Street, dirt , dual - dla początkującego.

rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Street, dirt , dual - dla początkującego.

Post autor: rekin333 »

Witam.

Szybko i bez zbędnego wprowadzenia...

Mam zamiar kupić rower do zastosowań streetowych i dirtowych. Czasem także do jazdy w teren.

Dysponuję niedużym budżetem, ale dopiero zaczynam bawić się w ten sport i nie chcę wydawać kroci na samym początku.

Na dodatek kompletnie się na tym nie znam. Rower mogę jedynie wybrać po wyglądzie.

Moim ideałem, jeśli chodzi właśnie o wygląd jest:

http://www.activbike.pl/popup_image.php/pID/99/image/0

Stąd pytanie do Was, o poradę przed zakupem.

Może to być rower używany i najprawdopodobniej, z limitem 1500zł (w tym kask, przesyłka jakieś potrzebne dodatki), na takim właśnie się skończy.

Rower musi mi posłużyć przynajmniej do zimy. Potem wymienię w nim części na lepsze, ewentualnie sprzedam i kupię nowy.


Znalazłem kilka, moim zdaniem, ciekawych propozycji na allegro, m.in. taki:

http://allegro.pl/item345552798_rower_s ... anio_.html

Co o tym sądzicie?


Proszę bardzo o pomoc. W zeszłym roku przymierzałem się też do zakupu i włąśnie z braku osoby, która mogła mnie "poprowadzić" nic z tego nie wyszło.
Mam nadzieję, że z Waszą pomocą wreszcie się uda.

Pozdrawiam.
rekin333
deko18
Posty: 36
Rejestracja: 10.03.2008 17:51:19
Lokalizacja: Jelenia Góra
Kontakt:

Post autor: deko18 »

http://www.allegro.pl/item438692120_avid_juicy_5_160mm_tyl_nowy_przysylka_gratis.html
Marvil
Posty: 93
Rejestracja: 10.04.2008 07:51:26
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Post autor: Marvil »

Mi tez sie wydaje ze sie oplaca :) :) Ale szczerze radze kupic ten drugi z rama dragstar. Niewiele drozszy a duzo lepszy.
diablos993
Posty: 679
Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: diablos993 »

Tylko, że ten dragstar to 16'. Lepiej niech bierze coś z 14' ramą.. i najlepiej 24' koła:) Taniej i bardziej bez kłopotliwe(nazwijmy to tak xD) wyszłoby Cię założenie Single Speed czyli jednej zębatki z przodu i jednej z tyłu(tak jak w bmx). Naprawdę fajnie się jeździ i nie ma problemów ze spadaniem łańcucha i podobnymi:) Do streetu lepiej niech szuka czegoś stalowego.. Np. Destroyera Street'a/Jump'a(lepiej Jumpa). Ja składam podobny rower tylko do 2000zł około.. Myślę, że na allegro z używkami itp coś wykombinujesz.. Szczerze to ja tam jestem "za" składaniem roweru, bo nie masz żadnych wątpliwości co do części i ich jakości:) Więc podsumowując(według mnie):
Koła 24"
Rama 13-14" stalowa
Amor najlepiej jakaś używka Marzcocchi albo taniego Duro-na początek starczy napewno:)
Hamulce kup zwykłe v-ki zaoszczędzisz kasę, a później kupisz tarcze...
Aha i tutaj jeszcze polecam składanie kół u kolesia z allegro hmm.. chyba "bikeattack" daje szprychy CN Spoke(podobno dobre) gratis i koła wychodzą naprawdę tanio. Ja osobiście zamierzam kupić Dartmoor Blizzard'y u niego to ta aukcja:
http://allegro.pl/item346870175_kola_da ... mocja.html

Mógłbyś spróbować poskładać rower to w zasadzie nic trudnego:)

Za 1500zł znajdziesz/złożysz już coś dość sensownego!
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

Wow, dzięki za odpowiedzi, nie spodziewałem się takiej reakcji.

A więc zrobiłem tak - kupiłem oto ten rower:

http://allegro.pl/item345552798_rower_s ... anio_.html :)

Z przesyłka wyniesie mnie to 1150zł.

Myślę, że źle na tym nie wyszedłem. Rama 14" w prawdzie to BOP, ale na początek w zupełności mi wystarczy (zawsze można wymienić :P), używany amor Marzcocchi.

Jeśli chodzi o składanie nowego roweru, to pewnie i te 1500zł nie byłoby, aż takim „ciasnym gardłem”, ale o rowerach wiem tyle co o operacji oka :P, więc wolałem się za to nie brać.

Dowiedziałem się od sprzedawcy, że przerzutki nie działają, służą jedynie jako napinacz łańcucha. Na przednim kole brak hamulców. Myślę, że przez kilka tygodnie taki stan rzeczy się utrzyma, potem wymieniłbym te przerzutki, na coś niedrogiego i dołożył na przód hamulec tarczowy, także coś z niższej pułki.

Teraz muszę się zastanowić nad wyborem kasku:

http://allegro.pl/item338613994_nowy_ka ... yboru.html ?

Rękawiczek:

http://allegro.pl/item345487038_poledni ... zm_xl.html

Okularów, bo mam wrażliwe oczy na słońce i zawsze chodzę w czapce z daszkiem, a przy założonym kasku to odpada:

- jakieś do 100zł max.

I łańcuch, aby chociaż prowizorycznie zapiąć go stojaka przed wejściem do pracy (i tylko tam):

- jakiś za 25zł.

Podsumowywując, wychodzi jakieś 200-250zł. Mieszczę się więc nawet w 1400zł. Zostanie jeszcze na przerzutki lub hamulec.
http://tnij.org/allegro333 | http://www.pinkbike.com/photo/2621347/
diablos993
Posty: 679
Rejestracja: 18.03.2008 00:36:39
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: diablos993 »

Kask.. Dartmoor Rock, Author Mission albo Earthworks'a coś wszystko do 90zł. Te rękawiczki co dałeś to się nadają dla dziecka raczej, dużo to one Ci nie dadzą:P. Dobre rękawiczki to coś z tych: Dartmoor BlackHand, X-ray około 70zł. Okulary kup najzwyklejsze przeciwsłonecze jaki Ci będą pasować do kasku co to za problem:)
Czy ja dobrze zrozumiałem, że chcesz zostawiać rower przypięty i iść do pracy czy do sklepu? Powodzenia może z 2dni się nacieszysz rowerem:D. Przerzutki tanie a dobre to hmm.. SunTour'a chyba.. Tylko jaki model to Ci nie doradzę bo nie wiem ogólnie koło 30-70zł wyjdzie:)
Rower ma być street/dirt/dual, a ty zakładasz przerzutki i przedni hamulec po co? Trochę tego nie rozumiem.. Przedni hamulec jest w zasadzie zbędny chyba, że rajcuje Cię stanie na przednim kole. Przerzutki tak samo.. Single Speed wyszedł by Cię tyle co przerzutka nowa. A pamiętaj, że im więcej linek tym gorzej robi się tricki np. BarSpina z przednim, tylnym hamulcem i przerzutkami to nie zrobisz.. Więc przemyśl wszystko, a założyć reduktor, jedną zębatkę i skrócić łańcuch to 20minut roboty. Pozdro:)
[url]http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=6456721[/url]
artin.van.bruyen
Posty: 1208
Rejestracja: 19.09.2007 20:20:18
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: artin.van.bruyen »

kask dartmoora jest zajefajny. sam go mam.
ale coś mi ten bop sie długi wydaje :D mogłeś zainwestować w Destroyera np. Jumpa :) ale bop też nie jest taki zły :)
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

Witam.

Jak tylko rower do mnie wreszcie dotrze, to zamawiam rękawice Dartmoor BlackHand, oraz kask Dartmoor Rock Black. :)

Z przerzutek nie zrezygnuję, tak jak i z przedniego hamulca, ale na początku, pewnie przez kilka tygodni, nic na razie nie będę zmieniał. Ewentualnie nasmarowanie i regulacja tego co już jest.

Roweru pod sklepem na pewno nie zostawię, ale w pracy raczej bez problemu. Stojak jest tuż przed wejściem do budynku firmy na jej terenie. Monitoruje go kamera i jest ochrona. Zawsze mogę wstawić rower do szatni... :P

Jeszcze raz dzięki za pomoc. Jak tylko rower się pojawi to zdam relację.

Pozdrawiam.
http://tnij.org/allegro333 | http://www.pinkbike.com/photo/2621347/
maro_donald
Posty: 374
Rejestracja: 29.04.2007 14:47:37
Lokalizacja: moje a w nim...
Kontakt:

Post autor: maro_donald »

rekin333Wstawiaj rower do szatni i go zapinaj! Rower bardzo ładnie ci się udało zakupić. Jak chcesz mieć przerzutki to polecam alivio, chyba że masz hajsy na coś lepszego. Przedni hamulec sobie daruj. Nie będzie potrzebny do niczego. Ten co tam jest starczy i to więcej niż w zupełności. Miłej jazdy życzę.
http://www.pinkbike.com/photo/6610569/
http://www.flickr.com/photos/marekufnal/
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

Witam wszystkich.

Po długim czasie i wielu problemach ze sprzedającym, wreszcie dotarł do mnie rower.

Dziś się za niego zabrałem i złożyłem w całość.

Ogólnie rower nie wygląda na mało używany, jak twierdził sprzedawca. Wszystko jest porysowane i zapiaszczone, stąd moje pytanie, jak najlepiej oczyścić wszystkie części, łańcuch, kasatę itp. z piachu?

Następna rzecz to fizycznie uszkodzona klamka hamulca, która momentami się całkowicie blokuje. Czeka mnie więc wymiana, proszę polećcie coś w miarę dobrego do 100zł. Obecna nie ciągnie linki bezpośrednio, tylko poprzez mechanizm w niej zamontowany, ale myślę, że nie muszę kupować nowej o podobnym działaniu?

Sam hamulec lekko momentami ociera o tarczę, też nie wiem jak wyeliminować ten problem. Spróbuję najpierw z podkładką, oraz dokładnie przykręcę koło do ramy. Może taka regulacja pomoże.

Kolejna sprawa to sztyca, która ma mniejszą średnicę niż otwór w ramie. Osoba, która mi sprzedała ten rower wkładała między nią, a ramę kawałek drutu, aby siodełko nie zjeżdżało na sam dół i nie obracało się. Nie jest to najlepsze rozwiązanie. Myślałem więc, żeby wymienić sztycę na taką, która będzie miała odpowiednia średnicę (max 50zł).

Przerzutki, oraz przedni hamulec na razie pozostają w sferze planów.

Proszę Was o pomoc.

Pozdrawiam.
http://tnij.org/allegro333 | http://www.pinkbike.com/photo/2621347/
czarny09
Posty: 496
Rejestracja: 22.04.2008 19:37:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarny09 »

na Twoim miejscy wystawil bym kolesiowi nautrala albo negatywa.... co do czyszczenia, to odradzam cisnieniowy wąz, najlepiej nalac wode do wiadra jakiej pare roznych gabek i recznie umyc wszystko, oczywiscie potem porzadnie wysuszyc i nasmarowac.... co do klamki hamulca to z wymiana spokojnie do 100 sie zmiescisz... acieranie moze byc powodem zle przykreconego kola, wykrzywionej tarczy, lub jak pisalem trza podkladki wcisnąc.... sztyce lepiej wymienic.. ewentualnie jak nie chcesz wymieniac to lepsze zamiast drutu moze byc tektura lub dętki kawalek owiniety... co do przezutek najlepiej alivio bo chodza dobrze i sa tanie... a hampla z przodu nie zakladaj... i tak nie bedziesz nim hamowal a tylko przeszkadza linka i wazy...
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

Ze sprzedającym i tym irytującym Allegro to długa historia.
Nie chcę o tym pisać na forum.

Do rzeczy.

Sztyca?
http://allegro.pl/item350571997_zoom_18 ... 00_mm.html

Klamka - ciężko na Allegro dorwać pojedyncze, poza tym nie wiem jakich szukać:
Może coś takiego?
http://allegro.pl/item346298023_klamka_ ... cena_.html
Czy klamka musi być odpowiednio dostosowana do hamulca tarczowego?


Z tym ocieraniem jeszcze powalczę...

EDIT:

Na pytanie dotyczące klamki już sobie sam mogę odpowiedzieć, mianowicie, klamka musi być odpowiednia do hamulca mechanicznego tarczowego. :)

Teraz muszę tylko taką znaleźć, a jakoś nigdzie takiej nie widzę :/.

Co do sztycy, to wolę kupić nową, bo regulacja siodełka bardzo mi się przyda, a problematyczne będzie z niej korzystanie, jeśli zastosuję tu jakieś domowe sposoby.

Obecna sztyca ma średnicę 25,5mm, a otwór w ramie 27mm. Myślę, że taka o średnicy 26,4mm starczy. Trzeba będzie ją jedynie dociąć na wymiar 31cm.

http://allegro.pl/item350571997_zoom_18 ... 00_mm.html

Co Wy na to?
Cayman
Posty: 54
Rejestracja: 13.02.2008 13:22:18
Kontakt:

Post autor: Cayman »

nie polecam niczego z zoom'a. ta firma nie zrobiłą jeszcze niczego dobrego, no chyba że do roweru którym jeździ się po bółki;) poszukaj czegoś bardziej renomowanych producentów;)
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

Wydaje mi się, że w przypadku sztycy firma nie jest aż tak istotna.
W każdym bądź razie jak nie Zoom, to co? Ciężko jest znaleźć coś pod wymiar, którego poszukuję.

Dziś byłem w jednym sklepie rowerowym i pytałem o klamki. Sprzedawca powiedział, że do hamulca tarczowego mechanicznego pasują każde klamki. Tak więc teraz to już całkiem zgłupiałem i nie wiem czego mam szukać.
U mnie w klamce jest specjalny mechanizm, który powoduje, że linka jest ciągnięta. Cały ten mechanizm jest zalany czarnym, rzadkim olejem.

W dodatku w sklepie nie maja pojedynczych dźwigni hamulca.

Czy jesteście w stanie polecić jakieś konkretne modele, które na pewno będą pasować (sztyca i klamka), tak żebym mógł tylko zamówić, zamontować i wreszcie jeździć póki jest taka fajna pogoda...
http://tnij.org/allegro333 | http://www.pinkbike.com/photo/2621347/
Avat
Posty: 275
Rejestracja: 20.05.2007 16:08:54
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Avat »

KAŻDA klamka pasuje do mechanicznej tarczówki, tylko hydrauliki potrzebują specjalnych przewodów. Na twoim miejscu wziąłbym klamkę Avid FR5 (około 35zł), lub - lepiej dla ciebie bo po wymianie przerzutki będziesz miał też manetkę - klamkomanetkę Shimano Alivio. I nie sugeruj się tym czerownym syfem co był w rowerze bo to jakieś nie wiadomo co kupione od rusków.
Avid FR5 mam na przód, klamkomanetkę Alivio na tył - wszystko działa, wygodne, nie niszczy się, ogólnie oba sprzęty warte polecenia.

Sztyca: Accent za 50zł. - powinieneś znaleźć rozmiar dla siebie. Mam tą sztycę i polecam - trzyma się, nie skrzypi, regulacja ustawienia siodełka jest mocna i precyzyjna, nigdy nie musiałem nic dokręcać.

Pozdrawiam.
czarny09
Posty: 496
Rejestracja: 22.04.2008 19:37:41
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: czarny09 »

klamke najlepiej avid FR5 kupic,...
Crysis
Posty: 38
Rejestracja: 08.02.2008 22:27:19
Lokalizacja: Krotoszyn
Kontakt:

Post autor: Crysis »

Z tym hamulcem to chyba sobie żarty robicie.
Panowie to hamulec hydrauliczny i potrzebne są tam specjalne oryginalne klamki do hamulców hydraulicznych. Jest to magura czyli dość wrażliwy hamulec na warunki atmosferyczne olej.
Klamkę można zamontować tylko oryginalna magury. jeśli odkręciłeś już przewód to najlepiej zanieś to do serwisu bo widzę ze ciemny jesteś w tych sprawach. jeśli jednak będziesz to chciał robić sam musisz tam wlać oryginalny olej magury który jest bardzo drogi ok 70zl/l !! Pozniej musisz odpowietrzyc hamulec
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

No to nieźle...

Dobrze, że jeszcze nic nie kupiłem.

Chyba faktycznie się z tym hamulcem wybiorę do serwisu.

Jedyne co przy nim majstrowałem, to rozkręciłem klamkę - otworzyłem tę puszczekę na niej. W środku był tylko olej, więc spowrotem zakręciłem. Rozumiem, że teraz całość napowietrzyłem? :/

Sama klamka i tak chyba jest nie do odratowania. Zobaczę co powiedzą w serwisie.

Dzięki za pomoc.


EDIT:

Zrobiłem zdjęcie:

http://img187.imageshack.us/img187/1605/imag0001em3.jpg

Jest to Magura Louise - jeśli chodzi o samą dźwignię. I tu leży problem. Tłok, który wchodził do tej puszeczki na klamce ma wyłamaną blokadę na bolec, który po kilku zaciśnięciach zeskakuje z tłoczka i hamulec się blokuje.

Od dołu na klamce jest, w takim „słoneczku”, liczba 99 - data produkcji?

Sam zacisk ma także liczbę 99, a obok niej napis "LE".
Czy jest to też zacisk Magura, tego nie wiem.

Postaram się dziś, albo jutro dowiedzieć w serwisie czy dadzą to naprawić, jak nie, to nie wiem gdzie znajdę odpowiednia klamkę. Czy to na pewno musi to być też Magura?


EDIT 2:

Teraz już wiem, że w całości jest to Magura Louise.
Na temat tego hamulca znalazłem ciekawą stronę.

http://coogee.republika.pl/louise.html

Dzięki niej serwis staje się zbędny. Klamkę też sam jakoś naprawię. Może przy okazji czegoś się nauczę.
Muszę tylko kupić olej do hamulca hydraulicznego Magura Royal Blood.
Chciałem się dowiedzieć jak oczyścić cały obieg w hamulcu ze starego oleju?

Jeśli chodzi o sztycę jest już zamontowana o średnicy 27,2mm. Firma chyba M-Wave. Kosztowała tylko 24zł. Siodełko trzyma się idealnie.

Chciałem się jeszcze dowiedzieć w jaki sposób najlepiej oczyścić łańcuch i podobne elementy z piachu? Benzyna ekstrakcyjna wystarczy?
Czym potem wszystkie te części nasmarować? Nada się do tego Magura Chain Oil z teflonem?
rekin333
Posty: 194
Rejestracja: 15.04.2008 18:47:32
Kontakt:

Post autor: rekin333 »

Witam po dłuższej przerwie.


Od ostatniego postu wiele się zmieniło, m.in. to, że już prawie tydzień jeżdżę na rowerze (w tym jeden upadek już pierwszego dnia :P ).

Sprawa z hamulcem rozwiązała się tak, że kupiłem Avid Juicy 3 :).

Magura idzie na sprzedaż. Nie chciało mi się więcej bawić w naprawę tego sprzętu, stąd taka decyzja.

http://allegro.pl/show_user_auctions.php?uid=2899085

Przerzutki zostały wymienione na Alivio + linka i manetka.

Rower w serwisie przeszedł gruntowną renowację.

Teraz spisuje się całkiem nieźle, ale sporo mnie to wszystko kosztowało – czasu i pieniędzy.

Postaram się zrobić fote w najbliższym czasie.

Niestety zrodził się teraz kolejny problem, mianowicie częste zrywy w czasie jazdy i spadający łańcuch z przedniej zębatki (czasem wystarczy nawet przy większej prędkości krawężnik).

Nie wiem w czym leży problem. Myślę, że nie jest to kwestia regulacji, bo na ponownej w serwisie już byłem. Skłaniam się ku wymianie przedniej zębatki i tu proszę o pomoc na jaką?

I/ lub założeniu napinacza na przód.

I/lub skrócenia łańcucha.

Proszę Was o pomoc.

Myślałem też nad zakupem ochraniaczy na piszczele i kolana.
Pytanie: razem czy osobno, oraz konkretnie jakie?
Myślałem o: EARTHWORKS Inter Cooler, albo jakieś od KRK.

Jeszcze jedno: rower zdążył się już trochę zakurzyć i zapiaszczyć. Chciałbym oczyścić cały układ napędowy. Jak najlepiej się do tego zabrać, czym czyścić, czym smarować?

Proszę o pomoc. Za udzieloną z góry bardzo dziękuję.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość