Skladam rower
suport http://www.allegro.pl/item344913990_wyp ... x118_.html ?
korby
http://www.allegro.pl/item343717562_mec ... 175mm.html
? A jak chce miec jedna zebatke w rozmiarze srodkowy to to jest ta? Czy musze inna kupowac?
A rama jak aluminiowa to jaka? Przerzutki moga juz byc te tansze. Przekonaliscie mnie.
Lancuch tez sobie kupie juz nowy.
korby
http://www.allegro.pl/item343717562_mec ... 175mm.html
? A jak chce miec jedna zebatke w rozmiarze srodkowy to to jest ta? Czy musze inna kupowac?
A rama jak aluminiowa to jaka? Przerzutki moga juz byc te tansze. Przekonaliscie mnie.
Lancuch tez sobie kupie juz nowy.
Zależy do czego, jak chcesz rower katować w mieście to lepsza jest stal - oprócz tego że jest trochę wytrzymalsza, dodatkowo ma własności amortyzujące - jest wygodniejsza, ramy alu są sztywne/twarde. Jak chcesz skakać na dircie -dartmoor two6player, jak ogólnie pośmigać wszędzie - dartmoor Street Fighter, jak chcesz się ścigać w 4x - dartmoor creeper. wszystko z kolekcji dartmoora bo znam te ramy, i wiem że są dobre. W kwestii reszty marek tanich ram (Bop, Prodigy, Sign, DC?) się nie wypowiadam bo ich nie znam (ram).
Warto dać trochę więcej kasy za dobrą ramę, bo to głównie od niej zależy jak się na rowerze jeździ...
Możesz też szukać okazji:
http://www.allegro.pl/item348956475_ram ... 4x_dh.html
pozdrawiam,
Warto dać trochę więcej kasy za dobrą ramę, bo to głównie od niej zależy jak się na rowerze jeździ...
Możesz też szukać okazji:
http://www.allegro.pl/item348956475_ram ... 4x_dh.html
pozdrawiam,
http://www.chr.Rybnik.pl
mas1o - nawet użyhwany Marcok będzie lepszy od nowego Duro.Co prawda niektórzy podorabiali sobie kąpiele w Duraczach i twierdzą, ze chodzą im jak M., ale słaba praca to nie jedyny minus duro - oprócz tego jest jeszcze mała wytrzymałość. Enduro to wszystko co się da na tym sprzęcie bezpiecznie jeździć. Mówię ci, nie kupuj tego. W ogóle po co takie ograniczenie? Pakujesz 3 koł siana w rower a z amorem ograniczasz się do 500 PLN? Przecież to jeden z najwżniejszych elementów! Nie lepiej dołożyć jeszcze kilka stówek do calosci i mieć mocny i bezpieczny rower? W końcu jak juz masz nzbierane 3 koła to parę stów w tę czy wewtę nie robi aż takiej różnicy jak gdybyś miał np. połowę tego siana (a właśnie z takimi budżetami ludzie startują z budową sprzętu, i dla takich osób własnie są Duracze.
Jeszcze jedna uwaga na temat hampli - BB5 to zabawka, która nadaje się ewentualnie na tył do lekkiego FR. Moze i hamuje dobrze zanim się zużyje, ale klocki i konstrukcja sprężyny odbijającej je to jest śmiech na sali. BB7 to ina bajka, rzeczywiscie warto go łyknąć, jeśli nie chce się wchodzić w hydrauliki.
Nie jest także prawdą, że koniecnie trzeba mieć FR5. Ja używam czegoś n co wielu się skrzywi - Sramów 7.0. Są to klamki plastikowe, przez wielu bardzo krytykowne z brak sztywności, ale nawet one dają radę, nie ma żadnego problemu, żeby na asfalcie postawić rower na przednim kole. Praktycznie każde markowe klamki z aluminium będą chodzić dobrze z tymi hamplami.
Jeszcze jedna uwaga na temat hampli - BB5 to zabawka, która nadaje się ewentualnie na tył do lekkiego FR. Moze i hamuje dobrze zanim się zużyje, ale klocki i konstrukcja sprężyny odbijającej je to jest śmiech na sali. BB7 to ina bajka, rzeczywiscie warto go łyknąć, jeśli nie chce się wchodzić w hydrauliki.
Nie jest także prawdą, że koniecnie trzeba mieć FR5. Ja używam czegoś n co wielu się skrzywi - Sramów 7.0. Są to klamki plastikowe, przez wielu bardzo krytykowne z brak sztywności, ale nawet one dają radę, nie ma żadnego problemu, żeby na asfalcie postawić rower na przednim kole. Praktycznie każde markowe klamki z aluminium będą chodzić dobrze z tymi hamplami.
Na rower chcialem wydac ponizej 2500 bo to jest dozbierana juz kwota z 1800 z ktorej zaczynalem wczesniej. I naprawde nie mam wiecej. Tzn mam ale wcale juz nie na rower.
Jak zlamie amor (a moim znajomym 3 lata zajelo zlamanie duro) to kupie lepszy. Bardzo nie chce uzywanego bo takim nie za bardzo mozna ufac.
Rame wolalbym jakas lekka 16" ale zebym naprawde sie nie musial martwic o glowke.
Hamulce w takim razie poszukam bb7
a FR5 nie jest taka znowu droga zeby sobie jej odmawiac.
A jeszcze pytanie co do przerzutek... czy to sa takie co jak sie raz nacisnie to juz wchodzi wyzszy/nizszy bieg czy trzeba sie jebac i trzymac az sie nie przerzuci? Bo wkuriwa mnie takie cos bardzo i jak juz kupuje te przerzutki to chcialbym tego uniknac.
Jak zlamie amor (a moim znajomym 3 lata zajelo zlamanie duro) to kupie lepszy. Bardzo nie chce uzywanego bo takim nie za bardzo mozna ufac.
Rame wolalbym jakas lekka 16" ale zebym naprawde sie nie musial martwic o glowke.
Hamulce w takim razie poszukam bb7
a FR5 nie jest taka znowu droga zeby sobie jej odmawiac.
A jeszcze pytanie co do przerzutek... czy to sa takie co jak sie raz nacisnie to juz wchodzi wyzszy/nizszy bieg czy trzeba sie jebac i trzymac az sie nie przerzuci? Bo wkuriwa mnie takie cos bardzo i jak juz kupuje te przerzutki to chcialbym tego uniknac.
to jest tylko i wylacznie kwestia regulacju linki od przezutkimas1o pisze:A jeszcze pytanie co do przerzutek... czy to sa takie co jak sie raz nacisnie to juz wchodzi wyzszy/nizszy bieg czy trzeba sie jebac i trzymac az sie nie przerzuci? Bo wkuriwa mnie takie cos bardzo i jak juz kupuje te przerzutki to chcialbym tego uniknac.
co do amora za okolo 600zl mozna kupic juz pike lub z1 jakies, ja bym byl za jakims bomberem, 100x lepszy od duro , i mozna znlaesc w super stanie
http://allegro.pl/item341944195_marzocc ... o_66_.html
http://allegro.pl/item349151650_marzocc ... egro_.html
http://allegro.pl/item345636004_marzocc ... 130mm.html
http://allegro.pl/item344476518_marzocc ... _pike.html
lepeij dolozycz lub kupic inna czesc tansza niz duro
????
Heheh Takie rzeczy dzialy sie w starych realowych / komunijnych rowerach
kupisz trigera Alivio (8b.) Deore (9b.) i niema opcji żeby po wyregulowaniu coś sie działo
przeżucajka : http://allegro.pl/item344936858_nowa_pr ... cyjna.html zajeblaszczy sprzęt
Hebel http://allegro.pl/item345286905_tarczow ... _m485.html kumpel mial z '05 nie wiem jak ten ale od kumpla robił piorunujące wrażenie jeździł w Szczyrku itd zmienić tylko na 200mm tarcze....
Duro polecam Moje, tak jak twoim kumplom wytrzymało 3 lata niezłego katowania !! żaden marcok niema takiego stażu
..... max 2letnie widziałem....
Co do klamek polecam je...


przeżucajka : http://allegro.pl/item344936858_nowa_pr ... cyjna.html zajeblaszczy sprzęt
Hebel http://allegro.pl/item345286905_tarczow ... _m485.html kumpel mial z '05 nie wiem jak ten ale od kumpla robił piorunujące wrażenie jeździł w Szczyrku itd zmienić tylko na 200mm tarcze....
Duro polecam Moje, tak jak twoim kumplom wytrzymało 3 lata niezłego katowania !! żaden marcok niema takiego stażu

Co do klamek polecam je...
Rozśmieszacie mnie HAHA. Złożyłem naprawdę dużo rowerów dla kolegów ,sam mam 2 rowery + po rodzinie poskładane. Ogólnie kolego jesteś zajebisty. Raz chcesz duro potem co innego wogóle ogarnij się. Duro to shit. Może jakąś tam wytrzymałość ma ale znikomą ,pracy nie ma wogóle. Sam jak kupowałem 1-szy rower do fr uparłem się na cały.
Niestety był to największy błąd mojego życia. Szczerze. Straciłem w sumie przez to 2x tyle kasy,a można było lepiej. Słuchaj się innych co na temacie się znają.
Co do xt. Naprawdę mało kto używa napędu dużo. Lx jest równie mocny i identycznie chodzi. Różnica jest w wadze. Co do kasety. Każda nowa kaseta powinna mieć nowy łańcuch. Dalej. Do każdej kasety 9 rzędowej powinieneś posiadać super wąski łańcuch hg
lub inny od srama ale też pod 9.
Co do bb5. Ujerzdzałem te hample 2 lata. Przód zmieniłem teraz na juicy 3 tył dalej został. Hample są zajebiste jak na tą cenę i naprawdę taki laikk jak on nie dostrzeże różnicy,bo będzie dla niego ważne to,żeby hampel blokował koło a nie modulował lub mało się grzał. Co do sprężyn w bb5. Rozbierałeś tam zacisk?
wiesz,że jest regulacja napięcia sprężyny? naprawdę nie znacie się a głupoty gadacie.
Niestety był to największy błąd mojego życia. Szczerze. Straciłem w sumie przez to 2x tyle kasy,a można było lepiej. Słuchaj się innych co na temacie się znają.
Co do xt. Naprawdę mało kto używa napędu dużo. Lx jest równie mocny i identycznie chodzi. Różnica jest w wadze. Co do kasety. Każda nowa kaseta powinna mieć nowy łańcuch. Dalej. Do każdej kasety 9 rzędowej powinieneś posiadać super wąski łańcuch hg
lub inny od srama ale też pod 9.
Co do bb5. Ujerzdzałem te hample 2 lata. Przód zmieniłem teraz na juicy 3 tył dalej został. Hample są zajebiste jak na tą cenę i naprawdę taki laikk jak on nie dostrzeże różnicy,bo będzie dla niego ważne to,żeby hampel blokował koło a nie modulował lub mało się grzał. Co do sprężyn w bb5. Rozbierałeś tam zacisk?

Ride 4 Fun ! Biatch !
SegatiV
http://allegro.pl/item345286905_tarczow ... _m485.html
naprawdę trzeba było by być debilem żeby kupić ten hamulec 23zł powyżej ceny detalicznej od rp-pawlaka :] Do tego jak się człowiek przejdzie do dobrego sklepu to da się jeszcze taniej (np 146 w moim wypadku)
http://allegro.pl/item345286905_tarczow ... _m485.html
naprawdę trzeba było by być debilem żeby kupić ten hamulec 23zł powyżej ceny detalicznej od rp-pawlaka :] Do tego jak się człowiek przejdzie do dobrego sklepu to da się jeszcze taniej (np 146 w moim wypadku)
mas1o - 2500 to i tak nieźle. Zacząłbym jednak oszczędzać od dupereli typu korba, przerzutka, rama i widelec to podstawa. właśnie dlatego rzuciłem tymi klamkami, tu 30 czeta do przodu, tam 50 i już można myśleć o porządniejszym uginaczu. Koła najlepiej kupić w całości, są na Allegro ludzie, którzy zaplotą według wskaznej specyfikacji, za 500 PLNdostaniesz b. porządny komplet.
500 -Rama
800 -Amor
500 -koła
to jest 1800 PLN, zostaje 700 zeta na całą resztę. Powinieneś sie zmieścić jak nie będziesz szaleć. Lepiej kupić śmieszniejsze korby czy mostek niż amor.
Tja, tył to można hamować nawet cantileverem. Tak się składa, że rozbierałem BB5 i BB7 (Posłać ci zdjęcia??) i wiem co mówię, w przeciwieństwie do ciebie, napisałem że chodzi o sprężynę, która odbija klocki a nie dźwignię i nie ma tam ŻADEJ regulacji, zwyczajny kawałek blaszki, który w BB5 opiera się tylko w jednym punkcieklocka i powodują często nierówne odbijanie, w efekcie trudno jest ustawić żeby szybko brały a jednocześnie nie oceirały o tarczę w trakcie jazdy. Nie ma żadnej możliwości regulacji. w BB6 patent jest o wiele lepszy, blaszki opierają się o przeciwległe krrawędzie klocka. Nie dziala to też idealnie, ale o niebo lepiej.
- BB5 to zabawka w porównaniu do BB7, klocki żywiczne vs metaliczne, powierzchnia jakies 50% mniejsza niż w BB7, chyba nie muszę tłumaczyć co to oznacza dla odprowadzania ciepła i trwałości.
Laik nie dostrzeże różnicy? Skoro tak to niech kupi sobie kupi V-kę za 30 zeta, po co w ogóle kupować tarczę jak chodzi tylko o siłę hamowania? tylko niepotrzebne nabijanie kosztów i masy...
500 -Rama
800 -Amor
500 -koła
to jest 1800 PLN, zostaje 700 zeta na całą resztę. Powinieneś sie zmieścić jak nie będziesz szaleć. Lepiej kupić śmieszniejsze korby czy mostek niż amor.
Co do bb5. Ujerzdzałem te hample 2 lata. Przód zmieniłem teraz na juicy 3 tył dalej został. Hample są zajebiste jak na tą cenę i naprawdę taki laikk jak on nie dostrzeże różnicy,bo będzie dla niego ważne to,żeby hampel blokował koło a nie modulował lub mało się grzał. Co do sprężyn w bb5. Rozbierałeś tam zacisk? wiesz,że jest regulacja napięcia sprężyny? naprawdę nie znacie się a głupoty gadacie.
Tja, tył to można hamować nawet cantileverem. Tak się składa, że rozbierałem BB5 i BB7 (Posłać ci zdjęcia??) i wiem co mówię, w przeciwieństwie do ciebie, napisałem że chodzi o sprężynę, która odbija klocki a nie dźwignię i nie ma tam ŻADEJ regulacji, zwyczajny kawałek blaszki, który w BB5 opiera się tylko w jednym punkcieklocka i powodują często nierówne odbijanie, w efekcie trudno jest ustawić żeby szybko brały a jednocześnie nie oceirały o tarczę w trakcie jazdy. Nie ma żadnej możliwości regulacji. w BB6 patent jest o wiele lepszy, blaszki opierają się o przeciwległe krrawędzie klocka. Nie dziala to też idealnie, ale o niebo lepiej.
- BB5 to zabawka w porównaniu do BB7, klocki żywiczne vs metaliczne, powierzchnia jakies 50% mniejsza niż w BB7, chyba nie muszę tłumaczyć co to oznacza dla odprowadzania ciepła i trwałości.
Laik nie dostrzeże różnicy? Skoro tak to niech kupi sobie kupi V-kę za 30 zeta, po co w ogóle kupować tarczę jak chodzi tylko o siłę hamowania? tylko niepotrzebne nabijanie kosztów i masy...
Odnośnie BB5 czy BB7:
B.Z. napisał:
BB5 to zabawka w porównaniu do BB7, klocki żywiczne vs metaliczne, (...)
Hm, jak to w końcu jest z tymi klockami? W BB5 zdaje się są półmetaliczne?
W ogóle, możesz rozwinąć to porównanie klocków? Metaliczne podobno są lepsze od żywicznych... Pozdr.
Może i są w BB5 półmetaliczne, ale ogólnie trzyma się wszystko na żywicy, materiał ma ciemny kolor. Full metaliczny o wiele lepiej odprowadza ciepło. Oprócz tego klocek od BB7 jest zwyczajnie dwa razy większy.
http://allegro.pl/item341151826_klocki_ ... d_bb5.html
Tutaj masz porównanie (mam nadzieję, że moderator mnie nie zabije, nigdzie indziej jak na Allegro nie znalzłem zdjęć klocków tych rodzajów obok siebie). Te po lewej to nie są klocki do BB7, ale te do BB7 wyglądją podobnie, podobnae wymiary i podobna sprężynka, rozpierajce ob końce klocka. Po prawej jest BB5, jak widać połowę mniejsze okładziny (więc nawet gdyby były z tego samego materiału to i tak będą znacznie lepiej odprowadzać ciepło i znacznie mniej się zużywać), a do tego spójrz na tę sprężynkę - zwykła blaszka zgięta na pół, opierając się o środki klocków (pozostawiająca możliwość chybotnia się klocków na boki). Da się z tym oczywiście żyć ale o wiele trudniej to ustawić i oprócz tego trzeba zostawić większy "martwy" skok. Ma to szczególne znaczenie jak masz klamkę z regulacją modulacji, po prostu nie będziesz w stanie w całości wykorzystać możliwści jakie ona daje.
Ja koniec końców używam BB5 na tył, i daje radę, akurat nie jest tam potrzebna duża siła hamowania (przynajmniej jeśli nie ma gdzie jeździć typowego DH tak jak w moim przypadku) ale na przód to zdecydownie lepiej założyć BB7, jest droższy o jakieś 50-70 PLN (ja swojego kupilem za 195, co prawda z drugiej ręki, ale nie był używany, nie kupiłbym zresztą używanego hamulca) zdecydowanie warto dołożyć tą kasę. Pewnie że BB5 tez będzie dziłać, ale wlasnie po to płaci się tyle więcej za tarczówkę, żeby pracowala jak najlepiej, jeśli m tylko hamować to przecież wystarczy V-ka...
Posiedzialem, poczytalem, i teraz mam cos takiego:
+Amor : SR SUNTOUR DURO-DJD MODEL 2008 339zł (zmienie go w przyszlym roku) 2250g
+Rama : Dartmoor Street Fighter 399zł 2100g
+Stery : mam BBB maszynowe
+Sztyca :ACCENT używana 25zł 200g
+Zacisk : mam
+Siodło : ASD-BMX 3 41zł 380g
+Kiera :NS JALAPENO 87zł 390g
+Mostek NS Quark 25,4mm 65zł 260g
+Korby Truvativ HUSSEFELT 165zł 880g
+Suport: GIGA PIPE TEAM DH 130zł 320g
+Pedały : Pedały AUTHOR APD-F61 50zł 664g
+Kaseta : SHIMANO DEORE LX HG70
+Łańcuch :HG-70 105zł 700g
+Przerzutka : Shimano Sora RD-3400 krótki wózek 56zł 266g
+Manetka : prawa Shimano Deore SL-M 530 60zł 150g
+hample:Avid Juicy 5 180/160 650zł 1500g (to możliwe ze znalazlme przod i tyl NOWE za tyle na allegro?)
+Piasty tyl NOVATEC DO 42 SB (4 łożyska maszynowe) 114zł 500g
+Piasty przod NT-D041 (2 łożyska maszynowe) 69zł 269g
+Obręcze : DOUBLE TRACK 240zł 1700g
+Szprychy : Dt swiss 36otwory x 2 80zł 444g
Opony : Maxxis jakiestam 100zł ~1600g
+Dętki : Continental 25zł 500g
Napinacz jakis taki 130zł 350g
Gripy 30zł
razem 2962zł waga: 15800g
+Amor : SR SUNTOUR DURO-DJD MODEL 2008 339zł (zmienie go w przyszlym roku) 2250g
+Rama : Dartmoor Street Fighter 399zł 2100g
+Stery : mam BBB maszynowe
+Sztyca :ACCENT używana 25zł 200g
+Zacisk : mam
+Siodło : ASD-BMX 3 41zł 380g
+Kiera :NS JALAPENO 87zł 390g
+Mostek NS Quark 25,4mm 65zł 260g
+Korby Truvativ HUSSEFELT 165zł 880g
+Suport: GIGA PIPE TEAM DH 130zł 320g
+Pedały : Pedały AUTHOR APD-F61 50zł 664g
+Kaseta : SHIMANO DEORE LX HG70
+Łańcuch :HG-70 105zł 700g
+Przerzutka : Shimano Sora RD-3400 krótki wózek 56zł 266g
+Manetka : prawa Shimano Deore SL-M 530 60zł 150g
+hample:Avid Juicy 5 180/160 650zł 1500g (to możliwe ze znalazlme przod i tyl NOWE za tyle na allegro?)
+Piasty tyl NOVATEC DO 42 SB (4 łożyska maszynowe) 114zł 500g
+Piasty przod NT-D041 (2 łożyska maszynowe) 69zł 269g
+Obręcze : DOUBLE TRACK 240zł 1700g
+Szprychy : Dt swiss 36otwory x 2 80zł 444g
Opony : Maxxis jakiestam 100zł ~1600g
+Dętki : Continental 25zł 500g
Napinacz jakis taki 130zł 350g
Gripy 30zł
razem 2962zł waga: 15800g
-
- Posty: 1273
- Rejestracja: 28.12.2006 12:56:42
- Lokalizacja: Kalwaria Zeb.
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości