Problem z odpowietrzaniem Grimeci- POMOCY!
Problem z odpowietrzaniem Grimeci- POMOCY!
Witam. Mam trochę nietypowy problem z odpowietrzeniem mojego Sys12. Kupiłem do niego przewód Jagwire za 30 zł i klamka była bardzo miękka, trzeba było także pompować klamką żeby uzyskać mniejszy skok i twardość, ofc tylko przez chwilę było fajnie, po chwili wszystko wróciło do poprzedniego stanu. Pomyślałem, że to kwestia przewodu, więc zakupiłem na CRC przewód Goodridge. Pozakładałem końcówki,przewód skróciłem, przelałem płyn i...dupa... dalej to samo, klamka miękka, trza pompować. Ale zauważyłem, że w okolicach tłoczków pojawiają się małe bąbelki powietrza. Wymieniłem uszczelki w zacisku, przelałem płyn....gówno....dalej to samo. Kupiłem uszczelki do klamki, założyłem tylko do zbiorniczka, te do tłoka narazie zostawiłem. No i przelewam płyn po raz xy87zxc i dalej hoi...trzeba pompować ze 2-3 razy żeby klamka była twarda. Chwile poczekałem i klamka stała się już tak miękka, nawet jak doszła do kiery to klocki nie dotykały tarczy. I teraz moje pytanie : Co ja kurwa robię źle ? Czy może coś z hamulcem się stało ? Odpowietrzam tak: nalewam do zbiornikczka płynu i metodą naciśnij-puść przelewam płyn. Na śrubie odpowietrzającej ofc strzykawka (bez tłoka) z wężykiem. A i jeszcze jedno, jak wyciągnąć klamkę z Sys 12 ? Z góry dziękuję za pomoc. Mam nadzieję, że ktoś to przeczyta :D
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
- Lokalizacja: wwa
- Kontakt:
mozartt sposob taki jak w Hayesach skutkuje tez w otwartych systemach...
ja tak HOPEy kiedys odpowietrzalem i chodzily dobrze...
teraz zrobilem sobie zestaw do odpowietrzania wiec nie stosuje tej metody....
bo ogolnie to metoda odpowietrzania jest nie wazna...wazne jest to aby w układzie nie pozostal zaden babelek powietrza....
ja tak HOPEy kiedys odpowietrzalem i chodzily dobrze...
teraz zrobilem sobie zestaw do odpowietrzania wiec nie stosuje tej metody....
bo ogolnie to metoda odpowietrzania jest nie wazna...wazne jest to aby w układzie nie pozostal zaden babelek powietrza....
[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
mozartt sposob taki jak w Hayesach skutkuje tez w otwartych systemach...
ja tak HOPEy kiedys odpowietrzalem i chodzily dobrze...
teraz zrobilem sobie zestaw do odpowietrzania wiec nie stosuje tej metody....
bo ogolnie to metoda odpowietrzania jest nie wazna...wazne jest to aby w układzie nie pozostal zaden babelek powietrza....
Utaasz w grimece pewnie jak w shimano trzeba wybic ten sworzen ktory jest jednoczesnie zawiasem klamki...
prawdopodobnie bedzie trzeba go od spodu wybic.....nie martw sie o jego ponowne wsadzanie mozesz zastapic go sruba i nakretka i zyskasz dodatkowo mozliwosc kasowania luzow
wyjmij tloczek z klamki i sprawdz czy jest wszystko ok...najlepiej wymien go bo czesci do grimeci nie sa takie drogie....
skoro wymieniles juz uszczelki w zacisku i przewod to jak wymienisz tloczek(bądź uszczelki przy tloczku) w klamce to bedzie prawie 100% pewnosci ze układ jest szczelny.
potem odpowietrzaj... najlepiej zdejmij hampel z roweru i zawies klamke gdzies wysoko tak zeby przewod byl wyprostowany i w pionie...
wykrec odpowietrznik i jego gwint owin troche tasma teflonowa zeby go dodatkowo uszczelnic...
i odpowietrzaj hampel strzykawka wtlaczajac plyn od dolu(przez zacisk)
i jak bedzie lecial plyn z klamki to pukaj czyms w zacisk i przewod poodwracaj troche zacisk raz w pionie raz w poziomie zeby wszystkie mozliwe babelki wylecialy...
potem zakrec zbiorniczek i wtlocz troszke plynu dodatkowo ( tak zeby ci tloczkow nie zacisnelo na tarczy) i zakrec odpowietrznik oczywiscie...
po tym zabiegu powinno byc ok...a jak nie to nie wiem moze masz syf jakis w zacisku albo klamce..
aaa i najlepiej kup sobie w aptece strzykawke 50 albo 100ml, jak przetloczysz pod cisnieniem 100ml przez uklad to nie ma bata zeby zostal chocby babelek powietrza
ale sie napisalem....
jak zrobisz wszystko co wymienilem i dalej bedzie lipa..to nie mam pojecia dlaczego tak jest.....
sprawdz jeszcze czy hampel jest wyregulowany dobrze....ja mialem miekka klamke w moim HOPE dlatego ze zacisk byl pod katem do tarczy ;/ czyli klocki nie dotykaly swoja powierzchnia rowno tylko lewy dotykal najpierw góra a prawy najpierw dolem i potem dopiero doginały sobie tarcze pod odpowiedni kat i hamowaly cala powierzchnia......pomogly podkladki zeszlifowane pod katem i zacisk jest teraz w pionie razem z tarcza...i klameczka twarda
ja tak HOPEy kiedys odpowietrzalem i chodzily dobrze...
teraz zrobilem sobie zestaw do odpowietrzania wiec nie stosuje tej metody....
bo ogolnie to metoda odpowietrzania jest nie wazna...wazne jest to aby w układzie nie pozostal zaden babelek powietrza....
Utaasz w grimece pewnie jak w shimano trzeba wybic ten sworzen ktory jest jednoczesnie zawiasem klamki...
prawdopodobnie bedzie trzeba go od spodu wybic.....nie martw sie o jego ponowne wsadzanie mozesz zastapic go sruba i nakretka i zyskasz dodatkowo mozliwosc kasowania luzow

wyjmij tloczek z klamki i sprawdz czy jest wszystko ok...najlepiej wymien go bo czesci do grimeci nie sa takie drogie....
skoro wymieniles juz uszczelki w zacisku i przewod to jak wymienisz tloczek(bądź uszczelki przy tloczku) w klamce to bedzie prawie 100% pewnosci ze układ jest szczelny.
potem odpowietrzaj... najlepiej zdejmij hampel z roweru i zawies klamke gdzies wysoko tak zeby przewod byl wyprostowany i w pionie...
wykrec odpowietrznik i jego gwint owin troche tasma teflonowa zeby go dodatkowo uszczelnic...
i odpowietrzaj hampel strzykawka wtlaczajac plyn od dolu(przez zacisk)
i jak bedzie lecial plyn z klamki to pukaj czyms w zacisk i przewod poodwracaj troche zacisk raz w pionie raz w poziomie zeby wszystkie mozliwe babelki wylecialy...
potem zakrec zbiorniczek i wtlocz troszke plynu dodatkowo ( tak zeby ci tloczkow nie zacisnelo na tarczy) i zakrec odpowietrznik oczywiscie...
po tym zabiegu powinno byc ok...a jak nie to nie wiem moze masz syf jakis w zacisku albo klamce..
aaa i najlepiej kup sobie w aptece strzykawke 50 albo 100ml, jak przetloczysz pod cisnieniem 100ml przez uklad to nie ma bata zeby zostal chocby babelek powietrza

ale sie napisalem....
jak zrobisz wszystko co wymienilem i dalej bedzie lipa..to nie mam pojecia dlaczego tak jest.....
sprawdz jeszcze czy hampel jest wyregulowany dobrze....ja mialem miekka klamke w moim HOPE dlatego ze zacisk byl pod katem do tarczy ;/ czyli klocki nie dotykaly swoja powierzchnia rowno tylko lewy dotykal najpierw góra a prawy najpierw dolem i potem dopiero doginały sobie tarcze pod odpowiedni kat i hamowaly cala powierzchnia......pomogly podkladki zeszlifowane pod katem i zacisk jest teraz w pionie razem z tarcza...i klameczka twarda

[S] [b]DHX 5.0 241mm stan bdb[/b]
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
5th Elemen 241mm stan bdb
gg: 9422645
Pytanie pierwsze :
-czy tłoki są porysowane ??(napisałeś że w okolicach tłoków były bąbelki)
samo wymienienie uszczelek nie załatwia problemu gdyż porysowany tłok puści powietrze do korpusu i dalej będzie hebel gąbczasty) nie pomaga wymiana uszczelek.
Jeśli nie jest porysowany to procedura jest taka:
mamy wyczyszczoną 1 połówkę zacisku bez uszczelek ,
wsadzamy mniejszą uszczelkę do mniejszego gniazda i smarujemy (oliwka) delikatnie krawędz uszczelki ,następnie nalewamy dota (4.0,,5.0,,5.1)tak by niedotknął uszczelki.
Posmarować troche tłoczek oliwkąi go wprowadzić prosto w gniazdo do uszczelki.
Następnie cały zacisk ustawić pionowo by powietrze zgromadzone w środku ułożyło się obok otworu łączącego 2 gniazda,i wciskać tłoczek do wypchnięcia powietrza, lecz nie do końca(to na wypadek pozostania jakichś bąbelków )po wypchnięciu bąbelków postukać śrubokrętem (rączka plastikowa ) w korpusby wypoziomować ciecz i pozbyć sie pozostałych bąbli (te malutkie,i najmniejsze bąbelki).
teraz drugi tłok generalnie zasada jest ta sama delikatnie wprowadzić uszczelkę
po zamoczeniu dotem ją wytrzeć do sucha i posmarować oliwką i tłok też dolać dota by nie zamoczyć uszczelki i posmarowany tłoczek wprowadzić,następnie postępować jak wcześniej otwór w gnieżdzie tłoka ustawić pionowo by powietrze się ustawiło pod otworem i wypychać do pojawienia się czystego dota .Następnie popukać śrubokrętem by zlikwidować malutkie bąbelkii wypchnąć je do uzyskania czystego dota.Nie wpychać do końca tłoka .
to jest gotowa 1 połówka ,drubą odpowietrzamy tak samo.
po odpowietrzeniu 2 połówek złączamy je (niezapomnieć o uszczelce w gnieżdzie łączącym 2 połówki)i wstępnie skręcić.
W gniazdo odpowietrzacza wkręcić go niezamocno i strzykawką + rurka wypchnąćza pomocą DOTA powietrze z kanalika łączącego 2 połówki.to całe odpowietrzanie korpusu.Cały hamulec opisze jak wrócę z pracy o 16
-czy tłoki są porysowane ??(napisałeś że w okolicach tłoków były bąbelki)
samo wymienienie uszczelek nie załatwia problemu gdyż porysowany tłok puści powietrze do korpusu i dalej będzie hebel gąbczasty) nie pomaga wymiana uszczelek.
Jeśli nie jest porysowany to procedura jest taka:
mamy wyczyszczoną 1 połówkę zacisku bez uszczelek ,
wsadzamy mniejszą uszczelkę do mniejszego gniazda i smarujemy (oliwka) delikatnie krawędz uszczelki ,następnie nalewamy dota (4.0,,5.0,,5.1)tak by niedotknął uszczelki.
Posmarować troche tłoczek oliwkąi go wprowadzić prosto w gniazdo do uszczelki.
Następnie cały zacisk ustawić pionowo by powietrze zgromadzone w środku ułożyło się obok otworu łączącego 2 gniazda,i wciskać tłoczek do wypchnięcia powietrza, lecz nie do końca(to na wypadek pozostania jakichś bąbelków )po wypchnięciu bąbelków postukać śrubokrętem (rączka plastikowa ) w korpusby wypoziomować ciecz i pozbyć sie pozostałych bąbli (te malutkie,i najmniejsze bąbelki).
teraz drugi tłok generalnie zasada jest ta sama delikatnie wprowadzić uszczelkę
po zamoczeniu dotem ją wytrzeć do sucha i posmarować oliwką i tłok też dolać dota by nie zamoczyć uszczelki i posmarowany tłoczek wprowadzić,następnie postępować jak wcześniej otwór w gnieżdzie tłoka ustawić pionowo by powietrze się ustawiło pod otworem i wypychać do pojawienia się czystego dota .Następnie popukać śrubokrętem by zlikwidować malutkie bąbelkii wypchnąć je do uzyskania czystego dota.Nie wpychać do końca tłoka .
to jest gotowa 1 połówka ,drubą odpowietrzamy tak samo.
po odpowietrzeniu 2 połówek złączamy je (niezapomnieć o uszczelce w gnieżdzie łączącym 2 połówki)i wstępnie skręcić.
W gniazdo odpowietrzacza wkręcić go niezamocno i strzykawką + rurka wypchnąćza pomocą DOTA powietrze z kanalika łączącego 2 połówki.to całe odpowietrzanie korpusu.Cały hamulec opisze jak wrócę z pracy o 16

A jak zrobisz tak jak napisał XXX to połamiesz korpus na gnieżdzie co trzyma klamkę mogę podeśłać foto jak taki zabieg wygląda po ułamaniu jednej z częśćci zaciskuXXX pisze:
..nie martw sie o jego ponowne wsadzanie mozesz zastapic go sruba i nakretka i zyskasz dodatkowo mozliwosc kasowania luzow

kasowanie luzu polega na wymianie na nowe tuleje w ciśnięte w korpus klamki.
Basta :P
-
- Posty: 145
- Rejestracja: 21.01.2008 11:37:56
- Lokalizacja: wwa
- Kontakt:
welcome back :P
odpowietrzania Grimecy cd.
odpowietrzony korpus bez klocków i z lekko wypchniętymi tłoczkami połączyć z wężykiem do klamy i skręcić w pozycji jak pasuje na ramie by go póżniej nie ruszać i nie zapowietrzyć .Odkręcić pokrywkę zbiorniczka w klamie i wyjąć uszczelkę zbiorniczka,po tym trzeba całość napełnić DOTEM od dołu przez śrubę odpowietrzającą 20 ml strzykawka do pełna wystarczy.Jjak się pojawi dot w zbiorniczku przy klamce,należy popukać solidnie plastikową częścią śrubokręta w klame aż wylezą wszystkie bąbli (wredne zapowietrzacze :P ) po wytrzepaniu bąbli z klamy praktycznie kończy się odpowietrzanie lecz należy ustalić poziom spoczynkowy dota,czyli należy zrobić tak .
Zakręcić odpowietrznik w korpusie wytrzeć go do sucha i zakorkować korkiem tym z gumy,dolać dota do zbiorniczka na wys 1 mm od krawędzi zbiorniczka,założyć uszczelkę do zbiorniczka założyć dekielek wkręcić lekko śrubki
i następnie w korpusie powpychać tłoczki w korpus do oporu(wszystkie 4 do oporu ) w klamie ze zbiorniczka może troche pociec dota nic nie szkodzi .Jak pocieknie to powkręcać śrubki,wytrzeć dot z klamy i zakładać klocki i sprężynkę i przetyczkę w zacisk.Póżniej wstępnie popompować klamą by doszły klocki do tarczy i to by było wszystko.
Ten rodzaj napełnienia niegawrantuje supertwardej klamy.Jeśli chcesz twardą klamę to
musisz rozszczelnić zbiorniczek i dolać troche dota.Lecz jeżdząc w DH ryzykujesz zakleszczenie klocków na tarczy po tym jak zagrzeje sie dot i niebędzie miał miejsca w zbiorniczku na rozszerzenie swej objętości.Więc decyzja należy wyłącznie do CIEBIE ! czy chcesz ryzykować wypadek.Przy napełnieniu standardowym klame można wyregulować śrubką 2 mm heksagonalną przy klamie tak by nie był zamięki hamul.
A tak pozatym trzeba mieć korpus hamula równoległy do tarczy.Serwisy takie profesjonalne mają specjalne maszynki z frezem i frezują gniazda na ramie i widelcu (
operacja jednorazowa ,płacisz 1 raz i masz spokuj na cale życie ramy lub widelca)przez tą operację znikają piski klocków ,klocki ścierają się równomiernie i wzasta siła hamulca i opłaca się ta operacja.A szlifowanie podkładek to Amatorka bo śruby sie poluzują podczas jazdy i KUPA
podkładka obróci sie i korpus skoszony .
uff to juz all
odpowietrzania Grimecy cd.
odpowietrzony korpus bez klocków i z lekko wypchniętymi tłoczkami połączyć z wężykiem do klamy i skręcić w pozycji jak pasuje na ramie by go póżniej nie ruszać i nie zapowietrzyć .Odkręcić pokrywkę zbiorniczka w klamie i wyjąć uszczelkę zbiorniczka,po tym trzeba całość napełnić DOTEM od dołu przez śrubę odpowietrzającą 20 ml strzykawka do pełna wystarczy.Jjak się pojawi dot w zbiorniczku przy klamce,należy popukać solidnie plastikową częścią śrubokręta w klame aż wylezą wszystkie bąbli (wredne zapowietrzacze :P ) po wytrzepaniu bąbli z klamy praktycznie kończy się odpowietrzanie lecz należy ustalić poziom spoczynkowy dota,czyli należy zrobić tak .
Zakręcić odpowietrznik w korpusie wytrzeć go do sucha i zakorkować korkiem tym z gumy,dolać dota do zbiorniczka na wys 1 mm od krawędzi zbiorniczka,założyć uszczelkę do zbiorniczka założyć dekielek wkręcić lekko śrubki
i następnie w korpusie powpychać tłoczki w korpus do oporu(wszystkie 4 do oporu ) w klamie ze zbiorniczka może troche pociec dota nic nie szkodzi .Jak pocieknie to powkręcać śrubki,wytrzeć dot z klamy i zakładać klocki i sprężynkę i przetyczkę w zacisk.Póżniej wstępnie popompować klamą by doszły klocki do tarczy i to by było wszystko.
Ten rodzaj napełnienia niegawrantuje supertwardej klamy.Jeśli chcesz twardą klamę to
musisz rozszczelnić zbiorniczek i dolać troche dota.Lecz jeżdząc w DH ryzykujesz zakleszczenie klocków na tarczy po tym jak zagrzeje sie dot i niebędzie miał miejsca w zbiorniczku na rozszerzenie swej objętości.Więc decyzja należy wyłącznie do CIEBIE ! czy chcesz ryzykować wypadek.Przy napełnieniu standardowym klame można wyregulować śrubką 2 mm heksagonalną przy klamie tak by nie był zamięki hamul.
A tak pozatym trzeba mieć korpus hamula równoległy do tarczy.Serwisy takie profesjonalne mają specjalne maszynki z frezem i frezują gniazda na ramie i widelcu (
operacja jednorazowa ,płacisz 1 raz i masz spokuj na cale życie ramy lub widelca)przez tą operację znikają piski klocków ,klocki ścierają się równomiernie i wzasta siła hamulca i opłaca się ta operacja.A szlifowanie podkładek to Amatorka bo śruby sie poluzują podczas jazdy i KUPA

uff to juz all

A tak poza tym ustawianie korpusów w standardzie post mount to łatwizna,a w standardzie international troche ciepściutko generalnie trzeba ustawić tarcze w środku wycięcia w korpusie w jednej strony i z drugiej (tam gdzie wystaje tarcza z korpusu )by był taki sam prześwit z lewej i prawej strony tarczy z tyłu korpusu tak samo.Po ustawieniu korpusu pokręcić kołem i obserwować tarcze, jak ma bicie to prostować i ustawić odnowa jak opisałem wyżej.Po tym założyć wstępnie klocki o sprawdzić położęnie klocka względem krawędzi tarczy( 0,2 mm od krawędzi mieszanki ciernej klocka powyżej powinna być krawędz tarczy ) jak dacie na równo to postrzępi klocek, no i krawędz górna klocka była 0,2 mm od krawędzi tarczy i krawędz górna tylna tak samo 0,2.
Tak ustawione klocki są najlepszą opcją ustawiania klocków tylko inaczej sie ustawia klocki o kształcie okrągłym .
No to już chyba wszystko uff
Ale poczaszkowałem za tydzień cały...... chyba
Tak ustawione klocki są najlepszą opcją ustawiania klocków tylko inaczej sie ustawia klocki o kształcie okrągłym .
No to już chyba wszystko uff
Ale poczaszkowałem za tydzień cały...... chyba

No i kwestia tarczy
Tarcze można założyć na 2 sposoby:
--żebrami skierowanymi w kierunku jazdy( sztywna tarcza maksymalne rwanie i blokowanie koła " szkoła zakładania Shimano "
---żebrami do tyłu odwrotnie do kierunku jazdy (tarcza miękka gąbczasta taka :P
"szkoła zakładania Grimeca "
Grimeca chyba specjalnie tak zakłada by zaoszczędzić na oponach TFUJ :P
makarony popaprane :0
Tarcze można założyć na 2 sposoby:
--żebrami skierowanymi w kierunku jazdy( sztywna tarcza maksymalne rwanie i blokowanie koła " szkoła zakładania Shimano "
---żebrami do tyłu odwrotnie do kierunku jazdy (tarcza miękka gąbczasta taka :P
"szkoła zakładania Grimeca "
Grimeca chyba specjalnie tak zakłada by zaoszczędzić na oponach TFUJ :P
makarony popaprane :0
Sory że tak odświeżam ale nadal mam problem.... Zrobiłem tak jak mówiłeś (odpowietrzyłem zacisk itp itd), nie wymieniałem tylko uszczelek w tłoczku. No i po tym zabiegu wystarczyło raz nacisnąć klamkę i czuć że była twarda i wogóle fajna ale znów coś się zjebało i trzeba pompować miliard razy. Wokół tłoczków pojawiają sie małe bąbelki powietrza (czyli jednak są porysowane ?), muszę jeszcze dobrze ustawić hamulec (2x cienkie podkładki) ale to chyba wiele nie zmieni bo nie jest krzywo ustawiony tylko jeden klocek jest bliżej tarczy, wystarczy odsunąć. No i tu pojawia się moje pytanie: Czy można jakoś odratować te tłoczki ? Raczej polerka papierem ściernym (wodny 1200) nie wchodzi w grę ? Jeśli nie nadają się do niczego to gdzie je można dostać ? Wiem że rowerowy.com ma części do Grimeci, napiszę im maila, może będą mieli.
Sory, że odświeżam po raz kolejny ale naprawdę mam problem.... Nie wiecie gdzie dostać takie tłoczki ? Bo rowerowy.com ma narazie wakacje... Mam jeszcze jedno pytanie: Czy przewód Goodridge do Grimeci Sys 8/12 da radę zamontować w Shimano (klamka Sainta, zacisk Hone)? Widziałem kiedyś 4tłoczkowe XT z przewodem Grimeci, więc pomyślałem że to dałoby radę. Z góry dziękuję za pomoc.
Ups
Czarny scenariusz: uszczelki do tych tłoków(porysowanych ? ) są nowe??
jak nowe uszczelki to tłoki do wymiany bo nówki są pokryte warstwą teflonu i ich niespolerujesz papierem ,jedyne wyjście to poteflonować od nowa lub nowe tłoki zakupić a co do wężyka to nowe sainty mają inny gwint i niepasują do starych przewodów (nowe to M8*0,75 stare to M6*1,25) niepasują nijak.
Jak masz jeszcze inne pytania to wal śmiało
Czarny scenariusz: uszczelki do tych tłoków(porysowanych ? ) są nowe??
jak nowe uszczelki to tłoki do wymiany bo nówki są pokryte warstwą teflonu i ich niespolerujesz papierem ,jedyne wyjście to poteflonować od nowa lub nowe tłoki zakupić a co do wężyka to nowe sainty mają inny gwint i niepasują do starych przewodów (nowe to M8*0,75 stare to M6*1,25) niepasują nijak.
Jak masz jeszcze inne pytania to wal śmiało

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość