Witam Jestem początkującym riderem I mam małe pytanko. Moja obręcz jest już tak rozcentrowana ze już w hamulcach sie nie mieści i scentrowanie nic nieda. Zamierzam kupic obręcz Dartmoor Blizzard 26". I tu moje pytanie. Czy podczas wymainy obręczy i szprych konieczna też jest wymiana piasty??? Z góry dzięki za odp i pozdrawiam
Steel2 dzieki za odp i żeby nie zakładać nowego tematu to jeszcze jedno pytanko.
Bo mam amorka 100mm skoku, przymierzam sie do kupna Duro 130mm, Mam rame Bob Stonebreaker 14" i tu moje pytanie czy trzeba będzie coś przycinać w amorku czy nie?
Kwestia długości rury sterowej. Zapewne trzeba będzie ją skrócić ( chyba, że dasz podkładki nad lub pod mostek kierownicy ale to prymitywne rozwiązanie.
Steel2 Nie przesadzajmy, że jest to takie prymitywne rozwiązanie, półcentymatrowa podkładka aż taka zła chyba nie jest? zważając na to, że później może być ciężko sprzedać amor, który ma bardzo krótką rurę sterową. Nie mówię tu o sytuacji, w której rura sterowa wystaje już znacznie więcej niż kilka milimetrów, bo to faktycznie dość prymitywne
A czy jeżeli dam te podkładki po mostek albo nad mostek to robi to jakąś róznice?? i czy nie zmieni to właściwości skręcania itp???
a co do tej obręczy Dartmoor Blizzard 26" to dla ultra amatora DH sie nadaje???
Lomek Jeśli masz zamiar kupić nowy amor, to rura będzie zdecydowanie za długa w większości przypadków. Moim zdaniem warto skrócić tak, żeby dać kilkumiliterową podkładkę - łatwiej później sprzedać. Chyba przycięcie to nie jest aż taki duży problem?:) bierzesz kątówkę i tniesz, jak sam nie potraffisz to poproś kogoś, to kilkanaście sekund roboty - byle by było równo obcięte, później poprawić możesz papierem ściernym, żeby sobie ręki nie rozciąć o rant. No a co do problemów ze skręcaniem... zależy co lubisz, ale po co komu mostek na dużej wysokości?;) Obręcz z tego co wiem to wytrzymała, amatorskie dh powinna wytrzymać:P
ISSUES nie musi byc idealnie równo ucięta... Ważne, żeby nie było jakiś gigantycznych skosów, ale może być lekko krzywo.
Co do amorka to tniesz tylko sterowke, nic więcej. Jeśli rurka będzie za krótka - możesz kupić niższe stery, niższy mostek, lub zmieniać sterówke ale w przypadku amora takiego jak Duro to niezbyt opłacalne...
Dzieki wam wszystkim za odpowiedzi na pytania mam jeszcze jedno, ostatnie :P Jaki to jest wentyl AV??? Samochodowy czy rowerowy??? Dzięki jeszcze raz i pozdro :P
A czy do obręczy Dartmoor Blizzard można zamontować V-Brake czy muszą być tarczówki? a jeżeli do tego blizzarda nie wejdą V-Brakei(neieiwm jak dokladnie napisac) to jaką inną możecie mi doradzić najlepiej z dartmoora. Mam 70+/- zł na wydanie na obręcz
i czy mozecie mi do niej polecić jakąś fajną oponke do 50-60zł??
Lomek - Jeśli zakładasz Blizzrda to nie trzeba , ale BYĆ MOŻE wskazane byłoby wymienić także piastę. To jest mocna, ale ciężka, obręcz. Do tego szeroka, co powoduje, ze bieżnik opony sie "rozpłaszcza" i powoduje większe opory. Nie ma co tutaj kombinować jeśli masz jakiś popularny model Shimano np. 475 albo coś w tym stylu (a skoro w rowerze są V-ki to szału pewnie nie ma jeśli chodzi o resztę osprzętu) to będziesz miał biedę, w pierwszymmomencie byłem zszokowany jak założyłem je u siebie, rower robi się wołowaty. Jeśli masz piastę, która nie grzeszy niskimi oporami toczeni to wymień i ją.
Jeśli nie straszne ci używne widły to zapomnij o Duro. Za 300 PLN mozna na allegro raz na jakiś czas dorwać wiekowe, ale bajecznie pracujce i 5 razy mocniejsze widełki, nierzadko nawet na oś 20mm.
"a skoro w rowerze są V-ki to szału pewnie nie ma jeśli chodzi o resztę osprzętu"
A czemu ma niebyć???? nie każdy ma odrazu kase na wszystko...Ja musze wszystko po kolei kupować...
Koło założone i sprawuje sie świetnie Dzieki za pomoc i pozdro