Norco 2009

Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 akurat giete rury maja zastosowanie praktyczne. Byla o tym dluga rozmowa na RM i podobno oferuje to mozliwosc lepszego rozlozenia sil.

A co do Bialego to dziwne bo dalej sporo rowerow jest biala na 08 i ma byc na 09. Zreszta to nie jest blad, do ktoregos sie ktos przyznaje tylko co pare lat sa modne inne kolory. Ja tam nie uwazam, ze moj bialy rower jest wiesniacki ;)

A co do klasycznego wygladu - Santa ma klasyczny wyglad? Norco tez jest jednym z najwiekszych producentow. Moze spec czy giant wyglada klasycznie? Zadna z czolowych firm nie oferuje klasycznego wygladu.

A co do wygladu to na wygladzie sie nie jezdzi. Fajnie jak rama dobrze wyglada ale chyba mi nie powiesz, ze jak rama ladnie wyglada ale jest gówniana w pracy to bys ja wzial (np jakis ladnie zrobiony full krossa ale o tych samych parametrach co sign FR). Ludzie w FR czy enduro tez sie nie scigaja, a jakos do jakosci produktu przykladaja uwage ;)


Fujibiker panietasz rower Darrena z Roam? Rozowo - niebieski SX trail? Moim zdaniem calkiem dobrze wygladal :P


BTW. Dziwne, ze nikt nie zwrocil uwagi, ze wszystkie prezentowane na 09 norco maja customowo malowane czesci. Jesli tak bedzie na prawde to bedzie to niemaly przelom (bo teraz nawet jak jest oem amor to zwyczajnie 1 kolor dla oem jest a jeden dla sklepowych i tyle a tu jest wszystko pomalowane by pasowalo)
Fujibiker
Posty: 776
Rejestracja: 03.05.2006 20:40:49
Lokalizacja: Dębowiec
Kontakt:

Post autor: Fujibiker »

Spaced ma rację ;) Podpisuję się rękoma i nogami pod tym :)
http://www.team.hadronsport.com/
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »


A co do klasycznego wygladu - Santa ma klasyczny wyglad? Norco tez jest jednym z najwiekszych producentow. Moze spec czy giant wyglada klasycznie? Zadna z czolowych firm nie oferuje klasycznego wygladu.

A co do wygladu to na wygladzie sie nie jezdzi. Fajnie jak rama dobrze wyglada ale chyba mi nie powiesz, ze jak rama ladnie wyglada ale jest gówniana w pracy to bys ja wzial
Santa w wielu modelach mocno nawiązuje do wyglądu klasycznego. Na szczęściw wybór jest ( Giant - Glory - ciężki bo ciężki, ale rysy dość klasyczne, Intense ( Socom, Uzzi, Iron Horse itp ).

Wybór na szczęście jest. I nie ma wyboru albo brzydki i działający albo ładny i nie działający. Jeśli stanął bym przed takim wyborem nie kupił bym nic i szukał dalej.

Mam uzzi i jakoś nie czuję potrzeby zmiany, a to, że gięte są lapsze ? Ok niech będą, prawda jest taka, że mało kto z nas wykorzystuje choć 90% możliwości sprzętu. Na moje potrzeby rower mam zbyt dobry.

I co gięte nie musi być brzydkie ( np Nomad jest całkiem fajny ). Kwestia gustu oczywiście. I tak samo dla mnie białe biki wyglądają wieśniacko ( też kwestia gustu ).

Miło, że pojawiają się części w różnych kolorach.

Mamy wybór na szczęście i każdy może wybrać coś co się jemu konkretnie podoba.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 ale argument o nie wykorzystywaniu w pelni sprzetu nie ma sensu. Bo nawet jesli nie wykorzystujesz go w pleni to lepszy sprzet pozwala lepiej jezdzic. I tak jest praktycznie w kazdej dyscyplinie z malymi wyspecilizowynmi wyjatkami wymagajacymi umiejetnosci aby sie nimi poslugiwac (biki z niskim supportem , raceowe deski snowboardowe etc.). Tak to sie zgadzam ale zawsze lepszy rower pomaga.

A co do glory to ta dziura i szeroka dolna rura mi klasycznosc tej ramy psuje troche :P ale widze, ze gusta mamy odmienne bo mi sie nomad srednio podoba.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

Jeżeli Twój rower wytrzyma wszystko co jesteś w stanie zrobić ( i ma jeszcze spory zapas ) to po co kupować mocniejszą ? Nic Ci to nie da.

Warto brać sprzęt z lepiej pracującym zawieszeniem, ale obecnie to bardziej kwestia wyboru lepszego dampera niż zmiany ramy ( mówimy oczywiście o dopracowanych konstrukcjach ).
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 bo jesli cos wzmacnia rame to oznacza, ze mozna ja rowniez zrobic lzejsza ;) Technologia na mocniejsze dziala w obie strony i z reguly znaczy tez lzejsze przy tej samej wytrzymalosci ;)
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

A to już nie koniecznie tak działa.

Wygięta rura będzie dłuższa niż prosta, jeśli nawet ją wycieniujesz to musisz co najmniej zrównoważyć różnice w wadze. Co do mocniej/lżej nie ma co generalizować.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

Steel2 z reguly zeby sily sie roznosily trzeba dawac dodatkowe wzmocnienia (jak np. ten luk na górna rura w commencalu) i jesli takie pomysly to wyleiminuja to ilosc materialu bedzie podobna jesli nie mniejsza.
Steel2
Posty: 3438
Rejestracja: 11.04.2008 13:28:27
Kontakt:

Post autor: Steel2 »

To już gdybanie. Na razie wg parametrów podawanych ramy jakoś drastycznie nie schudły.
[url=http://www.weeze.pl/][color=#ff0033][b]weeze.pl[/b][/color][/url]
Jaca
Posty: 2526
Rejestracja: 19.04.2004 08:16:22
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: Jaca »

ale paskudztwo, wygląda jak rower lance'a armstronga
re5pect
Posty: 421
Rejestracja: 20.06.2007 19:04:18
Kontakt:

Post autor: re5pect »

To jak wygląda to kwestia gustu. Mimo że mam rame o klasycznych kształtach, te "wyginane" całkiem mi się podobją. Kolor to też każdy inny woli. Jeden chce czarny rower, a drugi żółto zielono czerwony z białym przodem ( 8) ).

Moim zdaniem w Norco mogli by zmienic ustawienie suportu, tzn. powinien być wyżej. ostatnio miałem okazje pojeździć na trasie rowerem Norco shore 2 i suport był zdecydowanie za nisko. Kilka razy uderzyłem stopą o podłoże przy dokręcaniu (może kwestia przyzwyczajenia).
gg: 4709451
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

re5pect - teraz są tendencje do mega obniżania supportu, więc w dobrym kierunku właśnie idą.. Wkładasz korby 160mm i już mniej haczysz.. Mi sporo pomogła twardsza sprężyna (400lbs), bo na starej 300lbs to na prostej przy dokręcaniu front flipy sypałem (o czym już nie raz pisałem)..

Czasy rowerów z wysokim BB już minęły.. Nisko umieszczony środek ciężkości=stabilniejsza jazda i lepsze "wklejanie" się w zakręty..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
nopainnogame
Posty: 1836
Rejestracja: 30.12.2006 13:37:13
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: nopainnogame »

Norco ma fajne kolorki na ten sezon i w coraz większej ilości modeli przechodzi do tych powyginanych rurek. Świetnie wyszedł im nowe Shore (tylko ta waga :? ) Byłem bardzo ciekaw modelu Empire 5. Fajna geometria,widać wkład Boyko. Patrze na specyfikacje z katalogu,a tu bieda,że hey - Equalizery 27.
https://www.facebook.com/GeckoRS - moja hodowla gadów ;)
Spaced
moderator
Posty: 16953
Rejestracja: 22.08.2007 23:16:31
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Spaced »

re5pect trzeba sie uczyc jezdzic na niskim. Sunday u Artura jest duzo nizej i jakos sobie radzi. Mysle, ze jest pewna dolna granica dla nich(prosi pewnie chca duzo nizej) ale jeszcze troche mozna zejsc skracajac korby i skok zawieszenia (tez obecny tend)
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Też ładny:


Obrazek
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
Filipniak
Posty: 158
Rejestracja: 20.08.2006 21:40:37
Kontakt:

Post autor: Filipniak »

ArthurGreen pisze:Czasy rowerów z wysokim BB już minęły.. Nisko umieszczony środek ciężkości=stabilniejsza jazda i lepsze "wklejanie" się w zakręty..
hehe dlatego na nic innego nie zamienie swojego BH 04 FSR poniewaz dzieki 4x3
mam mozliwosc 12 opcji ustawienia dampera z czego moge sobie zrobic oldschoolowy bike z wysokim BB jak i wspolczesna maszyne do DH z niskim suportem:) jest tylko jeden problem;/ nie da rady powyginac ramki jak to Norco:):P
ArthurGreen
Posty: 5817
Rejestracja: 19.09.2007 11:55:19
Lokalizacja: Kasina Wielka
Kontakt:

Post autor: ArthurGreen »

Fils - widzieliśmy dość dawno..

http://www.dh-zone.com/forum/viewtopic. ... pecialized

Już jest zaprezentowana cała linia na 2009r

Co do krzywych rurek w DC, to jest tak samo jak z krzywa rurką F44 Śliwy.. Po prostu gięta - żaden hydroforming jak to jest w przypadku Norco czy speca..
http://BiotopRacing.com Problemy z hasłem? pisz - arthurgreen@wp.pl 

http://bicyklon.pl - mój ulubiony sklep! - dystrybutor http://oneindustries.com/bike
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości