pytanie o damper
Steel: Skoro ne ma powietrza to jak załatwiany jest problrm zmiennej objętosci? Może być to rozwiązane w jakiś nietypowy sposób, np za pomocą elastomeru, albo przy pierwszym ugędciu nadmiar oleju sam gdzieś ucieka i zassane zostaje powietrze ale musi być jakaś kompensacja objętości (fatty'ego nie rozbierałem, na żywo widziałem go może ze cztery razy więc nie będę się kłócił) , inaczej by się nie uginało, prawa Archimedesa się nie przeskoczy.
wojtek - zapytaj u dystrybutora, jeśli rzuci zaporową cenę to zacznij od sprawdzenia czy potrzebujesz uszczelek czy o-ringów, jeśli tego drugiego to dokupisz za grosze w każdym sklepie który prowadzi takie rzeczy.
=============================================
Edit:
Steel2 , sprawdziłem, i częściowo zwracam honor -
http://www.cannondale.com/asset/iu_file ... ons_en.pdf
Tutaj pręt nie wchodzi z jednej strony, ale przechodzi na wylot przez cylinder z olejem, dzięki temu bjętość się nie zmienia wraz z położeniem tłoka i zbiornik wyrównawczy rzeczywiscie nie jest do niczego potrzebny.
Dlaczego zwrcam honor tylko częsciowo? Bo po pierwsze nie ma to nic wspólnego z blaszkmi o których pisałeś (gdybyś npisał od razuo tym że popychacz tłoka przechodzi n wylot to bym nie protestował), a po drugie w żaden sposób takiego patentu nie da się zastosować w normalnym damperze. Przelatujący na wylot pręt mógłby uderzać w elementy ramy w trakcie pracy, przynajmniej w niektórych ramach.
Zawieszenia ciągnione Lavill to własnie jest ten sam myk. Popychacz przechodzi na wylot i z jednej strony przykręcony jest do wahacza, a z drugiej strony popychacz ściska sprężynę. Do żadnej normalnej ramy tego nie założysz.
wojtek - zapytaj u dystrybutora, jeśli rzuci zaporową cenę to zacznij od sprawdzenia czy potrzebujesz uszczelek czy o-ringów, jeśli tego drugiego to dokupisz za grosze w każdym sklepie który prowadzi takie rzeczy.
=============================================
Edit:
Steel2 , sprawdziłem, i częściowo zwracam honor -
http://www.cannondale.com/asset/iu_file ... ons_en.pdf
Tutaj pręt nie wchodzi z jednej strony, ale przechodzi na wylot przez cylinder z olejem, dzięki temu bjętość się nie zmienia wraz z położeniem tłoka i zbiornik wyrównawczy rzeczywiscie nie jest do niczego potrzebny.
Dlaczego zwrcam honor tylko częsciowo? Bo po pierwsze nie ma to nic wspólnego z blaszkmi o których pisałeś (gdybyś npisał od razuo tym że popychacz tłoka przechodzi n wylot to bym nie protestował), a po drugie w żaden sposób takiego patentu nie da się zastosować w normalnym damperze. Przelatujący na wylot pręt mógłby uderzać w elementy ramy w trakcie pracy, przynajmniej w niektórych ramach.
Zawieszenia ciągnione Lavill to własnie jest ten sam myk. Popychacz przechodzi na wylot i z jednej strony przykręcony jest do wahacza, a z drugiej strony popychacz ściska sprężynę. Do żadnej normalnej ramy tego nie założysz.
Możliwe, zaworka moze nie być. Czasem są one zaślepiane "na amen" czasem są one walone na dół i na koniec przykręcne na nie jest dolne mocowanie. To , ze najpierw wracał, a po złożeniu przestał świadczy o tym, że najprawdopodobniej zeszło ciśnienie ze zbiorniczk wyrównawczego.B.Z. jeśli już to było tam coś schowanego w głąb i niewidocznego. Damper miał po prostu budowe makrokesza z reg tłumienia powrotu. Nie było żadnego zaworka, naklejki wszystkie poćdzierane, a wracał po wciśnięciu. Ale fakt faktem, że jak go rozebraliśmy i ponownie zalaliśmy olejem to już nie wracał sam... to może i coś tam było w środku ale na bank nic nie wyskoczyło.
I dzięki za taki opis Vanilli R ;] przynajmniej bede sie już jakoś orientował.
No właśnie teraz wiem, że to świadczy o tym, że jednak gdzieś jest jakaś komora, z której po otwarciu dampera uciekło powietrze

Zdecydowanie popieram. Mało kto sie orientuje o co chodzi... dla większości to czarna magia i sie ludzie boją tego tykać. Niech to Modzi przyklejąSOTER pisze:Może jakiś Mod by to przykleił? Sporo ludzi nie kuma o co biega w tłumikach/damperach

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 5 gości