Sensowne odchudzanie... czy warto?
Sensowne odchudzanie... czy warto?
A wiec tak, planuje odchudzic nieco swoj przyszly rower i po wielu obliczeniach doszedlem do takowych wnioskow. Aby zejsc z wagi bez extremalnych zmian i utraty na wytrzymalosci moznaby wymienic nastepujace komponenty:\
-kiera diabolus dh na Sunline V1
-mostek diabolus D2 na sunline V1
-sztyca diabolus dh na Thomson'a
Razem: 360g oszczędności
-sprężyna do DHX5.0 stalowa na tytan
ok. 300g oszczędności
-dętki Maxxis DH na Continental 2.3-2.5 / Continental 1.9-2.3
430g oszczędności
No i tyle żeby nie przesadzać. Tylko czy dla łącznego ubytku 1090g kąbinować z wymiana tych komponentow??? Juz nie chodzi o koszty, poniewaz seryjne czesci trzebaby sprzedac a chodliwy towar to nie jest...
Zaznaczam ze zmiany dotycza Glory DH 2009
-kiera diabolus dh na Sunline V1
-mostek diabolus D2 na sunline V1
-sztyca diabolus dh na Thomson'a
Razem: 360g oszczędności
-sprężyna do DHX5.0 stalowa na tytan
ok. 300g oszczędności
-dętki Maxxis DH na Continental 2.3-2.5 / Continental 1.9-2.3
430g oszczędności
No i tyle żeby nie przesadzać. Tylko czy dla łącznego ubytku 1090g kąbinować z wymiana tych komponentow??? Juz nie chodzi o koszty, poniewaz seryjne czesci trzebaby sprzedac a chodliwy towar to nie jest...
Zaznaczam ze zmiany dotycza Glory DH 2009
http://www.endura.pl
PoleK moim zdaniem 15kg jak na sztywniaka to nie dużo... mój sprzęt waży 20kg i jak narazie sie tym nie przejmuje... choć to ful 
ACextreme nie wiem jakie części są w Glorce... nie chce mi sie szukać. Moim zdaniem nie opłaca sie. Jeszcze bawić sie w sprzedaż i dokładać kupe kasy dla gramów. Gdyby to była strata masy na kołch to tak, ten kg na kołach samych byś odczuł. Ale jak chcesz stracić na kierze, mostku i sztycy to moim zdaniem nawet tego nie odczujesz... nie bawił bym sie w to

ACextreme nie wiem jakie części są w Glorce... nie chce mi sie szukać. Moim zdaniem nie opłaca sie. Jeszcze bawić sie w sprzedaż i dokładać kupe kasy dla gramów. Gdyby to była strata masy na kołch to tak, ten kg na kołach samych byś odczuł. Ale jak chcesz stracić na kierze, mostku i sztycy to moim zdaniem nawet tego nie odczujesz... nie bawił bym sie w to
ale tytanowa sprężyna to nie tylko lekkośc jak i poprawienie pracy dampera. Mój sztywniak waży ok 16 kg mimo ,ze mam leciutkie oponki 750 gram singla itp ale mimo wszystko to dm z 66 czyli moge zejsc 2 kg na samej ramie i amorze ! . Lżejszy rower to lepszy rower uwież mi łatwiej sie jezdzi na lekkim sprzęcie
http://www.pinkbike.com/photo/1826155/
Gdy czytam to wszystko... Warto ? Może i tak... Zwróć tylko uwagę na to ile Cie to wyniesie. Straszne pieniądze.
Na samej ramie mógłbyś zejść 2kg... Ale nie wiem raczej , nie wchodzi to w gre , bo z tego co kojarzę masz glorkę od niedawna i jest to raczej wymarzona rama dla Ciebie.
Najbardziej odczujesz różnicę gdy spuścisz z kół. Ale te które masz są już spoko. Warto wziąć prawa fizyki i pomyśleć o tym że im lżejszy będzie rant koła tym lżej będzie wprowadzić go w ruch. Skoro tak więc wg. największe pole do popisu możesz mieć na oponach i dętkach. Wtedy na pewno odczujesz róznicę. I tu nasuwa się pytanie , jakie masz opony ? Pewnie jakieś Micheliny DH... ? 400gram na dętkach to już sporo , dodając zmniejszenie masy opon wychodzi całkiem inny rower bo nie trzeba już tyle aby "wkręcić go na obroty". Pozdrawiam
Na samej ramie mógłbyś zejść 2kg... Ale nie wiem raczej , nie wchodzi to w gre , bo z tego co kojarzę masz glorkę od niedawna i jest to raczej wymarzona rama dla Ciebie.
Najbardziej odczujesz różnicę gdy spuścisz z kół. Ale te które masz są już spoko. Warto wziąć prawa fizyki i pomyśleć o tym że im lżejszy będzie rant koła tym lżej będzie wprowadzić go w ruch. Skoro tak więc wg. największe pole do popisu możesz mieć na oponach i dętkach. Wtedy na pewno odczujesz róznicę. I tu nasuwa się pytanie , jakie masz opony ? Pewnie jakieś Micheliny DH... ? 400gram na dętkach to już sporo , dodając zmniejszenie masy opon wychodzi całkiem inny rower bo nie trzeba już tyle aby "wkręcić go na obroty". Pozdrawiam
Obecnie posiadam model 08' i wazy 20.6 z pedalami na w pelni seryjnym osprzecie.siwy-84 pisze:le wazy seryjny glory?
Model 2009 bedzie wazyl z tymi samymi pedalami 19.8kg, a jesli odjac zaoszczedzone 1.1kkg wychodzi 18.7kg za niesamowicie wytrzymaly, odporny i najwyzszej klasy rower zjazdowy. Waga ta wydaje mi sie dosc przyzwoita, sam lekki nie jestem wiec nawet obecna waga nie przeszkadza mi zbytnio lecz mam swiadomosc roznicy w prowadzeniu lzejszego roweru. A okazja do wymiany osprzetu bedzie gdyz wymienie nowe czesci ktore latwiej bedzie sprzedac na nowe- lzejsze rownie wysokiej klasy.
Nie chce wymieniac innych czesci glownie ze wzgledy na wytrzymalosc i ogolne dzialanie sprzetu.
Czekam na dalsze sugestie
http://www.endura.pl
Skoro to nowy rower to myślę, że nie ma sensu na razie zmieniać na Ti. No chyba, że czujesz taką potrzebę. Zwróć uwagę, że za tą cenę wymienisz wszystkie pozostałe komponenty.
Kierownica i mostek - polecam jak najbardziej. Set RaceFace jest ciężki i nie jest jakoś szalenie wytrzymały.
Co do sztycy to warto nie tylko ze względu na wagę i wytrzymałość (sztyca Elite jest uznawana za najmocniejszą!) - wzornictwo i wykonanie powala. Jest to nie tylko bardzo dobra część - to po prostu rowerowa biżuteria.
Kierownica i mostek - polecam jak najbardziej. Set RaceFace jest ciężki i nie jest jakoś szalenie wytrzymały.
Co do sztycy to warto nie tylko ze względu na wagę i wytrzymałość (sztyca Elite jest uznawana za najmocniejszą!) - wzornictwo i wykonanie powala. Jest to nie tylko bardzo dobra część - to po prostu rowerowa biżuteria.
ACextreme - jestem na tak, za wszystkimi punktami które wymieniłeś..
Duży spadek masy za (wbrew pozorom) rozsądne pieniądze.. Też mam komplet SunLine V1, tyle że mostek pod Boxxera.. Smiga sie rewelacyjnie.. Ja, że dość nie dobijam to złożyłem koła na 721..
Jak to Łoniak mówi "za 100 gram oddałbym ojca" - Ty byś chyba musiał oddać całą rodzinę
Świetny pomysł.... Kilogram mniej to naprawdę sporo.. Wdrażaj plann..
Duży spadek masy za (wbrew pozorom) rozsądne pieniądze.. Też mam komplet SunLine V1, tyle że mostek pod Boxxera.. Smiga sie rewelacyjnie.. Ja, że dość nie dobijam to złożyłem koła na 721..
Jak to Łoniak mówi "za 100 gram oddałbym ojca" - Ty byś chyba musiał oddać całą rodzinę

Świetny pomysł.... Kilogram mniej to naprawdę sporo.. Wdrażaj plann..
kółka masz spoko,myśle ze 1kg odczujesz bardzo pozytywnie od razu, znacznie łatwiej zapanaować nad rowerem i łatwiej go wyhamować i rozpędzić, dodatkowo efekt estetyczny:))
dlatego myśle że warto,
z dalszych sugestii proponuje zająć sie siodłem, ale nie wiem jakie siodło jest seryjnie i jakie preferujesz
dlatego myśle że warto,
z dalszych sugestii proponuje zająć sie siodłem, ale nie wiem jakie siodło jest seryjnie i jakie preferujesz
Seryjnie jest montowane WTB Devo Carbon... siodło szosowe a wytrzymałe więc je zostawię w spokoju.domingo pisze:dalszych sugestii proponuje zająć sie siodłem, ale nie wiem jakie siodło jest seryjnie i jakie preferujesz
Kół ruszał nie bede... co za duzo to niezdrowo. A poza tym niewiele mozna zmienic poniewaz rower bedzie na kompletnym napedzie i hamulcach (203/180mm) Sainta 09'. Korby Evolve Dh uwazam za bostwo wiec chocby z tego powodu tez je zostawie.
Czekam na dalsze opinie na ten temat.
Za niedlugo szykuje sie do sprzedazy swego obecnego roweru i powoli pieniazki odkladam na powyzsze modyfikacje.
http://www.endura.pl
odczujesz ta mase. Kiera to dobry pomysl na bank. Na piastach moze byc do ubicia troche, zobacz czy nie da sie dac truvativa oct z lekkim supportem jeszcze(tak samo wytrzymale i lzejsze). Na lancuchu jest 100g do ubicia.
A z sainta zestawu to daj jeszcze kasete szosa bo to sporo ubija. 100g ubijesz na alu ośce z tylu, a to tania metoda na ubicie..
A z sainta zestawu to daj jeszcze kasete szosa bo to sporo ubija. 100g ubijesz na alu ośce z tylu, a to tania metoda na ubicie..
jesli chodzi o lekkie czesci co powiedzie o tej obreczy
czesto mozna ja spotkac w rowerach zjazdowych http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=10372
jesli ma ktos ta obrecz niech sie wypowie, chodzi mi o jej wytrzymałosc, bo niejest mega droga a jest mega lekka
czesto mozna ja spotkac w rowerach zjazdowych http://www.chainreactioncycles.com/Mode ... elID=10372
jesli ma ktos ta obrecz niech sie wypowie, chodzi mi o jej wytrzymałosc, bo niejest mega droga a jest mega lekka

Iron horse sunday 08 WC
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość