Karpiel-legenda powraca
A skąd macie takie info xD?? ktoś już to widział xD?? może uchyli rąbka tajemnicy:P choćby na priv xD?? poza tym:D jak kiedyś sobie zarobie $$ a zarobie:D to kupie na pewno tego disco voltane xD!!piękna jest ta ramka...już ja widzę:D 250mm na zadku ( bo tak mi sie podoba!! ) i ja jadący po bułki rano xD
Nie
bo to musi być karpiel !!
i to właśnie ten !!
bo mi sie podoba
firma ma dobra opinie:) a myślę że w Polsce wykorzystam jego 10% możliwości i wspomogę firmę:D i sobie pośmigam
jak sie dorobię
a pyzatym Spaced, mi sie ona podoba...i jak w innym temacie pisałem mam 400m do traski
to i jadąc po bułki mogę zaliczyć trasę DH xD







Szakall po prostu proponowałem bardziej szalone wydatki bo o to była rozmowa, nie o to czy rower dobry. Czasem narzucam innym swoje opinie(bo jestem technicznym faszysta i dla mnie lepsze rozwiazanie technologiczne ZAWSZE bije gorsze ale nie o tym tutaj mowa) ale musisz sie lepiej doszukiwac zeby tak naprawdę mnie na tym złapać :P
To zapomniales w takim razie wspomniec, ze system zawieszenia w Karpielach to najdoskonalszy system z plywajacym punktem obrotu jaki dotad powstal... A zarazem pierwszy. No i o tym, ze mozliwosci regulacji jest o wiele wiecej niz w innych ramach. I ze wazy mniej od wiekszosci wspolczesnych ram (stary Army - 4,5 kg z damperem, Disco Volante to 4,3 kg). No i oczywiscie poszedl pojazd ze Apocalypse "nie skreca". Nie skreca bo co? Bo ma 300 mm skoku? Jezdziles ze tak mowisz? Ja jezdzilem na Army z 270 mm skoku i skrecal swietnie. Nikt nie kaze do tych ram pchac Super Monsterow. Wiekszosc setow na Karpielach to lekkie zjazdowki z 888, Boxxerami etc. Wbrew pozorom niewiele osob sklada ciezkie rowery na Karpielach, ale niestety, taka firma ma juz renome, ze robia ciezki sprzet do ciezkiej jazdy (z tym drugim sie zgodze, z pierwszym - nie).Spaced pisze:bo jestem technicznym faszysta i dla mnie lepsze rozwiazanie technologiczne ZAWSZE bije gorsze ale nie o tym tutaj mowa)
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
morthias co jest najdoskonalszego w tym systemie? Jakie sa jego przewagi nad innymi poza fanatycznym zapałem fanów firmy? Bo meczy mnie juz troche ta podnieta karpielem. Bylem mały to tez mi sie podobał ale zrozumialem, ze sa inne systemy i tez fajne.
A co do wagi to wg. strony to nowe disco 4.5kg czyli dokładnie ŚREDNIA wagowa w dh (v10, m3, commencal)
A co do nie skrecajacych bików to jasne w cywilizowanych krajach army składano na lekkie biki ale w polsce widzialem moze 2 disco tak zlozone, army jednego nawet nie.
Do tego stare karpy maja juz troche stara geo wiec nie wiem o co podnieta. Rozumiem, ze sprzet kultowy i kazdy wzdychał do tej ramy w dziecinstwie bo pierwszy (co nie znaczy wcale, ze najlepszy) virtual i to, ze army to było bodajze 16tys zł w swoim czasie za rame wiec nieosiagalne marzenie.
A jesli mówisz o regulacjach hmm bawiles sie kiedys przy jakims Scottcie? Pomijam, ze przestawny kat głowki to juz wiele firm ma teraz. Sporo kilka pozycji zawiechy (co moim zdaniem jest bez sensu bo wpływa na prace zawieszki), a przestawne wachacze tez sie zdarzaja.
Panowie ja nie twierdze, ze nowe Karpie to złe biki, ba uwazam, ze pewnie beda bardzo dobre ale irytuje mnie zachwyt nimi jakby kazda inna konstrukcje na rynku zjadały na śniadanie bo tak nie jest. Konstrukcja jest sprawdzona ale już nie tak przełomowa jak stare modele firmy kiedy wychodziły.
A co do wagi to wg. strony to nowe disco 4.5kg czyli dokładnie ŚREDNIA wagowa w dh (v10, m3, commencal)
A co do nie skrecajacych bików to jasne w cywilizowanych krajach army składano na lekkie biki ale w polsce widzialem moze 2 disco tak zlozone, army jednego nawet nie.
Do tego stare karpy maja juz troche stara geo wiec nie wiem o co podnieta. Rozumiem, ze sprzet kultowy i kazdy wzdychał do tej ramy w dziecinstwie bo pierwszy (co nie znaczy wcale, ze najlepszy) virtual i to, ze army to było bodajze 16tys zł w swoim czasie za rame wiec nieosiagalne marzenie.
A jesli mówisz o regulacjach hmm bawiles sie kiedys przy jakims Scottcie? Pomijam, ze przestawny kat głowki to juz wiele firm ma teraz. Sporo kilka pozycji zawiechy (co moim zdaniem jest bez sensu bo wpływa na prace zawieszki), a przestawne wachacze tez sie zdarzaja.
Panowie ja nie twierdze, ze nowe Karpie to złe biki, ba uwazam, ze pewnie beda bardzo dobre ale irytuje mnie zachwyt nimi jakby kazda inna konstrukcje na rynku zjadały na śniadanie bo tak nie jest. Konstrukcja jest sprawdzona ale już nie tak przełomowa jak stare modele firmy kiedy wychodziły.
http://www.pinkbike.com/photo/978867/Spaced pisze:A co do nie skrecajacych bików to jasne w cywilizowanych krajach army składano na lekkie biki ale w polsce widzialem moze 2 disco tak zlozone, army jednego nawet nie.
Ja tez nie.
A mnie meczy fakt, ze na sile probujesz wciskac ludziom to, co TY uwazasz za najlepsze.Spaced pisze:Bo meczy mnie juz troche ta podnieta karpielem.
Ale w '98 roku to nie byla srednia wagowa i glupia Kona Stinky ze skokiem 120 mm byla ciezsza.Spaced pisze:A co do wagi to wg. strony to nowe disco 4.5kg czyli dokładnie ŚREDNIA wagowa w dh (v10, m3, commencal)
Stare Karpy maja taki zakres regulacji geometrii, ze nie mozna tu mowic o "starej" czy "nowej", bo mozna sobie zrobic taka, jaka dusza zapragnie.Spaced pisze:Do tego stare karpy maja juz troche stara geo wiec nie wiem o co podnieta. Rozumiem, ze sprzet kultowy i kazdy wzdychał do tej ramy w dziecinstwie bo pierwszy (co nie znaczy wcale, ze najlepszy) virtual i to, ze army to było bodajze 16tys zł w swoim czasie za rame wiec nieosiagalne marzenie.
Bawilem sie. Ale jakos nie pociagaja mnie ramy, ktore wygladaja jak rasowe racingowki, a pekaja po przyslowiowych "kraweznikach" (wyolbrzymienie, zeby sie nikt nie czepial...).Spaced pisze:A jesli mówisz o regulacjach hmm bawiles sie kiedys przy jakims Scottcie? Pomijam, ze przestawny kat głowki to juz wiele firm ma teraz. Sporo kilka pozycji zawiechy (co moim zdaniem jest bez sensu bo wpływa na prace zawieszki), a przestawne wachacze tez sie zdarzaja.
A ktora rama ma wedlug Ciebie przelomowa konstrukcje? Teraz nie ma przelomow, niemal wszystko co dalo sie osiagnac w temacie systemow zawieszenia - zostalo osiagniete. Teraz pozostaje tylko kopiowanie starych patentow i ulepszanie ich.Spaced pisze:Panowie ja nie twierdze, ze nowe Karpie to złe biki, ba uwazam, ze pewnie beda bardzo dobre ale irytuje mnie zachwyt nimi jakby kazda inna konstrukcje na rynku zjadały na śniadanie bo tak nie jest. Konstrukcja jest sprawdzona ale już nie tak przełomowa jak stare modele firmy kiedy wychodziły.
Army to jedyna rama na jakiej jezdzilem, ktora zbiera wszystko na swojej drodze a jednoczesnie ma tak niesamowita progresje, ze mozna na niej walic dropy po 10 metrow bez obawy o dobicie. I nie mow ze to przez skok, bo na ustawieniu 230 mm jest tak samo... Wszystkie racingowki na jakich mialem okazje sie przejechac mialy 90% skoku miekkiego jak poduszka, a zatrzymywaly sie na ostatnich dwoch-trzech centymetrach. Dobic bylo trudno, ale do latania to sie zdecydowanie nie nadaje (bo w sumie ladowan toto nie tlumi... skok sie konczy i uczucie jak na sztywniakuSpaced pisze:morthias co jest najdoskonalszego w tym systemie? Jakie sa jego przewagi nad innymi poza fanatycznym zapałem fanów firmy?

Nie wiem czy to wina nowych trendow, czy to ja mam "zly" poglad na sprzet... Ale kierunek w jakim dazy ten sport wcale mi sie nie podoba (wszyscy teraz nagle zaczeli robic sprzet do zastosowan zawodniczych, a konkretnego sprzetu do FR brak...). Moze niektorzy kiedys pojma ze sa ludzie, dla ktorych ten sport to przede wszystkim ZABAWA a nie zawody i nagrody.
http://allegro.pl/listing/user.php?us_id=22483678 - Cane Corso '10 + Roco WC
morthiasświęte słowa każdy jeździ na tym co jest dla niego dobre! Jeden system zawieszenia jest dobry dla jednego ale kompletnie nie znośny dla drugiego. Mnie też już powoli zaczyna wkurzać ten rasizm sprzętowy... Nie twierdze że Spaced źle mówi bo koleś zna się na rzeczy i ma sporo racji, ale jeśli dla kogoś karpiel jest lepszy od np santy to jego sprawa i nienależy mu wciskać tego na czym bym mu się źle jeździło. Takie jest moje zdanie, może się myle. pozdraiwam
tanie części, ciuchy, kaski, ochraniacze troya, foxa, thora itdi... 4920194
morthias wciskaniem jest to, ze stwierdzam, ze meczace sa podniety bikami za naklejki zamast wybieranie tego co jest dostosowane do tego jak sie jezdzi.
To sa rowery postepowe. Nie wszystkie moga ci lub mi sie podobac czy być udane ale takie konstrukcje posuwaja rynek do przodu. A co do "nic nie da sie wynyslic w zawieszeniu" to mało wiesz. Prosty pomysł jak wysoki 1 zawias ze wsteczym torem koła + idler pulley i juz mamy cos nowego (a to niedawna nikt na to nie wpadł).
Swoja droga pare ram z virtualami reklamowało sie jako progresywne ale ze wzgledu na niedostepnosc na rynku raczej tego nie sprawdzimy
Po prostu teraz ludzie juz sie nauczyłi, ze dowolnego dropa mozna wylądować tylko trzeba sobie lądowanie usypać i jest ok wiec poza jakimis skrajnymi sytuacjami wielkie kloc biki nie sa jakos super potrzebne. Inna sprawa, ze biki do dropów i brak utraty predkosci na przeszkodach (głowna zaleta wielo jakby nie patrzec) jakos moim zdaniem w parze ze soba nie ida bo do spadania nie jest ci to jakos szczególnie potrzebne wiec nie wiem czemu to 1 zawias nie moze byc.
Tutaj nie chodzi mi tyle o to czy rower ci sie podoba bo rozumiem, ze ma prawo ale o twoje argumenty (jak i wielu innych fanów takich sprzetów).
babolfr czasem przesadzam ale czasem tez widze typków jezdzacych enduro na screamach i demo 9. Pewnie sa zadowoleni z wyboru ale uwazam, ze czasem warto zwrócic uwage, zeby przy zakupie kierowac sie potrzebami (w jezdzie), a nie zachciankami (bo fajna marka). Jak ktos na prawde chce to przeciez przez forum sie nie pokroi, a tak moze drugi raz zastanowi sie czy na innym sprzecie nie bedzie mu sie lepiej jezdzic (bo jednak nie jezdzi sie na wygladzie i wyobrazeniach tylko na konkretnym bajku
)
Mówimy o chwili obecnej i o obecnym biku wiec nie wiem czemu odwracasz kota ogonem. Kupujesz bika teraz, a nie 10 lat temu i o tym mówie. Wiekszosc fanów marki tak argumentuje. Karpiel jest fajny bo 10 lat temu zrobił rame, która była najlzejsza...Ale w '98 roku to nie byla srednia wagowa i glupia Kona Stinky ze skokiem 120 mm byla ciezsza.
Dokładnie mozesz sobie ulepic z plasteliny geo. Geo jest przestawna ale do pewnego stopnia i jest ograniczona tymi ustawieniami jak kazdy bike.Stare Karpy maja taki zakres regulacji geometrii, ze nie mozna tu mowic o "starej" czy "nowej", bo mozna sobie zrobic taka, jaka dusza zapragnie.
Ty chyba nie widzisz zwiazku tej wypowiedzi z twoja poprzednia. Scott to był przyklad, ze nie tylko karpiel jak pisałes ma bardzo duzo regulacji.Bawilem sie. Ale jakos nie pociagaja mnie ramy, ktore wygladaja jak rasowe racingowki, a pekaja po przyslowiowych "kraweznikach" (wyolbrzymienie, zeby sie nikt nie czepial...)
Przełomową moze nie ale postepowych ram jest wiele. Np. Geo w m6 które jest w tym momencie najagresywniejsze na rynku, odlewana rama empire z pozycja ridera nie dostosowana pod prace zawieszenia, a pod pozycje dajaca wiecej kontroli nad rowerem (a to żadkosc na chwile obecna), Nicolai/Honda etc za Gearboxxa, Corsair i empire za 1 zawiasowe systemy zawierajace w sobie wiekszosc zalet systemów vietualnych, Soccom za najlzejszy rower do dh, yeti 303 za raileA ktora rama ma wedlug Ciebie przelomowa konstrukcje? Teraz nie ma przelomow, niemal wszystko co dalo sie osiagnac w temacie systemow zawieszenia - zostalo osiagniete. Teraz pozostaje tylko kopiowanie starych patentow i ulepszanie ich
To sa rowery postepowe. Nie wszystkie moga ci lub mi sie podobac czy być udane ale takie konstrukcje posuwaja rynek do przodu. A co do "nic nie da sie wynyslic w zawieszeniu" to mało wiesz. Prosty pomysł jak wysoki 1 zawias ze wsteczym torem koła + idler pulley i juz mamy cos nowego (a to niedawna nikt na to nie wpadł).
Wiesz po co race'owe ramy sa liniowe? Z tego samego powodu dlaczego widły dh. Maja pracowac całym skokiem na trasie, a nie na dropach zapewniajac przez to wiekszą przyczepność. Do tego ramy dh race nie musza byc niedobijalne wiec nie za bardzo rozumiem jaki masz problem, ze rama do scigania sie nie nadaje sie do dropów. To tak jakbys narzekał, ze ferrari enzo sie do jazdy w terenie nie nadaje...Army to jedyna rama na jakiej jezdzilem, ktora zbiera wszystko na swojej drodze a jednoczesnie ma tak niesamowita progresje, ze mozna na niej walic dropy po 10 metrow bez obawy o dobicie. I nie mow ze to przez skok, bo na ustawieniu 230 mm jest tak samo... Wszystkie racingowki na jakich mialem okazje sie przejechac mialy 90% skoku miekkiego jak poduszka, a zatrzymywaly sie na ostatnich dwoch-trzech centymetrach. Dobic bylo trudno, ale do latania to sie zdecydowanie nie nadaje (bo w sumie ladowan toto nie tlumi... skok sie konczy i uczucie jak na sztywniaku
Swoja droga pare ram z virtualami reklamowało sie jako progresywne ale ze wzgledu na niedostepnosc na rynku raczej tego nie sprawdzimy
Że co? Skoro tak to wytłumacz mi przyczyne powstawania bików specyficznie pod bikeparki? To biki na zawody? Tak samo zwykle biki FR, a nie do trzaskania wielkich dropów to tez nie do zabawy? Czy to jest nastawione tylko na zawody (nie widzialem takich)? Inna sprawa, ze wez pod uwage ile % ludzi robi wielkie dropy ? To jest jakis promil riderów, a i tak wiekszosc z nich potrafi to zrobic na "dobijalnych" maszynach jak np. Darren na Big Hicie czy Bourdon na Stinkym lub Kyle Strait na Demo 8.Nie wiem czy to wina nowych trendow, czy to ja mam "zly" poglad na sprzet... Ale kierunek w jakim dazy ten sport wcale mi sie nie podoba (wszyscy teraz nagle zaczeli robic sprzet do zastosowan zawodniczych, a konkretnego sprzetu do FR brak...). Moze niektorzy kiedys pojma ze sa ludzie, dla ktorych ten sport to przede wszystkim ZABAWA a nie zawody i nagrody.
Po prostu teraz ludzie juz sie nauczyłi, ze dowolnego dropa mozna wylądować tylko trzeba sobie lądowanie usypać i jest ok wiec poza jakimis skrajnymi sytuacjami wielkie kloc biki nie sa jakos super potrzebne. Inna sprawa, ze biki do dropów i brak utraty predkosci na przeszkodach (głowna zaleta wielo jakby nie patrzec) jakos moim zdaniem w parze ze soba nie ida bo do spadania nie jest ci to jakos szczególnie potrzebne wiec nie wiem czemu to 1 zawias nie moze byc.
Tutaj nie chodzi mi tyle o to czy rower ci sie podoba bo rozumiem, ze ma prawo ale o twoje argumenty (jak i wielu innych fanów takich sprzetów).
babolfr czasem przesadzam ale czasem tez widze typków jezdzacych enduro na screamach i demo 9. Pewnie sa zadowoleni z wyboru ale uwazam, ze czasem warto zwrócic uwage, zeby przy zakupie kierowac sie potrzebami (w jezdzie), a nie zachciankami (bo fajna marka). Jak ktos na prawde chce to przeciez przez forum sie nie pokroi, a tak moze drugi raz zastanowi sie czy na innym sprzecie nie bedzie mu sie lepiej jezdzic (bo jednak nie jezdzi sie na wygladzie i wyobrazeniach tylko na konkretnym bajku

Spaced
tu tkwi problem z Twoim postrzegane Karpieli:

ja bym powiedział fr/dh, a nie "rejsing". Raczej rower na którym można by wystartować(i coś osiągnąć- vide Maciek Kucbora) a także walnąć dropa (bez konieczności wożenia ze sobą łopaty :] hehe)
Co do terminu "kloc bajki" to przesadzasz, bo 4,5kg z damperem to naprawdę mało
Mając do tego na uwadze że to wagą trochę wyrost, zapewniająca i wytrzymałość i komfort, że nic się nie połamie gdy coś pójdzie nie tak. Co z tego że sporo ludzi nie wykorzysta tego potencjału? To samo można by powiedzieć o każdej innej ramie.
Jedyne co mnie zniechęca do Karpieli to cena, bo i wygląd i cechy konstrukcji mi się bardzo podobają (i nie trafia do mnie argument że nowe modele wnoszą malo nowego. Po co zmieniać coś co jest dobre? )
Poza tym Ty jesteś raczej lekką osobą i dlatego automatycznie waga roweru może mieć dla Ciebie większe znaczenie. Dla mnie ważącego pewnie minimalnie mniej od Ciebie z rowerem to trochę inna kwestia.Można na tym spokojnie złożyć rower ~18kg, po co mniej?
Obecnie z przyczyn pieniężnych mam niecałe 21kgi, nie narzekam, a będzie chyba minimalnie więcej bo interesuje się ramą ważącą 6kg bez dampera (uprzedzając ewentualne pytania - chce nową, mocną, ze skokiem 200-230mm i taka na która mnie stać - wyboru zbytniego nie mam
)
tu tkwi problem z Twoim postrzegane Karpieli:

ja bym powiedział fr/dh, a nie "rejsing". Raczej rower na którym można by wystartować(i coś osiągnąć- vide Maciek Kucbora) a także walnąć dropa (bez konieczności wożenia ze sobą łopaty :] hehe)
Co do terminu "kloc bajki" to przesadzasz, bo 4,5kg z damperem to naprawdę mało
Mając do tego na uwadze że to wagą trochę wyrost, zapewniająca i wytrzymałość i komfort, że nic się nie połamie gdy coś pójdzie nie tak. Co z tego że sporo ludzi nie wykorzysta tego potencjału? To samo można by powiedzieć o każdej innej ramie.
Jedyne co mnie zniechęca do Karpieli to cena, bo i wygląd i cechy konstrukcji mi się bardzo podobają (i nie trafia do mnie argument że nowe modele wnoszą malo nowego. Po co zmieniać coś co jest dobre? )
Poza tym Ty jesteś raczej lekką osobą i dlatego automatycznie waga roweru może mieć dla Ciebie większe znaczenie. Dla mnie ważącego pewnie minimalnie mniej od Ciebie z rowerem to trochę inna kwestia.Można na tym spokojnie złożyć rower ~18kg, po co mniej?
Obecnie z przyczyn pieniężnych mam niecałe 21kgi, nie narzekam, a będzie chyba minimalnie więcej bo interesuje się ramą ważącą 6kg bez dampera (uprzedzając ewentualne pytania - chce nową, mocną, ze skokiem 200-230mm i taka na która mnie stać - wyboru zbytniego nie mam

a wszystko zaczęło sie od tego...ze napisałem chce sobie kupić karpiela xD Spaced na czym Ty jeździsz:D?? (proszę potem nie pisać że jeździ na syfie czy coś takiego :P bo ma to co chce:)!!)
i podaj 3 powody dlatego właśnie ta ramka:)
ja chce karpiela bo
-podoba mi sie ( to chyba wystarczy...nie jestem PRO i nie będę...wiec po prostu mi sie podoba)
-zawieszenie w nich pracuje dobrze ( nie będę śmigał chyba nigdy tak delikatnie jak sarna biega po lesie tak przyda mi sie 250mm nawet na skok z krawężnika....bo tak jest "fajnie" :P )
-szukam ramy z dużym skokiem
bo tak śmigam...że go potrzebuje...nie podoba mi sie amor z 1dna półka...nie i koniec :P dlatego będę zawsze miał 2 półkę...zawsze będzie to travis ( nie Dorado...bo chce mieć obie nerki :P) i nawet jeśli w Polce nie wykorzystam sprzętu:P
Pamiętajcie...że dzięki takim jak ja...którzy nie chce być pro...tylko chcą jeździć...ten sport sie rozwija...bo ile np. V10/DH230/sunday-ów/m6...czy takich tam... jest wykorzystywanych w 100%?? ROWER DLA LUDZI !!
i podaj 3 powody dlatego właśnie ta ramka:)
ja chce karpiela bo
-podoba mi sie ( to chyba wystarczy...nie jestem PRO i nie będę...wiec po prostu mi sie podoba)
-zawieszenie w nich pracuje dobrze ( nie będę śmigał chyba nigdy tak delikatnie jak sarna biega po lesie tak przyda mi sie 250mm nawet na skok z krawężnika....bo tak jest "fajnie" :P )
-szukam ramy z dużym skokiem

Pamiętajcie...że dzięki takim jak ja...którzy nie chce być pro...tylko chcą jeździć...ten sport sie rozwija...bo ile np. V10/DH230/sunday-ów/m6...czy takich tam... jest wykorzystywanych w 100%?? ROWER DLA LUDZI !!

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości