:

Post autor: Da__FreaK »

no dobra:) przejdzmy do konkretow:)kupowal ktos caly zestaw Goodridge`a do avidów ??mysle ze od tego pierwszego powinienem zaczac poprawianie skoku klamki i jej utwardzenia :)... pozniej beda klocki:)

ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość