Ustawienie dampera w ramie.
Ustawienie dampera w ramie.
Witam!!
Niedawno kupiłem Akite i damper w niej (konkretnie X-Fusion Vector PVA) był ustawiony w taki sposób że zbiorniczek wyrównawczy był od strony tylniego tójkąta... Zawsze mi się wydawało, że tłoczek(to cieńsze i lżejsze) powinien być "wtłaczany" przez wachacz w całą resztę dampera. W końcu im lżejsza ruchoma część amortyzatora tym lepsza praca... Na tej stronie jest to ustawinie które mnie dziwi:
http://www.rower.com/archiwum.php?art=1868
Więc jakie ustawienie polecacie?? Robi to różniecę przy tych systemach SPV PV i ProPedal????
Z góry dzięki za sensowne odp.:)
Niedawno kupiłem Akite i damper w niej (konkretnie X-Fusion Vector PVA) był ustawiony w taki sposób że zbiorniczek wyrównawczy był od strony tylniego tójkąta... Zawsze mi się wydawało, że tłoczek(to cieńsze i lżejsze) powinien być "wtłaczany" przez wachacz w całą resztę dampera. W końcu im lżejsza ruchoma część amortyzatora tym lepsza praca... Na tej stronie jest to ustawinie które mnie dziwi:
http://www.rower.com/archiwum.php?art=1868
Więc jakie ustawienie polecacie?? Robi to różniecę przy tych systemach SPV PV i ProPedal????
Z góry dzięki za sensowne odp.:)
-
- Posty: 149
- Rejestracja: 13.02.2005 11:29:34
- Lokalizacja: Słupsk
- Kontakt:
mi sie wydaje ze jest roznica, ale nie umiem do konca tego uzasadnic.
uwazam ze jak zbiorniczek jest blizej ramy to wachacz jest bardziej czuly(bo przeciez moment ugiecia jest blizej).
a ustawienie w tych DC mnie troche dziwi...
pierwszy raz widze takie cos na oczy i nigdy bym tak nie ustawil...
poza tym generalnie przy glebie wieksze prawdopodobienstwo uszkodzenia zbiorniczka jest w tych ustawieniach DC co pokazales.
takie moje zdanie :P
pzdr
uwazam ze jak zbiorniczek jest blizej ramy to wachacz jest bardziej czuly(bo przeciez moment ugiecia jest blizej).
a ustawienie w tych DC mnie troche dziwi...
pierwszy raz widze takie cos na oczy i nigdy bym tak nie ustawil...
poza tym generalnie przy glebie wieksze prawdopodobienstwo uszkodzenia zbiorniczka jest w tych ustawieniach DC co pokazales.
takie moje zdanie :P
pzdr
bottle => Tak, jak piszesz, masa nieamoryzowana powinna byc jak najmniejsza, choc nie wiem, czy w tym przypadku ktokolwiek odczylby roznice ;)
Mozesz tez wziac pod uwage, ze kiedy "wezsza" czesc jest nizej, to uszczelka ma teoretycznie minimalnie lepsze smarowanie i ma wieksze szanse na pozbywanie sie brudu.
Ale to wszystko roznice glownie teoretyczne, bo w praktyce i tak ciezko do odczuc... Ale w koncu efekt psychologiczny tez ma duze znaczenie ;)
Mozesz tez wziac pod uwage, ze kiedy "wezsza" czesc jest nizej, to uszczelka ma teoretycznie minimalnie lepsze smarowanie i ma wieksze szanse na pozbywanie sie brudu.
Ale to wszystko roznice glownie teoretyczne, bo w praktyce i tak ciezko do odczuc... Ale w koncu efekt psychologiczny tez ma duze znaczenie ;)
Elo. Mam wlasnie ten sam problem z ustawieniem dampera w ramie duncon mastiff. Nie wiem po prostu ktora opcje wybrac ze zbiorniczek jest blizej wachacza czy jak jest blizej ramy w ktorym przypadku damper bedzie lepiej pracowal,moze to i DNM ale narazie nic lepszego nie ma kaski
screeny
http://img1.poczta.o2.pl/?cmd=getpart&l ... NRdkLFZwRk
czy moze
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d ... e0129.html
Pzdr

screeny
http://img1.poczta.o2.pl/?cmd=getpart&l ... NRdkLFZwRk
czy moze
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c6d ... e0129.html
Pzdr
Night90PL Zasada jest ta sama - jeśli masz miejsce, żeby mieć zbiorniczek przy ramie, to tak zrób - będziesz miał mniejszą masę nieamortyzowaną i lepsze smarowanie/czyszczenie. Tylko dokup neoprenowego kondoma na damper - przy takiej ramie jak Mastiff to jest konieczność.
A jak nie masz i nie chcesz osłonki, to ustawienie zbiorniczkiem do wahacza ma ten plus, że zbiorniczek będzie wychwytywał błoto lecące na damper (mniej będziesz go miał na uszczelce i tłoku).
A jak nie masz i nie chcesz osłonki, to ustawienie zbiorniczkiem do wahacza ma ten plus, że zbiorniczek będzie wychwytywał błoto lecące na damper (mniej będziesz go miał na uszczelce i tłoku).
Czyli w stosunku do pracy opcja z damperem prz ramie (1fotka) jest lepsza poniewazjest mniejsza masa nieamortyzowana ,natomiast jezeli chodzi o czystosc to opcja 2 bo nie leci bloto do srodka ale na zbiorniczek tylko zapewne wtedy jest gorsza praca(2fotka) Aha i jeszcze jest taka mozliwosc ze przy opcji zbiorniczka z wachaczem moge zwiekszyc skok troche dajac dampera na 2 mocowanie.Warto?? w moim przypadku co bedzie najlepsze (nie chce oslonek itp).pzdr
Rozbierz damper i zobacz ile waży część dampera ze zbiornkiem, ile sam tłok. Różnica to może będzie kilkadziesiąt gram. Poza tym, przy takim przełożeniu koła na damper, różnica ta nie będzie w ogole wyczuwalna. Wystarczy że założysz lżejszą przerzutke i na to samo wyjdzie. Praca nie będzie ani lepsza, ani gorsza. To jest to samo, chyba, że masz nogi z czujnikami do analizy zawieszeń:D
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości