Zmniejszenie skoku- Duro

brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Czyli:

1. W prawej goleni trzeba wyciągnąć pałeczkę z elementu 21 - tam znajdę sprężynę negatywną. Trzeba uciąć kawałek sprężyny głównej i przełożyć go nad sprężynę negatywną (oddzielając podkładką).

2. W lewej goleni rolę "pałeczki" spełnia element 14 + 17 jako "grzybek" na którym osadzona jest sprężyna. Na tej pałeczce jest sprężyna negatywna. I tak, jak w goleni prawej - uciąć sprężynę, przełożyć jej kawałek nad negatywną / pod element 15.

I rozumiem, że wszystko to pływa w oleju

^^ Dobrze rozumuję?


Dzięki :)
http://brooce.pinkbike.com
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

dobrze rozumujesz ale szpilki w lewej i prawej goleni roznia sie jedynie delikatnie lepkiem i tym ze jedna ejst matowa a 2 lsni jak psu jajca:)

reszte dobrze rozumiesz:)

i olej tlyko w tlumiku( przypoadkiem do 2 goleni nie wlewaj:))
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

PoleK pisze:i olej tlyko w tlumiku( przypoadkiem do 2 goleni nie wlewaj:))
To tak gwoli ścisłości... olej wlewam tylko do elementu nr 21, tak ?


A jaki olej jest "firmowo" wlany do duro djd 2008 ?
7.5 W czy 10W ?
http://brooce.pinkbike.com
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

raczej 7,5W ale ja polecam zmiane na 5W, dla mnei praca jest bez porownania, a olej wlewa sie do tlumika ktory rozpoznasz za 100%(chyba :wink: )
ashes to ashes...
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

lloll666 a ja bym zapytal ile brooce wazy, bo jesli popwyzej 65kg to radzilbym mu wlac taki jak seryjnie bo z innym amor bedzie dzialal po prostu za "latwo"

brooce olej wlewasz do rurki ( tlyko w jednej goleni bedzie rurka i chuda sprezyna a w 2 bedzie grubsza i bezposrednio w goleni:)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Ważę poniżej 65 kg, zdecydowanie :)
Raczej nie planuję zmieniać oleju, jestem po prostu ciekaw

PoleK, dzięki bardzo za odpowiedzi/porady :)

A jeszcze jedno - w temacie o tuningu duro (30 stron lektury...) wyczytałem, że bardzo dużo daje zdjęcie jakiejś "opaski" na pałeczce (w tlumiku chyba). Dotyczy to jednak modelu Duro z roku 2006 - czy w wersji 2008 nadal należy to zdejmować ?


Pozdro
http://brooce.pinkbike.com
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

ta opaske zdejmuje sie tylko w modelach do 2006, ktore nie posiadaly regulacji tlumienia, w nowszych modelach nie ma takiej potrzeby, chociaz jak chcesz to mozesz ja zdjac na probe, jak ci sie spodoba praca to zostaw bez
PoleK w sumie racja zapomnialem zapytac, ale olej 5W i tlumienie skrecone na maxa i powinno dac rade z osobami wiecej ponad 65
ashes to ashes...
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

No więc zacząłem.
Lewą goleń rozkręciłem bez większych problemów - okręciłem korek, wyjąłem sprężynę główną, odkręciłem śrubę pod amortyzatorem.

I mam kłopot z golenią prawą. Elegancko odkręciłem korek, wylałem olej z "tłumika", wyjałem sprężynę główną. Chciałem odkręcić śrubkę pod amorkiem - ale jej nie ma. Jest jakaś gałka regulacyjna - element 5 (i 6). Jak to odkręcić? Bo ta gałka spełnia (wydaje mi się) rolę śrubki - bez jej odkręcenia chyba nie wyjmę wiele...




Proszę o szybką odpowiedź :)
http://brooce.pinkbike.com
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

nie rozkrecalem ani nie wiedzialem rozkreconego duro 07, ale gdzies czytalem ze to sie sciaga i jest srubka czy cos, postaram sie to odnalezc...

ale w sumie nie jest Ci to potrzebne...

i uwazaj przy wkrecaniu korka w golen z tlumikiem zbeys uszczelki nie przycial, bo mi sie udalo to uczynic ( ale w "uszczelkowym" za 30groszy kupisz nowa, kumpel kupowal:), mi sie nie przydala bo praca z takim lekko nieszczelnym tlumikiem mi sie spodobala:))
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

PoleK pisze:ale w sumie nie jest Ci to potrzebne...
Mozna wiedzieć, jak mam się dostać do sprężyny negatywnej bez ściągania pałeczki wystającej z tłumika (z drugiej strony jest przykręcona właśnie do tego regulatora)?


To jest chyba regulacja tłumienia odbicia
http://brooce.pinkbike.com
lloll666
Posty: 1151
Rejestracja: 30.06.2007 23:07:42
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Post autor: lloll666 »

mocno pociagnij czesc nr. 5(mozesz to zrobic kombinerkami etc.) i w czesci nr. 6 bedziesz mial miejsce na imbus 8 i torx T30

sam mam duro E `06 ktory nie rozni sie budowa od duro djd, wiec jak bedziesz czegos potrzebowal to wal na gg :wink:
ashes to ashes...
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

wielce Ci dziękuję, lloll666 :) (tobie, Polek, także ;) )
http://brooce.pinkbike.com
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

brooce

bo ja zgubilem watek i myslalem ze Ty olej zmieniasz:P
( ostanio kumpel wymienial w amorze i mi sie pomieszalo)
a Ty skok skracasz;)
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

No więc zacząłem. Rozłożyłem mojego Duracza na części, tak wygląda w środku:

Obrazek ------------------- Obrazek

Czyli teraz mam uciąć kawałek sprężyny głównej i przełorzyć go nad spr. negatywną. Z prawą sprężyną nie będzie większych problemów, ale co z tą wielką krową z lewej? Po prostu dać podkładki i jej obcięty kawałek przełorzyć?!?

I czym obciąć tę lewą spreżyne? Pilowac?


Edit:

JAK UCIĄĆ TĘ SPRĘŻYNĘ ?!?!???? Piłką nie idzie...


Eech... nie udało się tą metodą (z w/w przyczyny)... podłożyłem parę podkładek pod sprężyny negatywne, zobaczymy co z tego będzie :)


Pozdro
http://brooce.pinkbike.com
PoleK
Posty: 1489
Rejestracja: 29.01.2006 19:30:39
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Post autor: PoleK »

pilka pojdzie...

a jak nie to gumowka, chocial Ja bym byl za brzeszczotem...

tak jakow mowisz, puocinac i przelozyc dokladajac podkladki
http://www.pinkbike.com/photo/5516869/
http://tnij.com/Sprzedam_stuff :)
Wicked
Posty: 566
Rejestracja: 06.05.2007 12:12:07
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: Wicked »


lloll666Ale chrzanisz!!!!!!! Widziałeś kiedyś sprężynę która się ugina do zera?? Lepiej to z proporcji obliczyć. tzn długość sprężyny podzielone przez skok(13cm) równa się długość którą należy zostawić podzielone przez skok który chcesz otrzymać...
gówno prawda. Kumpel ma xcr'a 120mm, sprężyna miała 26cm i z proporcji wyszło żeby uciąć 5cm to będzie 100mm skoku. I co? Obcięliśmy a amor ma 70mm czyli ucinasz o tyle ile chcesz żeby ci się obniżył

Dzięki ci za ten post bo przez ciebie kumpel musi kupować nowe sprężyny
Stopek2
Posty: 225
Rejestracja: 28.07.2008 14:47:21
Lokalizacja: Gorlice
Kontakt:

Post autor: Stopek2 »

mlody8899 pisze:a jeszcze jedno, wie ktos jak podwyzyc duro, nie koniecznie zeby mialo wiecej skoku ale zeby gorne lagi byly bardziej wysuniete z dolnych
Wracając do tego:
nowe śruby większe o 2 do 3 cm i albo podkładek(ew.Tulejki) po 2<3 cm albo nowe sprężynki.
Ja to sprawdziłem (akurat nie na duro) ale działa :D
brooce
Posty: 1714
Rejestracja: 06.12.2007 20:08:11
Kontakt:

Post autor: brooce »

Przepraszam za odświeżenie tematu. Teraz pojawiła się u mnie możliwość ucięcia sprężyn, ale zaczęło mnie nurtować pewne pytanie:
Sprężyny mają specjalne, płaskie "zakończenia". Czy jak po prostu utnę sprężynę "na dziko" (ew. trochę podszlifuję) to będzie OK? Mam nadzieję, że wiecie o co mi chodzi...



P.S.
Dałem 3 cm nakrętek pod sprężynę negatywną. Amor wiele się nie obniżyl - podkładki, zamiast ścisnąć sprężyny główne, ścisnęły spr. negatywne - w wyniku czego Duracz jest niższy może o pół centymetra, a straciłem za to prawie cały SAG. Żeby ta metoda działała, wg mnie trzeba zmniejszyć napięcie sprężyn głównych - np. popprzez skrócenie...
http://brooce.pinkbike.com
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość