vanilla rc serwis

Szakall
Posty: 502
Rejestracja: 09.06.2007 15:51:36
Lokalizacja: Świebodzin
Kontakt:

vanilla rc serwis

Post autor: Szakall »

Witam, na wstepie mowie ze niemam zadnego doswiadczenia z damperami wiec prosze o wyrozumialosc. mam damper jak w temacie i chcialbym sie dowiedziec czy da sie go przeserwisowac domowymi sposobami. wiem ze w zbiorniczku wyrownawczym jest azot i chcialbym sie dowiedziecz czy da sie zmienic olej bez wymiany gazow w zbiorniczku,tzn czy jesli odkrece ta nakretke przy tloczku to zejdzie mi azot? slyszalem tez o przerabianiu tego dampera z azotu na powietrze, czy ktos wie jak to zrobic, czy wystarczy zamontowac nakretke z wentylkiem przy zbiorniczku wyrownawczym?
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

1. Nie da się zmienić oleju bez wypuszczania azotu. Zresztą jeśli istnieje potrzeba wymiany oleju to dlatego, że azot z komory wyrównawczej przeniknął do głównego cylindra. Trzeba spuścić azot przed rozkręceniem dampera, bo inaczej wszystko wystrzeli i możesz nawet w ten sposób uszkodzić gwint

2. RC nie miałem nigdy w ręku, ale w R nakrętka zaślepia jedyie gumową membranę, którą... no właśnie, sam nie wiem co się z nią robi, chciałem sobie nawet dorobić igłę, wziać jakąś grubą igłę lekarską i wluować ją w zaworek Shraeder, można wtdy coś takiego pompowac zwykłą pompką do amortyzatorów. Tyle, ze nie trybię jak to ma działać, czy tą gumkę się przebija igłą taką jak piguła robi zastrzyki czy jest to coś na kształt igły do pompowania piłki do kosza? Jak ktoś mnie oświeci to będę wdzięczny.

3. W ostateczności można wywalić tą gumę i dorobić zawór Shraeder.

4. Pompowanie azotem można wykonać dużo taniej niż robi to serwis Foxa. Azotem pompuje się koła samochodowe, trzeba poszukać zakładu i mając dorobioną igłę z końcowką zaworu Shraeder albo damper z przerobionym zaworem można iść z nim i poprosić żeby dmuchęli w niego 10 atmosfer.

5. Mozna sobie także śmiało odpuścić azot, fakt, ze w ten sposób prędzej sie zapowietrzy, ale odpowietrzanie to nie jest żadna masakryczna czynność, jak już raz to wykonasz to nie będzie problemem powtórzenie tej czynnosci, co nawet jest korzystne, bo zawsze lepiej jeździc na możliwie świeżym oleju.
Jony
Posty: 19
Rejestracja: 10.07.2006 20:46:15
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:

Post autor: Jony »

Co do 1 punktu to sie nie zgodzę bo wiele razy rozbierałem Vanille RC i dopuki nie rozkrecisz zbiorniczka to nic nie ucieknie !!
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

Jony TZN dopuki nie odkręcisz tej malutkiej śruby zalepionej plastikiem. Ej nie chce mi sie znowu pisac jak sie to wszystko przerabia :?

Wejdź na inne forum i tam napisałem chyba wszystko co potrzeba wiedzieć do serwisu Vanilli RC
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Jony - masz rację, pomerdało mi się z r-ką, która nie ma osobnego zbiorniczka. Ale i tak nie oznacza to, ze nie należy posiadać pompki. Zasadniczo azot nie ucieknie, ale zmieni się położenie przegrody. Po drugie ucieknie też to, co przenikło do głównego cylindra, wypadaloby to później uzupelnić. Po trzecie, keśli membrana nie jest wciśnięta na maxa to i tak może tłok wywalić przy rozbiórce.
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Pedro, widzę ze jesteś dobry w Foxach - możesz mi wyjaśnić jak dorobić igłę do pompowania Foxa i co z nią dalej? Wiem, można dorobić Shraedera, ale może lepiej jak się dorobi igłę??
Pedro 47
Posty: 1533
Rejestracja: 15.10.2004 16:25:34
Lokalizacja: Jaworzno
Kontakt:

Post autor: Pedro 47 »

B.Z. Nad igłą nigdy nie myślałem. Czy lepiej igłe? Mniej wygodnie. Zastanawia mnie jak sie oryginalnie pompuje Vanille i dokręcą tą cholerną śrubke na imbus :mrgreen:
http://tablica.pl/oferta/rama-specialized-big-hit-fsr-1-rozmiar-m-stan-bdb-ID2AUgz.html#60bfe7734a;r:;s:
B.Z.
Posty: 1467
Rejestracja: 21.10.2007 09:24:08
Kontakt:

Post autor: B.Z. »

Na pewno mniej wygodnie, ale zawsze łatwiej sprzedać nie przerabiany damper.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości